LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kortingsregelingen

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
samuel

kortingsregelingen

Ongelezen bericht door samuel »

IK werk al een tijdje bij h&M. En sinds vorig jaar werd er aan ons verteld.
dat wij onze personeelskorting niet meer zouden krijgen (ze hebben het verlaagd. I.v.m. De belastingdienst die dat zag als extra inkomsten. Ja,ja

wat blijkt nu dat in de elle girl van 14 maart een kortingsbon zit waarmee je
25 % korting in totaal kunt krijgen bij aankoop van kleding bij H&M. Maar deze bon is ook geldig voor ons als personeel. Dan is mijn vraag : en dan gaat de belasting dienst er niet achter want ik krijg dan toch teveel korting of in dit geval meer inkomsten. Nogal een hele kromme regel.

Michellangelo

Re: kortingsregelingen

Ongelezen bericht door Michellangelo »

De tijd van "wie appelen vaart, appelen eet" is reeds lang voorbij. Wanneer ik bij Shell werk krijg ik geen korting op brandstof, tenzij deze korting voor iedereen mogelijk gemaakt is. Wanneer jij dus dezelfde weg moet bewandelen als dat ik zou moeten bewandelen is het geen aanvulling meer op je salaris maar een reguliere korting.

Overigens vind ik dat een personeelskorting weldegelijk bij je salaris hoort, dus of het is een recht waar je belasting over moet betalen of je hoort het niet te krijgen.

karr-1

Ongelezen bericht door karr-1 »

Klopt helemaal. Het is een gunst geen verplichting. Als die korting voor jou geld, moet ie voor iedereen gelden en anders is het gewoon extra inkomsten en dien je er ook voor te betalen.

memyself

Ongelezen bericht door memyself »

ook wij werden vorig jaar verrast door het nieuws dat dankzij de belastingdienst het totale kortingsbedrag verlaagd zou worden. en bij ons was die verlaging aanzienelijk. uiteraard veel commentaal maar ja, de belastingdienst maakt het niet leuker (ook niet makkelijker trouwens maar dat ff off topic :wink: )

achteraf gezien moet ik wel zeggen dat ik van het totale kortingsbedrag (450 euro in korting) toch nog een bedrag is waar je veel mee kunt. probeer daar maar eens aan tekomen want we praten hier over het kortingsbedrag dus niet het bedrag waar je korting over hebt gekregen. daarbijkomt dat met ingang van dit jaar het maximale bedrag is bijgesteld naar 470 euro en het restbedrag van vorig jaar er nog eens bij opgeteld mag worden.

als daarnaast echter een actie is met een of andere bon dan mag daar inderdaad geen personeelskorting over genoten worden tenzij dat het er duidelijk bij staat. tja zo zijn de regels nou eenmaal het is jammer maar niet onoverkomelijk toch?

kort samengevat. de belasting ziet idd de personeelskorting als extra inkomsten. een actie is dat niet. en daar mag ook u gewoon van profiteren tenzij anders vermeld.

ik hoop dat je vraag in ieder geval is beantwoord.

mvg
memyself

Gesloten