Ik wilde ook maar reageren over de gang van zaken bij planet internet.
Ik heb 2 jaar geleden een adsl aansluiting gekregen bij planet. Ideaal. Lekker onbeperkt internetten en een USB modem erbij. Ik was tot voor kort zeer tevreden over Planet internet. Tot ik problemen kreeg. Ik kreeg de aanbieding om gebruik te maken van een e-mail virusscan en een firewall. In deze tijden erg handig. Ik besloot gebruik te maken van de firewall van planet. De firewall is van het merk Preventon. Super software... maar niet heus. Na het installeren van de firewall begon de ellende. Ik heb (lees had) een snelle computer.... nu niet meer. Door het installeren van de firewall (niet windows erkend) werd mijn computer trager. dat kan natuurlijk maar het probleem werd erger. Mijn computer viel om de kleinste dingen uit. Als ik de fouten terug las, kwam dat door de firewall. Uitvallen van mijn computer, bestanden kwijt... vastlopen van programma's enzovoort.
Na bellen met de helpdesk, jawel ook ik heb hen gebeld, kreeg ik het idee dat het aan mij lag. Ik werd niet serieus genomen en mijn klacht werd niet serieus behandeld.
Door een vriend van mij is mijn computer geheel opgelapt en heb ik geen problemen meer. De firewal opgezegd bij planet en de duurdere versie van McAfee geinstalleerd. En die werk wel..
Nadat mijn computer weer liep kreeg ik problemen met mijn USB modem. Steeds viel deze uit.. Weer gebeld met de klantenservice. Ik werd netjes te woord gestaan en verwezen naar een site met een update voor de software. Deze geinstalleerd maar helaas geen verbetering.
Nog maar een keer gebeld. En helaas ik werd weer behandeld als een klein kind... Mijn modem had een jaar garantie en die was vervallen. Je kn een nieuwe kopen was het antwoord... Op zich logisch maar toch jammer. Ik mag er vanuit gaan dat een modem wel langer meegaat dan 2 jaar??
Dit was een kleine greep van mijn problemen met planet internet. Natuurlijk begrijp ik dat niet alles goed kan gaan. Maar het laatste gesprek was de doorslag.
Ik kreeg een medewerker aan de lijn... Ik weet zijn naam maar noem deze niet.. ik hoorde gelach aan de andere kant van de lijn toen ik mijn probleem vertelde... Ik werd niet serieus genomen. Ik vertelde de man dat ik dan per direct mijn abonnement op wilde zeggen omdat ik het meer dan zat was. Het antwoord: maar meneer.. dat kan. per augustus 2005 is uw abonnement opgezegd...?? Huh ik wilde het per direct.. Nee dat kon niet omdat het stilzwijgend verlegd was?? kan best maar daar heb ik nooit geen info over gehad.. ander punt.
Ik heb later een brief geschreven met al mijn klachten... Ik heb alles netjes in die brief gezet. Ik heb tot nu toe... en het is 5 weken geleden dat ik geschreven heb... Geen reactie gehad. Ik heb niet eens een brief gekregen waarin bevestigd word dat de brief ontvangen is. Dit is echt het toppunt van slordig en onprofessioneel gedrag van een bedrijf wat zo hoog aangeschreven staat. Ik weet dat de brief bij planet is aangekomen. Ik heb namelijk nog eens gebeld met de klantenservice en daarin is tot 2 maal toe bevestigd dat de brief binnen is gekomen en dat de klacht in behandeling is genomen.
Natuurlijk 5 weken verder en nog niets gehoord.
Planet internet het is echt te erg voor woorden dat jullie een klant zo behandelen....
Iemand de zelfde problemen?? Reageer... Er zijn klanten zat welke geen moeite nemen om brieven te schrijven omdat het geen zin zou hebben. Neem van mij aan... blijf vooral schrijven en klagen... De aanhouder wint....
Vriendelijke groeten, R uit R
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Planet internet. ze nemen je klachten serieus maar niet heus
Re: Planet internet. ze nemen je klachten serieus maar niet heus
je bent gewoon een enorme aansteller, als die usb modem niet goed werkt op jou pc, dan kan planet daar niet veel aan doen; schaf gewoon een ethernet modem aan en je probleem is in 1 klap opgelost.
Je kunt niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten
Je kunt niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten
Een abonnee hoort natuurlijk goed geholpen te worden door de helpdesk. De behandeling was inderdaad niet correct, gelukkig zijn de meeste helpdeskmederwerkers wel vriendelijk.
