LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Foto's nieuwe keuken (poging 2)

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
S.

Foto's nieuwe keuken (poging 2)

Ongelezen bericht door S. »

Hier de linkjes naar de foto's van onze nieuwe keuken.
Klik ze aan en bewonder. :D
Vind het weer eens wat anders, om je aankoop hier te tonen.

Wij hebben binnen NL gekocht met positief resultaat.
Aantal winkels bezocht en uiteindelijk de winkel gekozen waar we positieve ervaringen van hoorden via bekenden én uiteraard zelf een goed gevoel bij hadden.

http://img158.exs.cx/img158/2807/aanrecht11im.jpg
http://img236.exs.cx/img236/8003/keuken133vy.jpg
http://img236.exs.cx/img236/3543/keuken124qf.jpg
http://img236.exs.cx/img236/8641/keuken38qx.jpg
http://img236.exs.cx/img236/1001/keuken67da.jpg

Zo, en nu verwacht ik dat m'n vrienden, de moderators, alles laten staan. Laat ze straks de maandag maar ontspannen beginnen en genieten van deze foto's en zich daarna met serieus modereren bezig houden :P

S.

Gast

Re: Foto's nieuwe keuken (poging 2)

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom vind je het zo belangrijk dat deze saaie, doorsnee keuken door iedereen gezien wordt? Echt helemaal niks bijzonders....

stres

Ongelezen bericht door stres »

hallo mooie keuken waar komt die van

S.

stres schreef:hallo mooie keuken waar komt die van
De keuken is van het merk Pronorm.
Dit merk is bij veel zaken in allerlei regio's te krijgen.
Granietsoort is carnelian red. Deze soort was niet overal te krijgen, ben het maar in 2 zaken tegengekomen.

Gast

En de prijs???

mar53

Ongelezen bericht door mar53 »

Je bent TROTS :D :D op je nieuwe keuken. Hardstikke GOED.
Gefeliciteerd :D :D
Zie er goed uit.
Heel Veel Plezier met deze nieuwe aanwinst.

pffff

Ongelezen bericht door pffff »

Keuken zonder enige uistraling weinig creatief.
Maar als het maar functineel is, daar gaat het om

S.

Mar53 bedankt, ik ben er zeker blij mee.
Nog even over dat verhoginkje achter de spoelbak ( je weet wel, je opmerking uit dat verwijderde topic), dat is best handig hoor, wanneer je met water kliedert loopt het niet zo ver die diepe hoek in.

Pffff schreef:Keuken zonder enige uistraling weinig creatief.
Maar als het maar functineel is, daar gaat het om
Die keuken kun je het best vergelijken met jouw schrijfsels:
Zonder enige uitstraling en weinig creatief, maar t'is te lezen, dus functioneel. :P
Maar functioneel is onze keuken zeker, + we wilden veel kastruimte en een groot werkblad. Ja, en dan kom je bij deze opstelling uit. Vooral als alles ook nog op een krappe 9 M2 moet.

Viel mij op dat in de meeste showrooms de keukens heel ruim opgezet zijn. Soms nog groter dan de gemiddelde huiskamer. Bij ons kun je echt niet zo'n elegant kookeiland kwijt.

Maar ben jij geen verkoper?
Wil jij hier geen linkje plaatsen naar een foto van een creatief voorbeeld?

S.

Truusje

Ongelezen bericht door Truusje »

