Q-International
Geplaatst: 09 mar 2005 13:31
vakantie Fortaleza met Q-International - één grote tegenvaller
Het probleem is dat Q International de enige reisorganisatie is die reizen
aanbiedt naar Fortaleza en diverse andere verre bestemmingen, zoals Isla
Margarita. Door deze monopolie positie hanteren ze een werkwijze die keer op
keer door ons maar ook door vele andere Nederlandse vakantiegangers als zeer
negatief wordt ervaren.
Wij zijn begonnen hier in Brazilie met een rondreis door de staat Ceara.
Deze rondreis wordt breeduit beschreven in hun brochure en als we ze moeten
geloven krijgen we een juist beeld van Brazilie. Een Nederlandse gids wordt
GEGARANDEERD en onderweg veel dieren, mooie natuur, kortom alles wat mooi
is, beloofd.
Ik zal u vertellen, deze rondreis is een grote mislukking geweest. Uiteraard
geen Nederlandse gids. Een Portugees die gebrekkig Engels spreekt moest ons
e.e.a. vertellen. Veel had hij niet te vertellen want we hebben van de 8
dagen zeker 50 procent in de bus gezeten. Het leek wel de ralley van Ceara.
Door zijn gebrekkig Engels ontstonden er steeds misverstanden tussen de
deelnemers onderling, wat hij nou gezegd zou hebben. Wij hebben ook die
dagen voor tolk gefungeerd voor die mensen die de Engelse taal niet geheel
machtig zijn.
Wat was er nog meer mis tijdens de rondreis:
- heel slecht eten ( diverse reizigers kregen buikklachten in ernstige mate
)
- geen overleg tussen deelnemers en gids
- zeer slechte accomodaties onderweg
- hele ontverantwoordde vieze sanitaire voorzieningen
- gevaarlijk sanitaire voorzieningen ( 1 deelnemer werd getroffen door
electriciteit door de slechte staat van het douchesysteem
- onderdelen die beloofd waren tijdens de rondreis zijn geschrapt
Dit is een kleine opsomming van de rondreis, we kunnen u ( samen met andere
deelnemers ) uiteraard nog veel meer vertellen.
Verder is de handelswijze van Q International hier op z,n minst slecht te
noemen.
- totaal geen interesse in de gasten
- er worden mensen vergeten op te halen voor excursies
- gaan af op wat mensen zeggen en wachten in de foyers of er mensen naar
huis moeten, zij hebben blijkbaar geen lijst!!
Vele medereizigers, ook wij, wilden een ander hotel. Standaard was dan het
antwoord, dat kan maar dan moeten jullie per nacht p.p. 25 euro bij betalen.
Ongeacht je naar een beter of een slechter ( ik kan dit nader uitleggen )
hotel wilde. Dit geld is overigens alleen cash te voldoen, sterker, de hosts
rijden je persoonlijk naar een pinautomaat en dan dien je contant met de
host af te rekenen. Waar blijft dat geld? Kan het niet gewoon betaald worden
aan het hotel!
Verder adverteren ze in hun brochure met Hotel GOlden Tulip, een prachtig
hotel aan het strand Beira Mar aan de boulevard in Fortaleza. 5 sterren,
lonkend naar 6 ( staat er in de brochure ). Ik zal u vertellen wat we
aantroffen. Voor het hotel een krottenwijk, achter bij het zwembadje ( klein
en met 10 ligbedden voor 500 gasten ) uitzicht op 2 fabrieken. Vervolgens de
gehele dag een stinkende olie/diesellucht. Naast het hotel een vismarkt waar
voor je neus de gehele dag vis wordt schoongemaakt. De limit is toch wel
eigenlijk dat er bij aankomst in Fortaleza doodleuk wordt verteld dat je
GEEN gebruik kunt maken van het strand en de zee want er zijn eenvoudigweg
geen faciliteiten maar erger nog, het water is zwaar verontreingigd door die
fabrieken. Overigens worden deze feiten ook bevestigd door inwoners van
Fortaleza. We hebben van bovenstaande beschrijvingen filmmateriaal en
foto,s.
