LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NHZ/ANIMAS Dier en Knip OPLICHTERS

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Broodjeaap

NHZ/ANIMAS Dier en Knip OPLICHTERS

Ongelezen bericht door Broodjeaap »

Deze schadeverzekeringen worden in de meeste gevallen levenslang per huisdier afgesloten en de totale premie moet vooraf over een periode van 1 of 2 jaar worden afbetaald.

NHZ / Animas is geen onbekende bij de consumentenprogramma’s en bij Stichting De Ombudsman. Al jaren lang zijn er klachten over deze verzekeraar (het is overigens de enige huisdierenverzekeraar waar geregeld over geklaagd wordt). Eigenaar is J.G.M. Rosink. Zijn bedrijf is al meer dan een jaar niet meer gevestigd op het aan de Kamer van Koophandel opgegeven adres. Dat is wel verplicht, dus de Kamer van Koophandel heeft het in onderzoek genomen. Naar dat adres wordt nog steeds veel post voor meneer Rosink en NHZ/Animas gestuurd, maar dat komt niet dus aan bij de geadresseerde.

Het regent klachten over hoogst twijfelachtige praktijken van NHZ / Animas die juridisch helaas moeilijk zijn aan te pakken. De dekking is zeer beperkt maar dat staat wel in de voorwaarden. De uitgebreide polisvoorwaarden krijg je echter pas als je de verzekering hebt afgesloten. De uitsluitingen zijn volstrekt onlogisch en veelal belachelijk, zo worden bijvoorbeeld aandoeningen aan de poot niet vergoed want dat maakt ‘geen essentieel deel uit van het dier’. Met deze polisvoorwaarden, die verder erg klungelig in elkaar steken, weet NHZ het meeste zo te draaien dat het bijna altijd buiten de dekking valt. Interpretatieverschillen worden nooit in voordeel van de polishouder uitgelegd terwijl dat wel gebruikelijk is. Verder gaat NHZ zeer klantonvriendelijk te werk, op het onbeschofte af of ze reageren gewoon helemaal niet. Opzeggen van de polis heeft weinig zijn, want men heeft de totale premie vooruit moeten betalen dus je kunt fluiten naar je geld.

De klachten over NHZ / Animas nemen de laatste weer opvallend tijd toe doordat de verzekeraar eenzijdig de polisvoorwaarden heeft gewijzigd en besloten heeft consulten niet langer te vergoeden. Ook brengen ze meer `beheerskosten` in rekening dan in de voorwaarden is aangegeven. Hiermee schenden ze hun eigen polisvoorwaarden. Dit is dan ook juridisch goed aan te pakken, maar daarvoor moet je wel naar de rechter stappen. Er is al een uitspraak van de rechtbank Almelo waarin de rechter heeft bepaald dat de consultkosten vergoed moeten blijven worden.

Kassa heeft uitgezocht hoe het kan dat deze verzekeraar gewoon door kan blijven gaan, terwijl er al laren lang zoveel klachten over zijn. NHZ / Animas is niet aangesloten bij het Verbond van Verzekeraars en dus ook niet bij het Klachteninstituut Verzekeringen. Het Ministerie van Financiën heeft Kassa het volgende laten weten: “De huidige toezichtwetgeving (Wet toezicht verzekeringsbedrijf) biedt geen aanknopingspunten voor het aanpakken van betreffende verzekeraar op dit punt. Er worden in de publieke toezichtwetgeving geen eisen gesteld aan de inhoud van poliswaarden van schadeverzekeringen.”
De Nederlandse Bank houdt alleen bedrijfseconomisch toezicht. Bij de Autoriteit Financiële Markten kan je wel klachten melden (www.afm.nl), maar ze hebben weinig tot geen middelen in handen om in te grijpen. Met de Wet Financiële Diensten wordt het gedragstoezicht op verzekeraars hopelijk wel iets beter geregeld, maar die wet wordt om zijn vroegst pas dit najaar ingevoerd.

De enige mogelijkheid die consumenten hebben is naar de rechter stappen. Martijn van Driel, juridisch medewerker van Stichting de Ombudsman, gaat een collectieve actie voorbereiden om bij de rechter de poliswijzigingen met betrekking tot de consult- en beheerskosten te niet gedaan te krijgen. Belangstellenden kunnen zich hiervoor melden bij Kassa of Stichting de Ombudsman (0900-6722722).

Gast

Re: NHZ/ANIMAS Dier en Knip OPLICHTERS

Ongelezen bericht door Gast »

sjit, ik heb met veel problemen onder de verzekering uit kunnen komen.. ik heb gezegd dat mijn hond overleden was...

waarom?

nou, omdat ik eerst in 2 x het totaal bedrag heb betaald, dus niet maandelijks, en daarna de polis ontving, en toen mijn hond 11 was ontdekte we dankzij de foto's een enorme tumor.
ik heb die rekening ingedient bij NHZ, en wat denk je?
nog de foto's, nog de medicatie, nog het roesje NIETS IS VERGOED OMDAT HET OP EEN PLAATS ZAT DIE NHZ NIET IN HUN RIJTJE HEEFT STAAN!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
omdat ik ondertussen wel onderhoudskosten moest betalen heb ik gezegd dat hij overleden is en ben lekker aan mijn eigen spaarpot begonnen.
volgens de DA kan hij met zijn tumor nog wel wat jaren leven maar ik krijg toch niets meer vergoed dat daarmee te maken heeft.

helaas kan ik nu waarschijnlijk geen stappen ondernemen?
of heeft men wel iets aan mijn verhaal?

