LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiekaart

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
carlijntjuh
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2005 14:11

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door carlijntjuh »

Ik werd net gebeld, ik had meegedaan aan een enquette, en nu was ik geselecteerd voor een gratis weekend weg, maar dan moest ik eerst de vakantiekaart ( waarvoor ik alleen 2,95 moet betalen aan verzendkosten) nemen zodat ik kan profiteren van 5% op een geboekte vakantie de eerste 3 maanden daarna kost het me 49.95.
Ik heb toegezegd maar mijn gevoel zegt me dat er iets niet in de haak zit, ze vragen wel je rekeningnummer enz
Zou ik belazerd kunnen zijn??????
Groetjes :shock:

carlijntjuh
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2005 14:11

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door carlijntjuh »

Als ik alle berichten vergelijk, kom ik op 95% van de mensen die zich afvraagt of dit wel klopt en maximaal 5% van de mensen zegt een goede vaknatie te hebben gehad via hun....
Die man die ik aan de telefoon had klonk mij net iets te enthosiast....Ik ben benieuwd ik zeg meteen weer af denk ik..
Want ik heb geen zin of voor jan met de korte achternaam 49.95 te gaan betalen als ik dit jaar toch niet wegga..

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door flepp »

Vanmiddag telefoontje ontvangen ingesproken op antwoord apparaat,
Ooit meegedaan enquette vakanties?, waren geselecteerd voor een reis Menorca, Majorca e.d. moest een bepaald nummer toetsen vermoed dat het oplichting is heb dat dan ook niet gedaan.
Misschien meer mensen zo n telefefoontje ontvangen
:roll:

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door pluisje »

zie ik dubbel :shock: :shock: :shock: of zijn er twee de zelfde vragen :roll:

pluisje :wink:

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door flepp »

zo is het pluisje :D

marcoL
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2005 09:33

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door marcoL »

Flepp,

Ik ben ook gebeld door zo’n computer. Het gaat hier om de organisatie Accomodatiebonnen.nl en NIET om Vakantiekaart.nl.

Accomodatiebonnen.nl is volgens mij een regelrechte oplichtersbende. De website bestaat niet eens en zij hebben lak aan alle regels in de Telecomwet en de Telemarketingcode.

Vakantiekaart werkt ook met telemarketing, maar dat doen ze netjes en het is een bedrijf dat in ieder geval levert wat ze belooft.

Ik ben al een half jaar klant bij Vakantiekaart en heb er al een vakantie met vijf procent korting geboekt. Alles naar tevredenheid.

Marco

Har

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Har »

De vakantie kaart ontvangen en na het lezen van alle voorwaarden gelijk weer geannuleerd, je kunt uitsluitend boeken via die club, het is geen bio vakantie instelling.

killingmoon
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2005 17:05

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door killingmoon »

Ik ben een stomkop geweest. Ik begreep dat ik die kaart op moest zeggen voor 1 september. Maar nee, 4 weken voor 1 sept. had ik 'm op moeten zeggen. Weg geld... Ik heb dat ding helemaal niet gebruikt en ik ga 'm ook niet gebruiken, want ik heb geen geld voor vakantie. Bovendien, en idd dat had ik van te voren kunnen bedenken, heb je die kaart er pas uit als je voor minstens 1000 euro een reis besteld. Nou ja, dat zal voor mij de komende jaren toch niet gebeuren (en voor wie wel eigenlijk?). Zonde, daar gaat een derde van mijn net verdiende geld met m'n vakantiebaantje. Die kaart heeft me nu nl. 52 euro gekost. Voor niks...
Eigenlijk hebben ze niks verkeerd gedaan. Ik had de kleine lettertjes beter moeten lezen. Ik snap eigenlijk ook niet hoe ik zo stom heb kunnen zijn. Normaal reageer ik nooit op zulke aanbiedingen. Weer een lesje geleerd.
Ik zal hier waarschijnlijk niks meer aan kunnen doen. Ik heb trouwens wel zin om even te spugen op de dikke mercedes van de grote baas. Excuus, ik moet even frustraties kwijt raken...

Miquel
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 aug 2005 01:40

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Miquel »

Iedereen moet het natuurlijk ieder voor zich weten; als zo'n vakantiekaart je een goed gevoel geeft, moet je daar gewoon lekker gebruik van maken.

