LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] IENS website wel zo onafhankelijk en betrouwbaar?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Adnan

IENS website wel zo onafhankelijk en betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Adnan »

Ik weet niet of de meesten de online website IENS kennen en het bijbehorende boekje waarin allerlei horeca-gelegenheden ter sprake komen in geheel Nederland.Ik in ieder geval wel en heb toevallig van de week iets verontrustend gehoord en wil weten of er meer mensen zijn die soortgelijk ervaringen hebben meegemaakt.

Het is bepaalde mensen opgevallen dat bepaalde recensies behoorljk verouderd zijn of zelfs helemaal niet meer worden aangepast nadat blijk is gegeven dat die horeca-gelegenheid in kwaliteit vooruit is gegaan. Ook worden eigen ingestuurde negatieve recensies van gasten, m.b.t het eten in bepaalde horeca-zaken, zonder enige reden van de website-pagina verwijderd of zelfs helemaal weggelaten omdat het te storend zou zijn voor de onderlinge contacten die de medewerkers van IENS met desbetreffende horeca-gelegenheden zouden hebben.
Ook worden van sommige mensen,wiens negatieve recensies verwijderd zijn,de voor en achternaam telefonisch doorgegeven aan betreffende horeca-gelegenheden om ze zo op een zwarte lijst te kunnen zetten en in het vervolg te kunnen weren.

Is dit normaal als blijkt dat een zichzelf onafhankelijk noemend bedrijf dit soort malifide praktijken erop nahoudt en een van hun mensen zelfs in het SBS6 programma De smaak-politie zit onder de naam Maarten van der Jagt.

Meer mensen met soortgelijke ervaringen?

karr-1
Berichten: 368
Lid geworden op: 17 jan 2005 16:54

Re: IENS website wel zo onafhankelijk en betrouwbaar?

Ongelezen bericht door karr-1 »

Nee ik heb de ervaringen niet, maar ik stuur ook nooit iets in naar Iens. Ik kijk er wel eens een enkele keer op als ik een restaurant ga bezoeken, maar meestal zijn de beoordelingen nogal subjectief gesteld. Wat de een lekker vind, vind de ander niet te eten.

Ik gebruik het puur als indicatie voor de prijs en dergelijke en daar werkt het prima voor.

anneisbenieuwd
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2009 17:08

Re: IENS website wel zo onafhankelijk en betrouwbaar?

Ongelezen bericht door anneisbenieuwd »

Beste Adnan,

Ik heb ook van verschillende betrouwbare bronnen vernomen dat er tegen wederdiensten recensies worden verwijderd van deze website. Ik ga hier een artikel over schrijven. Als je je verhaal wilt bevestigen dan kun je mailen naar het adres [email protected]

Vriendelijke groet,
Anne

bsur
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2010 09:59

Re: IENS website wel zo onafhankelijk en betrouwbaar?

Ongelezen bericht door bsur »

Ik heb diverse malen geprobeerd om een mening te geven over OLIVE in Deventer, deze (overigens slechte) beoordeling werd telkens verwijderd. Na diverse keren contact te hebben opgenomen met Iens schreef dhr Edmund Gibson mij dat mijn bericht werd verwijderd omdat ik waarschijnlijk een conflict had met OLIVE UIT DEVENTER! Dat had ik niet maar wou wel graag een recensie schrijven omdat het eten en de bediening niet goed waren. Nu kan ik zelfs niet meer inloggen bij IENS!

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: IENS website wel zo onafhankelijk en betrouwbaar?

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai

als fervent restaurant bezoeker schrijf ik regelmatig recencies en proefformulieren voor IENS. (ik ben daar dus niet in dienst of zo, ik vertel gewoon mijn verhaal) Er is van mij nog nooit een recencies weggehaald ook al was die negatief.
Het is wel zo dat als zij het vermoeden hebben (terecht of onterecht) dat je zelf gewoon ruzie hebt met een onderneming of een specifiek persoon ze je recencie niet plaatsen (dat staat in de algemene voorwaarden) met als logische reden dat ze niet willen dat iens een site wordt om mensen waarmee je een conflict hebt op die manier na te trappen.

