LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verhoging van bijna 37% bij Planet ivm vervallen "korti

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Planet internet prijsverhoging is absurd en absoluut niet klantvriendelijk

Ja
2
40%
Nee
3
60%
 
Totaal aantal stemmen: 5

marcovanderheiden
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2005 21:39

Verhoging van bijna 37% bij Planet ivm vervallen "korti

Ongelezen bericht door marcovanderheiden »

:x
Verkapte verhoging bij planet kosten ivm vervallen "korting"...
:x

Ik ben al vele jaren lid bij planet (denk sinds begin 1995 ben ooit begonnen bij worldaccess) nu kreeg ik afgelopen week een mailtje (zie hieronder) binnen dat de "korting" vervalt..daar ik al meer dan 3 jaar lid ben zou het in mijn geval een verhoging betekenen van 9.00 EUR per maand. De normale maand kosten zijn 24.30 EUR en worden dus 33.30EUR dit komt dus bij mij gewoon over als een absurde prijs verhoging van bijna 37%..

Op mijn maandelijkse factuur wordt niks gezegd van een korting oid en als me dit ooit verteld is is dit jaren geleden is staat mij hier niks meer van bij.

Als dit dus de manier is waarop Planet zijn trouwe abonnee's behandeld..wil ik geen zaken meer met ze doen.

Na aanleiding van dit heb ik dus ook aangegeven dat ik met deze verhoging niet accoord kan gaan en per direct mijn abonnement opzeg.

Krijg ik een telefoontje dat dat niet mogelijk is (heb een jaar abonnement t/m feb 2006) en dat ik het anders moet zien nl dat ik al die jaren een "gunst" heb ontvangen...en daar blij mij moet zijn.

Tijdens dit telefoongesprek geven ze aan dat ze me wel een maand abonnee geld terug willen geven als gebaar..ik heb natuurlijk aangeven dat ik dit een hele vreemde gang van zaken vind en ik hier niet mee acoord kan en wil gaan.

Mocht iemand nog tips hebben hoor ik het graag.....

Met vriendelijke groet,

Marco.
----
2005: het jaar van de nieuwe internettoepassingen

Geachte heer/mevrouw,

Er is geen medium dat zich zo snel en ingrijpend ontwikkelt als internet. En wie denkt dat we nu in iets rustiger vaarwater terechtkomen, heeft het mis. Sterker nog: 2005 wordt het jaar van de nieuwe internettoepassingen!

Ook dit jaar zullen er weer verschillende interessante producten en diensten worden geïntroduceerd, speciaal voor onze ADSL-abonnees. U dus! Daarnaast kunt u op het gebied van internet - in combinatie met bijvoorbeeld telefonie - nieuwe initiatieven van ons verwachten.

Als klant van Planet Internet kunt u er op rekenen dat u van alle nieuwe mogelijkheden zult kunnen profiteren. Mét kortingen, exclusief voor onze abonnees.

Dat betekent dat de vaste klantenkorting zal verdwijnen. De hoogte van deze jaarlijkse korting - die automatisch op uw factuur werd verrekend - was afhankelijk van het aantal jaren dat u abonnee bent (zie tabel).

Vaste klantenkorting Planet Internet
Jaren abonnee Korting per Jaar
1 € 3,-
2 € 6,-
3 of meer € 9,-

Natuurlijk was dat mooi meegenomen, maar tegenover de bescheiden korting die u 1x per jaar ontving, staat straks heel veel voordeel. En vaak. Dat beloven we u. Want zoals gezegd, kunt u dit jaar heel veel nieuws van ons verwachten. Kijk op www.planet.nl/adslextra om te zien waar u nu al van kunt profiteren. En: houd uw mailbox ook goed in de gaten!


Met vriendelijke groet,


Eric-Jan Doorenbosch
Directeur Marketing & Sales

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Verhoging van bijna 37% bij Planet ivm vervallen "korti

Ongelezen bericht door Inter »

Je kan ook een provider op zoeken die zonder vaste klantenkorting nog veel goedkoper is.

