LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gedupeerden van Sprintplan Spaarbeleg(Aegon) maak bekendheid

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Henk

Gedupeerden van Sprintplan Spaarbeleg(Aegon) maak bekendheid

Ongelezen bericht door Henk »

Geachte mede gedupeerde(n),

Ruim 2 weken zijn we nu bezig om alle gedupeerden van Sprintplan ter verenigen.
Tot op heden hebben zich 40 a 50 mensen zich aangemeld.

Om zoveel mogelijk personen te benaderen wordt het hoog tijd om de media hiervan op
de hoogte te stellen, zodat we een grote vuist kunnen maken tegen dit heersende onrecht.

Nu zouden we graag willen dat een ieder in zijn eigen regio wat bekendheid gaat maken voor onze actie.
Nu hebben we gedacht dat in iedere regio waar Huis aan Huis bladen en folders in de bus komen, een artikel
te plaatsen om dit onrecht onder de aandacht te brengen. Ook op openbare prikborden (b.v. supermarkt, zwembad, bibliotheek ed.), internet sites, flyers, pamfletten.

Hopelijk wilt u hier allen aan meewerken op deze manier. Als u andere ideeën heeft, laat het dan aan ons weten.

Hoe meer mensen hiervan weten, hoe meer we kunnen bereiken.
Laat ons a.u.b. weten welke stappen u heeft genomen.

Alvast bedankt voor de genomen moeite.

*Hieronder 2 voorbeelden van een kleine publicatie:

------------------------------------------------------------
Wist u dat Sprintplan van Spaarbeleg(Aegon)helemaal geen sparen is?
Voor Info en vragen:[email protected] of 0570 655891
Wist u dat Sprintplan van Spaarbeleg (Aegon) helemaal geen sparen is?
Zo niet meldt u zich dan aan bij:

[email protected] of 0570 655891

ook voor informatie !!

Samen staan we sterk.

Met vriendelijke groeten Fam. de Ruyter

Michiel

Re: Gedupeerden van Sprintplan Spaarbeleg(Aegon) maak bekendheid

Ongelezen bericht door Michiel »

Welk onrecht heb je het over? Ik volg je niet helemaal...

Henk

Michiel,

Het was even stil, maar gelukkig ben je er nog.
Welk onrecht vroeg je? lees nog maar eens de berichten in de forums over Sprintplan en je weet snel genoeg.
Type "sprintplan" in het vakje van zoeken en je zult er genoeg vinden. Volgens mij hoor je helemaal niet thuis in deze forum.

Michiel

Mijn punt ontgaat je blijkbaar. Wat ik duidelijk probeer te maken is dat je, wil je serieus genomen worden, je toch eerst met een onderbouwing zult moeten komen. Je kunt wel mooi roepen dat er zoveel onrecht is omdat Sprintplan geen sparen is, maar de meeste mensen zullen hun schouders ophalen en er verder niets mee doen. Je zult ze ervan moeten overtuigen waarom er onrecht is.
Je verhaal zoals het er nou staat komt op mij over als iemand die een advertentie plaatst met de tekst:
Wist u dat varkenshaas helemaal geen haas is? Voor info en vragen: [email protected]
De eerste opmerking die dan gemaakt wordt is: hebben ze dat ooit beweerd dan? Zo ja, laat dat dan eens zien!
Niet dat ik u niet gun dat er iets gedaan wordt, ik ben alleen van mening dat u wat meer kans maakt wanneer er een goede onderbouwing komt.

Henk

Het gaat hier over misleiding of ook wel onvolledige informatie verstrekken wat betreft Sprintplan.
Folders die niet correct zijn, waarbij er wordt beweerd dat je geen risico loopt.
Bijvoorbeeld de 100% garantie, maar dit is blijkbaar alleen voor Sprintplan Spaarbeleg(Aegon)zelf.
Jij als klant(spaarder)kunt gewoon al je geld kwijtraken. Inleg blijkt gewoon rente betaling te zijn voor je lening.
Als dit duidelijk was, dan hadden de meeste mensen dit nooit gedaan. Een gokje wagen ok,
maar dat doe je ook niet met zulke bedragen tot Fl. 1200,- per maand. Dat doe je eerder met Fl. 25,- tot Fl. 50,-.

Dan heb je nog van die mooie adviseurs die je alleen de positieve punten geven,
en beweren dat er geen negatieve punten aan dit product zitten.
Bijvoorbeeld verlaging naar het minimum zou kosteloos zijn en ingelegde geld altijd terug. Alles was mogelijk.
Niets is minder waar, verlaging dit zou je veel extra geld kunnen kosten op het einde van de rit en ingelegde geld ben je
bijna voor de 100% kwijt.

We hebben veel verhalen van de gedupeerden Sprintplan gelezen en het komt in het kort hoofdzakelijk
op dit verhaal uit. Dus daarom proberen wij al deze mensen te verenigen en samen actie te voeren.

