LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GOEDEDOELENLOTERIJ

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Gast

GOEDEDOELENLOTERIJ

Ongelezen bericht door Gast »

WAT EEN LEUKE BAAN OM MINISTER TE ZIJN!!

BLIJKBAAR HEB JE DE MACHT OM ZOMAAR GELD VAN DE REKENING VAN MILJOENEN MENSEN AF TE LATEN SCHRIJVEN,ZONDER DAAR EEN REKENINGHOUDER TOESTEMMING VOOR TE VRAGEN.
KAN IEDERE MINISTER DERGELIJKE BESLISSINGEN NEMEN?
HET IS OOK VREEMD DAT DE BANKEN AAN DERGELIJKE PRAKTIJKEN HUN INSTEMMING VERLENEN!

JE MOET NAAR MIJN IDEE TOCH IN EEN ANDRE WERELD LEVEN ALS JE (ALS MINISTER EN BESTUUR GOEDE DOELEN) ER VAN UITGAAT DAT NEDERLANDERS DIT GEWOON ACCEPTEREN. OF DENKT MEN..... EVEN EEN BOZE REACTIE IN DE MEDIA, EEN PAAR DUIZEND BELLERS MET EEN AFZEGGING EN VERVOLGENS HALEN WE DE MILJOENEN TOCH WEL BINNEN?

RADAR: KUNNEN JULLIE OF EEN ANDERE INSTANTIE IETS ONDERNEMEN TEGEN DERGELIJK PRAKTIJKEN OM TE VOORKOMEN DAT WE (OOK IN DE TOEKOMST) ZELF OVER ONS BANKSALDO KUNNEN BLIJVEN BESCHIKKEN?

Jean-Paul

Re: GOEDEDOELENLOTERIJ

Ongelezen bericht door Jean-Paul »

Het is toch ongehoord dat eenL Loterij zomaar geld van je rekening kan afschrijven!!!
Echter, indien hiervoor geen machtiging is gegeven, is dit dus ongeoorloofd en zelfs nog erger, DIEFSTAL.
Iedereen waarbij de beruchte 5,25 Euro wordt afgeschreven MOET bij de politie dus AANGIFTE doen van DIEFSTAL.

Met vriendelijke groet,
Jean-Paul

Jean-Paul

Ongelezen bericht door Jean-Paul »

Nog een toevoeging.
Hoe is het mogelijk dat de overheid WEL toestemming geeft aan het illegaal afschrijven van de rekening van de burger en GEEN toestemming geeft voor het DONOR-CODICIEL wat voor veel mensen hulp en toekomst zou betekenen en NIETS extra kost.
GEWOONWEG ONGELOOFLIJK, wat een politiek......BAH

Jean-Paul

lotjegetikt

Ongelezen bericht door lotjegetikt »

met onmiddellijke ingang zeg ik mijn deelname op aan de postcodeloterij.
Het is zeer brutaal om deze automatische afschrijving te doen zonder enig overleg.
Ik krijg de kriebels als al de automatische afschrijvingen die er gedaan worden gebruik maken van dit soort praktijken.
Minister Donner, doe er wat aan!

bosbeer

Ongelezen bericht door bosbeer »

ls,
ongehoord dat ongevraagd een bedrag van mijn rekening wordt afgeschreven tbv het zilveren regeringsjubileum van beatrix. Ik ben zelf mans genoeg om te bepalen of, waneer en met welk bedrag ik aan Goede Doelen wens deel te nemen.
Ik vind dat Radar in de volgende uitzending hiertegen krachtig stelling moet nemen. Ik hoop dat de band van de TROS met Ivo Niehe niet van dien aard is dat men dat niet aandurft om een collega niet te schofferen. Als Ivo een beetje karakter heeft onderschrijft hij de vele bezwaren die binnenkomen en straalt hij dat ook uit naar de organiserende loterijen. Wellicht dat hij zijn toekomstige werkgever John de Mol kan oproepen een van zijn miljarden te schenken, is dit probleem meteen opgelost.
Voor mij is dit aanleiding om mijn lidmaadschap (2X) van de bank-Giroloterij met onmiddelijke ingang op te zeggen. Het tientje per maand reserveer ik voor een werkelijk goed doel!
Voor het afzeggen worden trouwens ook nog eens de zakken gevuld om dat het afzeggen van twee rekeningen door overtollige info ongeveer 3 minuten in beslag neemt. Weer € 0,45 waar ik niet om gevraagd heb.