Verder is het natuurlijk zo dat die recencies altijd subjectief zijn, wat ik een mooi decor vind vindt een ander lelijk. Als ik ga eten met meer mensen en ik heb een leuk gesprek heb ik natuurlijk minder in de gaten dat ik lang moet wachten dan wanneer ik met een of andere saaie piet daar zit. En tja, wat ik lust vindt u misschien walgelijk.

groetjes

Trudy

bsur
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2010 09:59

Re: IENS website wel zo onafhankelijk en betrouwbaar?

Ongelezen bericht door bsur »

Nadat ik een (slechte) recensie over OLIVE te Deventer wilde schrijven en deze continue verwijderd werd, viel mij op dat het bedrijf ook te koop was, misschien dat dit invloed heeft op het verwijderen van recensies van IENS?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: IENS website wel zo onafhankelijk en betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik heb afgelopen week gegeten bij een bedrijf wat goed bij IENS stond vermeld.

Een gesprekje met de eigenaar gehad, en het blijkt dat IENS soms berichten verwijderd, als deze 'loos' zijn. Dus, kreten als 'ballentent', maar ook, 'helemaal goed' zonder onderbouwing schijnt men weg te halen.

De goede kritieken over het bezochte bedrijf waren trouwens allemaal correct.

EvilDyson
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2010 17:09

Re: IENS website wel zo onafhankelijk en betrouwbaar?

Ongelezen bericht door EvilDyson »

Iens website bezoek ik zeer vaak als ik op zoek ben naar een leuk restaurant. Ik vind regelmatig nieuwe leuke restaurants op Iens. Bovendien plaats ik zelf ook recensies op iens.nl, omdat ik het een goed concept vind.
In de loop der jaren heb ik een groot aantal recensies geplaatst, waarvan er één is verwijderd, omdat deze niet voldeed aan de huisregels, wat ik uiteindelijk wel begreep. Een tweede recensie is aangepast, omdat ik een ander restaurant noemde waar je beter naartoe kon gaan. Dit staat inderdaad ook tussen dezelfde huisregels. De recensie was verder prima blijven staan, alleen de naam van het andere restaurant hebben ze verwijderd, maar dit hebben zij wel netjes naar mij toe bericht!

Onafhankelijk en betrouwbaar? Voor mij zeker wel! Ik heb nog geen vreemde ervaringen meegemaakt! Helaas kan ik niet voor de andere oordelen, maar misschien dat de lezers wel wat hebben aan mijn bericht. Voor degenen die twijfelen zou ik zeggen, neem zelf eens een kijkje en er is maar een manier om hier achter te komen.... door zelf een recensie te plaatsen.

gr dyson

eter
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2010 11:14

Re: IENS website wel zo onafhankelijk en betrouwbaar?

Ongelezen bericht door eter »

Ik heb ook een recensie geschreven bij IENS en deze werd verwijderd, ik ben niet persoonlijk geweest of zo iets, heb duidelijk verteld wat er niet goed was aan het eten en dat de bediening niet aardig was.
Vind ik trouwens de laatste tijd toch dat je blij moet zijn wanneer de bediening aardig is!

j.verhoog
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 dec 2009 10:13

Re: IENS website wel zo onafhankelijk en betrouwbaar?

Ongelezen bericht door j.verhoog »

Websites waar mensen zelf recensies in kunnen vullen die zonder verdere controle online worden gezet zijn natuurlijk onbetrouwbaar.

Ze vertrouwen op het zelf- en onderlinge corrigerende vermogen van bezoekers, en helaas heeft niet iedereen de daarvoor noodzakelijke manieren in huis. Met als gevolg dat je sterk gekleurde (positieve en negatieve) verhalen krijgt op zo'n site.

melvindavid
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2010 06:30

Re: IENS website wel zo onafhankelijk en betrouwbaar?

