Pagina 1 van 1

Kortings Kado

Geplaatst: 12 mar 2005 14:19
door Ivette
Ik heb 2 pakketten van Korting Kado, is het zo dat ik hier straks enorme schulden voor heb lopen?
Wie heeft er nog meer korting kado genomen, en wil beginnen met acties???

Re: Kortings Kado

Geplaatst: 12 mar 2005 14:24
door trudy
kijk op

www.platformaandelenlease.nl

onder "gezamenlijke procedures"

succes

Re: Kortings Kado

Geplaatst: 13 mar 2005 18:28
door rust
Voor alle korting kado bezitters.

Na lang aandringen heeft 'Dexia' mij schriftelijk laten weten (Brief is bij stichting Leaseverlies) dat korting kado een produkt is met een optieconstructie waarbij de klanten premie moeten betalen voor de gekochte opties.
Deze bekentenis heeft vergaande consequenties, ook voor met name het belasting technische aspect. Rente was enige jaren geleden nog aftrekbaar, premiebetalingen voor opties waren dat niet.
Doordat je als klant dit niet kon weten, het staat immers niet in de contracten, zou je dus ook nog dankzij 'Dexia' problemen met de belastingdienst kunnen krijgen.
Dit alles staat nog los van de valkuilen die in het produkt 'korting kado' zitten, waar zelf een organisatie als de consumentenbond in gevallen is.
Dit maakt duidelijk dat er in de relatie 'Dexia' en klant sprake is van zogenaamde ongelijke partijen; iets waar de kantonrechter zeker ook gevoelig voor is.
Tot slot, laat je door 'Dexia' nooit wijsmaken dat je alles had kunnen weten als je maar goed gelezen had.
Bedenk dan maar eens hoe goed zij zelf gelezen hebben toen ze 'Legio' van 'Aegon' kochten.
Denk maar niet dat 'Dexia' blij is met het produkt 'Legio Lease'.
Mensen, stop de betalingen en laat de kantonrecher zijn licht over de zaak schijnen.
Ik heb er alle vertrouwen in.

Heb je vragen, dan kun je me ook bellen: 040-2445827
Johan Mulder

In de contracten is alleen maar sprake van rentebetaling. Echter toen ik na de 1e 3 jaar van het contract hier sterk aan twijfelde, heb ik Dexia benaderd. Pas daarna schreef Dexia mij dat 'korting kado' wel degelijk een optieconstructie heeft, waarvoor zoals ik al zei de klant premie moet betalen.
De opties heeft Dexia dus zonder medeweten van de klant gekocht en toen de opties waardeloos bleken, heeft Dexia mij dus laten weten dat hiervoor wel premie moest worden betaald.
Dit staat dus absoluut niet in de contracten, waardoor ik denk een goede kans te hebben om de kantonrecher duidelijk te maken dat ik gedwaald heb bij de koop van de produkten.

Vraag je eens af waarom je geen maandtermijnen meer zou hoeven te betalen als je contract over de eerste drie jaar 6% per jaar rendement had gemaakt.
Juist, legio heeft opties gekocht op jouw aandelenpakket. Die opties zijn waardeloos gebleken en nu moet er door de klant worden doorbetaald waarbij een gedeelte van de betalingen premies zijn voor de gekochte opties.
Specialisten hebben mij zelfs verteld dat legio dan waarschijnlijk ook put-opties heeft gekocht, zodat zij zelfs aan de dalende koersen nog hebben verdiend.
Nogmaals , Dexia heeft mij zelf geschreven over deze optieconstructie

Wat niet in het contract staat is dat Dexia ook nog opties heeft gekocht gerelateerd aan jouw aandelenpakket.
Het maandtermijnbedrag wat je als klant betaalt, is voor een gedeelte betaling voor de gekochte opties.
Ik bestrijd dus inderdaad de geldigheid van de contracten omdat bij de aankoop deze optieconstructie niet gemeld is aan de klant.
In het contract is dus alleen sprake van rentebetaling, maar Dexia heeft mij 3 jaar na begindatum van de contracten laten weten dat door de gehanteerde optieconstructie de klant premie verschuldigd is voor de aangekochte opties.

Nadat de 1e 3 jaren van het contract korting kado waren verlopen, wees iemand mij erop dat het wel erg vreemd was dat indien de contracten rendement hadden gemaakt, de maandtermijnen voor de rest van de looptijd werden kwijtgescholden en indien geen rendement werd gemaakt, de termijnen moesten worden doorbetaald.
Volgens deze persoon kon het niet anders of Dexia moest behalve de betaalde rente ook nog op een andere manier aan mijn contract verdienen.
Bij navraag bij Dexia bleek dit te kloppen. Er waren door Dexia opties gekocht en de premies hiervoor moeten door de klanten worden betaald.
In de contracten wordt gesteld dat er alleen rente wordt betaald door de klanten, maar in werkelijkheid is een gedeelte van de maandtermijnen premiebetaling voor de opties.
Deskundigen hebben mij gezegd dat het zeer waarschijnlijk is dat door Dexia ook put-opties zijn geplaatst, zodat zij ook nog aan de dalende koersen hebben verdiend.

