Pagina 1 van 1
Ervaringen met de Geschillen Commisise Voeruigen
Geplaatst: 12 mar 2005 19:49
door edwin1965
Vanwege een geschil wil ik graag de ervaringen horen met de Stichting
Geschillen Commissie Voertuigen te Den Haag. Mijn menig is dat deze organisatie er niet voor de consument is maar voor de ondernemer.
De SGC gaat niet in op vragen omtrent het bindend advies, ze nemen niet het fatsoen om te reageren. De commissie bestaat uit een advocaat van de branche-organisatie (partijdig dus), een rechter die het er als hobby bij doet (weinig interesse in de zaak) en nog iemand van (ik geloof) de ANWB.
Wie heeft ooit een geschil aangemeld en wat zijn de positieve of negatieve ervaringen ? Bij voorbaat dank.
Re: Ervaringen met de Geschillen Commisise Voeruigen
Geplaatst: 13 mar 2005 08:54
door goed gezien
Mijn menig is dat deze organisatie er niet voor de consument is maar voor de ondernemer.
Goed gezien jochie
Re: Ervaringen met de Geschillen Commisise Voeruigen
Geplaatst: 04 apr 2005 21:13
door Freak
Heb al wel eens het een en ander meegemaakt met de geschillencom. maar kan niets anders melden dan dat ze alles goed beoordelen .
Ze nemen beide partijen serieus en zullen geen partij kiezen .
Alleen tja als je verliest moet je het wel accepteren , wat krom is is krom en wat recht is is recht , zo'n man lult echt geen kromme dingen recht !!!
Groetjes en succes,
Freak
ps zorg wel dat je verhaal goed is en je de juiste weg bewandeld
Re: Ervaringen met de Geschillen Commisise Voeruigen
Geplaatst: 10 apr 2005 00:34
door Gast
Ik heb, zij het al wat jaren geleden, te maken gehad met de geschillencommissie auto en de geschillencommissie auto.
In beide gevallen ondernemer in het gelijk gesteld.
Zolang de leverancier iets gedaan heeft met de klacht krijgt hij volgens mij gelijk en moet het wel ontzettend slecht gesteld zijn met het product voor de consument gelijk krijgt.
Ik had een Citroen met:
- Stotterende motor
- Verkeerde benzinemeter aanwijzing
- Slecht werkende vering
Alle drie de klachten kreeg men niet opgelost.
Heb als zovelen helaas als enige uitweg om van de ergernis af te komen de auto ingeruild met een paar duizen gulden schade.
Las vandaag in blad Vereniging Eigen Huis verslag van iemand wiens huis voor geen cent klopte (68 serieuze gebreken). Aannemer was van het niveau beun de haas.
Uiteindelijk werd de aannemer hier ook in het gelijk gesteld door de Arbitrage commissie met als gevolg dat de consument duizenden euros schade leed.
DUS: liever niet zo'n commissie maar de kantonrechter of anders van procedure afzien, want echte oplossing is van geschillencommisie niet te verwachten, terwijl het ook geld kost en je frustratie alleen maar groter wordt door het waarschijnlijke verlies van je zaak.
Re: Ervaringen met de Geschillen Commisise Voeruigen
Geplaatst: 10 apr 2005 00:42
door Gast
Bij zo'n commissie zijn de ondernemers vrijwillig aangesloten. Het levert ze positieve reclame omdat het vertrouwen wekt dat een ondernemer aangesloten is bij branche verenigingen e.d. t.o.v. van onafhankelijke ondernemers.
Maar als zo'n ondernemer steeds maar weer in het ongelijk zou worden gesteld bij de terechte klachten van klanten (mensen gaan zich niet zo maar een hoop sores op de nek halen) dan zouden de lidmaatschappen zo opgezegd worden door de garagisten en was er binnen de kortste keren geen geschillencommissie meer.
Alleen ondernemers die de kluit grof belazerd hebben en/of helemaal niets aan klachten doen en dat ook zeggen bij de commissie die zullen wel ongelijk krijgen, maar de rest wint (en verliest de consument dus)