Hoe bedoel je: zakkenvullers.

mug

Ongelezen bericht door mug »

Ik stond echt stomverbaasd vanmiddag, toen ik op de radio hoorde dat dergelijke brieven werden rondgestuurd, en het bevreemdde me dat ik ze niet had gezien. Mijn vrouw bleek de reclamepost te hebben weggegooid.....
Ten eerste ben ik verbaasd dat men op deze manier van een automatische incasso gebruik mag maken. Ten tweede dat ik mij moet afmelden, ten derde dat mij dat geld moet kosten en ten vierde: DAT EEN MINISTER VAN JUSTITIE TOESTEMMING GEGEVEN HEEFT VOOR DERGELIJKE PRAKTIJKEN!

Ik hoop dat Radar op dit onderwerp terugkomt. Wij zeggen in elk geval ons abonnement op de Postcodeloterij op.

Er werd in dit forum al eerder melding van gemaakt: de Goededoelenloterij zou de donorregistratie moeten gaan organiseren. Dat zou tenminste wat opleveren...

S.J.Steenbeek

Ongelezen bericht door S.J.Steenbeek »

Wij hebben geen brief gehad en hoorde het op radio/TV dat er een aktie was maar wist niet het fyne er van. IK heb vandag naar de postcode gemaild en daar de tel.nummer gevonden DE eerste keer heeft mijn vrouw gebelt en daar werd tegen haar gezegd dat er geen brief gestuurd was. Maar nanog eens naar de TV journaal te kijken hebben we nog eens gebeld om te zeggen dat wij niet aan zulke ongevraagde aktie meedoet en dat ze per direckt deinhouding moest stop zetten de dame aan de telefoon was een klein beetje boos maar alles is nu dan geregelt. Ikvind dat er eerst goed nagedacht worden voordat ze weer zoiets doet.
Groetjes

:idea: :arrow: :wink:

gast345

Ongelezen bericht door gast345 »

Dus hierbij een extragratis spaartip van GeenStijl voor iedereen die niet wil meedoen aan het koninklijke presentje. Bel gewoon even 020-6640978 en vertel de telefoniste dat ze die 5,25 euro op hun buik kunnen schrijven. Faxen mag natuurlijk ook op 020-6797506. Voor wie toch liever een mailtje stuurt, hebben wij de volgende adressen in de aanbieding: [email protected] [email protected] [email protected] en [email protected] At your service!

eilram

Ongelezen bericht door eilram »

Volgens mij zijn de bestuurders in Den Haag en het feestcomitee voor trix nu helmaal van de pot gerukt. Prima dat er een kado moet komen, maar dan wil ik wel vrijwillig kunnen bslissen of ik meedoe! En niet voor het blok gezet worden ondersteund door een minister!
Ik zal dat eens bij hem en de rest doen, ongevraagd geld van de rekening halen, mooi dat er iemand in het blauw voor mijn deur verschijnt.
Helaas zullen de goede doelen pech hebben, per direct stop ik ermee!
Ik hoop dat velen dit voorbeeld zullen volgen.