Maar mijn eigen ervaring is dat je met een beetje 'shoppen' en rondkijken meer dan 5% kunt verdienen dan de 5% die je met de kaart kunt krijgen. Op een reis van bijvoorbeeld 800 euro is 5% natuurlijk 'slechts' 40 euro, terwijl het verschil tussen de ene of de andere toeropperator vaak al groter is dan dat bedrag.

real
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 sep 2005 19:09

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door real »

zie onderstaande brief/mail-wisseling:



....27 juli 2005

Geachte heer, mevrouw,

Bij deze wil ik de lidmaatschapovereenkomst van de vakantiekaart opzeggen. Vanaf 17-05-2005 ben ik lid, deze lidmaatschap duurt tot en met 31-08-2005. Omdat ik in deze periode geen gebruik heb gemaakt van de vakantiekaart vind ik de kosten voor een vervolglidmaatschap te hoog. Dus wil ik de nu lopende lidmaatschap binnen de opzegtermijn van 28 dagen beeindigen.

Graag ontvang ik van u een bevestiging van deze opzegging per email.

Met vriendelijke groet,
......



Ik ben dezelfde dag op vakantie gegaan... en heb helaas onderstaande reactie niet op tijd gezien...


Thu, 28 Jul 2005
Geachte mevrouw ......,

Het opzeggen van het abonnement per einde van de proefperiode kan
uitsluitend schriftelijk per post. U kunt dit doen door een brief te sturen
naar:

Vakantiekaart BV
Antwoordnummer 2144
3440VB Woerden

U kunt overigens voor het gemak deze e-mail uitprinten en opsturen. U
dient dan wel alle gegevens in te vullen!

De opzegging is pas geldig nadat de ontvangst door Vakantiekaart per
email aan u is bevestigd. Nadat wij uw brief hebben ontvangen ontvangt u
binnen enkele dagen de bevestiging van uw opzegging per e-mail.



waarop ik (direct na terugkomst van mijn vakantie) weer teruggemaild en een brief gepost heb:



....., 09 augustus 2005


Geachte heer, mevrouw,

Bij deze stuur ik nogmaals, maar dan nu schriftelijk zoals door u gevraagd,
mijn opzegging van het abonnement op de vakantiekaart. Dit had ik eerder al doorgegeven
per email op 27 juli jl. echter kreeg ik van mevrouw Jessica Kempes een reactie dat dit uitsluitend
per post gedaan kan worden.

Ik ben 27 juli op vakantie gegaan en gisteren pas terug gekomen, ik kon dus niet eerder actie ondernemen.
Omdat ik binnen de opzegtermijn van 28 dagen netjes per email heb opgezegd, ga ik er van uit dat de datum
27 juli gehanteerd zal blijven.

Graag ontvang ik van u een bevestiging van deze opzegging, deze mag per email verstuurd worden.

Met vriendelijke groet,
.....


De volgende dag kreeg ik het volgende mailtje:


Geachte mevrouw .......,

Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw verzoek tot opzegging
van het Vakantiekaartcontract ter zake van:

Kaartnummer: ...
Kaarthouder: ....
Uiterste opzegdatum voor verlenging: 03-08-2005
Ontvangstdatum opzegging per post: 10-08-2005

Wij hebben de eenmalige bijdrage reeds gefactureerd omdat wij op
03-08-2005 nog geen schriftelijke opzegging van u hadden ontvangen.
Uw proefabonnement is inmiddels omgezet in een abonnement voor
onbepaalde tijd waar geen jaarlijkse kosten meer aan vast zitten.

Derhalve heeft u voor onbepaalde tijd recht op toegang van het
afgeschermde gedeelte op onze website waarop u bijna alle reizen kunt boeken met 5 procent extra korting.

Inloggen op de persoonlijke pagina’s zal dus mogelijk blijven.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Het Vakantiekaart team


Hier is mijn antwoord:


Geachte vakantiekaartteam,

Ik verzoek u bij deze om de incasso (waar ik geen toestemming voor heb gegeven, alleen eenmalig voor de proefperiode) ongedaan te maken en het bedrag van 49,95 z.s.m. terug te storten! Ik heb u gisteren, 09 augustus een brief toegestuurd met daarin tekst en uitleg omtrent de opzegging. Daarin staat heel duidelijk vermeld dat ik al op 27 juli, via een email heb laten weten het abonnement niet te willen verlengen. Een kopie van deze brief treft u aan in de bijlage.

