7 miljoen distributeurs van FLP verdienen zegt maar 250,- dollar per maand.
Nee, ze behalen een
omzet van 287 dollar
per jaar. Dat komt neer op minder dan 250 euro per jaar, dus minder dan 20 euro per maand. Besef je hierbij dat omzet niet hetzelfde is als verdienen.
Maar ik zal mijn berekening verder verduidelijken, wat nodig is zie ik.
Omdat een kleine groep heel veel verdient, verdient de rest dus veel minder. Waardoor de stelling van deze thread meteen onderuit gehaald is. En alle mooie verhalen dus doorgeprikt worden. Deze berekening is toegespitst op FLP, doch dergelijke berekeningen kan ik voor vele mlm organisaties maken waardoor ik er wel degelijk iets over kan zeggen. En kan aantonen dat die "way of life" dus een armoedzaaiers way is.
Een groothandel kan ook alle winkels agent maken in een dorp,dan kan er ook verzadiging optreden zodat vele winkels weinig nog aan het vprodukt verdienen. Door marktwerking kunnen sommigen winkels er mee gaan stoppen of niet omdat zij het toch belangrijk vinden om klanten in hun winkel te krijgen door het produkt ook al verdienen ze er weinig op.
Hier haal je wat dingen door elkaar. Een groothandel bevoorraad de winkels, een eventuele franchisor bepaalt wie agent wordt, en deze hebben allen een regio "clausule".
Nog even een laatste opmerking om FLP ook definitief af te serveren.
Stel: iedere distributeur besteed 1 uur per week aan zijn FLP mlm systeem. Dan werken 40 distributeurs als waren ze 1 full time persoon. 7 miljoen distributeurs komt dan neer op
175.000 full time verkopers. Deze 175.000 mensen creeeren een omzet van 2 miljard dollar. Vergelijk dit eens met reguliere bedrijven. Bijvoorbeeld Shell, Philips, ExxonMobil, Unilever, Microsoft, Stork, Siemens, allen hebben veel minder mensen nodig voor veel meer omzet.
Die 175.000 man zouden niet eens in staat hun eigen broek op te houden.
Ik snap dat we mlm mooi willen doen lijken door alle bonussen te tonen. Maar de waarheid is dat het merendeel alleen maar verlies lijdt. Waarschijnlijk kan ik 100 foto's maken van mensen die geld verloren voor elke foto van een mooie bonus. En dat is de waarheid aangaande mlm.