Wat ik ermee gedaan heb, is voorlopig het volgende:
Ik heb Dexia een brief geschreven waarin ik hen heb laten weten dat ik bij de aankoop van 'korting kado' in juridische termen gesteld, heb gedwaald. Dit omdat de informatie over hoe het produkt werkelijk werkt, pas drie jaar na de begindatum van de contracten door Dexia is gegeven.
Ik heb mijn betalingen stopgezet en Dexia laten weten dat ik ook niet meer zal betalen. Ook geen restschuld.
Het wachten is op de reactie van Dexia.
Indien ze mij voor de kantonrechter dagen, zal mijn tegeneis zijn: alle betaalde termijnen terug met 4% samengestelde interrest per jaar.
Tot nu toe is mijn actie dus passief, maar als er meer 'korting kado' bezitters zijn die samen met mij actie willen ondernemen, ben ik hier zeker in geïnteresseerd.

Ik heb Dexia een uitgebreide brief geschreven waarin ik het vermoeden uitsprak dat Dexia op een andere manier aan mijn contract verdient dan alleen maar aan de rente.
Hierop kreeg ik een uitgebreide brief terug waarin stond dat Korting Kado met een optieconstructie werkt waar je als klant premie voor verschuldigd bent.
Deze brief is bij de stichting Leaseverlies, maar ik heb van hun nooit enige reactie gehad. Inmiddels heb ik de brief teruggevraagd.

Ik heb inderdaad ook wat dividend ontvangen en ik neem aan dat dit bij alle Korting Kado en Profit Effect contracten het geval is.
Uit de brief van Dexia blijkt echter dat de contracten een optieconstructie hebben en een gedeelte van de maandtermijnen uit premie bestaat om deze opties te betalen.
Mijn punt is dat als ik geweten had van deze optieconstructie ik het product nooit gekocht had.
Ik ben van mening dat de klanten volledig hadden moeten worden geinformeerd over de werking van het product.
Bij onze contracten is dat niet gebeurd, waardoor klanten dus gedwaald hebben bij de aankoop.

Re: Kortings Kado

Geplaatst: 13 mar 2005 23:12
door JOOST1
Kun je die brief van dexia niet hier op het forum plaatsen zodat meerdere mensen kunnen gebruik maken van de informatie je kunt natuurlijk persoonlijk data en gegevens weg halen.



Joost

Re: Kortings Kado

Geplaatst: 14 mar 2005 12:11
door justice man 007
Beste mede- gedupeerde,

Op onderstaande link kunnen jullie het uitgebreide verslag lezen, waarin de meeste actuele vragen van dit moment worden beantwoord door een deskundig aandelenlease advocaat.

Hierin staat ook duidelijk dat je voor een (goede) oplossing ook NIET bij Dexia (en/ of een andere leaseaanbieder) moet zijn!
En NIET bij Croosjes Telecom zijn!!


http://www.platformaandelenlease.nl./do ... 250205.doc

veel leesplezier en succes toegewenst!

Voor (overige) vragen mag je me ook mailen op e- mailadres: [email protected]

m.v.g. justice man

Re: Kortings Kado

Geplaatst: 15 mar 2005 14:02
door Ivette
Ik vind dit flauw, er is dus ook al concurrentie tussen de maatschappijen die GEDUPEERDEn willen helpen!!
Als "leek"is het al moeilijk om de juiste weg te vinden naar Lease hulp, en nu ook al concurrentie!!

Re: Kortings Kado

Geplaatst: 15 mar 2005 14:50
door trudy
Valt wel mee met de concurrentie hoor Ivette.

Even ter verduidelijking:

Stichting Leaseverlies zijn de meesten bij aangesloten, kost € 45,00 (eenmalig), maar daar hoor je verder niets van. Ze geven ook geen antwoorden op vragen. Tevens hebben ze hun proces verloren tegen Dexia. Ze gaan wel aan tafel voor een bemiddelingspoging met Duisenberg.

Vereniging Payback, kost € 40,00 per jaar, heeft veel informatie op de site, geven antwoorden op je vragen en organiseren bijeenkomsten om problemen te bespreken.

Platformaandelenlease (PAL) is GRATIS, hebben veel informatie op hun site over alle mogelijke producten van div. maatschappijen, uitspraken van processen die geweest zijn, conceptbrieven die je kan schrijven, geven antwoord op vragen, telefonisch of per mail, organiseren avonden voor gedupeerden in het hele land met advocaten om vragen te beantwoorden en organiseren evt. demonstraties.

De topic hierboven is van Justice man, die heeft zo'n bijeenkomst van PAL genotuleerd en daar kan je al veel antwoorden op je vragen vinden.

De enige dubieuze figuur op het forum is ene Croosjes, waarbij je van telefoonmaatschappij moet veranderen. Nou, ik heb die site van hem nog nooit gezien en ben daar dan ook totaal niet in geïnteresseerd.

Ook nog even ter verduidelijking: ik ben gewoon een gedupeerde, die al wat jaartjes meegaat met deze ellende en geen enkel belang heeft bij wat voor club jij je wilt aanmelden. Jouw product Korting Kado zegt me niks, ik heb iets totaal anders.

Zelf ben ik donateur van PAL.

Dus, om kort te zijn, je kan zonder enige kosten heel veel informatie vergaren.

Succes en vr.gr. trudy

P.S. en het bericht van Rust in deze topic bovenaan, is specifiek op jouw korting kado van toepassing. Dit zou ik maar eens goed lezen en eventuele vragen naar het e-mail adres sturen dat ook op de PAL-site - www.platformaandelenlease.nl - wordt genoemd bij "gezamenlijke procedures" betreffende korting kado. Ik zie zelfs een telefoonnummer vermeld van Johan Mulder in het bericht van Rust.

Dus mevrouw Ivette, u wordt zonder enige kosten op uw wenken bediend : :)