Abonnementen wisselen bij Casema
Geplaatst: 23 mar 2005 10:33
Het omzetten van een internetabonnement bij Casema/Wanadoo is een lijdensweg. Een weg vol mensen die elkaar tegenspreken en berichten dat blijken niet te kloppen.
Via de website liet ik Casema weten dat ik per 15 februari 2005 mijn abonnement om wilde zetten van Premium naar Basic. In de bevestigingsbrief stond 17 februari! Een telefoontje van mij en werd het rechtgezet.
Eind februari moest ik een grote rekening betalen omdat Casema mijn abonnement niet had aangepast, maar had wel de zgn. administratiekosten voor het omzetten al in rekening gebracht.
Vandaag (16/3) ontving ik van Casema een antwoord op mijn brief van 26/2 betreffende de hoge rekening. In deze brief staat dat per 1 maart 2005 mijn abonnement gewijzigd is. Dat is geen 15 februari. Twee telefoontjes naar Casema leverde gesprekken op met 3 mensen. Alle 3 de mensen kwamen met een ander verhaal: 1. mijn abonnement is inderdaad per 15 februari omgezet; 2. mijn abonnement is per 1 maart omgezet; 3. alle abonnementen gaan altijd per de eerste van de maand in; 4. mijn abonnement gaat per 15 maart in.
Nergens op de wensite staat er dat een abonnement per de eerste van de maand in moet gaan en tijdens het invullen van het formulier op de website van Casema wordt je niet voor gewaarschuwd.
Wat het te veel betaalde geld betreft: twee telefoontjes leverden alweer twee verschillende verhalen op: 1. het te veel betaalde wordt teruggestort; 2. het te veel betaalde wordt verrekend.
Het is dus goed opletten geblazen als je wijzigingen wilt aanbrengen aan je contracten bij Casema.
Via de website liet ik Casema weten dat ik per 15 februari 2005 mijn abonnement om wilde zetten van Premium naar Basic. In de bevestigingsbrief stond 17 februari! Een telefoontje van mij en werd het rechtgezet.
Eind februari moest ik een grote rekening betalen omdat Casema mijn abonnement niet had aangepast, maar had wel de zgn. administratiekosten voor het omzetten al in rekening gebracht.
Vandaag (16/3) ontving ik van Casema een antwoord op mijn brief van 26/2 betreffende de hoge rekening. In deze brief staat dat per 1 maart 2005 mijn abonnement gewijzigd is. Dat is geen 15 februari. Twee telefoontjes naar Casema leverde gesprekken op met 3 mensen. Alle 3 de mensen kwamen met een ander verhaal: 1. mijn abonnement is inderdaad per 15 februari omgezet; 2. mijn abonnement is per 1 maart omgezet; 3. alle abonnementen gaan altijd per de eerste van de maand in; 4. mijn abonnement gaat per 15 maart in.
Nergens op de wensite staat er dat een abonnement per de eerste van de maand in moet gaan en tijdens het invullen van het formulier op de website van Casema wordt je niet voor gewaarschuwd.
Wat het te veel betaalde geld betreft: twee telefoontjes leverden alweer twee verschillende verhalen op: 1. het te veel betaalde wordt teruggestort; 2. het te veel betaalde wordt verrekend.
Het is dus goed opletten geblazen als je wijzigingen wilt aanbrengen aan je contracten bij Casema.