Nergens op jullie site staat vermeld dat er schriftelijk opgezegd dient te worden, hier kwam ik pas achter na mijn vakantie, 13 dagen later via een door jullie verstuurde email. Ik heb direct een brief naar jullie gestuurd met daarin ook duidelijk vermeld dat ik ervan uit ga dat de datum van 27 juli gehanteerd blijft. Ik ben alle verplichtingen nagekomen, heb binnen de 28 dagen opzegtermijn opgezegd.

Ik hoop dat dit allemaal berust op een misverstand en dat ik gewoon netjes mijn geld terug krijg.

Ik wacht uw reactie af.

Hoogachtend,.....


Vervolgens kreeg ik dit antwoord:


Geachte mevrouw ......,

Zoals contractueel met u is afgesproken is uw eventuele opzegging van
de Vakantiekaart geldig zodra deze door ons per e-mail aan u bevestigd
is. Aangezien uw opzegging niet door ons is ontvangen op de laatste
opzegdag is uw contract omgezet naar een abonnement waarmee u uw hele leven
lang 5% korting krijgt op vakanties. Dit bedrag is u eenmalig in
rekening gebracht.

Alle opzeggingen die bij ons binnenkomen worden gegarandeerd binnen 2
dagen na ontvangst verwerkt in het systeem. De bevestigingsmail die u na
opzegging van ons ontvangt dient derhalve als uw bewijsstuk.

Zoals hierboven vermeld hebben wij geen opzegging van u ontvangen.

Indien u ons echter kunt aantonen, middels een fax bevestiging of een
aangetekend schrijven van TPG Post dat u ons de opzegging hebt verstuurd
kunnen wij uw omzetting ongedaan maken. Indien u een dergelijk bewijs
niet kunt overleggen dan kunnen wij de omzetting niet ongedaan maken.

Wij wijzen u er nogmaals op dat u voor eenmalig 49.95 euro nu uw
levenlang 5% korting krijgt op al uw toekomstige vakanties.


Ik hoop u hiermee van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,

Mark van den Plas
Vakantiekaart BV


Ik voel me flink genaaid door deze organisatie, het heeft me tot nu toe geen enkele voordeel opgeleverd, alleen maar een vieze smaak in mijn mond! Ik zit nu vast aan een kaart die me totaal niet aanspreekt, die ik waarschijnlijk niet zal gebruiken, aangezien de korting te laag is en deze bij veel organisaties niet geaccepteerd wordt! Alleen al het feit dat er direct wordt geincasseerd geeft al aan hoe deze gasten in elkaar steken! Ik blijf erbij dat ik netjes op tijd het proefabonnement heb opgezegd! Wie heeft dit nog meer meegemaakt? Tros Radar, werk aan de winkel!

[/b][/i]

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door flepp »

Het rare vindt ik je mag wel per email opgeven voor abbonmenten,
maar niet afzeggen waarom is dit.
:roll:

real
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 sep 2005 19:09

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door real »

het rare is ook dat er nergens op hun hele site gesproken wordt wat te doen als je wilt opzeggen....? Alleen in het bevestigingsemailtje na het ontvangen van de vakantiekaart wordt er gesproken over het termijn, maar meer ook niet. Alles bij vakantiekaart wordt via email of internet geregeld, maar als ik via een email wil opzeggen dan kan dat opeens niet :evil:

JosG
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2005 23:41

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door JosG »

Ook ik ben ingegaan op de telefonische aanbieding van de vakantiekaart. Na uitdrukkelijk gevraagd te hebben wat de kaart kostte, antwoordde de dame mij € 2,95 (het gesprek zou zelfs zijn opgenomen). Nadat ik daarmee akkoord ging, werd het bedrag op 7 juli 2005 ook afgeschreven met vermelding 'lidmaatschap vakantiekaart'. Tot mijn verbijstering werd er op 16 augustus 2005 zomaar een bedrag van € 49,95 van mijn rekening afgeschreven wederom voor het 'lidmaatschap vakantiekaart'. Uiteraard laat ik dat bedrag terugboeken en ik raad iedereen af met dit bedrijf in zee te gaan!

