Hallo,
Bijzondere reacties allemaal.
16again heeft de scherpste ogen en Kzin is m.i de realist.
Kan niet anders stellen dan dat je gelijk hebt.
16again schreef:Dat kastje bij die keukendeur is anders, hoort dat erbij?
Nee, die hebben we zelf laten maken.Op het deurtje na dan. Er zitten wieltjes onder...erg handig.
Mr.P schreef:
De opstelling is echt van een keukenverkoper en niet van een keukenadviseur.
Mis...we hebben hem zelf zo bedacht. Door die spoelbak in de hoek zit er rechts een heel ruim stuk werkblad en heb je ook die vaatwasser er niet pal naast. Dat is n.l onhandig. Nu zit deze netjes in de hoek. Struikel je niet over die klep wanneer hij openstaat.
Een haakse hoek met zo'n draaicarroussel was moeilijk, er zitten allerlei rare leidingen in de weg + dan komt die spoelbak en vaatwasser weer pal naast elkaar. En ik vind die schuine hoek juist wel geinig.
Mr. P schreef:Houdt de kasten simpel, de apparatuur eenvoudig.
.....maar de apparatuur is van Atag, Miele en Siemens.
En vooral die wasemkap was erg prijzig....doet het wel prima.
Mr.P schreef: Hetzelfde geldt voor de twee kasten links en rechts van de oven. Waren deze vervangen door lade-elementen dan levert dat effectief meer bergruimte op
Als ik mij niet vergis zitten er echt 3 lade-elementen aan beide zijden van de oven. Heb er zojuist m'n pannnen in opgruimd.
Keukenmode en orginaliteit,
Maar jullie hebben wel gelijk dat alles weinig orgineel is. Ben wel leuke, orginele keukens tegengekomen, maar dat zit dan vooral in gekke kleurtjes en tegels. Kijk, bij ons staat deze in een oppervlak van een krappe 9 M2, dus het is woekeren met de ruimte.
Ik zou zeggen, kijk eens op funda.nl bij woningen met een leefoppervlak van 100/120 M2 en huiver van de hokkerigheid in de getoonde keukentjes.
Van keukenmode heb ik weinig verstand, maar wees eerlijk; de keukenwereld is over het algemeen verre van flamboyant. Nooit zie je eens een verkoper met piercings of een hippe hanekam. Het is altijd hetzelfde stemmige, donkere maatpak en nu niet beweren dat dit representatief is; zelfs het kabinet in Den Haag doet met de mode mee zonder verlies van zetels.
Wat mij opvalt is dat een adviseur enkel creatief kan zijn wanneer deze een vloeroppervlak van 20 M2 tot zijn beschikking heeft. Getuige de meeste opstellingen in de showrooms.
Weet je wat mij nu leuk lijkt?
Keukenfoto's bewonderen van de hier reagerende adviseurs.
Ze zullen vast heel mooi zijn. Het is je vak of niet, toch.
Vr. Gr. S.