Ongelezen bericht door melvindavid »

Onderstaand vind u eerdere correspondentie aan de redactie van Iens
Den Haag, 17 april ’07

Geachte [email protected],

Vanzelfsprekend heeft een bedrijf in een tijdsbestek van 34jaar zijn goede en zijn slechte tijden en is iedere afdeling weer anders. In slechte tijden, negatieve recenties, in goede tijden, positieve recenties.

Graag wil ik u mijn ongenoegen kenbaar maken betreffende de manier waarop uw redactie;
-haar recenties samensteld en actualiseert
-(niet) reageert op een klacht van een gedupeerde ondernemer
-de authenticiteit van een zogenaamde “iens proever” controleert na een tip van een ondernemer
-met twee maten meet tussen restaurants

Samenstelling recenties
In de recentie van 2007 word ieder positief punt overschaduwd door een negatief punt en voeren negatieve punten de boventoon ook al zijn de meest recente meningen positever van aard. Sinds de eerste mening van een Iens proever op 29-11-2001 heeft uw redactie nog niet één keer een goede recentie over ons geschreven en is de tekst in een tijdsbestek van 6 jaar slechts marginaal aangepast.

Klachtenbehandeling
Reeds op 10 mrt 2004 en nogmaals op 19 aug 2005 heb ik hierover mijn beklag gedaan, zonder resultaat. Uw redactie heeft hierop gereageerd door uitleg te geven van de door haar te volgen procedure bij ontvangst van een klacht. Enige vorm van actie is helaas tot op de dag van vandaag uitgebleven.

Integriteitscontrole Iens proever
In eerdere correspondentie werd mij uitgelegd dat de beoordeling bij een integriteitscontrole berust op de manier waarop een proever de hem gestelde vragen beantwoord. Doch vind ik dat u in het geval van een duidelijk geval van concurrentie, daar waar reclame word gemaakt voor een ander restaurant je deze stap kunt overslaan.


Meten met twee maten

Onderstaand restaurant heeft slechts een wat flauwe mening maar toch
3 x een acht als cijfer.

weggelaten



Het management van ons voelt zich door Iens gedupeerd om de volgende redenen:
- tussen de meningen van echte proevers staan meningen van concurerende bedrijven die uw index gebruiken om de concurentie uit te schakelen. Zo word er bijv. in een mening van een zgn. Iens proever reclame gemaakt voor een ander restaurant(zie tekst 30-11-2002). Ik heb hier reeds contact met uw redactie over gehad, na 4,5 jaar is deze mening nog immer niet verwijderd. Zo ook heb ik mijn bedenkingen over een aantal andere meningen waarin vermeldingen worden gedaan die voor mij onmogelijk waar kunnen zijn(hier ga ik later nog op in).
- de recentie is opgebouwd uit knipsels van meningen die teruggaan tot het jaar 2003, en dus alang niet meer “up to date”.
- in de recentie zijn sommige zinnen opgebouwd uit ervaringen van proevers die bij verschillende afdelingen van ons hebben gegeten.
- de recentie bevat onder meer documentknipsels uit ervaringen van valse proevers.
- bij geen enkel ander restaurant is de tekst zo slecht geschreven als bij ons, terwijl zij na 34 jaar nog altijd bestaat, andere restaurants met een zogenaamde goede recentie zijn reeds failliet, rara hoe kan dat.
- het gemak om als zogenaamde Iens proever onder valse voorwendselen een negatief of positief advies te plaatsen.


Dubieuze teksten.(deze moeten weg, weg , weg)

slecht
De bediening is slecht, de laatste keer hebben wij letterlijk een uur zitten wachten op het bestelde eten. Ik had notabene een tafel gereserveerd, mensen naast ons die later binnenkwamen, werden eerder bediend. Ook bij navraag is ons niet verteld waarom we zolang moesten wachten, er kwam ook geen excuus toen we vertrokken. Ik heb hier mijn buik vol van.
27-04-2006 M.S.

