reparatie vaatwasser
Geplaatst: 25 mar 2005 23:03
Ongeveer 5 jaar geleden heb ik mij een miele vaatwasser aangeschaft bij de firma Piest in Enschede. Ik heb ongeveer 2000 euro voor het apparaat betaald. Er zat wel garantie op maar die is met 5 jaar zeker verlopen.
Helaas werkte hij onlangs niet goed meer, we kregen een storing. We konden zelf niet ontdekken wat er mis was en ik heb de winkel gebeld. De monteur kwam, heeft gekeken, kon het niet vinden en heeft de vaatwasser meegenomen. Een week later kreeg ik hem terug, er was een onderdeel vervangen en de schade was € 134,--. Ik heb betaald en de vaatwasser weer aangesloten. Helaas, hij deed het nog steeds niet, we kregen weer een storing. We hebben nog een en ander geprobeerd maar niets hielp. Ik heb de winkel weer gebeld en de vaatwasser is weer opgehaald. Inmiddels zijn we 3 weken verder en niets wijzer. De winkel beweerd dat ze nog steeds niet kunnen ontdekken wat er mis is. Ik heb gezegd dat ik denk dat ze een onderdeel hebben vervangen wat geheel niet defect was en dat ik op die manier dus al € 134,-- armer ben, en nog steeds niets heb.
Zelf zeggen ze dat het onderdeel wel degelijk kapot was maar dat er meer aan de machine mankeert en dat ze dat euvel nog niet kunnen vinden, maar dat ze zoekende zijn en dat ik maar geduld moet hebben. Dat begin ik intussen knap te verliezen....
Maar nu zit ik, wat zijn mijn rechten, ben ik de kosten van die eerste reparatie sowieso kwijt? Wat mag ik intussen van de winkel verwachten? Wie heeft advies?
Helaas werkte hij onlangs niet goed meer, we kregen een storing. We konden zelf niet ontdekken wat er mis was en ik heb de winkel gebeld. De monteur kwam, heeft gekeken, kon het niet vinden en heeft de vaatwasser meegenomen. Een week later kreeg ik hem terug, er was een onderdeel vervangen en de schade was € 134,--. Ik heb betaald en de vaatwasser weer aangesloten. Helaas, hij deed het nog steeds niet, we kregen weer een storing. We hebben nog een en ander geprobeerd maar niets hielp. Ik heb de winkel weer gebeld en de vaatwasser is weer opgehaald. Inmiddels zijn we 3 weken verder en niets wijzer. De winkel beweerd dat ze nog steeds niet kunnen ontdekken wat er mis is. Ik heb gezegd dat ik denk dat ze een onderdeel hebben vervangen wat geheel niet defect was en dat ik op die manier dus al € 134,-- armer ben, en nog steeds niets heb.
Zelf zeggen ze dat het onderdeel wel degelijk kapot was maar dat er meer aan de machine mankeert en dat ze dat euvel nog niet kunnen vinden, maar dat ze zoekende zijn en dat ik maar geduld moet hebben. Dat begin ik intussen knap te verliezen....
Maar nu zit ik, wat zijn mijn rechten, ben ik de kosten van die eerste reparatie sowieso kwijt? Wat mag ik intussen van de winkel verwachten? Wie heeft advies?