wanadoo blokkeert adsl lijn na opzegging abonnement
Geplaatst: 28 mar 2005 19:33
Op 17 maart zou mijn adsl abonnement bij wanadoo aflopen. Ik had ik oktober algebeld dat ik het niet verlengen wou. Ze wouden mij geen bevestiging sturen dat ik het abonnement had opgezegd, dus ik januari nog maar eens bellen of het allemaal goed was genoteerd. Een week later krijg ik van de KPN het bericht dat mijn adsl lijn zou worden opgeheven indien ik me niet voor 10 maart me zou aanmelden bij een provider. Maar gelukkig had ik mij ook al aangemeld bij Freeler dus dacht ik dat ik op 17 maart niet zonder internet zou komen te zitten.
Helaas, ik had ik de 17e geen verbinding meer. Dus maar eens gebeld met Freeler. Bij Freeler kreeg ik te horen dat ze brief van de KPN hadden gekregen dat mijn aanmelding niet doorging. Vreemd want ik had zelf niks van de KPN gehoord. Dus dan maar eens met het klantonvriendelijke KPN bellen. Na veel gezeur en kwade woorden van mijn kant, kreeg ik eindelijk te horen wat er was gebeurd. Wanadoo had een zgn. sloop laten zetten op mijn adsl lijn. Ze geven de KPN gewoon opdracht mijn lijn te laten blokkeren. Dat houdt in dat wanneer je overstapt naar een andere provider je 2 weken zonder internet zit (ja bij de KPN werken ze niet zo snel) en je weer opnieuw aansluitingskosten moet betalen (ja bij de KPN doen ze niks voor niks).
Maar kan Wanadoo zomaar mijn adsl lijn laten blokkeren? Ik heb toch zelf voor de aansluitingskosten betaald! En ja ik heb ook netjes al mijn rekeningen betaald. Gelukkig heb ik nu internet via de kabel (binnen 5 dagen in huis). Voor mij nooit weer Wanadoo!
Helaas, ik had ik de 17e geen verbinding meer. Dus maar eens gebeld met Freeler. Bij Freeler kreeg ik te horen dat ze brief van de KPN hadden gekregen dat mijn aanmelding niet doorging. Vreemd want ik had zelf niks van de KPN gehoord. Dus dan maar eens met het klantonvriendelijke KPN bellen. Na veel gezeur en kwade woorden van mijn kant, kreeg ik eindelijk te horen wat er was gebeurd. Wanadoo had een zgn. sloop laten zetten op mijn adsl lijn. Ze geven de KPN gewoon opdracht mijn lijn te laten blokkeren. Dat houdt in dat wanneer je overstapt naar een andere provider je 2 weken zonder internet zit (ja bij de KPN werken ze niet zo snel) en je weer opnieuw aansluitingskosten moet betalen (ja bij de KPN doen ze niks voor niks).
Maar kan Wanadoo zomaar mijn adsl lijn laten blokkeren? Ik heb toch zelf voor de aansluitingskosten betaald! En ja ik heb ook netjes al mijn rekeningen betaald. Gelukkig heb ik nu internet via de kabel (binnen 5 dagen in huis). Voor mij nooit weer Wanadoo!