In een geval als deze geldt bij ons de procedure haar excuus aan te bieden en drankjes en nagerechten van het huis aan te bieden. Dat bovenstaande persoon geen uitleg van zaken
zou hebben gekregen is voor mij niet aannemelijk.

slecht
Zaterdag jl. hadden wij een tafel gereserveerd in het restaurant van S. Deze was bij aankomst al vergeven. Men verzocht ons plaats te nemen aan de bar. De barman maakte al ruzie met een ontevreden klant. Daarna kwakte ie onze drankjes zo op de bar. Er kon geen vriendelijk woord vanaf. Na ruim een half uur wachten kregen we eindelijk een tafel. De serveerster kwam de bestelling opnemen en liep halverwege weer weg. We waren nog niet eens klaar met bestellen? Na lang wachten kwam het eten. De helft van de verschillende sate's was gewoon rauw! Ik heb er 3 x over geklaagd. Maar men zei: we komen zo bij u. Dit hebben ze de hele avond volgehouden. Bij het afrekenen, stond alles gewoon op de rekening. Dus geen gratis drankje a/d bar (omdat we zolang moesten wachten, omdat ze onze tafel vergeven hadden) Al het rauwe vlees stond ook op de bon. Ik vind dit echt ongelofelijk klantonvriendelijk.Ons zien ze daar nooit meer!
11-07-2005 ED

Ik heb reeds eerder over deze proever bij uw redactie geklaagd, het is voor mij niet aanemelijk dat bovenstaande dhr. Ed is overkomen. In bovenstaand geval zullen wij ten allen tijde onze excuses aanbieden, de rauwe sate van de bon afhalen en een drankje aan de bar aanbieden. Overigens heeft dhr. Ed ook een proefformulier bij W.A..(de concurrent) ingevuld met niets meer dan lof lof en nog eens lof.
W.A. is onderhand failliet. Verderop nog een mening van waarin reclame word gemaakt voor W.A..


slecht
Het eten vonden wij niet lekker en we hadden het gevoel als of we niet welcom waren.We zijn wel eens in een ander indonesisch restaurant geweest in Hilversum en daar was alles gewoon perfect het eten was lekker veel fariatie en het personeel was erg vriendelijk dit is zeker een aanrading W.A.!!!
30-11-2002 IN

Ik kan het niet verkroppen dat de Iens redactie hier na herhaaldelijk op gewezen te zijn deze foute tekst nog immer niet heeft verwijderd.

Ik heb hier mijn buik van vol en zie mij genoodzaakt alternatieve maatregelen te nemen indien u de goede naam van ons bedrijf blijft schaden. Ik zeg u niet trots te zullen zijn op de voorgenomen te nemen maatregelen. Ik hoop van harte dat u mij hiervan weerhoudt door de volgende acties te ondernemen, slechts ter compensatie van de door ons geleden schade tengevolge van uw nalatigheid.
1. Verwijder een aantal dubieuze meningen uit de lijst van meningen.
2. Stel een nieuwe recentie samen uit overwegend positieve en meer recente meningen van koosjere
proevers.
3. Stel bij integriteitsonderzoek van een proever de vraag onder welke naam, met hoeveel
personen en op welk tijdstip zij had gereserveerd en verifieer dit met de ondernemer.



Doe uw naam eer aan door met recht de “onafhankelijke en betrouwbare restaurantgids” te blijven. Reageer voortaan correct op onze klachten en stel, tenzij onze integriteit ter discussie staat, ons belang voorop.

In een andere e-mail zend ik u eerdere per e-mail gevoerde correspondentie met uw redactie.

In afwachting van uw reactie verblijf ik,

Hoogachtend, HP

Ons, Den Haag

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: IENS website wel zo onafhankelijk en betrouwbaar?