Marina88
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2005 11:14

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Marina88 »

Ik ben gisteren gebeld door een zeer overdreven overkomende man van Vakantiekaart.nl

Hij vertelde dat ik de winnaar was van Vakantiekaart.nl. Ik was blij en vroeg hem gelijk hoe ik de winnaar kon worden. Hij vertelde dat ik aan een enquete mee had gedaan. Toen ik vroeg welke enquete wist hij dat niet, dat vond ik al raar, ze weten toch wel of zij een enquete hebben lopen waar je een prijs mee kan winnen? Maar nee, hij had alleen de opdracht gekregen om mij te bellen en me de prijs aan te bieden.

Ik vroeg wat de prijs inhield en het was een vakantiekaart met 5% korting voor heel me leven. Ik vroeg hem gelijk wat de voorwaarden waren. De man vertelde me dat ik alleen €2,95 verzendkosten moet overmaken en eenmalig € 49,95, om de kaart te kunnen houden. Ik vond dat al raar, ik had toch een prijs gewonnen?!

Toen ik zei dat ik het niet vertrouwde, vroeg hij direct waarom ik het niet vertrouwde. Ik zei dat ik het raar vond dat ik € 2,95 verzendkosten moet betalen en nog eens eenmalig €49,95, terwijl ik een prijs gewonnen heb.

Hij vertelde dat ze zijn aangesloten bij SVG, ANVR en de Kamer van Koophandel. Toen ik zei dat ik het niet deed, kwam hij met het volgende verhaal: We zullen afspreken dat we alles opnemen op een bandje. Dat bandje stuur ik naar je huisadres en beluister je. Als je acoord gaat met het bandje, gaan we de vakantiekaart regelen. Ga je niet accoord met het bandje, zetten we alles gelijk stop.

Ze hebben zich dus al erg goed ingedekt om zover mogelijk te kunnen gaan en overal een antwoord op te hebben. Het is sowieso al raar dat ze veel TE overdreven overkomen. Daarnaast hebben ze allerlei trucjes om je over te halen.

Toen ik zei dat ik geen interesse had en het niet zag zitten, zei hij dat ze me volgende week zouden terug bellen om te kijken of ik al van gedachten veranderd was.... ik en benieuwd!

Prikkie
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2005 12:27

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Prikkie »

Hoi radaretjes,

Ik ben in juli tel. benaderd voor een vakantiekaart. De 1e 3 mnd voor 2,95, daarna levenslang voor 49,95. Moest 6 wkn voor afloop 1e 3 mnd mailtje sturen als ik er vanaf wilde. Eind juli en begin aug. via hun site proberen op te zeggen. Nooit reactie gehad dus maar mailtje gestuurd en gevraagd om bevestiging. Kreeg als antwoord dat ze meer gegevens nodig hadden om me in hun systeem te kunnen vinden. Ik heb ze direct gegeven. Nooit iets van gehoord. Heb net dus maar weer gemaild en kreeg als antwoord dat ik alleen schriftelijk kon opzeggen en de termijn hiervoor verlopen was. Stond inderdaad in de kleine lettertjes. Maar is het niet zo dat ze maar daar in het telefoongesprek en in hun reply op mijn opzegmail op hadden moeten wijzen. Ze gaan het bedrag nu incasseren. Heb ik juridisch een kans. Er is toch sprake van misleiding? Alvast bedankt voor de reactie!

Jasper :(

Marina88
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2005 11:14

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Marina88 »

Aangezien sommige mensen op dit forum TE boos worden op mede forum-leden, heb ik weleens het vermoeden dat ook op dit soort forums wordt gereageerd door mensen van 'vakantie-kaart.nl'.

Laat iedereen zijn/haar eigen mening erover hebben!
Waar maak jij je druk om? Jij hebt je kaart toch binnen.