Het is ook gewoon misbruik maken van de normale mensen die een druk leven leiden en gewoon een paar
centjes op zij wilde zetten voor een paar jaar later, voor hun kinderen of voor andere leuke dingen.

Er gebeuren nu vreselijk dingen tot echtscheidingen aan toe, slapeloze nachten, eindeloze discussies, stress en veel andere dingen.
De mensen denken alleen maar, hoe kan dit nu gebeuren in een land als Nederland en wat kunnen we hiertegen doen. Dat Aegon zich hiermee inlaat.

En jij Michiel vind dit allemaal onzin? of helemaal geen onrecht? denk toch eens na en wees eens wat
menselijker. Dit is gewoon al erg genoeg voor de mensen. Laat ons gewoon onze gang gaan.

En we gaan zeker door met het voeren van actie tegen Sprintplan Spaarbeleg(Aegon) totdat we wat kunnen bereiken.
Dus mensen die zich ook misleid voelen door Spaarbeleg (Aegon) verenig u en meld u (gratis) aan bij:

[email protected]

ger

Ongelezen bericht door ger »

l.s

ook ik heb een sprintplan die tot nov 2003 loopt en die momenteel niets waard is.

mvg ger.

Diana

Ongelezen bericht door Diana »

Ik krijg buikpijn van het lezen van al deze info. Ik heb dus ook al 2 jaar een sprintplan van Aegon en het zit mij vanaf het begin af aan niet lekker. Mondeling is mij toen ook toegezegd dat je nooit je inleg kan kwijtraken. Is het verstandig om het contract nog te beeindigen.

elisabeth

Ongelezen bericht door elisabeth »

Sprintplan is weer wat anders dan legio-lease, denk ik. Alhoewel de klachten mij zeer bekend voorkomen. Willen jullie juist apart blijven of is het een idee om ons te bundelen? Hoe hebben jullie die 40a50 mensen zich laten vereningen? elisabeth

elisabeth

Sprintplan is weer wat anders dan legio-lease, denk ik. Alhoewel de klachten mij zeer bekend voorkomen. Willen jullie juist apart blijven of is het een idee om ons te bundelen? Hoe hebben jullie die 40a50 mensen zich laten vereningen? elisabeth

Henk

We willen de krachten graag bundelen met andere hulpinstanties,
alleen als deze ook de bedoeling hebben om Spaarbeleg (Aegon) aan te pakken
voor hun product " Sprintplan". Als we ons bundelen, zijn er dan ook kosten
aan verbonden? Bent u iemand van de redactie van Trosradar?

We hebben veel informatie van alle gedupeerden verzameld en vastgelegd.
We kunnen iedereen per e-mail bereiken of per telefoon.

elisabeth

Ik ben niet iemand van de redactie van tros radar. Ik ben ook gewoon een gedupeerde.Niet van Sprintplan,maar van Legio-Lease, zoals ik al schreef.Dit is dus geen hulpinstantie. Ik begreep van jou, dat jullie ook al een heleboel gedupeerden van Sprintplan gemobiliseerd hebben. Vandaar dat ik dacht , aangezien jullie waarschijnlijk op dezelfde manier als wij misleid zijn (zoals ik lees in jullie berichten)dat het misschien een idee is om te bundelen.Snap niet goed waarom jij aan mij vraagt of er kosten aan zijn verbonden.elisabeth

Henk

Sorry, dacht aan je e-mailadres te zien "[email protected]" dat je van Tros Radar was, en heb ook niet gelezen dat je een gedupeerde van Legio Lease was, vandaar. We gaan er eerst voor om zoveel mogelijk gedupeerden van Sprintplan te verenigen en daarna zullen we misschien gaan zien of er bij andere hulpinstanties aansluiting mogelijk is om gezamelijk actie te voeren.

Joost

Ongelezen bericht door Joost »

Beste Henk,

Ik ben het met Michiel totaal eens. De mensen hebben zelf de fout gemaakt dat ze in het verkooppraatje getrapt zijn. En wees nou eens eerlijk, net of spaarbeleg die enorme beurscrash had verwacht, net of hun er iets aan kunnen doen , dat 11 sept. die vliegtuigen in het world trade center vlogen, want dat is toch echt de aanleiding voor de enorme terugval van de beurs.
Plus het feit, dat bij spaarbeleg, inzake het sprintplan , ze netjes aan alle wettelijke voorschriften hebben voldaan.
Legio Lease is een ander verhaal, die heeft de klanten benaderd d.m.v direct-marketing, wat in die tijd al niet meer toegestaan was in nederland. En daarom maken die mensen nog een kans om hun geld terug te krijgen.
Maar spaarbeleg , heeft ook de mensen niet benaderd d.m.v direct-marketing, maar gewoon via de juiste weg, dus d.m.v aangekochte bestanden e.d.
Uiteraard is het heeel vervelend dat mensen hun geld hebben verloren, maar dat is niemands fout, het is gewoon pure pech!!!!!!