Ongelezen bericht door trudy81 »

Stel een nieuwe recentie samen uit overwegend positieve en meer recente meningen van koosjere proevers.
Ik lig hier echt krom, ik wil niemand beledigen maar ik neem toch aan dat dit gewoon een (overigens best leuke) grap is.

Trudy

benno-w
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2010 09:43

Re: IENS website wel zo onafhankelijk en betrouwbaar?

Ongelezen bericht door benno-w »

Ik heb een soortgelijke ervaring. Na een zeer teleurstellende eet en service ervaring heb ik een op feiten gebaseerde recensie geschreven over een eetgelegenheid in Deventer. Deze werd niet geplaatst door Iens. Mijn kwalificatie was "slecht". Meneer Edmund Gibson van Iens die ook bij de beoordeling van een ander restaurant in Deventer was betrokken en deze slechte beoordeling niet wenste te plaatsen (zie dit forum) wilde mij geen verdere toelichting geven.........Ik neem Iens rating sindsdien met een forse korrel zout!

asjr
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2010 11:11

Re: IENS website wel zo onafhankelijk en betrouwbaar?

Ongelezen bericht door asjr »

Vandaag las ik een email van Iens die zei mij hebben gestuurd naar aanleiding van een reaktie die ik over de Hermitage te Zeist had geplaatst!! Zei hebben deze verwijderd aangezien ik mij niet aan de huisregels zou hebben gehouden! (huisregel 1 Hun favoriete restaurants enkel met zeer GOED te beoordelen! of zou het restaurant op een of andere wijze een sponsor van hun zijn?) Een andere recensie die ik geplaatst heb over een ander restaurant (zeer positief, maar met een verwijzing naar een teleurstelling elders) hebben ze zonder mijn toestemming gewijzigd!! ZEI hebben dus gewoon mijn tekst veranderd naar hun wensen!! HOE DURFEN ZE!!!

IENS is dus in mijn optiek GEEN betrouwbare informatie site!!

Hilde1
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2010 20:09

Re: IENS website wel zo onafhankelijk en betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Hilde1 »

Ik spreek enkel (in feite niet)voor België voor mijn eigen ervaringen, indien je graag veel kans hebt om je geld te verbrassen, volg dan de zo "gerenommeerde culinaire gidsen zoals michelin en gault millau.
Regelmatig is de prijs echt niet te verechtvaardigen, tevens heb ik me al erg bedrogen gevoeld in de zogenaamde sterrenrestaurants....Voor België geloof ik het weekblad "Knack". Nooit nog michelin voor mij, zelfde geldt voor gault millau.
Ik heb trouwens "insite-informatie" niet van de gidsen zelf. Maar laat ons eerlijk wezen, ooit kreeg een restaurant 2 sterren in België van Michelin en een hoge score van gault Millau ('k stel me nog steeds de vraag dat het was omdat ze een helihaven aan hun restaurant hadden), en wie stond er de plak te zwaaien in de keuken? (hij is er gaan lopen) Een gastje die net van de koksschool kwam en zei dat men in dat bewuste 2* restaurant zelfs geen "fonds" maakten voor hun sauzen, aub zeg en dat kreeg dan 2 sterren. Datzelfde gastje (won destijds wel de prijs george samain) is dan verder gaan studeren aan de universiteit en nadien aan Engelse universiteiten, en is momenteel een vette bankier in London ,( bij wijze van spreken want hij is slank en athletisch). Hij heeft voor zijn "bank" de verantwoordelijkheid voor de benelux en scandinavië en neemt bijgevolg zijn klanten (van die landen) mee naar de 3 sterrenrestaurants in hogervermelde landen. Wel "dat gastje" kijkt nu nog meer dan ooit neer op die gerenommeerde gidsen.
Dat "gastje" is mijn broer, en heeft tijdens zijn "studiefolieke voor chefkok" wel 100 op 100 gehaald voor wijnkennis van een gerenommeerde belgische vinoloog, en hem geloof ik 200%. Voeg daarbij mijn verscheidene slechte ervaringen (er zijn er goede geweest ook, maar de prijs is dan echt niet te rechtvaardigen). Nooit noch michelin etc. voor mij..Zelfs hun GPS deugt niet (heb hem) en heb uit ellende een goedkope bijgekocht in een grootwarenhuis, en dat goedkoop spul doet wel wat het moet doen.

