Pagina 1 van 1
opzegging
Geplaatst: 18 mar 2005 16:21
door mariejose
eind 2003 heb ik unive geschreven dat ik per 1 januari 2004 mijn verzekering wilde beeindigen omdat ik overstapte naar een andere die goedkoper was.
Ik heb daarna niks meer gehoord geen rekening gehad dus ik dacht dat alles prima geregeld was.
Ineens kreeg ik in eind 2004 of begin 2005 weer een rekening ik heb hun meteen gemaild dat ik allang had opgezegd en kreeg daarop geen antwoord dus ik dacht weer nou das dan geregeld maar in januari kreeg ik een gecorrigeerde rekening ik ben meteen toen naar het kantoor gegaan om toch maar even een brief te brengen waarin ik toch echt zeg dat ik toch echt geen gebruik meer van hun diensten wil maken maar nu komt het nu kreeg ik een brief dat ik dus ook nog 2005 helemaal moet betalen ik betaal dan dus twee jaar dubbele premie maar het was toch zo dat je voor 1 maart 2004 en nu ook weer voor 1 maart 2005 kon opzeggen dit werd ook steeds gezegd in Radar.
Re: opzegging
Geplaatst: 18 mar 2005 23:31
door ikmirjam
volgens mij kon je voor 31 januari opzeggen? Meestal is het zo dat als een verzekering de premie verhoogt, je 30 dagen de tijd hebt om met die reden op te zeggen.
Re: opzegging
Geplaatst: 19 mar 2005 13:54
door mariejose
die datum van 28 februari werd steeds genoemt
Re: opzegging
Geplaatst: 19 mar 2005 15:18
door NAK
eind 2003 heb ik unive geschreven dat ik per 1 januari 2004 mijn verzekering wilde beeindigen
Ik heb daarna niks meer gehoord geen rekening gehad dus ik dacht dat alles prima geregeld was.
Ineens kreeg ik in eind 2004 of begin 2005 weer een rekening ik heb
En wat gebeurde er in 2004?
Heb je wel premie's betaald?
Als dat zo is heb je geen recht van spreken meer, omdat je alleen maar een opzegging hebgedaan en verder niets heb gecontroleerd.
Heb je geen premies betaald dan is Univé in gebreken gebleven.
Schriftelijk opheldering vragen aan Mw. A.G Hartemink, Directeur Business Unit Zorg van Univé. succes
Re: opzegging
Geplaatst: 19 mar 2005 22:27
door mariejose
nee ik heb niets betaald in 2004 en ook nooit een rekening ontvangen voor 2004 pas nu in 2005 kreeg ik ineens weer een rekening en nog niet eens per maand maar gelijk per jaar
Re: opzegging
Geplaatst: 19 mar 2005 22:29
door mariejose
NAK waar ben je van ben jij soms van Unive
Re: opzegging
Geplaatst: 20 mar 2005 18:28
door NAK
Nee, waarom ????
Re: opzegging
Geplaatst: 21 mar 2005 17:42
door Gast
Omdat je er verstand van hebt!
Re: opzegging
Geplaatst: 22 mar 2005 12:46
door carola72
Conform de website van Unive
http://www.unive.nl/ kopje veelgestelde vragen staat er het volgende over opzeggen:
"Opzegtermijn - Geldt die bij het ziekenfonds?
Ja, Univé hanteert, zoals iedere verzekeringsmaatschappij, een opzegtermijn van twee maanden. Deze opzegtermijn is wettelijk bepaald. Wilt u overstappen naar Univé, dan is het dus verstandig uw schriftelijke opzegging vóór 1 november bij uw huidige ziekenfonds te regelen. Uw ziekenfondsverzekering kan alleen worden beëindigd per 1 januari.
Er is één uitzondering: wijzigt uw maatschappij de nominale premie, dan kunt u uw verzekering toch schriftelijk (liefst aangetekend) opzeggen, ook al is de opzegtermijn ervan verstreken. U heeft hiervoor, vanaf de datum van verzending van de premieaanpassing, 30 dagen de tijd."
Kortom als ik het zo lees heb je juist gehandeld en is Unive de partij die het niet goed heeft gehandeld.
Succes en vooral niet betalen!
Groetjes Carola.
Re: opzegging
Geplaatst: 28 apr 2006 11:14
door lienepien
Hoi, ik heb hetzelfde probleem gehad met Univé. Ik stapte destijds over omdat ik werk had gevonden en dus via de collectieve evrzekering kon. Ik heb mij bewijs van inschrijving volgens mij wel 10 keer gekopieerd en naar ze opgestuurd, maar ze luisterden niet en uiteindelijk kreeg ik een brief van een incassobureau op de mat. Toen heb ik het incassobureau een brief gestuurd waarin ik alles uitlegde, plus weer een kopie van mijn bewijs van inschrijving van de nieuwe verzekeraar. 6 weken later kreeg ik een brief van Univé dat ik uitgeschreven was.