LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiekaart

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Rogier den Dunnen

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Rogier den Dunnen »

Wat een onzin schrijf jij.

Wat loop je nu te zeuren man. Je hebt geen mailtje ontvangen en je noemt iemand gewoon een oplichter? Lijkt me erg kortzichtig en niet fair tegenover de mensen van Vakantiekaart.

Wij hebben al een reis via hun geboekt en is prima gelopen. Service was veel beter dan bij het reisburo waar ik de afgelopen tig jaar ben geweest.

Jammer dat er mensen zijn die iets afkraken terwijl ze niet weten waarover ze praten.

Ben het met Pieter eens:

Vakantiekaart is een aanrader!

Bah

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Bah »

Gaaaaaaaaan we weeeeeeeeerrrrrrr!!!

Uitgekakt bij TVS en dan maar op deze toer. Bah!

teklagirl

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door teklagirl »

Ik kan niet veel zeggen over deze kaart, behalve dan dat ik het jammer vind dat je niet eerst kan bekijken wat voor reizen ze aanbieden, zodat je een beetje kan vergelijken wat je korting dan is vergeleken met andere reisburo's. Je MOET eerst lid worden... Dat is het enige wat mij ervan weerhoud deze kaart aan te schaffen...

Jella62

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Jella62 »

Ik ben net ook benaderd door vakantie kaart. Ik krijg hem nu voor alleen de verzendkosten. Tot 1 sept 2005 is dat een proefabbo. Na die tijd wordt ie automatisch verlengt voor de eenmalige 49,96. Later d8 ik, stom stom stom want zoiets heb k weleens gehoord op ook dat nog. Maar jah, hoop dat ik het net als de anderen gewoon binnen 7 dagen kan opzeggen! Ze deden net of ik wat gewonnenhad, maar ze benadereb iedereen volgens mij...

Robson

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Robson »

Ik heb de kaart ook aangenomen, voor 14,95. Waar zij de korting vandaan halen, is dat je boekt via internet. Zij besparen dus op loon- en huisvestingskosten, zeggen ze, en kunnen daarom die korting van 5% geven. Natuurlijk werken reisbureau's met lage marges, want die concurreren elkaar kapot en hebben wel hun vaste woon- en loonlasten.

Ik moet 'm nog wel uitproberen, maar ik zal mijn ervaring hier ook achterlaten. In september.

gavrila

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door gavrila »

Geplaatst op 23 Mrt 2005 11:26 door Ekelschotd


--------------------------------------------------------------------------------

Gisteren ben ik benaderd door Vakantiekaart.nl. Een kaart die je 5% korting geeft als je een vakantie boekt via hun.
Kreeg de kaart aangeboden voor 15 euro die normaal 25 euro kost en is geldig tot 1 september.

Nu vroeg ik me af of meerdere mensen ook benaderd zijn voor deze kaart of hier reeds gebruik van gemaakt hebben. Ik vond het bijzonder om te horen namelijk.
--------------------------------------------------------------------------------
Vreemd hoor, ook ik ben telefonisch benaderd voor een vakantiekaart.
Het verschil is dat die van mij tot 1 september 2005 2,95 euro kost waar normaal een prijskaartje van 49,95 euro aanhangt.
Ik werd overigens netjes behandelt, na dat ik hun duidelijk maakte dat mijn reisbureau er niet tussen zat en ik geen normale reis kan boeken i.v.m handicap.
Maar of ze daadwerkelijk die 2,95 zullen afschrijven..............???

sannie46

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door sannie46 »

wij zijn ook zojuist benaderd door iemand van de vakantiekaart. We waren speciaal geselecteerd en konden de kaart krijgen tot 1 september voor slechts 2,95 als bijdrage in de verzendkosten. Hierna zou het 49,95 gaan kosten voor een leven lang korting op reizen via internet van 5%. Volgns hen geld het op alle reizen geboekt via internet, dus ook diegene die niet op de site vermeld staan (erg vaag). Wij zijn hir niet op in gegaan. Volgens mij een flinke adder onder het gras. Ze bleven er op hameren dat we toch die kaart maar moesten aanschaffen...

