LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heel verdrietig van

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
pd4sam

Heel verdrietig van

Ongelezen bericht door pd4sam »

Wat mij steeds meer opval dat er steeds meer huisdieren om de meest lullige redenenen worden aangeboden op internet. Ik heb het dan over marktplaats. 2ehands.nl en speurders.nl etc.

Het is toch om heel verdrietig van te worden dat een huisdier wordt weg gedaan na dat deze al jaren bij de eigenaar aanwezig is? Het gaat heel vaak om katten en honden. En de meest opgevoerde reden is dat iemand allergische is geworden voor huisdieren. Helaas is dit een smoes wat vaak wordt gebruikt om van het dier af te komen.

Of nog erger. Ze bellen de dierenambulance dat men een hond/kat heeft gevonden en of dat deze gehaald kan worden. Later blijkt het te gaan om hun eigen huisdier. Ik kan hier werkelijk heel kwaad om worden. En als medewerker ven de dierenambulance weet ik mijn manieren om er achter te komen of men de waarheid spreekt of niet.

MVG PD4SAM Rob

Gast

Re: Heel verdrietig van

Ongelezen bericht door Gast »

Dit ben ik volmondig met u eens,een zeer terechte opmerking.

pd4sam

Even een voorbeeld wat ik vond op marktplaats

:( :( :(

Aangeboden: Mooie Britse korthaar
Prijs: € 195,00
Beschrijving: Wegens omstandigheden kunnen wij helaas niet meer voor onze lieve blauw-grijze kater zorgen. Hij is een kerngezonde, trouwe en aanhankelijke 3 jaar jonge gecastreerde binnenkat en kan zich goed aanpassen aan andere katten/poezen. Ik ben zijn eerste eigenaar.

Onze kat is in bezit van een:

- stamboom
- originele eigendomscertificaat
- vaccinatieboekje

Desgewenst kan ik een gezondheidsverklaring afgeven.

Bij onze kat worden meegeleverd:

- krabpaal
- verhuisbox
- toiletje
- eet- en drinkbakje
- kam en nagelschaartje
- evt. nog kattenvoer en -grind

Onze kater is af te halen in Rotterdam. Over de prijs valt niet te onderhandelen.

Bij interesse kunt u mij mailen en een korte uitleg geven waarom u de beste keus bent. Wilt u ook uw telefoonnummer vermelden? Ik mail of bel u dan terug.

PS
Ik reageer niet op biedingen

Gast

ik weet dat je op latere leeftijd in ene allergisch kan worden voor dieren is voor mij ook zo. enkelt ik doe mijn huisdieren niet weg vind ik geen goeie reden tenzij ik zowat stik. maar er zijn medicijnen voor en werkt prima

Gast

Wel, ik denk ook dat er een heleboel onzin verhalen bij staan,
maar het komt wel degelijk voor dat je allergisch kunt worden.
Ook na jaren.Helaas.Ik ondervind het zelf.Hoofdpijn,benauwd,rode vlekken.
Nee ik hoef ze gelukkig niet weg te doen maar als je dat wel ineens heel erg krijgt kan ik me toch wel voorstellen dat je daar een oplossing voor gaat zoeken.Zeker als het je kind betreft.
Maarrrr........vele blijven dubieus.

**pw**

Ongelezen bericht door **pw** »

Ik vind dat het verboden moet worden om via marktplaats en andere veiling/handelsites dieren aan te bieden. Het maakt het makkelijker voor baasjes om de stap te zetten het dier te koop aan te bieden. Bovendien houdt het de broodfok in stand :evil: !!!Mensen die een hond willen kijken tegenwoordig eerst op marktplaats voor puppy's...een goudmijn voor de broodfokker. :evil:

Gast

Ben het helemaal met je eens. Ik verbaas me er ook vaak over hoe mensen hun huisdier aanbieden op internet. Het lijkt wel of het om een stuk speelgoed gaat.

sniewaar

Ongelezen bericht door sniewaar »

