LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] een rare rekening nuon.
een rare rekening nuon.
wij hebben nu iets raars van het nuon gekregen dat is niet leuk meer.
het gaat om het volgende, ik ben op 1 oktober in een wonig gaan wonen met mijn gezin heb toen via internet me eigen aangemeld bij het nuon, dit is blijkbaar niet goed gegaan dus kwam er na 2 maanden iemand langs die alles wou afsluiten omdat er volgens hun gegevens niemand op dat adres woont. tot hun verbazing bleek dus dat wij er woonden en al 2 maanden, die persoon heeft toen maar een contract achtergelaten die ik dus s´avonds moest invullen en wat de volgende ochtend weer opgehaald zou worden. (dit was ook nog stress want ik moest het maar meteen invullen dus even 50 km van me werk terug komen om het in te vullen omdat hij niet 1 dag wou wachten) oke hij heeft het de volgende dag opgehaald en zei dat we binnen 4 weken wel wat zouden horen. we zijn nu 4 maandne verder ik heb al een aantal keer gebeld maar heb nu pas een rekening gekregen, dit is heel raar want het ging als volgt: ik doe mijn bankzaken via internetbankieren zoals vele mensen ik logde in en zag tot mijn verbazing dat er op 3 euro na 700 euro van mijn rekening was afgeschreven voor het nuon. ik dacht wat is dit nou. aangezien mijn saldo niet toereikend was voor dat hele bedrag is het weer terug gestort door de bank. krijg ik na 2 weken dat ik maar binnen een antal dagen moet betalen want dit is al de tweede herinnering... ik dacht wat is dit nou. ik heb nog nooit post van ze gehad alleen 2x een brief van u aanvraag is in behandeling en verder nog nooit wat ik weet niet eens wat ik elke maand moet gaan betalen plus dat ik het wel netjes zou vinden als ze eerst een brief sturen van u bent zoveel verschuldigt aan het nuon maar omdat het veel te lang heeft geduurd en het bedrag aardig hoog is mag u het in een x aantal keer betalen of dat ze een korting geven omdat hun er zo een puinhoop van gemaakt hebben. ik heb meten een email gestuurd naar de nuon via hun site en heb daar ook nog steeds geen bericht over gehad en dat is nu ook alweer 3 weken geleden dus ik denk dat ze binnenkort wel weer voor de deur zullen staan om de boel af te sluiten ofzo. ik vind dit echt bizar hoe hun nu met gezinnen omgaan en ik vind ook dat hier heel snel ens verandering in moet komen dus laat ze maar boeten voor hun puinhoop bijvoorbeeld als ze een nieuwe aanmelding krijgen moet dat binnen 6 weken geregeld zijn zo niet gaat de maandpremie pas in zodra alles is geregeld en niet met terug werkende kracht dus echt vanaf de datum dat de klant op de hoogte is gesteld van de maandpremie. ook met jaar afrekeningen moeten ze wat aan doen. 1e week januari alle meterstanden bekend zijn en eind januari moeten de afrekeningen bij de klanten in de bus liggen zo niet jammer dan maar dan maar een korting op het te betalen bedrag, als wij te laat zijn moeten we ook meer betalen dus dat moet andersom ook maar eens gaan gelden.
nu komt het leuke van het verhaal ook nog het nuon doet bij ons het gas water en elektra nu hebben ze per 1 januari het water afgestoten en hebben de bewoners daar niet van op de hoogte gesteld ik heb nu dus ook zo een soort probleem met me waterlevarancier, ik heb me dus opnieuw aangemeld via internet en ook de eindstand via internet opgegeven maar ik heb daar dus ook niks meer van gehoord ik begrijp echt helemal niks meer van die bedrijven hoor en ik denk dat het nog veel erger is dan dat wij denken en dat de top alleen maar zakken aan het vullen is met meer salaris. laat ze nu eerst maar eens de klant schadeloosstellen en dan hun zaakjes goed regelen en dan mogen ze van mij hun zakken vullen maar niet andersom dus.
zo dat was mijn verhaal en ik ben het goed zat en ik denk dat ik zeker niet de enige ben die dit soort problemen heeft.
mvg vince
het gaat om het volgende, ik ben op 1 oktober in een wonig gaan wonen met mijn gezin heb toen via internet me eigen aangemeld bij het nuon, dit is blijkbaar niet goed gegaan dus kwam er na 2 maanden iemand langs die alles wou afsluiten omdat er volgens hun gegevens niemand op dat adres woont. tot hun verbazing bleek dus dat wij er woonden en al 2 maanden, die persoon heeft toen maar een contract achtergelaten die ik dus s´avonds moest invullen en wat de volgende ochtend weer opgehaald zou worden. (dit was ook nog stress want ik moest het maar meteen invullen dus even 50 km van me werk terug komen om het in te vullen omdat hij niet 1 dag wou wachten) oke hij heeft het de volgende dag opgehaald en zei dat we binnen 4 weken wel wat zouden horen. we zijn nu 4 maandne verder ik heb al een aantal keer gebeld maar heb nu pas een rekening gekregen, dit is heel raar want het ging als volgt: ik doe mijn bankzaken via internetbankieren zoals vele mensen ik logde in en zag tot mijn verbazing dat er op 3 euro na 700 euro van mijn rekening was afgeschreven voor het nuon. ik dacht wat is dit nou. aangezien mijn saldo niet toereikend was voor dat hele bedrag is het weer terug gestort door de bank. krijg ik na 2 weken dat ik maar binnen een antal dagen moet betalen want dit is al de tweede herinnering... ik dacht wat is dit nou. ik heb nog nooit post van ze gehad alleen 2x een brief van u aanvraag is in behandeling en verder nog nooit wat ik weet niet eens wat ik elke maand moet gaan betalen plus dat ik het wel netjes zou vinden als ze eerst een brief sturen van u bent zoveel verschuldigt aan het nuon maar omdat het veel te lang heeft geduurd en het bedrag aardig hoog is mag u het in een x aantal keer betalen of dat ze een korting geven omdat hun er zo een puinhoop van gemaakt hebben. ik heb meten een email gestuurd naar de nuon via hun site en heb daar ook nog steeds geen bericht over gehad en dat is nu ook alweer 3 weken geleden dus ik denk dat ze binnenkort wel weer voor de deur zullen staan om de boel af te sluiten ofzo. ik vind dit echt bizar hoe hun nu met gezinnen omgaan en ik vind ook dat hier heel snel ens verandering in moet komen dus laat ze maar boeten voor hun puinhoop bijvoorbeeld als ze een nieuwe aanmelding krijgen moet dat binnen 6 weken geregeld zijn zo niet gaat de maandpremie pas in zodra alles is geregeld en niet met terug werkende kracht dus echt vanaf de datum dat de klant op de hoogte is gesteld van de maandpremie. ook met jaar afrekeningen moeten ze wat aan doen. 1e week januari alle meterstanden bekend zijn en eind januari moeten de afrekeningen bij de klanten in de bus liggen zo niet jammer dan maar dan maar een korting op het te betalen bedrag, als wij te laat zijn moeten we ook meer betalen dus dat moet andersom ook maar eens gaan gelden.
