LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tijdelijk in de ww? Alle kinderopv.bijdrage retour
Tijdelijk in de ww? Alle kinderopv.bijdrage retour
Helaas ben ik in oktober 2004 werkloos geraakt. Er van uitgaande dat ik per 01-01-05 wel weer een baan had gevonden, ontvang ik nu nog van de belastingdienst een bijdrage. Het gevaar (dat nu werkelijkheid wordt) was dat ik dan alle maanden dat ik geen werkgever heb, moet terugbetalen. Na 6 maanden ww mag je pas in een reïntegratie-project (voorwaarde voor bijdrage kinderopvang). Dit project is meer voor herintreders en allochtonen werd me bij CWI gezegd. Nu vraag ik je. Toch zal ik nu in zo'n project moeten. Ondanks het feit dat ik zeer geschoold ben, een dure kracht, bijna 42 jaar en ALLEENSTAAND MOEDER. Wat een zooitje wordt het hier in Nederland. Zelfs het Min van BIZA zei dat het nu eenmaal zo geregeld is en niet gedacht aan de plotselinge werkloosheid in de startfase wet kinderopvang. Moet ik mijn kind van de opvang halen en dan maar hopen op een plek als ik een baan krijg? Vicieuze cirkel, en ik solliciteer me suf. Krijg ik ook een vergoeding voor de ca. 80 sollicitatiebrieven per maand?
Re: Tijdelijk in de ww? Alle kinderopv.bijdrage retour
Gelukkig zit er een onvoorstelbaar regeltje in de wet waarin word gezegd dat je in het betreffende jaar (2005) een dienstverband moet hebben (gehad). Dit mag ook 1 dag zijn!!! Zolang je maar in loondienst hebt gewerkt! Dus ik zou zeggen, ren naar het uitzendburo, zeg dat je een korte klus wil doen om niet teveel tijd te verliezen voor het solliciteren naar een vaste baan en je hebt voor wat betreft de belastingdienst voldaan aan de voorwaarde dat je in loondienst hebt gewerkt! Daarmee ontvang je dus voor HEEL 2005 de overheidsbijdrage. Als ik me niet vergis, staat het ook in een brochure van de belastingdienst. Je zou ze ook kunnen bellen, maar mijn ervaring is dat je dan verschillende antwoorden krijgt omdat dit natuurlijk een rare gang van zaken is, maar wel gunstig voor iemand die plotseling zonder werk is komen te zitten.
Succes met solliciteren!
Succes met solliciteren!
Re: Tijdelijk in de ww? Alle kinderopv.bijdrage retour
Ik heb het even opgezocht, op de site van de belastingdienst staat bij het vraag en antwoord gebeuren, het volgende antwoord:
"Als er in dat kalenderjaar gedurende enige tijd wordt gewerkt, geeft dit al recht op een jaar tegemoetkoming. Als u kosten kinderopvang blijft maken, hoeft u de tegemoetkoming dus niet stop te zetten. Als u een bijdrage van uw werkgever kreeg zal deze ten opzichte van uw eerdere opgave, veranderen. U doet er goed aan om deze wijziging wel door te geven omdat dit invloed heeft op de extra tegemoetkoming. Bovendien is het wellicht nodig om uw toetsingsinkomen aan te passen."
beter toch??
"Als er in dat kalenderjaar gedurende enige tijd wordt gewerkt, geeft dit al recht op een jaar tegemoetkoming. Als u kosten kinderopvang blijft maken, hoeft u de tegemoetkoming dus niet stop te zetten. Als u een bijdrage van uw werkgever kreeg zal deze ten opzichte van uw eerdere opgave, veranderen. U doet er goed aan om deze wijziging wel door te geven omdat dit invloed heeft op de extra tegemoetkoming. Bovendien is het wellicht nodig om uw toetsingsinkomen aan te passen."
beter toch??