Tosbaga

Re: Verhoging van bijna 37% bij Planet ivm vervallen "korti

Ongelezen bericht door Tosbaga »

Praten we hier nu over 9 euro per jaar?[/i]

Gast

Re: Verhoging van bijna 37% bij Planet ivm vervallen "korti

Ongelezen bericht door Gast »

snap deze post ook niet helemaal

zijn maandbedrag gaat met 9 euro omhoog omdat zijn korting van 9 euro per jaar komt te vervallen :?

Gast

Re: Verhoging van bijna 37% bij Planet ivm vervallen "korti

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi, ik werk op de planet helpdesk, de volgende info:

je geeft aan dat je 24,30 per maand betaald, dus je hebt een comfort abbo bij ons.

je kreeg 9 euro per jaar korting. (ja de korting is op JAAR basis)

je krijgt nu:
gratis virusscanner per mailbox (twv 1,95 per mailbox)
gratis firewall (1,95 per maand normaal)
gratis 10 euro musicstream tegoed, eindelijk eens legaal muziek ;)

Ik vindt het jammer dat je:
1. niet goed gelezen hebt wat wij je geschreven hebben.
2. besluit ons maar eens door het slijk te halen, erg jammer....

mvdh

Re: Verhoging van bijna 37% bij Planet ivm vervallen "korti

Ongelezen bericht door mvdh »

Heb het geheel inderdaad niet goed gelezen, mijn excuses..echter toen ik de helpdesk belde hebben ze me ook niet gecorrigeerd.

Verder blijf ik erbij dat het een hele rara actie is..de onderbouwing dat je diverse zaken gratis krijgt vind ik een mager excuus..als reactie kan iemand daar namelijk oa opgeven dat hij/zij er niet om gevraagd heeft.

Wat ik jammer vind is dat Planet niet ziet dat dit simpelweg een verhoging van de prijs is waardoor elke consument gerechtig is om per direct zijn abbo kan opzeggen.

Gast

Re: Verhoging van bijna 37% bij Planet ivm vervallen "korti

Ongelezen bericht door Gast »

hoihoi, ben ik weer :)

het vervallen van korting is dacht ik officieel gezien geen verhoging van de prijs.
als dat wel zo is heb je inderdaad recht op opzegging per direct, bij recente prijsverhogingen is daar ook altijd rekening mee gehouden.
(kijk eens op de site wat adsl comfort nu kost.... en trek je conclusies :P)

1. Ik ben het met je eens dat je zegt: ik mis 9 euri per jaar en heb daarom niet gevraagd.

2. slordig dat mijn collega het je niet netjes en duidelijk heeft uitgelegd

3. als je inderdaad 1 maand abbo hebt teruggehad, dan heb je nu voor de toekomst al 3 jaar vaste klantenkorting ;)

4. (dit is de tip waar je in het begin om vroeg)bel op, maak je opzegging ongedaan, want je zit wel goed :) (want ik meen te begrijpen dat je al hebt op gezegd)

gr de helpdesker

Tosbaga

Re: Verhoging van bijna 37% bij Planet ivm vervallen "korti

Ongelezen bericht door Tosbaga »

het schrijven van die brieven, bellen naar de helpdesk en het gejank op dit forum kosten meer dan 9 euro...

misschien kunnen we een inzamelactie houden voor die 9 euro van Marco...

het is echt te triest voor woorden waar sommige mensen zich druk om maken...

pj66

Re: Verhoging van bijna 37% bij Planet ivm vervallen "korti

Ongelezen bericht door pj66 »

Ben zelf ook al een aantal jaren een gebruiker van Planet Internet (tevens KPN) Standard. Ook ik krijg een minimale korting op jaarbasis. Planet zou er goed aan doen (lijkt mij beter) dan leden die langer dan 1 jaar lid zijn maandelijks een korting te geven. Al is het maar 1 euro. Dit oplopend in het aantal jaren dat je lid blijft.
Maar waar ik nu meer mee zit is dat de snelheid en prijsverhouding nu wel erg groot wordt t.a.v. andere providers. Neem nu mijn abonnnement die kost mij samen met KPN 34,90 per maand. Hiervoor krijg ik een snelheid van 1600/512 kbit/s. Maar wie overstapt naar Tiscali krijgt voor slechts 29,95 per maand en een snelheid van maar liefst 4096/640!!! Ik weet niet of hier een addertje onder zit maar dit klinkt zeer aanlokkelijk!!

