LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kosten veel te hoog

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Ruud Kaufman

Kosten veel te hoog

Ongelezen bericht door Ruud Kaufman »

Ik ben alleenvediener. Moet 320 Euro per maand betalen omdat mijn vrouw niet werkt. Ik ben alleenverdiener en heb een kind van bijna 2 jaar.
Ik wil niet dat mijn vrouw gaat werken ten koste van de opvoeding van mijn kind.
Ik neem ook geen groot eigen risico, dan wordt het helemaal mooi. Ik de huisarts en de verzekering betalen :x

Hopelijk wordt het pe 1 januari 2006 met het nieuwe stelsel beter voor ons.

Gast

Re: Kosten veel te hoog

Ongelezen bericht door Gast »

Dat zijn toch je eigen keuzes.
Je kan het ook anders doen.
Snap trouwens sowieso niet waar je over klaagt, want je verdient blijkbaar genoeg om particulier verzekerd te zijn.
Dat kunnen een hoop mensen niet zeggen hoor.

karr-1

Ongelezen bericht door karr-1 »

Ik snap je probleem niet. JIj klaagt dat je 329 euro moet betalen, maar tegelijkertijd mag je vrouw niet werken omdat ze thuis voor de kinderen moet zorgen. Dan ben je blijkbaar ook rijk genoeg om het te kunnen betalen en hoef je dus niet te klagen.

Son of god

Ongelezen bericht door Son of god »

Ik wil.....
Ik neem......

Dit zijn twee uitspraken waarmee je je eigen situatie en dus de kosten kunt beïnvloeden. Mochten de kosten je echt zo dwars zitten moet je wellicht iets aanpassen aan de huidige situatie.

Michellangelo

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Ik vraag me af hoe kinderen van gescheiden ouders nu ooit kunnen opgroeien tot goede mensen. Gek, maar het kan echt hoor... ouders scheiden en de moeder moet werken en dan nog kan het kind goed terecht komen.

Waarom kan dat niet bij u?
Kan uw vrouw niet werken en de opvoeding delen met u en de kinderopvang? U maakt ook erg veel doktersbezoeken begrijp ik? U kunt een hoger eigen risico nemen of een andere verzekeraar bijvoorbeeld, maar staar uzelf niet blind op 2006, want zo goed pakt dat nou ook weer niet uit. De kosten zullen blijven stijgen....

320 euro is een leuk bedrag maar een ziekenhuisbezoek is al snel een 100-voudige ervan en iemand moet de rekening toch betalen, collectief betalen is altijd goedkoper als zelf de lasten dragen wanneer u aan de beurt bent.

Bundy

Ongelezen bericht door Bundy »

:shock: Gelijk heb je Ruud,,,jongens zoals jij die net over de grens gaan,moeten nu net zoveel betalen als de directeur van de klm,fout in dit stelsel is dat er geen gradatie's zijn..dat kost je de kop,let niet op de schreeuwers hier ,die piepen al als hun ziekenfonds van 50 naar 80 stijgt,2006 zal het ons leren,hoop ik,dan is het voor deze lui afgelopen met dozen vol pillen halen onder het motto,,het kost toch niks,,!!.
Ik wacht ook op 2006,dan gaan ze net zoveel als ons betalen,allemaal gelijk dus(hoop ik).
Als dat doorgaat dan lachen wij Ruud,,nog ff bloeien dus..sterkte
Sterk dat je je vrouw thuis hebt,bravo.........

We wachten af ...

Gast

Wat een onzin Bundy.
Ik kom nooit bij de huisarts, ik slik nooit pillen en ik betaal ook gewoon mijn premie.
Alleen heb ik wel een stuk minder te besteden.
Verder heb ik ook nooit lopen klagen over de premie voor de ziekenfonds.
Je loopt de boel te bagataliseren, terwijl Ruud zelf al aangeeft hoe hij zijn situatie zou kunnen veranderen.
dat is dus zeuren om het zeuren.

Gast

nergens kan ik terug vinden dat u vrouw ervoor kiest thuis te blijven

Gast

Klopt, maar hij wil het niet hebben!!!
En wat als ze het wel doet?
Eenzame opsluiting? :shock:

Gast

Waarom kan ze niet een paar halve dagen gaan werken? Ik denk dat de grootouders (als ze die nog hebben) erg graag op willen passen op hun kleinkind. Dat is meestal zo. Maar werken en je kind in een kinderopvang heeft niet veel nut want dat is zo duur dat je werkt voor je kinderopvang. Ik vind wel altijd dat je thuis moet zijn als je kinderen uit school komen.