En ik ben het niet met je eens.
de reden waarom mensen hun huisdier weg doen, kan allerlei redenen hebben, waar wij in principe niets mee hebben te maken.
Het is wel goed, dat die mensen zelf beseffen, hier kan (of wil) ik niet meer voor zorgen. de hond of kat verdient een betere thuis.
Vroeger werd een hond in het bos uit de auto gezet.
nu is er gelukkig internet.
en internet is moeilijk te achterhalen of het allemaal wel klopt, maar zeker is, dat het beest een thuis krijgt.
Zelf keek je toch ook op marktplaats?
Je moet er niet van uit gaan dat iedereen op marktplaats een bedrieger is.
En als dat zo is, dan is het maar goed dat er een nieuwe thuis voor gezocht wordt!!!!!
Beter dan is het asiel wachten.......!!!!!!!!!!!!

sniewaar

En verder wil ik er op wijzen dat er geen broodfokkers zouden zijn, als de handel niet zo verdomd interessant is!!!!!!!!!!!! :twisted:

Gast

soms zelf een broodfokker ??

sniewaar

Aan zo'n reaktie heb je niks.
Natuurlijk niet.
Maar even doordenken kan geen kwaad.
Ook al moet je dan vervelend dingen toegeven.

Gast

aan pd4sam
Ik weet niet wat je nou erg aan die advertentie vind.
ik vind hem erg aardig.Wat is er nou zo fout aan?
en waarom wordt er metteen zo zwart-wit gereageerd.
zoals iemand sniewaar direkt een broodfokker vind. Erg ver gezocht hoor!
Ik kan alleen maar tegen sniewaar zeggen, noem je swelwaar, want je hebt gelijk!!
Verder wil ik ook nog even kwijt dat bij ons de dierenambulance bemand wordt door ontzettend naieve lui. Stelletjes ito's.
Ze hebben zelfs ooit mijn adres en telefoonnummer (!) aan een vinder van mijn hond gegeven.
Er stom, want de vinders waren niet zo aardig. ik kreeg de hond niet terug alvorens ik daar 300,= voor zou betalen.
Natuurlijk geef je vinders vanzelf iets, maar op deze dwingende manier werd het wel zeer moeilijk.
De dierenambulance reageerde alleen maar dom.
verder heb ik ooit eens gebeld dat er een schaap langs het kanaal lag, dood. Een week later, kwam ik met mijn hond daar voorbij, lag het schaap er nog.
En wanneer je ze in de avond belt is het helemaal lachen. Krijg je of een antwoordapparaat of een slaapkop, die weer in slaapvalt en niets heeft opgeschreven.

nimi

Ongelezen bericht door nimi »

Heb zelf 5 weken geleden een pup gekocht via internet. Ze is gewoon bij een familie geboren en opgegroeid en het is echt een superhondje (ook goed gekeurd door de dierenarts). Een week geleden heb ik van iemand anders een pupje gekregen die het beestje na een week zat was. Inderdaad is dit een wat bewerkelijk pupje en omdat haar uiterlijk wat afwijkt van het ras waarvoor ze doorgaat heb ik haar fokker gebeld.
Die vertelde mij een een of ander lulverhaal over het uiterlijk van haar moeder maar later bleek hij die moeder nooit gezien te hebben. Ik ben er namelijk door wat speurwerk achter gekomen dat hij gewoon een handelaar is en dat dit pupje veel te vroeg bij haar moeder weg gehaald is. Ook dit pupje is een echt schatje maar wel veel bewerkelijker dan mijn andere pup.
Wat ik hiermee wil zeggen dat je dus geluk kan hebben op internet maar ook wat minder geluk.
Mensen verwachten ook veel te veel van een dier en daarom zijn ze ze binnen korte tijd ook vaak weer zat.
Uiteindelijk ligt het aan de koper zelf wat je koopt.
Koop niet bij een handelaar/broodfokker en bezint eer je begint.
Dan hoef je je huisdier van drie jaar oud ook niet aan te bieden via internet.

kimmy

Ongelezen bericht door kimmy »

ik heb geen beagle en geen kooiker via internet gekocht ha ha 2 vuilnisbakken rasjes dus :lol:

pd4sam

Voor gast (geen idee wie je echt ben????)

Ten eerste kan het erbij mij niet in dat een kat wordt weg gedaan waar je jaren voor heb gezorgd. Dit kan ik helaas geen dierenliefde vinden/ en zeker de opmerking "Over de prijs valt niet te onderhandelen.
Dus is het puuur om het geld te doen.