Gast

Re: NHZ/ANIMAS Dier en Knip OPLICHTERS

Ongelezen bericht door Gast »

Een vriendin van mij werkt bij een dierenarts. Als inds ze haar opleiding dierenverzorging deed en daarna nog de opleiding assistente. Zei raden altijd de verzekering dier & zorg aan. Daat is volgens hun de enigste goed verzekering voor je dieren. Heel veel goede reacties op gehad volgens haar. En ze betalen binnen 3 weken meen ik uit.
Ga eens kijken op www.dierenzorg.nl

Hele goede ervaringen volgens die vriendin.

Groetjes Marieta

Gast

Re: NHZ/ANIMAS Dier en Knip OPLICHTERS

Ongelezen bericht door Gast »

tja er staat hier al een hele lange topic over nhz en dat hun niks zijn. ik heb vorige week in 1 keer 4 polissen op gezegd van nhz mijn moeder heeft het ook gedaan vorige week 2 polissen en mijn zus ook 2 polissen en het is wel gelukt. helaas moet je liegen maar ja anders kom je niet van die **** zooi af

sje
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 nov 2004 14:11

Re: NHZ/ANIMAS Dier en Knip OPLICHTERS

Ongelezen bericht door sje »

Toen ik 14 á 15 jaar geleden bij de NHZ werd nog alles vergoed, maar dat werd steeds minder. Heb toendertijd alles opgezegd ( 4 honden). Heb jaren geen verzekering gehad (spaarde iedere maand een bepaald bedrag). Zit nu sinds een jaar of 3 met meerder dieren bij de Dier en Zorg en ben er zeer tevreden over, kreeg tot nu toe alles vergoed. Zelfs ook de orthomanuele therapie van 2 honden ( 3 per jaar). Het enigste vind ik dat ze een beetje traag zijn met uitbetalen. Voor de rest :D

Gast

Re: NHZ/ANIMAS Dier en Knip OPLICHTERS

Ongelezen bericht door Gast »

Ze betalen teminste uit.

sje
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 nov 2004 14:11

Re: NHZ/ANIMAS Dier en Knip OPLICHTERS

Ongelezen bericht door sje »

Zeker weten. :D

Broodjeaap

Re: NHZ/ANIMAS Dier en Knip OPLICHTERS

Ongelezen bericht door Broodjeaap »

De St. Ombudsman beoordeelt alle klachten en als ze gegrond zijn, dan worden ze gebundeld om er een collectieve rechtszaak van te maken. Ik heb de indruk dat het zeker gaat lonen, daar we hier met een notoire oplichtersbende te maken hebben.
Let wel, er zijn alleen klachten over NHZ/Animas/Dier en Knip en NIET over Dier en Zorg en overige. Diegenen die menen een zaak te hebben ivm onterecht niet uitbetaalde kosten, verzoek ik dan ook contact op te nemen met die Ombudsman.

Gast

Re: NHZ/ANIMAS Dier en Knip OPLICHTERS

Ongelezen bericht door Gast »

nhz en dier en knip is 1 en dezelfde :?

Gast

Re: NHZ/ANIMAS Dier en Knip OPLICHTERS

Ongelezen bericht door Gast »

nou?
dat staat er toch ook?
het is een andere naam maar wel onder dezelfde firma.
niet iedereen weet dat, daarom staat de namen apart.

Gast

Re: NHZ/ANIMAS Dier en Knip OPLICHTERS

Ongelezen bericht door Gast »

ja nou daarom schrijf ik het ook. allebei troep

Rob in Delft

Re: NHZ/ANIMAS Dier en Knip OPLICHTERS

Ongelezen bericht door Rob in Delft »

Ik heb dit bericht ook bij kassa achtergelaten.
Ik plaats dit nu ook hier om toch een beter beeld te krijgen wat ik nu het beste kan doen.

Ik heb sinds 2000 twee polissen voor de 2 katten lopen bij NHZ/ANIMAS en betaal nu voor de beheerskosten €11,- per polis.

Ik weet nu niet goed wat ik met de polissen aan moet, ermee stoppen of doorgaan.
De problemen zoals ze tijdens de uitzending naar voren komen zijn:
- Het adres schijnt niet meer te kloppen,
- dus hoe kan je dan nog rekeningen sturen en
- hoe kan je dan nog opzeggen als de post toch niet aankomt.
- Het adres staat ook niet op hun site.
- Véél aandoeningen blijken in de praktijk (volgens de uitzending) niet vergoed te worden.