De mensen die er aan twijfelen, NIET DOEN!!
De mensen die het wel willen/hebben VEEL VAKANTIEPLEZIER!!

claudia72
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2005 16:25

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door claudia72 »

Ik heb zojuist geprobeerd mijn proef vakantiekaart per mail op te zeggen, wat volgens de telefoniste die ze mij aangeboden heeft (1 maand voor 2,95) geen enkel probleem was. Nu het er op aankomt DUS WEL !! Ik ze gebeld om het dan maar telefonisch te doen, zou ook kunnen volgens de telefoniste van vorige keer, OOK NIET DUS!! Ik had in het mailtje dat ik als reactie kreeg wel staan dat ik het mocht faxen omdat de opzegtermijn bijna voorbij was. Maar als ik het per post deed stond er wel alvast bij ,om hun in te dekken natuurlijk, dat post NIET altijd de voldende dag aankomt, toch wel merkwaardig!!! Ik vertrouw ze voor geen 5 cent. Ik ben benieuwd of ik nu nog een bevestiging van afmelding krijg.
Ik heb me afgemeld voor de vakantiekaart omdat wij vaak alleen vliegtickets boeken en daar krijg je toch geen korting op, maar nu ik dit zo meegemaakt heb, weet ik niet of ik ook nog met hun in zee wilde gaan !!
Dus ik wacht de afmelding nog af , maar van mij krijgen ze geen cent meer. ik vind ze ZEER MISLEIDEND EN ONEERLIJK!!
O ja, zij de telefoniste die ik eraan had toen ik me probeerde af te meleden en haar verantwaardigd vertelde dat me aan de telefoon hele andere dingen gezegd waren : had u het contract dat opgestuurd was maar moeten lezen !! Een beetje eerlijkheid via de telefoon (en dus geen misleidende kletspraatjes)vind ik wel op zijn plaats en niet dan achteraf te horen te krijgen had u het hele contract maar moeten lezen.

claudia72
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2005 16:25

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door claudia72 »

Ik heb overigens net netjes mijn bevestiging van opzegging van de vakantiekaart (per fax gedaan) binnengekregen per mail.

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door stekel »

ik weet ook een reisbureau daar krijg je gratis een kortingkaart! het is REAS reizen BV. Dorpsweg 98-100 3083 LE Rotterdam.http://www.reasreizen.nl mijn kaartnummer is 04-014 dus als u kontakt met dit reisbureau opneemt wilt u dan dit nummer vermelden?

jmhjanssen
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2005 18:32

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door jmhjanssen »

vandaag benaderd door behoorlijk overdonderende juffrouw die vertelde dat ik via enquete bij hun terecht gekomen was, zou kunnen.
Het ging om proefcontract van vakantiekaart voor een jaar en die kostte alleen verzendkosten 2,95, na jaar zou je per mail of brief benaderd worden om evt. te verlengen voor 49,95 eenmalig voor altijd ipv de standaardprijs van 99,95, staat ook vaak in hun website.
Na allerlei zaken als registratie met opnames e.d. kreeg ik email met bevestiging en daarbij de voorwaarden, in een pdf, maar zonder toevoeging pdf, zodat je die niet zomaar kunt openen. Vraag hierover werd prompt beantwoord en toen zag ik waarom dit zo geheimzinnig werd verpakt: wat staat in de kleine lettertjes? Je gaat proefcontract aan voor 1 maand waarna automatisch verlenging = 49,95 volgt en wil je opzeggen moet je dat 2 weken voor die datum doen: schriftelijk, zo is het dus nog maar 2 weken proefperiode!! Dus heb ik meteen opgezegd, kan binnen 7 dagen telefonisch, en ja hoor een 0900-nummer 20 ct per minuut. Gedaan, krijg eerst reclame en zo, maar uiteindelijk een mens aan de lijn, die heeft netjes toegegeven dat het inderdaad maar een maand en niet een jaar proef is met stilzwijgende verlenging. Vervolgens heb ik mail met opzegging ontvangen, waarin staat dat geen kosten worden afgeschreven, dit zal ik nog wel even in de gaten houden.
Dus dit is niet zo'n nette verkooptechniek.
Vandaag: 15 sept toch de kaart ontvangen, inloggen op de site met kaartnummer hebben ze wel geblokkeerd, heb meteen mail gestuurd dat ze ook beter niet het geld kunnen afschrijven, dan ga ik echt stappen ondernemen. Wacht op reactie op mail, vorige keer ging dat heel snel.
Laatst gewijzigd door jmhjanssen op 15 sep 2005 19:15, 2 keer totaal gewijzigd.

Gesloten