En ten tweede betreurt het mij zeer dat U slechte ervaringen heeft met de dierenambulance. Wilt u mij vertellen over welke gemeente we praten? dan kan er altijd actie worden ondernomen tegen het slecht functioneren van de dierenambualnce. U kunt dit ook aankaarten bij de federatie Dierenambulance Nederland FDN http://www.fdn.nl/

Mvg PD4SAM van de dierenambulance in Dordrecht waar het wel goed is geregeld.

Gast

nou pd4sam dit betrof de gemeente Helmond. en er is toendertijd over gebeld en gedaan, maar in principe niets.
Oja, ik heb dat geld dus echt aan de vinders betaald!
En ik had wel de politie gebeld, maar zelfs die reageerde een beetje leahcerig.
er werd NIETS aangedaan.
Verder, hoe neem je het op, over de prijs valt niet te onderhandelen.
Mensen die dat echt willen betalen (inclusief heel die kattehandel is trouwens echt niet veel) is dat niet veel.
Daar komt bij, misschien bedoelde hij/zij wel dat je niet er boven kan bieden.
Het kan wel dierenliefde zijn. Je zoekt voor je kat een betere thuis, dan je zelf te bieden hebt.
wie weet was het een verhuizing, kind op komst, weet ik veel.
Ik vind dat niet zo egoistisch, dan domweg je kat houden en dan maar er minder naar omkijken.
Dat komt namelijk veel vaker voor!

pd4sam

Wat zeg nou? Misschien een kind op komst? Nou om z'n reden word ik helemaal hels. De grootste lulkoek om daarvoor een kat aan de kant te schuiven. moet er zelf niet aandenken.
Dit is al in een kattenforum uitgebreid diverse malen aan bod gekomen. En alle forum leden verafschuwen dit soort praktijken en gedragingen. Om een kat weg te doen waar je zelf jaren voor hebt gezorgd. En mocht hier een medische reden aan te grondslag liggen zou ik het liefst zien dat dit schriftelijk aantoonbaar gemaakt kan worden.

En nogmaals met klachten over een dierenambulance, deponeer deze schriftelijk bij de FDN.

Gast

ik heb er een hekel aan als mensen een hond of kat te koop zetten en dan neer zetten bij marktplaats BIEDEN ik vind niet dat je op een levend wezen hoort te bieden :twisted:

PW

Ongelezen bericht door PW »

**pw**
Gast

Geplaatst op 08 Mrt 2005 21:56 door **pw**

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vind dat het verboden moet worden om via marktplaats en andere veiling/handelsites dieren aan te bieden. Het maakt het makkelijker voor baasjes om de stap te zetten het dier te koop aan te bieden. Bovendien houdt het de broodfok in stand !!!Mensen die een hond willen kijken tegenwoordig eerst op marktplaats voor puppy's...een goudmijn voor de broodfokker.
Zou je voortaan onder je eigen naam willen reageren.
Dit is dus niet door mij geschreven, als ik iets schrijf doe ik dit als ik ingelogt ben.

Gast

De reden is dus: "misschien" en op marktplaats hoef je niet persoonlijk uit te wijden over de reden. dat doe je wel als er mensen reageren. Er kunnen zoveel redenen zijn!!!!!!!! Ik bedoel dus, het kan zijn dat die kat een hekel heeft aan kinderen. Maar blijkbaar vinden jullie de reden niet zo belangrijk. Jullie hebben liever dat de kat er blijft zodat jullie het niet zielig hoeven te vinden.en bieden vinden jullie belachelijk, dan wordt er geschreven "het gaat wel om een leven wezen" maar 1000 of meer bij een fokker (en wat daar aan vooraf is gegaan!) vinden jullie zeker wel normaal?
Interessant emtioneel gezeik.
Of begin een dierenasiel, of zorg zelf goed voor je dieren, maar oordeel niet over mensen waar je de situatie niet van kent!!!
Dat is wel zo slap.
Trouwens, als die kat dan een heel goed leven krijgt, wat maakt dat dan uit?
Ik vond die advertentie netjes. Je zoekt wel erg ver hoor.
waar maak je je nou zo druk om? :oops:

Gesloten