nu komt het leuke van het verhaal ook nog het nuon doet bij ons het gas water en elektra nu hebben ze per 1 januari het water afgestoten en hebben de bewoners daar niet van op de hoogte gesteld ik heb nu dus ook zo een soort probleem met me waterlevarancier, ik heb me dus opnieuw aangemeld via internet en ook de eindstand via internet opgegeven maar ik heb daar dus ook niks meer van gehoord ik begrijp echt helemal niks meer van die bedrijven hoor en ik denk dat het nog veel erger is dan dat wij denken en dat de top alleen maar zakken aan het vullen is met meer salaris. laat ze nu eerst maar eens de klant schadeloosstellen en dan hun zaakjes goed regelen en dan mogen ze van mij hun zakken vullen maar niet andersom dus.
zo dat was mijn verhaal en ik ben het goed zat en ik denk dat ik zeker niet de enige ben die dit soort problemen heeft.
mvg vince
Re: een rare rekening nuon.
Dag Vince,
Ik ben jouranlist en zou je wat willen vragen voor een kranteartikel. Bel me s.v.p. even op 06-55892329,
Hanno[/i]
Ik ben jouranlist en zou je wat willen vragen voor een kranteartikel. Bel me s.v.p. even op 06-55892329,
Hanno[/i]
Re: een rare rekening nuon.
Het is al heel moeilijk om daar meterstanden door te geven. dus vind het dus ook niet vreemd dat dit gebeurt.
Wij hebben na een brand onze meterstanden door moeten geven.
geen probleem want wij hadden dus alleen maar water schade en roetschade.
Maar we hebben meer dan een uur aan de telefoon gehangen om de meterstanden door te geven. Mobiele kosten. dus je kan wel nagaan dat dit dus een ontzettend dure grap was.
daarna hebben we pas een maand later een huis kunnen betrekken.
maar we hebben vorige week de eindafrekening gekregen van ons eigen huis.
we betalen keurig op tijd altijd.
maar we moesten nu nog eens 85 euro bij betalen. en dat was voor een 20 dagen gebruik.
Ik zou er dus vandaag achteraan gaan bellen.
helaas werkt upc dus weer niet mee. want er is al weer storing.
We hebben voor dit huis dus de meterstanden doorgemaild. ja heb je een klant nummer nodig. maar we hadden dus helemaal niets. want persoonlijke papieren zijn dus meegenomen en afgekeurd, dus je kan nergens een klantnummer neerzetten.
dus gewoon mailen op hun algemene contactmail.
dan krijg je zelfs een mail van de direkteur terug, met de excuses. ja heb je niets aan hoor. Want ze hebben het nu inmiddels al wel doorgestuurd. maar ben niet met hun werkwijze eens.
ik wens je veel succes en ben zeer benieuwd hoe het dus met jouw afloopt en hoe ze er op reageren want dit is zekers niet normaal.
telefonisch zijn ze bijna niet te bereiken. of je hangt gelijk een anderhalf uur aan de telefoon.
ik wens je veel sterkte toe
Wij hebben na een brand onze meterstanden door moeten geven.
geen probleem want wij hadden dus alleen maar water schade en roetschade.
Maar we hebben meer dan een uur aan de telefoon gehangen om de meterstanden door te geven. Mobiele kosten. dus je kan wel nagaan dat dit dus een ontzettend dure grap was.
daarna hebben we pas een maand later een huis kunnen betrekken.
maar we hebben vorige week de eindafrekening gekregen van ons eigen huis.
we betalen keurig op tijd altijd.
maar we moesten nu nog eens 85 euro bij betalen. en dat was voor een 20 dagen gebruik.
Ik zou er dus vandaag achteraan gaan bellen.
helaas werkt upc dus weer niet mee. want er is al weer storing.
We hebben voor dit huis dus de meterstanden doorgemaild. ja heb je een klant nummer nodig. maar we hadden dus helemaal niets. want persoonlijke papieren zijn dus meegenomen en afgekeurd, dus je kan nergens een klantnummer neerzetten.
dus gewoon mailen op hun algemene contactmail.
dan krijg je zelfs een mail van de direkteur terug, met de excuses. ja heb je niets aan hoor. Want ze hebben het nu inmiddels al wel doorgestuurd. maar ben niet met hun werkwijze eens.
ik wens je veel succes en ben zeer benieuwd hoe het dus met jouw afloopt en hoe ze er op reageren want dit is zekers niet normaal.
telefonisch zijn ze bijna niet te bereiken. of je hangt gelijk een anderhalf uur aan de telefoon.
ik wens je veel sterkte toe
Re: een rare rekening nuon.
inderdaad is dit niet de bedoeling,
ik zal niet alles kunnen verklaren maar ik doe toch een poging
zo te horen heeft de 1e aanmelding nooit plaatsgevonden, en niet dat ik je de schuld in de schoenen wil schuiven, maar veel mensen nemen het KPN verhuisbericht en denken dat nuon dan wel mee verhuist
Helaas, dit werkt dus niet (word ons niet doorgemeld)
toen de man om af te sluiten aan de deur kwam was dit van uit nuon dus het eerste contact (en zo te horen had dit wel wat vriendelijker gemogen)
u vult ZSM een contract in en geeft hier waarschijnlijk ook een auto incasso af.
hierdoor word dus de maanden die u hier al gewoond heeft door de computer in 1 keer afgeschreven.
(geef daarom nooit een Auto incasso af bij verhuizen (of haal hem er af als u gaat verhuizen))
de eerste nota is dan ook niet naar uw huis verzonden maar direct naar uw bank (en afgeschreven)
als deze 1e nota (afschrijving) teruggehaald word dan volgt direct een herindering naar uw huis
het water wat is afgesloten lijkt mij een raar verhaal
ik kan me niet voorstellen dat dit vanuit nuon is gebeurd als u andere producten heeft
water is een levensbehoefte en u zult dus een ruime achterstand hebben om te worden afgesloten op water (en dan eerst op de andere producten indien mogelijk)
ik denk dan ook dat water een andere leverancier heeft
als u uw postcode en huisnummer op het internet set of aan mij kan mailen dan wil ik dit wel even nakijken
over her 2e bericht
mobiel bellen is altijd duur en uw keus
het telefoon nummer van nuon is 2ct per minuut (locaal tarief)
over de correctheid van de nota kan ik niets zeggen maar ik weet wel dat als u belt (doe dit op een vaste telefoon) en naar de afdeling nota's vraagt, dat wij deze nota kunnen corrigeren.
ook lees ik dat wij het hebben doorgestuurd
mocht u daar een incassoburo mee bedoelen dan kunt u vragen naar de afdeling incasso implaats van nota
mochten er nog andere vragen zijn dan hoor ik dat graag
ik zal niet alles kunnen verklaren maar ik doe toch een poging
zo te horen heeft de 1e aanmelding nooit plaatsgevonden, en niet dat ik je de schuld in de schoenen wil schuiven, maar veel mensen nemen het KPN verhuisbericht en denken dat nuon dan wel mee verhuist
Helaas, dit werkt dus niet (word ons niet doorgemeld)
toen de man om af te sluiten aan de deur kwam was dit van uit nuon dus het eerste contact (en zo te horen had dit wel wat vriendelijker gemogen)
u vult ZSM een contract in en geeft hier waarschijnlijk ook een auto incasso af.
hierdoor word dus de maanden die u hier al gewoond heeft door de computer in 1 keer afgeschreven.
