Pagina 1 van 1

Opzegging :Zonnet / Versatel

Geplaatst: 16 mar 2005 20:44
door a.vandissel
Ik richt dit schrijven aan jullie namens een kennis.
Deze mensen hebben hun internet opgezegd bij zonnet toen bleek dat ook de telefoon omgezet was en daardoor de rekening wel erg hoog werd.Wat schep hun verbazing,alles was overgenomen door Versatel géén probleem,zei een aangetekende brief verstuurd daar werd niet opgereageerd.Daarna een E-mail verstuurd naar de klanten service daar werd opgereageerd met : er moest maar gebeld worden met een gratis nummer 0800 - 1273 en binnen 3 dagen kon er weer gebeld worden via de KPN maar........... als je dat nummer belt a €0.75 p/m
dan krijg je te horen dat de verbinding wordt verbroken omdat je géén
KPN aansluiting heb.Onder tussen 2 mnd verder en na nog een E-mail en aangetekende brief geen reactie meer totdat men het geld terug lieten storten waarop er wel een reactie kwam en er gelijk gedreigd werd met een incassoburo onder de mom dat veratel al 2 herrinneringen had verstuurd en dat is een grove leugen.
Hoe kunnen die mensen alsnog van Versatel afkomen cq waar moeten ze zijn of bellen om ook de telefoon weer te kunnen gebruiken zonder tussenkomst van Versatel Amsterdam.In afwachting van uw antwoord verblijf ik ook namens deze mensen ,met vriendelijke groeten.

Re: Opzegging :Zonnet / Versatel

Geplaatst: 18 mar 2005 07:48
door Gast
er moest maar gebeld worden met een gratis nummer 0800 - 1273 en binnen 3 dagen kon er weer gebeld worden via de KPN maar........... als je dat nummer belt a €0.75 p/m
0800 is altijd gratis!
Via 0800-1273 kun je in 1 keer alle instellingen (regio, nederland, naar mobiel, buitenland) terugzetten naar KPN. Binnen max. 24 uur ben je dan van Versatel verlost.

Re: Opzegging :Zonnet / Versatel

Geplaatst: 18 mar 2005 07:58
door Gast
Het contract kun je natuurlijk niet zomaar tussentijds opzeggen! Dan pleeg je contractbreuk! Pas aan het einde van de looptijd, bijvoorbeeld 1 jaar kan het wel.

Versatel maakt trouwens gebruik van de 'Carrier Pre Selection' dienst. Dat houdt in dat je telefoonverkeer niet via KPN wordt afgehandeld maar door Versatel. Wel heb je nog je KPN BelBasis of BelPlus abonnement nodig. Dus gewoon zoals hierboven al gezegd terugzetten en je belt weer via KPN.

Re: Opzegging :Zonnet / Versatel

Geplaatst: 24 mar 2005 09:34
door shy
Allereerst:
Om weer te kunnen bellen via KPN, moet er dus gebeld worden naar het 0800 nummer. Belangrijk is dat er gebeld wordt vanaf het telefoonnummer waar het om gaat. De gevraagde preselectiecode van KPN is 1655.

Als het bellen via Versatel binnen de eerste 12 maanden na oplevering wordt afgemeld dan zitten hier kosten aan verbonden.
Om welk abonnement gaat het? Is het een eenjarig of tweejarig contract en is het ADSL modem betaald?

Als je bijv. ADSL Budget en het bellen via Versatel; dan heb je het modem gratis gehad en een eenjarig contract. Je betaald dan 119 euro als je het bellen binnen het eerste contractsjaar afmeld.