korleander

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door korleander »

vandaag ben ik benaderd door vakantiekaart. ze belde mij en zei dat ik een prijs had gewonnen en dat ik 50 procent korting zou krijgen,alleen moest ik 2.95 betalen en daarvoor moest zij mijn bankrekening nummer hebben. normaal kreeg je 5% korting Het proefabonnement liep tot 1 september. Ik had nogal haast en het feit dat ik wat gewonnen zou hebben was voor mij de reden om het maar te doen,maar nu denk ik waar ben ik aan begonnen.Ik vind het toch maar een raar verhaal.En het feit dat ik zo stom ben geweest om mijn bankrekeningnummer te geven. verbeeld je dat ze alles er afhalen.Ik vraag mij af wat ik er nu nog aan kan doen.Is er al iemand waarvan zij het geld al hebben afgeschreven?

elhage

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door elhage »

Gisteren (30 mei) werden wij gebeld, daar ik niet thuis was nam mijn minderjarige zoon de telefoon aan. Hij kreeg vervolgens een verhaal dat ik naar aanleiding van het invullen van een enquete op internet een prijs had gewonnen. Om deze prijs te kunnenincasseren moest hij echter wel even zijn gegevens opgeven incl. bankrekening nummer om in aanmerking te komen voor de vakantiekaart. Dit koste eenmalig € 2,95 en vanaf 1 september 49,95. Vandaag kreeg ik op mijn email adres het contract toegestuurd met de mededeling dat de vakantiekaart onderweg was. Het afmelden/annuleren van deze vakantiekaart kon slecht doormiddel van een 0900-nummer a 0,20 per minuut. Daar mijn zoon minderjarig is heb ik direct geannuleerd en antwoord mail gestuurd met de mededeling dat mijn zoon minderjarig was en dat men dit had kunnen weten als de gegevens zoals geboortedatum waren gecontroleerd. Mijns inziens maakte dit feit alleen al het contract ongeldig. Dit lijkt me geen zuivere koffie en ik wil dan ook iedereen waarschuwen voor dit verschijnsel.

Let op en geef aan kinderen aan dat ze noooooooit bankrekeningnrs via de telefoon aan vreemden mogen doorgeven.

Ellen Hage

Marcob

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Marcob »

Heel leuk deze kortingen. Tot dat het bedrijf failliet gaan... en dan? Geen lid ANVR en SGR, dus ook je reissom kwijt.

karel55

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door karel55 »

marcob,

je boekt bij een anvr sgr reisburo als je lid bent van vakantiekaart. Je hebt dus dezelfde garanties als overal.

karel

henkp

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door henkp »

Allemaal onzin, voor niets gaat de zon op, de telefoniste moet betaald worden en wie doet dat? U.
Dream on, wellicht hebben een paar mensen geluk in het begin, maar de rest gaat het schip in. Wel eens van pyramidespel gehoord? Eerste succesverhaal, maar al snel los zand.

mon

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door mon »

Ook ik ben vanmiddag benaderd door vakantiekaart!
Dacht eerst dat ik een prijs had gewonnen, zo werd het gebracht.
Ik zou één van de weinige gelukkigen zijn die gebruik zou mogen maken van deze actie: 5% korting op alle reisjes die ik zou boeken, de eerste 3 maanden gratis voor slechts 2,95 verzendkosten!
Maar net las ik dus al meer berichten van mensen die hiervoor zijn benaderd. Ook omdat jullie mee gedaan zouden hebben aan een enquete :?:
Ik heb er weinig vertrouwen in dat het allemaal klopt :?
Ook omdat ze mijn banknummer wilden hebben. Stom genoeg ben ik hier ook echt op in gegaan en heb deze gegeven.
Ben benieuwd of het consequenties heeft, ik denk dat ik me toch maar weer afmeld..

clever1

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door clever1 »

hoi ik ben ook benaderd voor de vakantiekaart en ik kon hem ook krijgen voor 2,95 tot sep .
doe ik hier wel goed aan

Gast

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Gast »

Nee en nog eens NEE

Kicksr
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:51

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Kicksr »

Het volgende is op hun site te lezen:
HOE WERKT HET

Vakantiekaart houders ontvangen van de bij ons aangesloten reisburo’s 5% extra internetkorting op vliegvakanties die zij boeken via Vakantiekaart.nl. Onze reisburo’s bieden u deze korting op pakketreizen van meer dan 100 touroperators.

Nadat u bent ingelogd op Vakantiekaart.nl kunt u de functie “Zoek en vind” gebruiken bij uw orientatie. Per vakantieland vindt u hier snel alle ondersteunde touroperators. U kunt meteen doorklikken naar hun site om het actuele aanbod te bekijken. Heeft u uw reis gevonden, klik dan op Vakantiekaart.nl op “Nieuwe aanvraag” om uw reis te reserveren. Een partnerreisburo neemt daarna binnen 24 uur contact met u op via email of telefoon om uw boeking met korting af te ronden.