(geef daarom nooit een Auto incasso af bij verhuizen (of haal hem er af als u gaat verhuizen))
de eerste nota is dan ook niet naar uw huis verzonden maar direct naar uw bank (en afgeschreven)
als deze 1e nota (afschrijving) teruggehaald word dan volgt direct een herindering naar uw huis
het water wat is afgesloten lijkt mij een raar verhaal
ik kan me niet voorstellen dat dit vanuit nuon is gebeurd als u andere producten heeft
water is een levensbehoefte en u zult dus een ruime achterstand hebben om te worden afgesloten op water (en dan eerst op de andere producten indien mogelijk)
ik denk dan ook dat water een andere leverancier heeft
als u uw postcode en huisnummer op het internet set of aan mij kan mailen dan wil ik dit wel even nakijken
over her 2e bericht
mobiel bellen is altijd duur en uw keus
het telefoon nummer van nuon is 2ct per minuut (locaal tarief)
over de correctheid van de nota kan ik niets zeggen maar ik weet wel dat als u belt (doe dit op een vaste telefoon) en naar de afdeling nota's vraagt, dat wij deze nota kunnen corrigeren.
ook lees ik dat wij het hebben doorgestuurd
mocht u daar een incassoburo mee bedoelen dan kunt u vragen naar de afdeling incasso implaats van nota
mochten er nog andere vragen zijn dan hoor ik dat graag
Re: een rare rekening nuon.
Nuon, breek me de bek niet open.
Wij kregen een naheffing van het warmtap water van..........700 euro.
Alles bij elkaar heel vreemd en waarom, de buren met 8 personen gebruiken 78m³, overburen van 4 personen gebruiken 40m³ op jaar basis en wij zijn met 3 personen 160m³. Ze houden nu bij hoog en laag vol dat dit op de meter stond (160m³) en dat wij het dus gebruikt hebben!
Op de vraag hoe het kan dat gezinnen met meer personen veel minder gebruiken, krijgen wij geen antwoord.
Op de vraag of de meter op hol geslagen zou zijn, krijgen wij geen antwoord.
Ik wacht nu nog steeds op antwoord van ze maar ben al bezig vanaf begin januari
Wij kregen een naheffing van het warmtap water van..........700 euro.
Alles bij elkaar heel vreemd en waarom, de buren met 8 personen gebruiken 78m³, overburen van 4 personen gebruiken 40m³ op jaar basis en wij zijn met 3 personen 160m³. Ze houden nu bij hoog en laag vol dat dit op de meter stond (160m³) en dat wij het dus gebruikt hebben!
Op de vraag hoe het kan dat gezinnen met meer personen veel minder gebruiken, krijgen wij geen antwoord.
Op de vraag of de meter op hol geslagen zou zijn, krijgen wij geen antwoord.
Ik wacht nu nog steeds op antwoord van ze maar ben al bezig vanaf begin januari
Re: een rare rekening nuon.
Beste ikkes,
Jou bijdragen hebben wel eens een hoger nivo gehad: nuon sluit wel degelijk vlot water af. Als maatsch. werker was ik vroeger op de hoogte van afsluit-gedrag van water bij wanbetaling. Dit is duidelijk niet meer het geval op dit moment. Bij mijn eigen verhuizing ruim een jaar geleden zou er van alles kunnen via nuon, vittens ed, zou ik terug gebeld worden, zouden mijn zonnepanelen .... ik zou worden teruggebe... nuon bla,bla,bla . Moet ik jou het adres van mijn ex-buurvrouw, die zonder welke voorziening zit (al is dat in jou woorden eigen schuld dikke bult, wat bij mij valt onder: als jij in de problemen komt laat ik jou ook gewoon stikken, ikkes) even geven?
wf
Jou bijdragen hebben wel eens een hoger nivo gehad: nuon sluit wel degelijk vlot water af. Als maatsch. werker was ik vroeger op de hoogte van afsluit-gedrag van water bij wanbetaling. Dit is duidelijk niet meer het geval op dit moment. Bij mijn eigen verhuizing ruim een jaar geleden zou er van alles kunnen via nuon, vittens ed, zou ik terug gebeld worden, zouden mijn zonnepanelen .... ik zou worden teruggebe... nuon bla,bla,bla . Moet ik jou het adres van mijn ex-buurvrouw, die zonder welke voorziening zit (al is dat in jou woorden eigen schuld dikke bult, wat bij mij valt onder: als jij in de problemen komt laat ik jou ook gewoon stikken, ikkes) even geven?
wf
Re: een rare rekening nuon.
nuon sluit in 2.3 % van de gevallen water af
dit is dus alleen als de andere producten van buitenaf niet bereikbaar zijn en water wel
als geen van de producten bereikbaar zijn dan word er in de straat afgesloten en dit kost meer dan 700 euro
persoonlijk vind ik dat je helemaal niet zou moeten afsluiten op water, maar ik maak geen beleid bij nuon
ik voer het alleen maar uit
ik hoop dat dit meer duidelijkheid geeft
p.s.
positieve reactie, dank je daar voor, ik zal je niet belonen door je op de zelfde respectloze manier te behandelen
dit is dus alleen als de andere producten van buitenaf niet bereikbaar zijn en water wel
als geen van de producten bereikbaar zijn dan word er in de straat afgesloten en dit kost meer dan 700 euro
persoonlijk vind ik dat je helemaal niet zou moeten afsluiten op water, maar ik maak geen beleid bij nuon
ik voer het alleen maar uit
ik hoop dat dit meer duidelijkheid geeft
p.s.
positieve reactie, dank je daar voor, ik zal je niet belonen door je op de zelfde respectloze manier te behandelen
Re: een rare rekening nuon.
Hi ikkes,
Op` ik voer alleen maar uit` kan ik nog "respectlozere" uitlatingen loslaten, denk iets verder terug in de tijd.
Dat is niet mijn bedoeling. Hoeveel het nuon allemaal wel niet zal kosten kan mij (on-parlementair) aan mijn reet roesten. Al eens gezien wat de winsten van nuon zijn en de beloning voor het wanpresterende opperhoofd? Spijt mij als je persoonlijk aangevallen voelt maar mijn ex- buurvrouw heeft geen beschikking meer over water(vittens=nuon),elektriciteit(=nuon) en gas(=geen nuon) meer. Water gold als eerste levensbehoefte. Maar niet voor geliberaliseerde monopolisten zoals nuon. Dit buiten het feit dat de dienst verlening bij mijn verhuizing waardeloos bleek. Maar daar hoor je mij al lang niet meer over klagen.
groet wf.