Op deze wijze heb ik er absoluut geen vertrouwen meer in, echter ik heb al wel voor 2 katten betaald. Dus opzeggen is al gelijk geld weggooien, echter doorgaan kan i.v.m. de jaarlijks beheerskosten ook weggegooid geld zijn.

Verder moet je bij elke onenigheid waarschijnlijk naar de rechter, als je geen rechtsbijstand hebt wordt dat een dure grap en daar rekent NZH natuurlijk op.

Ik vraag me af wat de ervaring van de grote massa is met het declareren van de ziektekosten bij NHZ en andere Dierenverzekeringen.

Gast

Re: NHZ/ANIMAS Dier en Knip OPLICHTERS

Ongelezen bericht door Gast »

nou 11 euro is erg weinig dat jij moet betalen qua beheerskosten ik moest in ene 33 euro betalen qua beheerskosten dat een steiging van 300% dus ik heb alle 4 mijn polissen telefonisch op gezegd.

Broodjeaap

Re: NHZ/ANIMAS Dier en Knip OPLICHTERS

Ongelezen bericht door Broodjeaap »

Goede vraag. Ik denk dat het zoals het er nu voor mij uitziet, verstandig is om wel de polis op te zeggen om iig onder die beheerskosten uit te komen. Ik heb nog wat onterecht niet vergoede declaraties liggen waarmee ik een zaak kan aanspannen en dat wil ik zowieso door laten gaan. Het punt is dat ze nu echt op alle fronten overal onderuit proberen te komen en dat ook doen, want ze vergoeden in mijn geval dus echt niks meer. Dan kun je zeggen mijn polis loopt toch af en dat beetje beheerskosten kan er ook nog wel af (30 Euro op jaarbasis is echt belachelijk en van tevoren NIET aangekondigd), maar met de wetenschap dat men bezig is om deze oplichters echt aan te gaan pakken, ben ik bang dat deze hele toko eerdaags zijn biezen pakt en kun je alsnog fluiten naar waar je recht op hebt. Voor meneer Rosink is zo'n stap zo gemaakt en hij zet gewoon zijn volgende BV'tje weer op poten.

acvdveer

Re: NHZ/ANIMAS Dier en Knip OPLICHTERS

Ongelezen bericht door acvdveer »

Betr.: dierenverzekering

Wij hebben kort geleden onze faktuur opgestuurd naar NHZ Verzekeringen,Postbus 6192, 7503 GD Enschede.

3 maart j.l. ontvingen wij op onze giro euro 9,50 voor gemaakte dierenkosten.

Is dit dezelfe verzekering waar jullie het over hebben? begrijpen er niets van.

Klopt wel dat de consul;tkosten niet meer vergoed worden.

Gast

Re: NHZ/ANIMAS Dier en Knip OPLICHTERS

Ongelezen bericht door Gast »

consult is al 11 jaar niet vergoed. door NHZ tenminste..
of hebben die voor iedereen andere regels?
misschien ligt het eraan hoe hun pet staat ofzo?

Broodjeaap

Re: NHZ/ANIMAS Dier en Knip OPLICHTERS

Ongelezen bericht door Broodjeaap »

Misschien is het bedrag te overzien in het geval van acvdveer? :twisted:
Mijn factuur ad Euro 261,50 werd weer eens afgewezen, onterecht overigens want ik voldoe wel degelijk aan de polisvoorwaarden. Zij zijn dus nog niet klaar met mij. :roll:

mw.dekorte

Re: NHZ/ANIMAS Dier en Knip OPLICHTERS

Ongelezen bericht door mw.dekorte »

sinds 1-11-2001 hebben wij onze hond bij nhz verzekerd voor de verwondingen/ziektekostenpolissen.
Dat koste ons toen fl.1.014,60.
tot op heden worden alle rekeningen die je bij hen indient af gewezen want dat zou niet onder de polis voorwaarden vallen!!!
Maar wel elk jaar moeten wij €25,00 betalen voor administratie kosten,wat bij af sluiting van de polis guldens waren dus 100% stijging. :evil: ik ben ontzettend boos om alles je denkt een goede verzekering te hebben voor dat geld en het is alleen maardat je mag betalen.ik wil mijn verzekering laten beeindigen om bij dier en zorg een nieuwe af te kunnen laten sluiten is dit mogelijk?

groetjes van Mw.de Korte.

akita

Re: NHZ/ANIMAS Dier en Knip OPLICHTERS

Ongelezen bericht door akita »

ja hoor dat is mogelijk is heel moeilijk maar gewoon zeggen dat je hond of kat is overleden werkte bij mij heel goed. of dat je een iknd heb gekregen die allergisch is voor de dieren en dat je ze weg heb moeten doen. klinkt heel hard maar andere oplossing is er niet. bij mij zeiden ze ok en dat was het dus probeer maar. succes

Gast

Re: NHZ/ANIMAS Dier en Knip OPLICHTERS

Ongelezen bericht door Gast »

DierenZorg dierenverzekering vergoed ook niet alles,kijk maar eens naar heup en elleboog problemen bij de hond,zelfs onderzoek door middel van foto's maken om te kijken wat er aan de hand is als je hond mank loopt wordt niet vergoed.

Gesloten