Vakantiekaart.nl zelf is geen reisburo of touroperator en biedt de reizen dus niet zelf aan. Houders van de Vakantiekaart zoeken een reis uit in de reisgids of op de internetsite van de touroperator en boeken de reis vervolgens online op de website van Vakantiekaart.nl bij een van de aangesloten reisburo’s. U krijgt de extra internetkorting van het reisburo dat bij Vakantiekaart is aangesloten, dus niet van de touroperator.

Vakantiekaart werkt slechts samen met een kleine groep zorgvuldig geselecteerde ANVR reisburo’s. Deze reisburo’s bieden u reizen aan van meer dan 100 touroperators. Op al hun boekingen zijn de ANVR/SGR reisvoorwaarden van toepassing. U kunt dus met een vertrouwd gevoel op vakantie.

Van de kaart kunt u onbeperkt gebruik maken. Ook maakt het niet uit voor hoeveel personen de reis geboekt wordt.
Meldt u daarom nu aan voor 5% korting op reizen en betaal niet langer te veel.

Johan en Ria
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:04

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Johan en Ria »

:D

Hallo,

Wij zijn ook benaderd voor de verkoop(aansmeren) van de kortingskaart.
Daar mijn dochter bij Rottink Vakantiexperts werkt, was ik snel met ze uitgepraat.
Bij deze keten kun je altijd de laagste prijs krijgen, want zij nemen dan kontakt op met de tour-operators.

Dus als ze je(U) benaderen, zeg je toch dat je in de reiswereld werkt............
En verder bij bovenstaande keten kun je de beste service krijgen, die je wilt, dus...............wat is 5% korting.

Kicksr
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:51

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Kicksr »

Gisteren had ik me aangemeld voor die kaart en zodoende kon ik vandaag al inloggen.
Ik moet zeggen dat het er goed uit ziet maar je boekt je reis inderdaad bij een van de aangesloten reisbureaus.
Omdat ik voor dit jaar al twee reizen had geboekt op de normale manier heb ik toch besloten om de kaart af te zeggen. Als je dat binnen 7 dagen doet kost het helemaal niets.
Ik heb het contactformulier ophun site gebruikt en een uur later kreeg ik al bericht dat het proefabonnement was beeindigd.

Dvdroest
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:10

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Dvdroest »

Vandaag ben ik ook benaderd met hetzelfde verhaal over de 'gewonnen prijs' en dat ik uitzonderlijk geselecteerd was e.d... Ook weet ik 99 % zeker dat hij het in het begin had over 50% korting en later opeens 5 %...beetje vreemd... vermoed dat dat eerste vermeld werd om mijn aandacht te trekken.
Aangezien er erg snel begonnen werd over het automatisch laten afschrijven van 2,95 euro en ik niet graag mijn rekeningnummer zomaar geef, heb ik dat ook afgehouden en gezegd dat ik er toch even een dagje over na wilde denken.
Als het goed is wordt ik morgen teruggebeld en ik heb na het lezen van deze verhalen besloten om niet in zee te gaan met hun.
Dit ondanks de verhalen die positief zijn..., maar for all I know: zouden die ook door hun ingebracht kunnen zijn!
Greetz...

P.s 2,95 verzendkosten...: wat is het; een kaart van hout?? :?

slotenmir
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:16

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door slotenmir »

Ik ben erg tevreden over Vakantiekaart en wel om de dood eenvoudige reden dat het werkt!

Ik kan erover mee praten. Ik heb bij hun een reis van corendon van 1500 euro geboekt en heb daarop 5% extra korting gekregen. Eenmalig betaal ik 50 euro zodat ik ieder jaar 5% korting krijg op reizen. Echter, na mijn eerste boeking heb ik de kosten er al uit. Sterker nog, ik heb al geld bespaart!

Naast de verdienste vind ik service ook belangrijk. De service bij Vakantiekaart is uitstekend. Als je een mail stuurt dan krijg je direct antwoord. Verder vallen alle reizen die via vakantiekaart geboekt worden onder de reisvoorwaarden van SGR en ANVR. Je boekt bij Vakantiekaart bij reisburo's.

Als ik de reacties zo lees op het het forum dan zijn de meeste positief. Ik denk dat die jongens heel groot kunnen worden omdat het een heel goed idee is.

Kortom: laat zoveel mogelijk mensen een Vakantiekaart kopen. Wellicht dat ze dan nog meer extra korting kunnen verstrekken.

Groetjes, Miranda

Gesloten