Op` ik voer alleen maar uit` kan ik nog "respectlozere" uitlatingen loslaten, denk iets verder terug in de tijd.
Dat is niet mijn bedoeling. Hoeveel het nuon allemaal wel niet zal kosten kan mij (on-parlementair) aan mijn reet roesten. Al eens gezien wat de winsten van nuon zijn en de beloning voor het wanpresterende opperhoofd? Spijt mij als je persoonlijk aangevallen voelt maar mijn ex- buurvrouw heeft geen beschikking meer over water(vittens=nuon),elektriciteit(=nuon) en gas(=geen nuon) meer. Water gold als eerste levensbehoefte. Maar niet voor geliberaliseerde monopolisten zoals nuon. Dit buiten het feit dat de dienst verlening bij mijn verhuizing waardeloos bleek. Maar daar hoor je mij al lang niet meer over klagen.
groet wf.
Re: een rare rekening nuon.
so te horen is uw buurvrouw al een tijdje afgesloten (alle producten is zeer zeldzaam)
dit betekend dat dit niet na een briefje is gebeurd
ik neem dan ook aan dat uw buurvrouw niet kan betalen ivm een te zware schuldlast.
hier hebben wij in nederland de wet schuldsanering voor, en dit loopt via gemeente en stadsbank
er word dan bij wet getoetst of mevrouw in aanmerking komt voor gedeeltelijke of gehele schuldsanering
(dit is alleen niet in een week geregeld)
als er door een rechter een schuldsanerings traject is ingezet (na de uitspraak) word er onmiddelijk weer aangesloten.
als de schuldenlast niet zwaargenoeg is voor deze optie dan is alleen gehele betaling een optie
in elk geval kan het buro voor rechtshulp hier uitkomst bieden
over het stukje "ik voer het aleen maar uit"
hiermee wil ik aangeven dat ik op dit forum reageer om te helpen
ik kan niet buiten mijn richtlijnen gaan werken omdat mensen vinden dat mijn baas andere richtlijnen moet hebben.
dus, als je alleen wil melden dat het allemaal zo erg is, prima dan ga ik wat anders doen.
als ik je kan helpen dan hoor ik het graag
dit betekend dat dit niet na een briefje is gebeurd
ik neem dan ook aan dat uw buurvrouw niet kan betalen ivm een te zware schuldlast.
hier hebben wij in nederland de wet schuldsanering voor, en dit loopt via gemeente en stadsbank
er word dan bij wet getoetst of mevrouw in aanmerking komt voor gedeeltelijke of gehele schuldsanering
(dit is alleen niet in een week geregeld)
als er door een rechter een schuldsanerings traject is ingezet (na de uitspraak) word er onmiddelijk weer aangesloten.
als de schuldenlast niet zwaargenoeg is voor deze optie dan is alleen gehele betaling een optie
in elk geval kan het buro voor rechtshulp hier uitkomst bieden
over het stukje "ik voer het aleen maar uit"
hiermee wil ik aangeven dat ik op dit forum reageer om te helpen
ik kan niet buiten mijn richtlijnen gaan werken omdat mensen vinden dat mijn baas andere richtlijnen moet hebben.
dus, als je alleen wil melden dat het allemaal zo erg is, prima dan ga ik wat anders doen.
als ik je kan helpen dan hoor ik het graag
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 31 mar 2005 08:09
Re: een rare rekening nuon.
vince 1 advies.. gebruik alinea's enzo
het is onoverzichtelijk te lezen.
En tjah gewoon door blijven drammen en zeuren. En waarom bel je ze niet elke dag? ze worden het vanzelf wel zat.
Met dat soort bedrijven werkt emails niet, die zijn ze te lui om te lezen, je kan beter bellen en ze dan persoonlijk spreken en kan diegene je niet helpen.. vragen om een hoger iemand.
Geef de moed niet op.
het is onoverzichtelijk te lezen.
En tjah gewoon door blijven drammen en zeuren. En waarom bel je ze niet elke dag? ze worden het vanzelf wel zat.
Met dat soort bedrijven werkt emails niet, die zijn ze te lui om te lezen, je kan beter bellen en ze dan persoonlijk spreken en kan diegene je niet helpen.. vragen om een hoger iemand.
Geef de moed niet op.
Re: een rare rekening nuon.
Het is triest dat het zo moet gaan maar ik denk dat ze op de werkvloer het zich meer aantrekken dan de mensen achter de computer.Want zelf als meteropnemer bij de klant komen en de problemen aan horen ,dat doet pas echt pijn als je uitgefoeterd wordt voor alles en nog wat!Ja we moeten sociaal blijven en dan doen we dat ook maar, doch een mens kan toch ook in alle redelijkheid een gesprek aangaan om een licht erop te werpen?Wij hebben niet voor de verhuisproblemen gezorgd!Dat heeft brinkhorst gedaan om deze systemen te verplichten,wat overigens niet als excuus wordt gebracht door mij.
Het is gewoon een zooitje op alle energiebedrijven.Ik ben niet van nuon als je het maar weet.
Het is gewoon een zooitje op alle energiebedrijven.Ik ben niet van nuon als je het maar weet.
Re: een rare rekening nuon.
Bij ons is de telefoon dus volledig gratis he!! en geen 2 cent per minuut, gewoon voor niets!!!!!!!!!!
Re: een rare rekening nuon.
De mensen aan de telefoon en dus ook achter de computer trekken zich de problemen van klanten wel degelijk aan. Het probleem is alleen dat de medewerkers gebonden zijn aan bepaalde regels.
In het geval dat mensen zelf verantwoordelijk zijn voor hun problemen, is men harder. De medewerkers doen altijd hun best om klanten zo goed mogelijk te woord te staan. Natuurlijk zijn er (zoals bij ieder bedrijf) een paar rotte appels. Die verdwijnen ook altijd snel.
In het geval dat mensen zelf verantwoordelijk zijn voor hun problemen, is men harder. De medewerkers doen altijd hun best om klanten zo goed mogelijk te woord te staan. Natuurlijk zijn er (zoals bij ieder bedrijf) een paar rotte appels. Die verdwijnen ook altijd snel.
Re: een rare rekening nuon.
Bij ons komt water niet van Nuon, maar van PWN. Dat zijn grotere hufters! Niet dat ik zoiets graag zeg, maar voor dit bedrijf zijn er geen andere woorden. Zij stellen een deurwaarder aan die onmiddellijk overgaat tot afsluiting van de watertoevoer (althans in mijn wijk..) wanneer er niet binnen een aantal weken voldaan kan worden aan de betalingsplicht. Dit geldt ook voor de soms schrikbarend hoge bedragen voor het naheffen van de jaarnota.
Dit bedrijf laat zijn deurwaarder al bij de eerste brief zeggen dat over het openstaande bedrag geen betalingsregeling te treffen valt. Iets dat ik op zich al heel vreemd vind.