Gast

Wie kan mij vertellen hoe ik deze automatische afschrijving stop kan zetten? Dit gaat echt te ver hoor!

van lotjerij getikt

Ongelezen bericht door van lotjerij getikt »

Ik heb onderstaande mail aan het ministerie van justitie gestuurd 'k hoop dat t wat oplevert. tevens een hele boze mail naar postcode loterij

Goedenavond,

Hierbij mail ik u omdat ik van de Postcodeloterij een brief heb ontvangen dat ik automatisch mee doe met een zgn Jubileumtrekking waar ik niet om heb gevraagd.
Daarom wil ik van u en eigenlijk van de minister (dhr. Donner) opheldering over het feit dat hij toestemming geeft aan de: Postcodeloterij, Sponsorloterij en Bank-Giroloterij om ongevraagd eenmalig € 5,25 extra per lot van mijn rekening af te schrijven t.b.v. deelname aan de jubileumtrekking.
Ik ben van mening dat hij die toestemming nooit had mogen geven, Ik ben de enige die over mijn rekeningen beschikt en bepaalt aan wie wordt betaalt, dat kan een minister niet voor mij bepalen. Nu moet ik er zelf achteraan om deze machtiging die de minister heeft afgegeven terug te draaien. Dit gaat mij € 0,15 per minuut kosten en erger nog de ergenis van het wachten tijdens zo'n gesprek.

Ik verwacht van u een antwoord op de volgende punten:

- Kan een minister zomaar toestemming geven aan organisaties om zonder machtiging van de rekeninghouder geld voor een extra loterij of een ander doel af te schrijven zonder dat de rekeninghouder daarvoor in persoon toestemming dan wel een machtiging heeft afgegeven?

- Vindt de minister ook niet dat, indien bovenstaande mogelijk is, het afmelden via een gratis telefoonnummer of makkelijker nog via e-mail of fax mogelijk moet zijn.

- zijn eerder genoemde organisaties niet verplicht om aan de deelnemers te vragen of deze mee willen doen aan een extra loterij voor welk doel dan ook?

Tot slot wil ik kwijt dat als de minister inderdaad de eerder genoemde organisaties toestemming heeft gegeven om geld van rekeninghouders/deelnemers af te schrijven voor een zgn. jubileumloterij zonder dat deze rekeninghouders/deelnemers vooraf toestemming hebben gegeven maar zelf moeten reageren om dit ongedaan te maken hij onzorgvuldig en ondoordacht heeft gehandeld.

Reizla

Ongelezen bericht door Reizla »

Ik zie dat velen niet doorhebben wat er daadwerkelijk gaande is... De loterijen hebben in hun algemene voorwaarden opgenomen dat zij eens per jaar een extra (13e) trekking mogen organiseren. Daar maken ze nu ook gebruik van. Deze keer onder de noemer "We moeten Trix spekken" (nou ja, haar fonds).

Ik praat het niet goed dat deze actie zonder meer kan worden ingezet, maar we zijn allemaal akkoord gegaan met deze voorwaarden, dus moeten we er maar naar leven...

Voor mij is het al de tweede keer dat de BankGiro Loterij een dergelijke actie hebben ingezet (anderhalf jaar terug, eind 2003 een extra trakking in december). Ik speel niet mee voor de goede doelen (als ik wil geven, geef ik wel rechtstreeks), maar in de hoop eens dat miljoen te winnen (en toen werd ik wakker... :)).

Sinds de laatste actie van de BankGiro Loterij (de auto eind december vorig jaar), zat ik al te twijvelen of ik daar nog langer mee door wilde gaan. Nu heeft de BankGiro Loterij voor mij de knoop doorgehakt...

Ik heb mijn lidmaatschap per onmiddelijke ingang opgezegd.

Ik heb ondertussen begrepen dat ik niet de enige ben, en zeker ook niet de laatste. Ik hoop dat de BankGiro Loterij (en andere van dit soort 'liefdadigheidsorganisaties') eens een keer wakker worden, en concluderen dat zij niet de scepter zwaaien, maar de leden...