HET ERGSTE KOMT NU. DE SNEEUW IN HOLLAND
Kijk dat er geen vliegtuigen op kunnen stijgen door weersomstandigheden, dat
begrijpen we volledig. En dat er vertraging ontstaat is ook geen punt,
maar.......!!
WIj zijn er door veelvuldige contacten in Holland achter gekomen hoe e.e.a.
in zijn werking is gegaan. Het komt er in feite op neer dat door een
geldkwestie ons vliegtuig is tegengehouden door Q INternational. Martinair
heeft dit telefonisch bevestigd en wij zullen bij thuiskomst proberen hier
schriftelijk een verklaring van te krijgen.
Het punt is dat de vliegtuigen niet vol zitten en dat het voor Q een
uitstekende reden was om mensen hier maar 5 en in sommige gevallen 8 dagen
vast te houden. Logies en ontbijt worden vergoedt maar de rest is geheel
voor eigen rekening. Wij plaatsen hier vraagtekens bij, Wij hebben niet
gevraagd voor een langer verblijf!!
Vanaf het begin van dit hele drama worden wij als en stel honden behandeld en wij betreuren
in ernstige mate de gang van zaken. Het gaat
ons erom dat Q International met zijn neus op de feiten wordt gedrukt dat
hun handelswijze en de manier van omgang van geen respect betuigd! En dan
hebben we het nog niet eens over de kosten die mensen oplopen tijdens hun
gedwongen verblijf.
Doordat wij constant zelf achter informatie aan moeten maken we het ze wel
gemakkelijk maar volgens ons behoren zij ons te informeren.
Wie heeft er nog meer een slechte ervaring met Q-International ? Laat het ons weten. In ons vliegtuig op de terugweg hebben al 102 mensen laten weten dat zij ook zwaar gedupeerd zijn door Q. Als deze mensen hebben een e-mailadres bij ons achtergelaten.
Wie nog meer ??? Laat het ons weten !!!
Het probleem is dat Q International de enige reisorganisatie is die reizen
aanbiedt naar Fortaleza en diverse andere verre bestemmingen, zoals Isla
Margarita. Door deze monopolie positie hanteren ze een werkwijze die keer op
keer door ons maar ook door vele andere Nederlandse vakantiegangers als zeer
negatief wordt ervaren.
Wij zijn begonnen hier in Brazilie met een rondreis door de staat Ceara.
Deze rondreis wordt breeduit beschreven in hun brochure en als we ze moeten
geloven krijgen we een juist beeld van Brazilie. Een Nederlandse gids wordt
GEGARANDEERD en onderweg veel dieren, mooie natuur, kortom alles wat mooi
is, beloofd.
Ik zal u vertellen, deze rondreis is een grote mislukking geweest. Uiteraard
geen Nederlandse gids. Een Portugees die gebrekkig Engels spreekt moest ons
e.e.a. vertellen. Veel had hij niet te vertellen want we hebben van de 8
dagen zeker 50 procent in de bus gezeten. Het leek wel de ralley van Ceara.
Door zijn gebrekkig Engels ontstonden er steeds misverstanden tussen de
deelnemers onderling, wat hij nou gezegd zou hebben. Wij hebben ook die
dagen voor tolk gefungeerd voor die mensen die de Engelse taal niet geheel
machtig zijn.
Wat was er nog meer mis tijdens de rondreis:
- heel slecht eten ( diverse reizigers kregen buikklachten in ernstige mate
)
- geen overleg tussen deelnemers en gids
- zeer slechte accomodaties onderweg
- hele ontverantwoordde vieze sanitaire voorzieningen
- gevaarlijk sanitaire voorzieningen ( 1 deelnemer werd getroffen door
electriciteit door de slechte staat van het douchesysteem
- onderdelen die beloofd waren tijdens de rondreis zijn geschrapt
Dit is een kleine opsomming van de rondreis, we kunnen u ( samen met andere
deelnemers ) uiteraard nog veel meer vertellen.