Gast

Re: Verhoging van bijna 37% bij Planet ivm vervallen "korti

Ongelezen bericht door Gast »

het addertje is dat dat een tijdelijke snelheidsverhoging is

Bob Schurkjens

Re: Verhoging van bijna 37% bij Planet ivm vervallen "korti

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Meteen opzeggen! Het gaat niet om die miezerige 9 euro maar om het principe. Planet internet is lachwekkend duur (kijk eens op www.internetten.nl en vergelijk de prijzen; je schrikt je kapot).

Als ze dan ook nog met een cutsmoes je korting afpakken die toch al zielig weinig was (terwijl je jarenlang trouw hebt betaald; wat een dankbaarheid van Planet!) wordt het tijd om eens over te stappen. Tegenwoordig is dat niet moeilijk meer. Ik zou zeker geen Wanadoo nemen (overstappen gaat dan mis, eigen ervaring).

Zelf heb ik een Mb/s abo bij Tiscali voor 25 euro per maand. Ben ik erg tevreden mee.

Zie www.overstappen.tiscali.nl

Het afschaffen van een korting is per saldo een prijsverhoging. Je hebt dus recht op annulering ook al is Planet het daar niet mee eens. Zie ook bijvoorbeeld www.consumentenbond.nl en www.staiksterk.nl

:P

hoffie2

Re: Verhoging van bijna 37% bij Planet ivm vervallen "korti

Ongelezen bericht door hoffie2 »

reken het prijsverschil eens om naar per uur dat je per maand achter internet zit.....

ben je tevreden met de kwaliteit, blijf dan lekker zitten, want bij anderen ben je misschien iets goedkoper uit maar krijg je ook een bak ellende over je heen

vuurvos
Berichten: 62
Lid geworden op: 07 jan 2005 23:11

Re: Verhoging van bijna 37% bij Planet ivm vervallen "korti

Ongelezen bericht door vuurvos »

O jee, daar gaan we weer.

Tijdje geleden hoorden we toch op tv bij de Radar dat er zoveel klachten binnenkwamen over tiscali, en dat planet toch een van de betere was.

Mensen: kwaliteit kost geld. We willen allemaal wel voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar dat is helaas niet altijd mogelijk.

Dus ga lekker naar tiscali toe, maar kom dan vervolgens niet klagen dat de service en dergelijke opeens een stuk minder is. Je was gewaarschuwd!

R uit R

Re: Verhoging van bijna 37% bij Planet ivm vervallen "korti

Ongelezen bericht door R uit R »

Ik wilde ook maar reageren over de gang van zaken bij planet internet.


Ik heb 2 jaar geleden een adsl aansluiting gekregen bij planet. Ideaal. Lekker onbeperkt internetten en een USB modem erbij. Ik was tot voor kort zeer tevreden over Planet internet. Tot ik problemen kreeg. Ik kreeg de aanbieding om gebruik te maken van een e-mail virusscan en een firewall. In deze tijden erg handig. Ik besloot gebruik te maken van de firewall van planet. De firewall is van het merk Preventon. Super software... maar niet heus. Na het installeren van de firewall begon de ellende. Ik heb (lees had) een snelle computer.... nu niet meer. Door het installeren van de firewall (niet windows erkend) werd mijn computer trager. dat kan natuurlijk maar het probleem werd erger. Mijn computer viel om de kleinste dingen uit. Als ik de fouten terug las, kwam dat door de firewall. Uitvallen van mijn computer, bestanden kwijt... vastlopen van programma's enzovoort.

Na bellen met de helpdesk, jawel ook ik heb hen gebeld, kreeg ik het idee dat het aan mij lag. Ik werd niet serieus genomen en mijn klacht werd niet serieus behandeld.