Wakker geschud

Ongelezen bericht door Wakker geschud »

Voor mijzelf is het eigenlijk wel goed dat dit eens gebeurt. Tot nu toe was ik altijd te laks om mijn deelname aan al die loterijen op te zeggen. Vaak erover gadacht maar nooit de daad bij het woord gevoegd. Dit is voor mij in ieder geval het laatse zetje om de loterijen op te zeggen. En aan de reacties te zien ben ik niet de enige.
Waarschijnlijk zijn er heel veel mensen die deze prikkel nodig hadden. Dit zou de loterijen wel eens veel geld kunnen gaan kosten.
Ik wil de Goede Doelen Loterijen hierbij hartelijk bedanken voor dit mooie initiatief!

Gast

even allemaal opletten graag! dit betreft niet een dertiende trekking. dit vond ik op internet . in de algemene voorwaarden van de postcode loterij. met inachtneming van het hierna geldende artikel 6.2 bepaalde geldt dat deelnemer hij is die zich verplicht heeft tot wederopzegging aan elke trekking van de nat. postcode loterij deel te nemen en de nat. postc. loterij gemachtigd heeft de daartoe benodigde inleggelden van zijn bank of girorekening af te schrijven. beeindiging van deelname kan uitsluitend schriftelijk(per brief of fax voorzien van een handtekening van de deelnemer geschieden); onder intrekking van de door hem eerder verstrekte machtiging en onder vermelding van zijn lotnr.om de winnende loten te bepalen vindt 13 keer per jaar een trekking plaats, 12 maandelijkse en 1 extra trekking. elke maand dingen de deelnemers mee naar prijzen van 1000 of minder en naar de postcode straatprijs. en nu komt het : de postcode jackpot is een bijzondere extra prijs . het universum van de lotnr. waaruit de postcodejackpot getrokken wordt bedraagt 1 miljoen loten. dat zijn aanmerkelijk meer lotnr. dan uitgegeven aan de deelnemers van de nat. postcode loterij. dit reglement is goedgekeurd door de desbetreffende minister van justitie op 31 augustus 2004 en in werking getreden per 1 september 2004. kortom wij hebben onder andere voorwaarden de loten gekocht jaren geleden , en zonder ons daarvan te berichten hebben ze die voorwaarden veranderd en donner keurt ze nog goed ook. :evil: :evil:

memyself

Ongelezen bericht door memyself »

ook ik doe mee aan de postcode loterij alleen heb geen brief ontvangen. heb speciaal mijn oud papier nog eens doorgelicht maar er ligt niets tussen. maar ik heb toch eenhet volgende

is het niet zo dat een automatische machtiging ongedaan kan worden gemaakt door de bank. 1 telefoontje en het bedrag wordt teruggestoord op je rekening. dus ik zou zeggen, mensen. haal dat bedrag gewoon terug, zij denken dat ze het hebben maar ondertussen haalt iedereen het gewoon weg. het enige wat dan kan gebeuren is dat je die trekking niet meedoet. handig toch

aan de andere kant. als iedereen nou zijn inleg terughaalt en ik als enige toch laat staan. dan moet die trekking doorgaan en win ik wel mooi de hoofdprijs :wink: was het maar waar :?

Mordillo

Ongelezen bericht door Mordillo »

Dit is de omgekeerde wereld.
Ik gooi al die zeer dure reclames van deze loterijen gewoon weg en nu moet je uit de media dit soort informatie horen.
Laten ze dat geld van die mailingen eens besteden aan extra prijzen !!!
Wij moeten actie ondernemen en betalen om iets - wat je niet wilt - ongedaan te maken.
Ik ben al jaren lid van de Postcodeloterij en Bank/Giro loterij, heb nog nooit één cent gewonnen, maar je wilt niet opzeggen, want stel je voor.
Maar ga ze nu beslist opzeggen, want ik bepaal zelf wel of ik iets geef, maar beslist niet aan Beatrix - die heeft geld genoeg - en dat eitje van een Donner (alleen zijn uiterlijk en uitstraling al) weet waarschijnlijk niet eens waar het over gaat, die wordt gewoon gedominieerd door die uitvreters van de directie van deze Loterijen die daar een gods vermogen aan verdienen.
De pot op met die rotzoot, ik ben erg boos.