Verder is de handelswijze van Q International hier op z,n minst slecht te
noemen.
- totaal geen interesse in de gasten
- er worden mensen vergeten op te halen voor excursies
- gaan af op wat mensen zeggen en wachten in de foyers of er mensen naar
huis moeten, zij hebben blijkbaar geen lijst!!
Vele medereizigers, ook wij, wilden een ander hotel. Standaard was dan het
antwoord, dat kan maar dan moeten jullie per nacht p.p. 25 euro bij betalen.
Ongeacht je naar een beter of een slechter ( ik kan dit nader uitleggen )
hotel wilde. Dit geld is overigens alleen cash te voldoen, sterker, de hosts
rijden je persoonlijk naar een pinautomaat en dan dien je contant met de
host af te rekenen. Waar blijft dat geld? Kan het niet gewoon betaald worden
aan het hotel!
Verder adverteren ze in hun brochure met Hotel GOlden Tulip, een prachtig
hotel aan het strand Beira Mar aan de boulevard in Fortaleza. 5 sterren,
lonkend naar 6 ( staat er in de brochure ). Ik zal u vertellen wat we
aantroffen. Voor het hotel een krottenwijk, achter bij het zwembadje ( klein
en met 10 ligbedden voor 500 gasten ) uitzicht op 2 fabrieken. Vervolgens de
gehele dag een stinkende olie/diesellucht. Naast het hotel een vismarkt waar
voor je neus de gehele dag vis wordt schoongemaakt. De limit is toch wel
eigenlijk dat er bij aankomst in Fortaleza doodleuk wordt verteld dat je
GEEN gebruik kunt maken van het strand en de zee want er zijn eenvoudigweg
geen faciliteiten maar erger nog, het water is zwaar verontreingigd door die
fabrieken. Overigens worden deze feiten ook bevestigd door inwoners van
Fortaleza. We hebben van bovenstaande beschrijvingen filmmateriaal en
foto,s.
HET ERGSTE KOMT NU. DE SNEEUW IN HOLLAND
Kijk dat er geen vliegtuigen op kunnen stijgen door weersomstandigheden, dat
begrijpen we volledig. En dat er vertraging ontstaat is ook geen punt,
maar.......!!
WIj zijn er door veelvuldige contacten in Holland achter gekomen hoe e.e.a.
in zijn werking is gegaan. Het komt er in feite op neer dat door een
geldkwestie ons vliegtuig is tegengehouden door Q INternational. Martinair
heeft dit telefonisch bevestigd en wij zullen bij thuiskomst proberen hier
schriftelijk een verklaring van te krijgen.
Het punt is dat de vliegtuigen niet vol zitten en dat het voor Q een
uitstekende reden was om mensen hier maar 5 en in sommige gevallen 8 dagen
vast te houden. Logies en ontbijt worden vergoedt maar de rest is geheel
voor eigen rekening. Wij plaatsen hier vraagtekens bij, Wij hebben niet
gevraagd voor een langer verblijf!!
Vanaf het begin van dit hele drama worden wij als en stel honden behandeld en wij betreuren
in ernstige mate de gang van zaken. Het gaat
ons erom dat Q International met zijn neus op de feiten wordt gedrukt dat
hun handelswijze en de manier van omgang van geen respect betuigd! En dan
hebben we het nog niet eens over de kosten die mensen oplopen tijdens hun
gedwongen verblijf.
Doordat wij constant zelf achter informatie aan moeten maken we het ze wel
gemakkelijk maar volgens ons behoren zij ons te informeren.
Wie heeft er nog meer een slechte ervaring met Q-International ? Laat het ons weten. In ons vliegtuig op de terugweg hebben al 102 mensen laten weten dat zij ook zwaar gedupeerd zijn door Q. Als deze mensen hebben een e-mailadres bij ons achtergelaten.
Wie nog meer ??? Laat het ons weten !!!