Door een vriend van mij is mijn computer geheel opgelapt en heb ik geen problemen meer. De firewal opgezegd bij planet en de duurdere versie van McAfee geinstalleerd. En die werk wel..

Nadat mijn computer weer liep kreeg ik problemen met mijn USB modem. Steeds viel deze uit.. Weer gebeld met de klantenservice. Ik werd netjes te woord gestaan en verwezen naar een site met een update voor de software. Deze geinstalleerd maar helaas geen verbetering.

Nog maar een keer gebeld. En helaas ik werd weer behandeld als een klein kind... Mijn modem had een jaar garantie en die was vervallen. Je kn een nieuwe kopen was het antwoord... Op zich logisch maar toch jammer. Ik mag er vanuit gaan dat een modem wel langer meegaat dan 2 jaar??

Dit was een kleine greep van mijn problemen met planet internet. Natuurlijk begrijp ik dat niet alles goed kan gaan. Maar het laatste gesprek was de doorslag.

Ik kreeg een medewerker aan de lijn... Ik weet zijn naam maar noem deze niet.. ik hoorde gelach aan de andere kant van de lijn toen ik mijn probleem vertelde... Ik werd niet serieus genomen. Ik vertelde de man dat ik dan per direct mijn abonnement op wilde zeggen omdat ik het meer dan zat was. Het antwoord: maar meneer.. dat kan. per augustus 2005 is uw abonnement opgezegd...?? Huh ik wilde het per direct.. Nee dat kon niet omdat het stilzwijgend verlegd was?? kan best maar daar heb ik nooit geen info over gehad.. ander punt.

Ik heb later een brief geschreven met al mijn klachten... Ik heb alles netjes in die brief gezet. Ik heb tot nu toe... en het is 5 weken geleden dat ik geschreven heb... Geen reactie gehad. Ik heb niet eens een brief gekregen waarin bevestigd word dat de brief ontvangen is. Dit is echt het toppunt van slordig en onprofessioneel gedrag van een bedrijf wat zo hoog aangeschreven staat. Ik weet dat de brief bij planet is aangekomen. Ik heb namelijk nog eens gebeld met de klantenservice en daarin is tot 2 maal toe bevestigd dat de brief binnen is gekomen en dat de klacht in behandeling is genomen.

Natuurlijk 5 weken verder en nog niets gehoord.

Planet internet het is echt te erg voor woorden dat jullie een klant zo behandelen....

Iemand de zelfde problemen?? Reageer... Er zijn klanten zat welke geen moeite nemen om brieven te schrijven omdat het geen zin zou hebben. Neem van mij aan... blijf vooral schrijven en klagen... De aanhouder wint....

Vriendelijke groeten, R uit R

Gast

Re: Verhoging van bijna 37% bij Planet ivm vervallen "korti

Ongelezen bericht door Gast »

Die preventon firewall is een hele simpele firewall ala zone alarm, als je niet in staat bent dat ding correct te installeren is dat jou probleem en niet het probleem van planet internet.

die usb modems zijn gewoon *** dingen, daar kunnen ze bij planet ook niet zo veel aan doen, daarom worden tegenwoordig alleen nog ethernet modems geleverd.

en die helpdesk is toruwens gewoon een extern call centre, daar zul je soms wel wat gelach horen, maar je wordt echt niet persoonlijk uitgelachen.

Gast

Re: Verhoging van bijna 37% bij Planet ivm vervallen "korti

Ongelezen bericht door Gast »

Ik kom uit een tijdperk dat de klantenkorting nog 10 % per jaar bedroeg met een maximum van 30 %. Was je langer dan 3 jaar abonnee, dan kreeg je dus 30 % korting! Destijds kostte een ADSL Advanced abonnement 175 gulden per maand. Dan is 30 % klantenkorting toch een flink bedrag! Totdat je een brief krijgt waarin wordt aangekondigd dat je klantenkorting naar 3 euro per jaar gaat met een maximum van 9 euro... eeuhhhhh? :?

Gesloten