Zelf ben ik pasgeleden afgesloten van water. De ontstane situatie was een vreemde en nare samenloop van omstandigheden (misschien iets voor Hanno om in te duiken?). Ik heb een tijdje een buurman gehad die nooit thuis was. De postbodes in mijn wijk wisselen nogal eens en benedenwoningen en bovenwoningen hebben hetzelfde huisnummer gescheiden door de aanduiding rood en zwart. Verwarrend als je niet met dat concept bekend bent.
Mijn post kwam dus lange tijd in buurman zijn bus, zo bleek toen er een nieuwe bewoner kwam. Maar het was mij al duidelijk toen in november 2004 de deurwaarder met de fitters van het PWN voor de deur stond om mij af te sluiten mits ik niet onmiddellijk een bedrag van ruim 300 euro kon betalen. Ik had geen keus, heb het bedrag voldaan en kreeg een lullige kwitantie uitgeschreven door de deurwaarder zonder uitgespecificeerde bedragen. Ik vroeg of 2004 hiermee voldaan was en dat bevestigden zij.
Nu was ik half maart een weekje op vakantie en vond thuis mijn water afgesloten. In de gang lag een briefje van het PWN dat zij op 15 maart geweest waren. Om 18.40 uur was de medewerker terug geweest voor een persoonlijk onderhoud, zo bleek, maar hij had mij niet thuis getroffen. Of ik onmiddellijk contact met hem op wilde nemen op zijn 06-nummer anders zou ik de volgende dag in de straat afgesloten worden met de daaraaan verbonden kosten van 238,50 euro.
Waar deze bedragen op gebaseerd zijn is mij een raadsel, ze zijn totaal niet in verhouding! Post van de deurwaarder heb ik nooit ontvangen. Ook daar vind ik het vreemd dat zij werkelijk te besodemieterd zijn om in dermate belangrijke gevallen als water (en het afsluiten daarvan) niet eens de moeite nemen om een aangetekende brief te sturen, kosten die uiteindelijk toch allemaal op de klant (?) zelf verhaalt zullen worden...
Ik zat dus zonder water, bleek dat er openstaande termijnen uit 2004 waren en het eerste kwartaal 2005 en natuurlijk vroeg ik mij af wat ik dan in godsnaam in november afgelopen jaar aan die hufters heb betaald... Ik heb een medewerker van de deurwaarder gesproken en die kon niets voor mij doen behalve het advies gewoon te betalen (...) en na mijn klacht over hoe zij met hun post omgaan was haar repliek dat ik maar moest gaan klagen bij de TPG. Pfff!
Ik heb dus betaald en het PWN een brief gestuurd met daarin de uitleg van de situatie. Tot op heden heb ik geen reactie ontvangen terwijl die brief toch al ruim 2 weken geleden is verstuurd, waaronder een e-mail.
Mijn vraag is; wat moet ik verder? Op deze wijze wordt je toch gewoon gedwongen om een dagtaak te maken van de wijze waarop zij hun beleid voeren. Ik heb ze ook gevraagd om een duidelijk specificatie, maar als er totaal niet gereageerd word weet ik ook niet wat ik moet doen. Zij hebben hun geld binnen, ik ben 't kwijt. En wat het woord klant tegenwoordig inhoudt vraag ik me ook af. Je wordt gewoon behandeld als een zak stront. Liberalisering noemen ze dat, 238,50 voor een put opendraaien, als straf dat je niet thuis bent op het moment dat het hen schikt!
Dit bedrijf laat zijn deurwaarder al bij de eerste brief zeggen dat over het openstaande bedrag geen betalingsregeling te treffen valt. Iets dat ik op zich al heel vreemd vind.
Zelf ben ik pasgeleden afgesloten van water. De ontstane situatie was een vreemde en nare samenloop van omstandigheden (misschien iets voor Hanno om in te duiken?). Ik heb een tijdje een buurman gehad die nooit thuis was. De postbodes in mijn wijk wisselen nogal eens en benedenwoningen en bovenwoningen hebben hetzelfde huisnummer gescheiden door de aanduiding rood en zwart. Verwarrend als je niet met dat concept bekend bent.
Mijn post kwam dus lange tijd in buurman zijn bus, zo bleek toen er een nieuwe bewoner kwam. Maar het was mij al duidelijk toen in november 2004 de deurwaarder met de fitters van het PWN voor de deur stond om mij af te sluiten mits ik niet onmiddellijk een bedrag van ruim 300 euro kon betalen. Ik had geen keus, heb het bedrag voldaan en kreeg een lullige kwitantie uitgeschreven door de deurwaarder zonder uitgespecificeerde bedragen. Ik vroeg of 2004 hiermee voldaan was en dat bevestigden zij.
Nu was ik half maart een weekje op vakantie en vond thuis mijn water afgesloten. In de gang lag een briefje van het PWN dat zij op 15 maart geweest waren. Om 18.40 uur was de medewerker terug geweest voor een persoonlijk onderhoud, zo bleek, maar hij had mij niet thuis getroffen. Of ik onmiddellijk contact met hem op wilde nemen op zijn 06-nummer anders zou ik de volgende dag in de straat afgesloten worden met de daaraaan verbonden kosten van 238,50 euro.
Waar deze bedragen op gebaseerd zijn is mij een raadsel, ze zijn totaal niet in verhouding! Post van de deurwaarder heb ik nooit ontvangen. Ook daar vind ik het vreemd dat zij werkelijk te besodemieterd zijn om in dermate belangrijke gevallen als water (en het afsluiten daarvan) niet eens de moeite nemen om een aangetekende brief te sturen, kosten die uiteindelijk toch allemaal op de klant (?) zelf verhaalt zullen worden...
Ik zat dus zonder water, bleek dat er openstaande termijnen uit 2004 waren en het eerste kwartaal 2005 en natuurlijk vroeg ik mij af wat ik dan in godsnaam in november afgelopen jaar aan die hufters heb betaald... Ik heb een medewerker van de deurwaarder gesproken en die kon niets voor mij doen behalve het advies gewoon te betalen (...) en na mijn klacht over hoe zij met hun post omgaan was haar repliek dat ik maar moest gaan klagen bij de TPG. Pfff!
Ik heb dus betaald en het PWN een brief gestuurd met daarin de uitleg van de situatie. Tot op heden heb ik geen reactie ontvangen terwijl die brief toch al ruim 2 weken geleden is verstuurd, waaronder een e-mail.
Mijn vraag is; wat moet ik verder? Op deze wijze wordt je toch gewoon gedwongen om een dagtaak te maken van de wijze waarop zij hun beleid voeren. Ik heb ze ook gevraagd om een duidelijk specificatie, maar als er totaal niet gereageerd word weet ik ook niet wat ik moet doen. Zij hebben hun geld binnen, ik ben 't kwijt. En wat het woord klant tegenwoordig inhoudt vraag ik me ook af. Je wordt gewoon behandeld als een zak stront. Liberalisering noemen ze dat, 238,50 voor een put opendraaien, als straf dat je niet thuis bent op het moment dat het hen schikt!