Gast

Het kind is nog niet eens 2 jaar, dus nog niet leerplichtig :lol:

Gast

ik snap niet dat je je kind naar de opvang brengt wanneer 1 ouder niet werkt en dus thuis is!!!!
of heb ik iets gemist?!?!

Bundy

Ongelezen bericht door Bundy »

:idea: Deze laatste heeft echt iets gemist ja........
Wellicht een bril ?? hoop dat je in het ziekenfonds zit ???

stekel

Ongelezen bericht door stekel »

Ik hoop dat het voor u beter wordt. Bedenk dan dat het voor mensen met een minimum inkomen slechter wordt! Ik ben een alleenstaande man van 54 jaar en verdien nog geen 1200 euro in de maand en de ziekenfonds bijdrage hakt er flink in! Groetjes.

stekel

Mijn berichtje was voor Ruud Kaufman bedoeld!

ruudkaufman

Ongelezen bericht door ruudkaufman »

Ik vind leuk dat de discussie is los gebarsten..

ten eerste vind ik het belangrijk dat mijn kind door mijn vrouw wordt opgevoed. Mijn zoon is nu bijna twee en ik vind de manier waarop hij nu wordt opgevoed belangrijk. Ik zal dus blijven proberen om mijn vrouw thuis te houden (totdat hij naar school gaat)
Als mijn vrouw moet gaan werken, dan vervalt de heffingskorting en moet ze een auto nemen (een auto erbij is echt 'janken') Dus minimaal 20 uur werken. Leuk met al die werkeloosheid, iedereen moet werken, maar er is geen (genoeg) werk. Als mijn vrouw thuis is, is er werk voor iemand anders.
Mijn punt is eigenlijk dat als je de ziekenfonds grens over gaat dat ik opeens heel veel moet betalen.
Ik kom nooit bij de dokter en mijn vrouw alleen voor wat zalfjes. Ik kan geen risico gaan nemen door een hoge eigen risico te nemen bij de verzekering. Ik ben dus eigenlijk verplicht om mijn gezin te verzekeren met lage risico, zeker met een kind. Het punt wat ik wil maken is dat het overschrijden van de ziekenfonds grens veelste grillig is naar het veel duurdere partikulier verzekeren, dat moet anders (eerlijker).

Een ander punt is een auto van de zaak. Ik ga geen 30000-50000 zakelijke km rijden met mijn eigen auto, dat doe ik met die van mijn baas. Als beloning moet ik 22% bijtelling betalen ongeacht privé km's, vanaf 500km altijd 22% bijtelling. Dus rijden maar jongens. Als ik een auto van 25000 euro rijdt. 22% bijtellen wordt ong. 50% belast. is dus 25000 * 0.22 * 0.5 /12 = 230 euro per maand (500 piek), omdat ik in de auto van de baas rijd. Als ik 1500 km per jaar privé rijd (ik rij privé best weinig) dan zijn dat dure km's. Maar als ik 15000 privé rijd dan betaal ik hetzelfde. Moet ik nu gaan taxi rijden ofzo? Dus ik ga met de auto zoveel mogelijk rijden om relatief goedkoper uit te zijn, vooral de auto niet laten staan. De regering stimuleert mij om zoveel mogelijk te rijden met de auto van de baas zodat het relatief goedkoper wordt per km.

stekel

Je maakt er een verhaal van, het lijkt wel of je armlastig bent! Verdiep je eens in de mensen die het met het minumum loon moeten rooien!Vrolijk pasen toegewenst!

Gast

vRLIJK PASEN STEKEL EN GOEDE DAGEN.Z.Spruitjes :lol:

Gast

ruudkaufman
Gast

Geplaatst op 25 Mrt 2005 11:51 door ruudkaufman
Ik vind leuk dat de discussie is los gebarsten..

Mijn punt is eigenlijk dat als je de ziekenfonds grens over gaat dat ik opeens heel veel moet betalen.

Het punt wat ik wil maken is dat het overschrijden van de ziekenfonds grens veelste grillig is naar het veel duurdere partikulier verzekeren, dat moet anders (eerlijker).

. Als ik een auto van 25000 euro rijdt. 22% bijtellen wordt ong. 50% belast. is dus 25000 * 0.22 * 0.5 /12 = 230 euro per maand (500 piek),

Als U in het ziekenfonds zit, dan betaalt U echt geen 50 % inkomstenbelasting. We leven in 2005, en het omrekenen naar het geld uit het verleden duidt alleen maar op klagen. De loongrens voor het ziekenfonds is voor het jaar 2005 € 33.000 (Peildatum 1 november 2004) per jaar.

Gesloten