barry123
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2011 21:02

Re: IENS website wel zo onafhankelijk en betrouwbaar?

Ongelezen bericht door barry123 »

ik zelf heb ook een restaurant,
ik moet zeggen dat ik mij verbaas dat mensen denken dat eigenaren van restaurants wat te zeggen hebben bij iens..
geloof me het mes snijd aan 2 kanten.
ik heb mensen in mijn zaak gehad die met z'n 10en kwamen eten aan het eind van de avond werdt er om korting gevraagd.
ik had zoiets van korting? was het niet goed of zo vroeg ik me af?
maar nee alles lekker en geen klachten maar deze mensen vonden dat ze daar recht op hadden.
nou ik gaf geen korting want dan moet ik me winst weg geven om mensen tevreden te houden.
Als antwoord kreeg ik" nou jij zal het wel zien op iens dan zullen we je ff naar de ..... helpen" was het antwoord.
ik was echt verbaast dat mensen zo reageren maar oke, de volgende dag stond er inderdaad een recentie.
Het eten was slecht de bediening was slecht er waren mensen ziek geworden noem het maar op.
nou wij natuurlijk mailen met iens.
maar nee hoor ze hielden zich aan de "huis regels" dus ze konden er niets aan doen.
nou daar sta je dan als restaurant eigenaar je wordt naar beneden gehaald en dat mag gewoon.
ik ben het er wel mee eens dat er heel veel geregeld wordt tussen iens en restaurants.
maar alsublieft scheer ons niet over een kam .
ik als restaurant eigenaar erger me dood aan dit soort sites.

pluim081
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2011 09:13

Re: IENS website wel zo onafhankelijk en betrouwbaar?

Ongelezen bericht door pluim081 »

Mijn lunchroom bestaat bijna 3 jaar en in die 3 jaar heb ik slechts 5 recencies gekregen op iens. Laatst werd ik gebeld door een medewerker van iens dat er zo'n 300 keer p/maand gezocht zou worden naar mijn bedrijf op de site en of ik tegen betaling foto's v/d zaak en mijn menukaart wilde plaatsen. 300 bezoeken p/maad terwijl ik in 3 jaar 5 recencies heb ontvangen? ....Vertel mij het maar, geloof er niets van. De meeste recencies zijn goed, maar er is er eentje bij die gewoon feitelijk niet deugt. Deze persoon verkondigt gewoonweg klinklare onzin over mijn zaak en komt er gewoon mee weg. Over smaak valt niet te twisten over onjuistheden wel, vind ik. Ik heb dan ook een mail gestuurd naar iens, waarin ik e.e.a. uiteen heb gezet. Het antwoord van iens is "de recensie voldoet aan onze huisregels". In het afgelopen half jaar hebben zo'n 5 mensen mij gemeld dat ze een 'positieve'recensie hebben geplaatst, maar geen van deze is geplaatst!!? Deze mensen doen en laten gewoon wat ze willen en laten gewoon toe dat er onzin geschreven wordt onder het motto van hun huisregels. Er is op geen enkele manier te controleren of er afgunst of broodnijd in het spel is. Klopt gewoon helemaal niets van! Ik ben al gestopt om er naar te kijken en hoop dat andere dit ook zullen doen. Het is gewoon allemaal subjectieve onzin.