Tsjonge jonge wat een geleuter over mooie/functionele/lelijke en weet niet wat voor keukens.Sorry voor het taalgebruik,maar waarom moeten we elkaar afkraken???Iedereen heeft een eigen smaak,gelukkig maar.Mij hadden ze ook verteld over het verschil in prijs in Duitsland.In 2 gevallen in de familie die apparatuur kapot kregen en best een tijdje moesten wachten heb ik mijn keus gemaakt............Een keuken uit Nederland.Ik heb mijn kitchen uit Zutphen(Brugman keukens) .Ook deze zaak had een minpuntje en dat was dat ik voor mijn graniet(aanrechtblad+achterwand) helemaal naar Limburg moest om het uit te zoeken(?) Dit had ik toch al gedaan in de zaak dacht ik;de Brazilian Gold.Maar omdat graniet een natuurprodukt is en kan afwijken in kleur moest ik toch helemaal naar Limburg.Kreeg hier ook geen vergoeding voor.Heb toen deze zaak opgebeld en gezegd dat ze maar een mooi stuk uit moesten zoeken en dat ik daar op vertrouwde.Ga toch niet helemaal naar Limburg rijden.Toen de koop naar veel over en weer bijna rond was werd mij ook meegedeeld dat de plaatsingskosten ook voor eigen rekening kwamen. :evil: Dat was ook even een kleine shock.
ruim 1250euro!De keuken kostte mij toen 7500euro(naar veel gepingel,ja doen ze ook bij brugman)en het plaatsen heb ik uitbesteed.
Toen bleek dat er geen bestekbakken bij zaten,ik had geen standaard maat,moest ik deze zelf ophalen en betalen.!!!!!!
Durfden ze nog 10euro voor te vragen.De keuken was prachtig,het plaatsen ik ook 100%goed gebeurd.Bleek het graniet wat later werd bezorgd(aantal weken) niet te passen.Al met al heb je overal wel wat.
Iedereen is uitermate vriendelijk en gul met de koffie als je nog niet hebt getekent,maar eenmaal daarna moet je maar afwachten hoe de service is.Maar iedereen die er nog 1 moet aanschaffen,veel sterkte. :D

Koosie

Ongelezen bericht door Koosie »

Ik moet eerlijk zijn dat ik het ook niet echt een originele keuken vindt in vergelijking met andere keukens.

Maarrrr, wat telt is dat jij hem top vindt.. en geweldig dat je het ons wilt laten zien!

Kzin

Ongelezen bericht door Kzin »

9 van de 10 mensen heeft , wil en kan geen orginele keuken betalen of kwijt in een doorzon Vinex huisje. Daar komt bij dat je je moet afvragen wat orgineel is. Ik vind Jan de Boevrie (schrijfje dat zo ?) niet orgineel, maar bijna iedereen vind hem ook zo geweldig. En daarbij als we allemaal van orgineel houden, wat doen we dan met z'n allen in een Opel of VW ?
S. veel plezier van je keuken. :D :D

16again

Ongelezen bericht door 16again »

De meeste reacties hier zijn van keuken verkopers.
Frappant hoe zij deze keuken bestempelen als saai, doorsnee, zonder uitstraling, niet origineel en weinig creatief terwijl diezelfde verkopers staan te popelen om een identieke keuken te kunnen verkopen.

PS:
Dat kastje bij die keukendeur is anders, hoort dat erbij?
Vergeet de onderste la niet dicht te doen voor de binnenkomers....

Gastig

Ongelezen bericht door Gastig »

Frappant hoe zij deze keuken bestempelen als saai, doorsnee, zonder uitstraling, niet origineel en weinig creatief terwijl diezelfde verkopers staan te popelen om een identieke keuken te kunnen verkopen.

Maar je kunt niet ontkennen dat de keuken saai, doorsnee, zonder uitstraling, niet origineel en weinig creatief is.
Ik zou er nog aan willen toevoegen dat het model ook reeds uit de mode is maar dat terzijde.

Ik wil helemaal niemand beledigen en hoop dat de eigenaar zeer gelukkig is met de keuken en nog jaren kookplezier zal genieten maar als je hier je keuken laat zien vraag je natuurlijk om reacties.

En die kunnen zowel positief als negatief zijn!
Over smaak valt namelijk niet te twisten.

Hans Verkerk

Ongelezen bericht door Hans Verkerk »

Ik zie de toegevoegde waarde van het laten zien van je keuken ook niet. Maar als je van oudbollig en antiek houdt kan ik enige voorstelling maken. Misschien vinden we je badkamer wat.......

Mr.P.

Ongelezen bericht door Mr.P. »

De meeste onder u zijn het met elkaar eens dat de keuken weinig creatief is.

De opstelling is echt van een keukenverkoper en niet van een keukenadviseur.
Er is rekening gehouden met een belangrijk punt : de prijs!
Houdt de kasten simpel, de apparatuur eenvoudig. Zo krijgt de klant een lage prijs en is er bij levering een kleinere kans op fouten.

