LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco Energie Spookrekening

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gast

Eneco Energie Spookrekening

Ongelezen bericht door Gast »

Een kennis van me heeft Eneco als net leverancier en nuon als stroom leverancier, toch krijgt hij ook van Eneco energie een rekening voor de afname van stroom, nu willen ze dat hij gewoon betaald en het later kan terug vorderen, doet hij geen betaling dreigt men met afsluiting, kan dit zomaar?
Ik hoop op een snel antwoordt anders moet hij voor 1 april betalen.(geen 1 aprilgrap)

JustMe
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 mar 2005 15:57

Re: Eneco Energie Spookrekening

Ongelezen bericht door JustMe »

zijn het geen netbeheerderskosten die hij in rekening gebracht krijgt?

Gast

Re: Eneco Energie Spookrekening

Ongelezen bericht door Gast »

Nee dat schreef ik al, de netbeheer kosten heeft hij gewoon betaald.
Maar dit is een rekening voor het verbruik, maar hij neemt stroom af van nuon en niet van eneco.
Ik heb eneco ook al 2 emails gestuurd maar men vind het niet nodig die te beantwoorden.

wf

Re: Eneco Energie Spookrekening

Ongelezen bericht door wf »

Vraag of nuon de switch heeft kunnen afwerken (meestal= normaal krijg je een bevestiging). Soms zijn ex-leveranciers haatdragend (denk aan ex-echtgenoten) en willen nog even van jouw centen (is hun inkomen + de door hen ontvangen rente: hoge inkomen van kader, directeur en call-center medewerkers) genieten.
wf

lammert

Re: Eneco Energie Spookrekening

Ongelezen bericht door lammert »

Een deel van de kosten bij de netwerkleverancier bestaat uit een afname gerelateerd deel, dus betaal je eigenlijk ook een afname bij de netwerkleverancier.
Je moet er maar opkomen

Gast

Re: Eneco Energie Spookrekening

Ongelezen bericht door Gast »

Dit topic kan gesloten worden Eneco heeft zijn fout toe gegeven en hun Excus aangeboden voor de overlast.
Zo zie je maar dat fatsoenlijk vragen en terechtwijzen op hun fouten tot een goed resultaat kan leiden.

Gast

Re: Eneco Energie Spookrekening

Ongelezen bericht door Gast »

Voor Lammert;
Wat je zegt is beslist niet waar, je betaald alleen netwerkkosten, en apart de energie afname, er is nooit een deel energie bij de netwerkkosten.
Dit is namelijk verboden stel je vraag daarover maar bij de dte of het ministerie.

wf

Re: Eneco Energie Spookrekening

Ongelezen bericht door wf »

Hi gast van 2 apr 11.45u,
Eerst goed lezen: "afname gerelateerd deel"-> neem je 1500 kuub af-> kosten netwerk gerelateerd aan 1500 kuub, neem je 10.000 kuub af->kosten netwerk(= transport) kosten verhoogd met het verschil =8.500 kuub. Comprende? Dit weet Lammert (hoi Lammert) ook. Jij nu ook?
wf

Gast

Re: Eneco Energie Spookrekening

Ongelezen bericht door Gast »

Dit heeft niets met je afname te maken maar met de doorgifte comprinde??

wf

Re: Eneco Energie Spookrekening

Ongelezen bericht door wf »

Nog maar eens: Doorgifte = transport. Oke? Meer doorgifte = meer transporteren= hogere kosten. Niet in rekening gebracht voor meerdere afname van energie door de leverancier maar door de netbeheerder: wegens transport.

Gast

Re: Eneco Energie Spookrekening

Ongelezen bericht door Gast »

WF je hebt gelijk maar als je mijn eerste bericht goed lees heb ik het over transportkosten en energiekosten.
De transportkosten worden gewoon betaald, wat ik ook schrijf.
Maar de energie kosten werden er in de maand maart opeens ook door eneco gevorderd, terwijl die door nuon geleverd worden.
Waar dus met succes tegen geprotesteerd is.
Hoop alles hiermee recht gezet te hebben.

Gesloten