Culinair12
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2011 12:51

Re: IENS website wel zo onafhankelijk en betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Culinair12 »

Een bedrijf in Weesp: LA RUELLE heeft het zo slecht dat men uit pure nijd klachten over andere wel succesvolle zaken heeft. Dit is vervelend. Wat men verder doet is op IENS hele goede recensies plaatsen. Daarnaast heeft het bedrijf het allerhoogste cijfer in de Regio : een 8,7. Negatieve recensies worden door IENS verwijderd, maar de valse goede recensies blijven er gewoon opstaan. De eigenaren van LA RUELLE sturen op andere de BEM (bureau eerlijke mededing af) maar zelf goede recensies plaatsen die niet kloppen is ook oneerlijk en wordt door IENS ondersteund!

bartisboos
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2011 16:46

Re: IENS website wel zo onafhankelijk en betrouwbaar?

Ongelezen bericht door bartisboos »

Mijn reactie is verwijderd.
Zie e-mail reactie van Iens waarin ook mijn reactie staat:

////////////////////////////////////////////////////////////////
Van: [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Verzonden: dinsdag 21 juni 2011 13:54
Aan:[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Onderwerp: Mening op IENS


Beste Proever,

Bedankt voor je mening op http://www.iens.nl.

2011-06-20 00:20:44 Bloem op IJburg
Wat een waardelose bediening! De 2 persoons tafeltjes zijn niet geschikt voor iemand in een rolstoel daarom vroegen we of we met zijn tweeen aan een 4 persoonstafels konden gaan zitten. Nee dus terwijl het een normale doordeweekse dag was en er verder nog geen klanten waren. We zijn daarom maar meteen weg gegaan.

Helaas hebben wij je mening moeten verwijderen, omdat het hier niet gaat om een restaurant waar je daadwerkelijk hebt gegeten.

Heb je nog vragen naar aanleiding van het bovenstaande? Dan kun je altijd contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Redactie IENS Independent Index B.V.

Postadres:
Postbus 14604, 1001 LC, Amsterdam
/////////////////////////////////////////////////////////////////////

Wat als je meer dan 1 uur op je eten zit te wachten en je weg gaat omdat je geduld op is en dit meld aan Iens?
Verwijderen ze je dan ook je reactie ....

kolibri99
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jun 2011 16:57

Re: IENS website wel zo onafhankelijk en betrouwbaar?

Ongelezen bericht door kolibri99 »

Inderdaad, recensies worden verwijderd oftewel afgekeurd. Wij hadden een mindere ervaring bij een restaurant wat in de krant en op IENS de hemel in werd geprezen. Wij waren zo teleurgesteld dat we dachten: dat zetten we op IENS. Het was onze 1e recensie. Dat maakt ze waarschijnlijk kritisch als er een matige recensie wordt geschreven.
De reactie van IENS op onze recensie was:
* Wij na overleg te hebben gehad met de restaurateur denken dat de recensie bij het verkeerde restaurant is geplaatst, graag vernemen wij van u of dit ook echt het geval is, mocht dit het geval zijn verzoeken wij u vriendelijk om de recensie alsnog te plaatsen bij het goede restaurant, mocht u wel bij dit restaurant hebben gegeten verzoeken wij u enig bewijs hiervan in te dienen. *
Vervolgens een kopie van onze bon gemaild en toen was de reactie
*U heeft uw recensie geplaatst bij Proeverij ... terwijl deze bedoelt is voor ... ..., hierbij een link naar het juiste profiel:* . (Over de d/t fout zullen we het maar niet hebben...)
Daarna wat details genoemd en de reservering doorgestuurd maar er wordt dan gewoon niet meer gereageerd.
Maar we begrijpen het wel: je kan reserveren via IENS en dit restaurant doet daar aan mee. Daar zal IENS niet minder van worden. En dat maakt IENS wat minder INDEPEDENT dan ze zelf denken.
Een mindere recensie is dan niet welkom.
De reden waarom ik het restaurant niet noem is omdat ik ze nog een kans geef om te reageren...

Gesloten