Re: een rare rekening nuon.
Beste forumbezoekers.
Ik wil graag reageren op alle opmerkingen over Nuon.
Allereerst: ik zit zelf bij Nuon, 3 jaar geleden verhuisd en geen enkel probleem ervaren hierbij. Ik wil absoluut geen beschuldigende vinger naar ook maar iemand wijzen, we zijn allemaal mensen en mensen maken nu eenmaal fouten (zelfs computers !!! omdat ook hier mensen mee werken).
Wat ik een ieder graag mee wil geven:
Je blijft ten alle tijde zelf verantwoordelijk voor heel veel zaken. Je neemt stroom e.d. af, dan weet je ook dat je dit, al gaat alles fout ...... eens moet betalen. HOU hier dan ook rekening mee en reserveer in ieder geval bijvoorbeeld het maandbedrag dat je in je vorige woning kwijt was. Zo kom je, nadat alles geregeld is, niet nog verder in de problemen.
Hou zelf in de gaten of alles goed is verlopen met de adreswijzigingen na je verhuizing. Dat heb ik WEL dus ervaren na gebruik van het verhuisbericht van TPG post. 2 Bedrijven hadden mijn adreswijziging namelijk nooit doorgekregen van TPG post.
Na een paar belletjes (en nee, vanzelfsprekend niet met een mobiel toestel !) was dat ook geregeld.
Ga NOOIT af zitten wachten, zodra je vermoed dat er iets niet klopt, reageren en dan inderdaad niet via email. Mijn eigen ervaring is dat daar inderdaad 9 van de 10 x niet op gereageerd word.
Kijk lieve mensen, zodra ze bijvoorbeeld "vergeten" je salaris te storten
dan hang je binnen no-time aan de telefoon, al kost dat je een vermogen, maar zodra je een rekening niet ontvangt denk je vaak:
"och, foutje van die of die, we wachten rustig af".
Om nog even te reageren op de diverse op dit forum gemelde afsluitingen:
Inderdaad is het zo dat men niet zo maar "even" mensen afsluit van water, stroom of gas. Daar zijn vaak meerdere brieven aan vooraf gegaan.
Het is niet zo dat ik bijvoorbeeld Nuon de spreekwoordelijke veer in de ....... wil steken, maar ik heb met bovenstaande geprobeerd een ieder van zijn eigen verantwoordelijkheid doordrongen te laten zijn.
En voordat jullie nu reageren:
Ik zelf heb ooit in een hele vervelende situatie gezeten vanwege hoge kosten. Ik heb niet afgewacht en gedacht: het komt allemaal wel goed.
Heb me meer dan tijdig aangemeld bij schuldhulpverlening van mijn gemeente. Omdat ik dat tijdig had gedaan heb ik alle vorderingen netjes via dit bureau kunnen betalen. Kost je wel even je trots, maar de voldoening dat je later kan denken: "zo, die achterstand heb ik wel even helemaal zelf kunnen wegwerken, al was het dan met wat hulp".
Ik hoop dat mensen die dit lezen hier iets aan hebben.
Ik wil graag reageren op alle opmerkingen over Nuon.
Allereerst: ik zit zelf bij Nuon, 3 jaar geleden verhuisd en geen enkel probleem ervaren hierbij. Ik wil absoluut geen beschuldigende vinger naar ook maar iemand wijzen, we zijn allemaal mensen en mensen maken nu eenmaal fouten (zelfs computers !!! omdat ook hier mensen mee werken).
Wat ik een ieder graag mee wil geven:
Je blijft ten alle tijde zelf verantwoordelijk voor heel veel zaken. Je neemt stroom e.d. af, dan weet je ook dat je dit, al gaat alles fout ...... eens moet betalen. HOU hier dan ook rekening mee en reserveer in ieder geval bijvoorbeeld het maandbedrag dat je in je vorige woning kwijt was. Zo kom je, nadat alles geregeld is, niet nog verder in de problemen.
Hou zelf in de gaten of alles goed is verlopen met de adreswijzigingen na je verhuizing. Dat heb ik WEL dus ervaren na gebruik van het verhuisbericht van TPG post. 2 Bedrijven hadden mijn adreswijziging namelijk nooit doorgekregen van TPG post.
Na een paar belletjes (en nee, vanzelfsprekend niet met een mobiel toestel !) was dat ook geregeld.
Ga NOOIT af zitten wachten, zodra je vermoed dat er iets niet klopt, reageren en dan inderdaad niet via email. Mijn eigen ervaring is dat daar inderdaad 9 van de 10 x niet op gereageerd word.
Kijk lieve mensen, zodra ze bijvoorbeeld "vergeten" je salaris te storten
dan hang je binnen no-time aan de telefoon, al kost dat je een vermogen, maar zodra je een rekening niet ontvangt denk je vaak:
"och, foutje van die of die, we wachten rustig af".
Om nog even te reageren op de diverse op dit forum gemelde afsluitingen:
Inderdaad is het zo dat men niet zo maar "even" mensen afsluit van water, stroom of gas. Daar zijn vaak meerdere brieven aan vooraf gegaan.
Het is niet zo dat ik bijvoorbeeld Nuon de spreekwoordelijke veer in de ....... wil steken, maar ik heb met bovenstaande geprobeerd een ieder van zijn eigen verantwoordelijkheid doordrongen te laten zijn.
En voordat jullie nu reageren:
Ik zelf heb ooit in een hele vervelende situatie gezeten vanwege hoge kosten. Ik heb niet afgewacht en gedacht: het komt allemaal wel goed.
Heb me meer dan tijdig aangemeld bij schuldhulpverlening van mijn gemeente. Omdat ik dat tijdig had gedaan heb ik alle vorderingen netjes via dit bureau kunnen betalen. Kost je wel even je trots, maar de voldoening dat je later kan denken: "zo, die achterstand heb ik wel even helemaal zelf kunnen wegwerken, al was het dan met wat hulp".
Ik hoop dat mensen die dit lezen hier iets aan hebben.
Re: een rare rekening nuon.
Beste Surfer,
Wat moet je dan wel doen als........Nuon totaal geen reactie geeft op je gestelde vragen die AANGETEKEND verzonden zijn.
Wij hebben een aantal vragen voor hun, de mensen achter de computer (bij NUON) geven ons gelijk maar de hogere heren, die vinden het schijnbaar niet nodig om te reageren.
Onze rechtsbijstand, die krijgt zelfs geen antwoord.
Logische dat iedereen een beetje duivelse inslag gaat krijgen.
En............we zijn pas bezig met ze vanaf januari.
Wat moet je dan wel doen als........Nuon totaal geen reactie geeft op je gestelde vragen die AANGETEKEND verzonden zijn.
Wij hebben een aantal vragen voor hun, de mensen achter de computer (bij NUON) geven ons gelijk maar de hogere heren, die vinden het schijnbaar niet nodig om te reageren.