Watbetreft het stilzwijgend verlengen: Dit staat gewoon in de voorwaarden. Als je op wilt zeggen, dien je dat te doen voor het einde van de contractperiode met een opzegtermijn van 1 maand. Lees deze voorwaarden dus altijd voordat je met iemand in zee gaat. Het opzeggen zou ik altijd per aangetekende brief doen: Mocht je abonnement verlengd worden terwijl je hebt opgezegd, heb je in ieder geval een ontvangstbewijs met datum.
En watbetreft het USB modem: Tegenwoordig moeten de abonnementskosten door moordende concurrentie zo laag mogelijk zijn. Voorheen betaalde je nog rustig 400 euro installatiekosten met monteur. Nu krijg je het modem en toebehoren gratis en installatie door monteur voor 40 euro... even wat anders.
De gratis modems zijn dus niet de duurste modems. Het voordeel van een USB modem is namelijk dat de pc niet open hoeft, wat het aansluiten vergemakkelijkt. En een jaar garantie is standaard: Net zoals je TV. Je verwacht dat deze ook langer meegaat dan 2 jaar... maar je weet het nooit. Er is altijd een kans dat hij toch vrij snel stuk gaat.
Watbetreft het stilzwijgend verlengen: Dit staat gewoon in de voorwaarden. Als je op wilt zeggen, dien je dat te doen voor het einde van de contractperiode met een opzegtermijn van 1 maand. Lees deze voorwaarden dus altijd voordat je met iemand in zee gaat. Het opzeggen zou ik altijd per aangetekende brief doen: Mocht je abonnement verlengd worden terwijl je hebt opgezegd, heb je in ieder geval een ontvangstbewijs met datum.
En watbetreft het USB modem: Tegenwoordig moeten de abonnementskosten door moordende concurrentie zo laag mogelijk zijn. Voorheen betaalde je nog rustig 400 euro installatiekosten met monteur. Nu krijg je het modem en toebehoren gratis en installatie door monteur voor 40 euro... even wat anders.
De gratis modems zijn dus niet de duurste modems. Het voordeel van een USB modem is namelijk dat de pc niet open hoeft, wat het aansluiten vergemakkelijkt. En een jaar garantie is standaard: Net zoals je TV. Je verwacht dat deze ook langer meegaat dan 2 jaar... maar je weet het nooit. Er is altijd een kans dat hij toch vrij snel stuk gaat.
Tot nu toe helemaal geen problemen gehad met Planet. Klantenservice is vriendelijk en komt profesioneel over (nou zal dat zijn, omdat ik vrij weinig over technische aspecten van internet en pc's weet).
Tuurlijk is het niet fijn dat je bij de KS niet serieus wordt genomen, maar er lopen altijd wel van die stomme mensen rond daarzo die hun werk niet serieus nemen/ niet goed doen (die zijn er altijd en die zullen ook er ook blijven ook)
Wat betreft jouw klachtenbrief: 5 weken wachten op een klachtenbrief is 7 dagen meer dan toegestaan, want een bedrijf moet een brief binnen 31 dagen beantwoord hebben. Nou is dit nog niet zo'n extreem geval, ik zal voorlopig nog ff afwachten en alvast je volgende exemplaar toezenden als het wat langer duurt !
Tuurlijk is het niet fijn dat je bij de KS niet serieus wordt genomen, maar er lopen altijd wel van die stomme mensen rond daarzo die hun werk niet serieus nemen/ niet goed doen (die zijn er altijd en die zullen ook er ook blijven ook)
Wat betreft jouw klachtenbrief: 5 weken wachten op een klachtenbrief is 7 dagen meer dan toegestaan, want een bedrijf moet een brief binnen 31 dagen beantwoord hebben. Nou is dit nog niet zo'n extreem geval, ik zal voorlopig nog ff afwachten en alvast je volgende exemplaar toezenden als het wat langer duurt !
In oktober 2004 ben ik failiet gegaan en op 17 december zit ik in de WSNP.
Ik heb planet al meerdere malen een brief geschreven gemaild maar ze blijven maar fakturen sturen.
Op een gegeven moment kreeg ik van een afdeling de melding dat ik het adres van de bewindvoerder moest geven.
Maar dat mocht niet baten. Ik krijg nog steeds fakturen.
Volgens mij gaat het daar niet goed en ze maken kosten die niet meer te verhalen zijn.
Wat dom
Ik heb planet al meerdere malen een brief geschreven gemaild maar ze blijven maar fakturen sturen.
Op een gegeven moment kreeg ik van een afdeling de melding dat ik het adres van de bewindvoerder moest geven.
Maar dat mocht niet baten. Ik krijg nog steeds fakturen.
Volgens mij gaat het daar niet goed en ze maken kosten die niet meer te verhalen zijn.
Wat dom