Dat de opstelling zo is ontworpen omdat u dan meer opberg- en bladruimte zou hebben lijkt mij niet op zijn plaats.Dan had de verkoper een andere keuze moeten maken dus heeft hij niet goed geluisterd want die schuine hoek biedt u geen extra ruimte,maar kost u ruimte. Hetzelfde geldt voor de twee kasten links en rechts van de oven. Waren deze vervangen door lade-elementen dan levert dat effectief meer bergruimte op.

Er wordt in deze topic gesproken over oublooig en uit collectie. In dit segment is deze deur nog altijd een van de meest verkochte.

Kijken we door de ogen van koper en verkoper dan staat hier gewoon een mooie keuken waarmee je kunt pronken.

Veel plezier ermee.
En graag tot over een jaartje of 10 :-)

Mr.P.

Dree

Ongelezen bericht door Dree »

Mooie keuken, praktisch en doelmatig voor iemand die hier met hart en ziel voor gekozen heeft.
Veel plezier ermee.

S.

Hallo,
Bijzondere reacties allemaal.
16again heeft de scherpste ogen en Kzin is m.i de realist.
Kan niet anders stellen dan dat je gelijk hebt.
16again schreef:Dat kastje bij die keukendeur is anders, hoort dat erbij?
Nee, die hebben we zelf laten maken.Op het deurtje na dan. Er zitten wieltjes onder...erg handig.
Mr.P schreef: De opstelling is echt van een keukenverkoper en niet van een keukenadviseur.
Mis...we hebben hem zelf zo bedacht. Door die spoelbak in de hoek zit er rechts een heel ruim stuk werkblad en heb je ook die vaatwasser er niet pal naast. Dat is n.l onhandig. Nu zit deze netjes in de hoek. Struikel je niet over die klep wanneer hij openstaat.
Een haakse hoek met zo'n draaicarroussel was moeilijk, er zitten allerlei rare leidingen in de weg + dan komt die spoelbak en vaatwasser weer pal naast elkaar. En ik vind die schuine hoek juist wel geinig.
Mr. P schreef:Houdt de kasten simpel, de apparatuur eenvoudig.
.....maar de apparatuur is van Atag, Miele en Siemens.
En vooral die wasemkap was erg prijzig....doet het wel prima.

Mr.P schreef: Hetzelfde geldt voor de twee kasten links en rechts van de oven. Waren deze vervangen door lade-elementen dan levert dat effectief meer bergruimte op
Als ik mij niet vergis zitten er echt 3 lade-elementen aan beide zijden van de oven. Heb er zojuist m'n pannnen in opgruimd.

Keukenmode en orginaliteit,
Maar jullie hebben wel gelijk dat alles weinig orgineel is. Ben wel leuke, orginele keukens tegengekomen, maar dat zit dan vooral in gekke kleurtjes en tegels. Kijk, bij ons staat deze in een oppervlak van een krappe 9 M2, dus het is woekeren met de ruimte.
Ik zou zeggen, kijk eens op funda.nl bij woningen met een leefoppervlak van 100/120 M2 en huiver van de hokkerigheid in de getoonde keukentjes.

Van keukenmode heb ik weinig verstand, maar wees eerlijk; de keukenwereld is over het algemeen verre van flamboyant. Nooit zie je eens een verkoper met piercings of een hippe hanekam. Het is altijd hetzelfde stemmige, donkere maatpak en nu niet beweren dat dit representatief is; zelfs het kabinet in Den Haag doet met de mode mee zonder verlies van zetels.

Wat mij opvalt is dat een adviseur enkel creatief kan zijn wanneer deze een vloeroppervlak van 20 M2 tot zijn beschikking heeft. Getuige de meeste opstellingen in de showrooms.

Weet je wat mij nu leuk lijkt?
Keukenfoto's bewonderen van de hier reagerende adviseurs.
Ze zullen vast heel mooi zijn. Het is je vak of niet, toch.

Vr. Gr. S.

Gast

In concreto:

- Mooie foliekeuken.
- Lekker goedkoop geweest.
- Fronten trekken na 1 jaar toch krom.
- Folie laat binnenkort los bij:
v.w.m.
t.p.v. wasemkap.
spoelkast
koelkast
- Pronormpje 17 FR vanille?

Succes ermee en je volgende keer beter adviseren!

Gast

en wat was de prijs van deze keuken?

Mr.P.

Ongelezen bericht door Mr.P. »

Had ik even die pannenladen over het hoofd gezien :-)

Mr.P.

Gesloten