Onze rechtsbijstand, die krijgt zelfs geen antwoord.
Logische dat iedereen een beetje duivelse inslag gaat krijgen.
En............we zijn pas bezig met ze vanaf januari.
Re: een rare rekening nuon.
Beste Olan,
Heel vervelend allemaal voor je. Heb je berichtje nog eens gelezen en het verbaast me eigenlijk heel erg.
Ik ben een alleenstaande en (ik bewaar al jaren mijn jaarafrekeningen)
ik verbruik op jaarbasis gemiddeld tussen de 65 en 72 kuub.
Dus .............. dat een gezin met 8 mensen bijna evenveel gebruiken..... dat bestaat volgens mij niet.
Volgens mij is dit trouwens best een goeie tip: bewaar je jaarafrekeningen ! Is er ineens veel meer van iets gebruikt, dan kun je gelijk stappen ondernemen.
Voor wat betreft je gelijk of niet. Is er niet iets als een ombudsman.
Als jij je onheus bejegend voelt door de hoge heren dan zou je toch ergens je beklag moeten kunnen doen lijkt me.
Voor wat betreft: die of die gebruikt maar zo- of zoveel.
Waar mensen het af en toe vandaan halen, mij een raadsel, maar gisteravond nog zag ik op t.v.: "oh, ik tap mijn energie wel af van een lantaarnpaal of zo, klemmetje er op en hoppa.
Heel vervelend allemaal voor je. Heb je berichtje nog eens gelezen en het verbaast me eigenlijk heel erg.
Ik ben een alleenstaande en (ik bewaar al jaren mijn jaarafrekeningen)
ik verbruik op jaarbasis gemiddeld tussen de 65 en 72 kuub.
Dus .............. dat een gezin met 8 mensen bijna evenveel gebruiken..... dat bestaat volgens mij niet.
Volgens mij is dit trouwens best een goeie tip: bewaar je jaarafrekeningen ! Is er ineens veel meer van iets gebruikt, dan kun je gelijk stappen ondernemen.
Voor wat betreft je gelijk of niet. Is er niet iets als een ombudsman.
Als jij je onheus bejegend voelt door de hoge heren dan zou je toch ergens je beklag moeten kunnen doen lijkt me.
Voor wat betreft: die of die gebruikt maar zo- of zoveel.
Waar mensen het af en toe vandaan halen, mij een raadsel, maar gisteravond nog zag ik op t.v.: "oh, ik tap mijn energie wel af van een lantaarnpaal of zo, klemmetje er op en hoppa.
Re: een rare rekening nuon.
Hoi Surfer,
Ik heb de jaarafrekeningen van de buren gezien, en van de andere buren dus ook.
Een gemiddelde van warm water, staat hier op 40 dus waar komt die 160 bij ons dan vandaan? 3 personen praat ik over en het gemiddelde staat hier bij de gezinnen van 4 of meer personen.
Wij laten de advocaat gewoon zijn werk doen en wachten af.
Heeft NUON recht op het geld, als naheffing zijnde dan, uiteraard betalen wij dat zonder problemen maar ik vind toch wel dat ze de beleefdheid moeten, kunnen opbrengen, om even netjes te reageren vooral omdat ze op dit moment niet echt hoog aangeschreven staan.
(ik heb net even gekeken, de meter staat nu na 3 maanden en 1 week op 7.7. Doe dit is maal 4!!!!!!!! toch echt geen 160)
Ik heb de jaarafrekeningen van de buren gezien, en van de andere buren dus ook.
Een gemiddelde van warm water, staat hier op 40 dus waar komt die 160 bij ons dan vandaan? 3 personen praat ik over en het gemiddelde staat hier bij de gezinnen van 4 of meer personen.
Wij laten de advocaat gewoon zijn werk doen en wachten af.
Heeft NUON recht op het geld, als naheffing zijnde dan, uiteraard betalen wij dat zonder problemen maar ik vind toch wel dat ze de beleefdheid moeten, kunnen opbrengen, om even netjes te reageren vooral omdat ze op dit moment niet echt hoog aangeschreven staan.
(ik heb net even gekeken, de meter staat nu na 3 maanden en 1 week op 7.7. Doe dit is maal 4!!!!!!!! toch echt geen 160)
Re: een rare rekening nuon.
ook ik heb een probleem met nuon met de einafrekening heb ik een betalingsregeling getroffen per 1 jan zou dit ingaan stond genoeg geld op de bank geen probleem toch? dus wel doordat ik bij mijn bank had aangegeven dat ik niet rood wil staan komt er een blokkade voor automatische incasso ik wist dit niet toen ik zag dat nuon niet was afgeschreven heb ik het geld zelf overgemaakt opgelost dacht ik fout !!! nuon wou de betalingsregeling niet meer voortzetten had alles geregeld hoor met de bank kon gewoon geincaseerd worden maar nee hoor die mutsen daar aan de telefoon zeggen dat de fout bij de bank ligt en de bank zegt dat nuon wel op zijn minst een briefje had mogen sturen nu heeft nuon termijnbetalingen verrekend het is nu 1 grote ellende want ik weet ondertussen niet meer wat ik betaal en wat niet maar wat scherts mijn verbazing afgelopen maart nuon incaseerd zomaar bedragen van mijn rekening nu konden ze het wel je moet weten ik heb een bijstanduitkering en als je dan ineens 700,00 in het rood staat dan schrik je wel even gelijk met de bank gebeld en weer terug geboekt heb al diverse keren een klacht ingediend maar krijg als antwoord dat ze niks kunnen doen een stelletje stumpers zijn het daar weet iemand een goede leverancier voor mij ik ga binnenkort nl verhuizen en nuon gaat niet met mij mee desnoods kook ik op gasflessen is trouwens wel goedkoper please help mij!!!!!!!!!
Re: een rare rekening nuon.
Ik wil hierop even reageren, omdat er wordt gesuggereerd dat het niet alleen aan de NUON zou liggen, maar ook aan de mensen zelf in de zin dat eenieder moet opletten of verhuisberichten en dergelijke goed zijn doorgekomen...
Ik ben namelijk al jaren klant van NUON en in juli 2004 verhuisd naar een nieuwe woning in dezelfde gemeente. Dit heb ik netjes via zowel de internetpagina als de verhuisservice van KPN doorgegeven. Niets aan de hand zou je denken en ook alles werd netjes bevestigd door de NUON. Meterstanden van het oude en nieuwe adres doorgegeven en het grote wachten kon beginnen.
De NUON had enige vertraging met het verwerken van de verhuizing en als compensatie daarvoor kregen we kwijtschelding van de kosten voor verhuizing. We kregen nog wel steeds de acceptgiro's met het termijnbedrag van het oude adres, die we in afwachting van de eindafrekening en het nieuwe termijnbedrag.