ikouters08

Ongelezen bericht door ikouters08 »

BAH BAH BAH BAH en nog eens BAH.
Dit is toch pure diefstal en de omgekeerde wereld.
Morgen krijg je bericht dat je buurvrouw 25 jaar getrouwd is en hiervoor 5,25 euro van je rekening laat afschrijven zodat ze haar feestje kan bekostigen.
Speelde mee met 2 loten maar heb uit woede 1 lot ingetrokken.
Helaas moet dit dan weer schriftelijk terwijl je voor het aanmelden om met meer loten mee te spelen 1 telefoontje genoeg is.
BAH BAH BAH BAH BAH en nog eens BAH.
:evil: :evil: :evil: :evil:

WipKip

Ongelezen bericht door WipKip »

Je vergeet alleen dat er naast 30 dagen incasso's ook 1 dag incasso's zijn en laten loterijen nou net van die laatste gebruik maken.

Helaas is het dan niet meer terug te halen.

Ik vind dit soort loterijen heel dicht tegen oplichting aan zitten.

We hebben toch tegenwoordig allemaal website's? Waarom kan ik mijn winnende vakje niet via de website opgeven i.p.v. een duur 0900 nummer? Ze halen het wel automatisch van je bankreening af, maar je automatisch mee laten spelen i.p.v. een duur 0900 nummer te moeten bellen is nog steeds niet mogelijk. Hoe zou dat nou komen?!?!?!

Ik kan het in één woord samen vatten: Geldwolfen

Gast

De mensen die hier nu al dagenlang moord en brand schreeuwen, moeten zich eens het volgende realiseren:

Bij het aangaan van de loterij heeft IEDERE deelnemer kennis KUNNEN nemen van het deelname-reglement. Dat mensen het deelname-reglement niet lezen, daar kan de organisatie niets aan doen. Het is gewoon gemakzucht van de deelnemers. Het zal allemaal wel, denken ze vaak.

Vooropgesteld: ik ben het ook niet eens met die extra trekking. Ik ben van mening dat men voldoende in kas heeft om de deelnemers eens een keer GRATIS, dus ZONDER inleg mee te laten spelen. Ik heb me vandaag dan ook telefonisch ervoor afgemeld.

Ik ben van mening dat IK de baas ben over mijn rekening, en NIET die loterijen. Zij blijven met hun graai-mentaliteit van mijn geld af.

Maar wat gebeurt er nu? Nu de organisaties het lef hebben (in de ogen van de verontwaardigde deelnemers dan.....) om ''zomaar'' 5,25 euro af te schrijven schreeuwt iedereen ineens moord en brand. Terwijl het toch echt in het reglement staat.

Ik vind het niet netjes hoor, dat de loterijen dat doen, maar ga niet lopen roepen dat niemand dit heeft geweten, daar klopt namelijk helemaal niets van.

Nu wordt natuurlijk tegengeworpen: hoeveel mensen lezen nou het reglement, dat zullen er niet veel zijn. Nou, NU blijkt, dat het toch beter was geweest als iedereen dat WEL had gedaan, dan was de verontwaardiging NU niet zo groot geweest.

Michellangelo

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Maar wat gebeurt er nu? Nu de organisaties het lef hebben (in de ogen van de verontwaardigde deelnemers dan.....) om ''zomaar'' 5,25 euro af te schrijven schreeuwt iedereen ineens moord en brand. Terwijl het toch echt in het reglement staat.
Het is zo normaal en reglementair dat de minister er toestemming voor heeft moeten geven. Dus check de reglementen nog maar een keer, van een extra afschrijving waar je geen toestemming voor gegeven hebt is er geen regeltje toegevoegd. Zou ook niet legaal zijn.... zonder bijzondere toestemming.

Gesloten