LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] openbare verkoop

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
snooopydog

openbare verkoop

Ongelezen bericht door snooopydog »

Graag zou ik willen weten of een deurwaarderskantoor zomaar een openbare verkoop kan houden zonder dat ik daar voor een oproep van een rechtbank heb gekregen,dit gaat over een schuld van de Informatie beheer groep,zij dreigen er mee dat als ik niet binnen 5 dagen betaal ze over gaan tot de verkoop,mag dit zomaar ik heb nog niets van de rechtbank wat betrefd een oproep gezien ,dit is wel een bestaande schuld die is ontstaan toen ik in de wsnp zat waar ik met goed gevolg uit ben gekomen,dit betrefd een schuld die is ontstaan door de leskaart die we moeten nemen voor het voortgezet onderwijs en die ik ten tijde niet kon betalen,het is voor mijn stiefzoon zijn lesgeld,ik vraag mij tevens af of zijn vader ook niet verantwoordelijk is voor zo iets die betaald al 11 jaar niets oook geen alementatie maarja ik ben met zijn moeder getrouwd en dan schijnt dat zo te zijn.
Ik hoop dat iemand me een antwoord kan geven of een oplossing. :twisted:

JFG

Re: openbare verkoop

Ongelezen bericht door JFG »

Het IBG (zeg maar: ministerie van onderwijs)heeft de bevoegdheid om zelf dwangbevelen uit te vaardigen, vandaar dus dat u geen dagvaarding (oproeping/bericht Rechtbank) heeft ontvangen. Er is blijkbaar enige tijd geleden beslag gelegd op de inboedel waarna er door u (degene die destijds de leskaart ondertekend heeft) geen betalingsregeling getroffen c.q. nagekomen is. Vandaar dus nu een aanzegging verkoop. Dit mag dus wel degelijk. Mijn ervaring is echter dat dit in 90% van de gevallen een zogenaamde fictieve verkoop is. Er zal niet echt verkocht gana worden omdat de kosten meestal hoger zijn dan de baten. Vraag het deurwaarderskantoro anders in welke krant er geadverteerd is/zal worden en of er ook bij de gemeente geplakt is. Dit is namelijk wel verplicht voor een daadwerkelijke verkoop!!! Maar toch zou ik een betalingsregeling treffen ter voorkoming van andere acties. U heeft nog heel veel geluk dat u niet 'uit de WSNP gegooid' bent destijds.. Gedurdende de 3 jaar van WSNP diende u zich als goed schuldenaar te gedragen en geen nieuwe schulden te maken tenslotte!!!!

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: openbare verkoop

Ongelezen bericht door resp00112469 »

In dit geval zal er toch eerst een beslag op de inboedel gelegd moeten zijn, waarvan een akte van beslag is gemaakt. Als U deze niet heeft, gewoon officieel op schrift alle goederen voor een X bedrag aan familie verkopen en met dit geld een eerste aanbetaling doen. In dat geval blijft U gewoon de gebruiker van Uw eigen spullen en blijft een ander er gewoon af. Ik heb destijds noodgedwongen hetzelfde moeten doen, anders had ik nu alleen nog een dak gehad en een sinaasappel kist om op te zitten. Door omstandigheden BUITEN mijn schuld ben ik in de problemen gekomen, maar daar hebben zij geen boodschap aan. Wat betreft de studiekaart van Uw stiefzoon, als er bij de scheiding geen alimentatie is vast gesteld bent U de wettige voogd en dus verantwoordelijk voor alle kosten. Dit is een hard gelag, maar bij een huwelijk neemt U de lusten en de lasten. Mijn zoon heeft iets dergelijks ook gehad, er werd loonbeslag gelegd voor schulden van zijn ex vrouw die deze gemaakt had bij haar eerste relatie en haar ex wilde niet betalen, dus kwamen ze bij mijn zoon die daarna ook helemaal is uitgekleed en hierna werd gedreigd dat er beslag op het huis van zijn huidige vrindin gelegd zou worden als hij niet zou betalen. Ik heb toen gezegd dat het makkelijk is om te moeten boeten voor de wandaden van een ander. Er was helaas niets tegen te doen, hij kon een vordering bij zijn ex indienen, als eerst alle kosten en boetes die hier op kwamen waren voldaan. Het is een zieke wereld, omdat men helaas alleen nog maar in geld denkt.

Vr. Gr. Hans.

jfg

Re: openbare verkoop

Ongelezen bericht door jfg »

inderdaad denkt men alleen nog maar in geld.. maar bekijk het ook eens anders.. als u geld van iemand moet krijgen zult u er ook alles aan doen om dit geld toch te krijgen....

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: openbare verkoop

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Wel, als ik alle onbetaalde rekeningen op een rijtje ga zetten, en waar ik steeds maar achteraan heb moeten lopen, dan kan ik daar een aardige auto van rijden en blijft er ook nog wat over om een goede vacantie te houden. Ik heb de frustraties maar weg gestopt, anders heb ik geen leven. Vaak ging het meer kosten om de rekening te innen dan dat het opgebracht heeft.

Vr. Gr. Hans. (een ex ondernemer)

peetjepeet
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 sep 2005 15:05

Re: openbare verkoop

Ongelezen bericht door peetjepeet »

beetje laat maar toch een reactie: je vrouw kan nog steeds kinderali eisen totdat je stiefzoon 18 is

Gesloten