Weer een brief van de NUON gekregen, waarin stond dat we binnenkort bericht zouden krijgen over het nieuwe termijnbedrag (we zitten inmiddels in oktober) Eind oktober zie ik tot mijn verbazing dat er tweemaal een bedrag van 150,10 automatisch is afgeschreven van onze rekening, terwijl we geen automatische incasso hebben verstrekt en ook nog geen bericht hebben ontvangen over het termijnbedrag. Bovendien betalen we ook nog steeds de acceptgiro's bij gebrek aan beter.
Het eerste telefoontje van de vele die nog zullen volgen vindt plaats......
De automatische incasso werd stopgezet en we zouden alsnog een acceptgiro voor het nieuwe adres krijgen. Bovendien bleek toen ook dat de NUON een nieuw klantnummer had aangemaakt, terwijl het oude klantnummer gewoon verhuisd had moeten worden. Er stonden nu twee klantnummers en drie contractnummers op mijn naam. De acceptgiro heb ik nooit ontvangen, maar wel de herinneringen. Na weer een telefoontje met het CCC heeft een medewerker alles uitgezocht en mij zelfs teruggebeld...(het bleek overigens later onmogelijk om opnieuw met deze medewerker in contact te komen). Beide klantnummers werden geblokkeerd en alles zou eerst uitgezocht en opgelost worden. Wel hadden we inmiddels de eindafrekening voor het nieuwe adres ontvangen en uiteraard een acceptgiro met het nieuwe termijnbedrag. Maar die hoefden we niet te betalen werd mij verzekerd, want dit nieuwe klantnummer was ten onrechte aangemaakt en zou worden beeindigd...niet dus! Na nog een herinnering voor de maand november (het 'oude' termijnbedrag voor het 'nieuwe' adres en uiteraard nog een acceptgiro op het oude klantnummer begon het wel weer te kriebelen, hoewel me verzekerd was dat ik niets hoefde te betalen, ik kreeg immers nog geld terug en ook de eindafrekening voor het oude adres was er nog niet.
Begin januari was het zover, er viel een brief van Intrum Justitia op de mat met de bijbehorende dreigementen en verhogingen. Wederom veel telefoontjes en ook een aantal boze e-mailtjes naar NUON. Op mijn eerdere e-mail in december had ik geen antwoord gekregen, maar nu kreeg ik dan toch zowaar bericht terug. Een hele correspondentie volgde, want de telefoontjes naar het CCC hadden me al aardig wat geld gekost.
Uiteindelijk was het resultaat dat ik van de lijst bij Intrum Justitia ben gehaald en dat er eindelijk werk werd gemaakt van de eindafrekening voor het oude adres. Wel moest ik even opnieuw een meterstand van het gas opgeven, die hadden ze blijkbaar niet verwerkt. Maar goed, ik had nog een kopie van opname, dus geen probleem. Inmiddels had ik al wel geld teruggekregen van het derde contractnummer.
Eind februari, eindelijk de eindafrekening! We krijgen geld terug, dat is inmiddels gestort.
Maar nu het volgende probleem: we krijgen vanaf januari inderdaad helemaal niets meer van de NUON, dus nu moeten we weer zorgen dat de acceptgiro's voor het nieuwe adres opnieuw in gang gezet gaan worden. Ik ben benieuwd....
Ik ben namelijk al jaren klant van NUON en in juli 2004 verhuisd naar een nieuwe woning in dezelfde gemeente. Dit heb ik netjes via zowel de internetpagina als de verhuisservice van KPN doorgegeven. Niets aan de hand zou je denken en ook alles werd netjes bevestigd door de NUON. Meterstanden van het oude en nieuwe adres doorgegeven en het grote wachten kon beginnen.
De NUON had enige vertraging met het verwerken van de verhuizing en als compensatie daarvoor kregen we kwijtschelding van de kosten voor verhuizing. We kregen nog wel steeds de acceptgiro's met het termijnbedrag van het oude adres, die we in afwachting van de eindafrekening en het nieuwe termijnbedrag.
Weer een brief van de NUON gekregen, waarin stond dat we binnenkort bericht zouden krijgen over het nieuwe termijnbedrag (we zitten inmiddels in oktober) Eind oktober zie ik tot mijn verbazing dat er tweemaal een bedrag van 150,10 automatisch is afgeschreven van onze rekening, terwijl we geen automatische incasso hebben verstrekt en ook nog geen bericht hebben ontvangen over het termijnbedrag. Bovendien betalen we ook nog steeds de acceptgiro's bij gebrek aan beter.
Het eerste telefoontje van de vele die nog zullen volgen vindt plaats......
De automatische incasso werd stopgezet en we zouden alsnog een acceptgiro voor het nieuwe adres krijgen. Bovendien bleek toen ook dat de NUON een nieuw klantnummer had aangemaakt, terwijl het oude klantnummer gewoon verhuisd had moeten worden. Er stonden nu twee klantnummers en drie contractnummers op mijn naam. De acceptgiro heb ik nooit ontvangen, maar wel de herinneringen. Na weer een telefoontje met het CCC heeft een medewerker alles uitgezocht en mij zelfs teruggebeld...(het bleek overigens later onmogelijk om opnieuw met deze medewerker in contact te komen). Beide klantnummers werden geblokkeerd en alles zou eerst uitgezocht en opgelost worden. Wel hadden we inmiddels de eindafrekening voor het nieuwe adres ontvangen en uiteraard een acceptgiro met het nieuwe termijnbedrag. Maar die hoefden we niet te betalen werd mij verzekerd, want dit nieuwe klantnummer was ten onrechte aangemaakt en zou worden beeindigd...niet dus! Na nog een herinnering voor de maand november (het 'oude' termijnbedrag voor het 'nieuwe' adres en uiteraard nog een acceptgiro op het oude klantnummer begon het wel weer te kriebelen, hoewel me verzekerd was dat ik niets hoefde te betalen, ik kreeg immers nog geld terug en ook de eindafrekening voor het oude adres was er nog niet.
Begin januari was het zover, er viel een brief van Intrum Justitia op de mat met de bijbehorende dreigementen en verhogingen. Wederom veel telefoontjes en ook een aantal boze e-mailtjes naar NUON. Op mijn eerdere e-mail in december had ik geen antwoord gekregen, maar nu kreeg ik dan toch zowaar bericht terug. Een hele correspondentie volgde, want de telefoontjes naar het CCC hadden me al aardig wat geld gekost.
Uiteindelijk was het resultaat dat ik van de lijst bij Intrum Justitia ben gehaald en dat er eindelijk werk werd gemaakt van de eindafrekening voor het oude adres. Wel moest ik even opnieuw een meterstand van het gas opgeven, die hadden ze blijkbaar niet verwerkt. Maar goed, ik had nog een kopie van opname, dus geen probleem. Inmiddels had ik al wel geld teruggekregen van het derde contractnummer.
Eind februari, eindelijk de eindafrekening! We krijgen geld terug, dat is inmiddels gestort.
Maar nu het volgende probleem: we krijgen vanaf januari inderdaad helemaal niets meer van de NUON, dus nu moeten we weer zorgen dat de acceptgiro's voor het nieuwe adres opnieuw in gang gezet gaan worden. Ik ben benieuwd....