gr. Joost

Stefan

Ongelezen bericht door Stefan »

Joost,

Je schrijft dat je het eens bent met Michiel. Michiel rept in de verste verte niet in de 'eigen schuld dikke bult' trant zoals jij dat doet. Michiel schrijft (deels terecht), dat de wijze van actie voeren dient te geschieden op basis van concrete, onderbouwde argumenten. En rondom het product 'sprintplan' zijn die er wel degelijk! De wijze waarop het sprintplan wordt verkocht middels folders maar frequenter door zgn. financieel adviseurs is ronduit schandalig en misleidend. Inmiddels is er ook een vereniging opgericht met de naam Pay-Back die vooral de misleidende wijze van verkopen van dit soort producten wil bestrijden. Bijvoorbeeld een zgn. onafhankelijk adviseur als Spaarselect, maakt zich schuldig aan misleiding en het verstrekken van onjuiste informatie, waarmee ze op onderdelen de bestaande gedragscodes overtreden.

Michiel merkt terecht op dat zowel Pay-back als de gedupeerden-spaarbeleg-beweging van Henk dit concreet met voorbeelden dient aan te tonen. En geloof me Joost, ik ben er van overtuigd dat Henk dit uit de verzamelde verhalen absoluut kan en dat de vereniging pay-back hier wellicht nog beter toe in staat is. Zowel met Henk als met de mensen van Pay-back heb ik contact gehad en de bloemlezing die ze inmiddels hebben verzameld geeft naar mijn mening voldoende aanleiding voor stevige acties richting spaarselect / spaarbeleg en andere aanbieders van slechte producten.

Ik wil dit bericht tot slot ook nog gebruiken om te pleiten voor samenwerking en krachten te bundelen tussen Pay Back en de beweging van Henk. En zoals de mensen van Paya-back weten bied ik bij deze nogmaals mijn medewerking aan.

Gegroet,
Stefan

Sander & Bianca

Ongelezen bericht door Sander & Bianca »

Beste Joost,

Waarschijnlijk heb je geen sprintplan e.d. lopen (gelukkig maar voor je!!!

MAAR GA DAN OOK GEEN DINGEN VERKONDIGEN DIE KANT NOG WAL SLAAN!!!

Ons sprintplan is namelijk ver voor 11/09/01 afgesloten maar zoals zoveel gedupeerde gemerkt hebben is een sprintplan al na de eerst minuut van afsluiten verliesgevend....... terwijl er van een een dalende beursgang op het moment van afsluiten van het sprintplan toen echt nog geen sprake was, in tegenstelling tot nu ging het toen toch aardig goed met de beurzen!!!!

RA RA hoe kan dit.......

Zal je mij de adressen kunnen ge

Sander & Bianca

Beste Henk en stefan,

Vandaag zijn we er(per toeval)pas achter gekomen dat "sparen" in de ogen van spaarbeleg inderdaad geen sparen is!

Wij zijn het er helemaal mee eens dat iedereen op de hoogte moet zijn van deze valstrik die SPRINTPLAN heet!

Ook wij zijn dus gedupeerde van het sprintplan van spaarbeleg en zouden ons graag aansluiten bij de groep van "gedupeerden.spaarconstructie" en/of "pay-back"

Alvast bedankt!!!!!!!

Bianca & Sander
(namens ouders)

Michiel

Waarom Sprintplan al vanaf het afsluiten daalt? Omdat het (onder andere) belegt in de Nikkei 225, en die staat momenteel op dezelfde stand als begin jaren '80. De Nikkei daalt eigenlijk al sinds eind jaren '80...

Stefan

Ongelezen bericht door Stefan »

Beste Bianca en Sander,

Inmiddels heb ik jullie gemailed. Ik wil jullie met klem adviseren om zowel een mail te sturen naar Henk (gedupeerden spaarconstructie) als naar de vereniging Pay Back!

Nog even richting Henk: neem contact op met Payback! We kunnen prima samenwerken. Payback heeft op korte termijn de eerste ledenvergadering. Even een mail naar [email protected] aub.

Groetjes en sterkte / succes,
Stefan

Sander & Bianca

Beste stefan,

Bedankt voor je (super)snelle reactie.
We hebben ons inmiddels bij gedupeerden.spaarconstructie aangemeld en doen dit ook voor payback

je hoort nog van ons.

elisabeth

Even kijken of ik het goed begrepen heb. Henk is dus van Sprintplan en pay back van Legio-Lease. En er gaat dus weer wat gebundeld worden. Lijkt me prima, want de klachten lijken verdacht veel op elkaar, zoals ik eerder ook al schreef. Elisabeth.

Gesloten