Pagina 1 van 1

Abuse van Casema luisterd niet

Geplaatst: 29 mar 2005 14:22
door Harm Bosman
Ik word soms niet erg lekker van mijn mailbox.
Ik krijg nu zo'n gemiddelt 2 virussen per dag binnen op mijn mailbox.
Doordat mijn virusscan up to date is blijft mijn pc schoon.
Maar ik wil van die mails af, alleen het e-mail adres waar op ze verstuurd zijn kloppen niet.
Het zijn deheletijd andere e-mail adressen, maar als ik de "properties" van een mail bekijk valt het kwartje, het heeft allemaal het zelfde IP.
Het is een klant van Casema Breedband Internet die vele personen (dus ook ik) virussen toestuurd, en het e-mail adres van een ander uit de zijn grabbelbak toverd.

Eerlijk gezecht, ik heb het al vaker gehad, ook bij andere providers, ik stuur dan de "properties" van de mail op naar het "abuse"adres van een provider (bv [email protected] of dus nu [email protected]).
En mijn klacht werd serieus genomen, en ik kreeg in een keer geen virusmails meer binnen.

Maar nu met Casema is het wel ernstig, ik stuur hun al een maand lang meldingen van virusmails via hun netwerk (gemiddeld 2 per dag).
Alleen naar een maand lukt het hun nog eens niet om te antwoorden.
Ik word gek van Casema, en hun zogenaamde service, ik krijg elke dag nog virrussen binnen, en krijg na een melding alleen maar een standaard mail binnen dat mijn mail ontvangen is.
Maar het probleem oplossen HO MAAR.

Iemand ook een probleem met abuse meldingen????

Re: Abuse van Casema luisterd niet

Geplaatst: 29 mar 2005 14:54
door Gast
wel ervaring met casema van binnenin
die helpdesk is ernstig onderbezet, zowel aan de telefoon als de mensen die technisch werk op de achtergrond doen.
je mailtje zal dus nog wel lekker in iemand zijn inbox op behandeling zitten wachten

Re: Abuse van Casema luisterd niet

Geplaatst: 29 mar 2005 19:16
door Inter
Je kan een abuse sturen naar een provider maar degene die jij beschuldigt is mischien wel zelf slachtoffer .Zijn PC of beter zijn internetverbinding is zo lek als wat.
Bepaalde virussen maak hiervan gebruik .
Deze http://www.virusalert.nl/?show=virus&id ... Mytob.M@mm
bivoorbeeld.

De echte makers en verspreiders zijn echter door te spoofen moeilijk te vinden.

Als het echt zo is zoals jij het zegt dan zullen ze vanzelf wel bij Casema zijn abonnement per direct opzeggen.

Re: Abuse van Casema luisterd niet

Geplaatst: 29 mar 2005 20:17
door Gast
Dat is wel vervelend! Uhm, Ik denk toch casema bellen! Dit is toch wel erg vervelend maar ja! Uhm ik denk toch contact opnemen met de klachtenlijn van Casema.

Re: Abuse van Casema luisterd niet

Geplaatst: 29 mar 2005 20:51
door wanadoo gebruiker
Ik heb dit zelfde probleem al geruime tijd bij wanadoo, die dezelfde helpdesk heeft.

In een topic over wanadoo komt ook naar voren dat vooral degenen die een abonnement op het anti virusprogramma van wanadoo hebben hier last van hebben. Echter bij Casema is dit anti virusprogramma voor mail geintegreerd in je abonnement.

Ook ik heb hier diverse malen klachten over ingediend op de juiste wijze (met header etc) en heb ooit 1 antwoord gekregen dat ik het zelf moest uitzoeken met degenen die het stuurde.

Abuse....is niet bereikbaar. Nooit geweest ook.

Re: Abuse van Casema luisterd niet

Geplaatst: 30 mar 2005 11:47
door Harm Bosman
Hoi Inter

Ik had al natuurlijk wel wat voorstudie gedaan naar deze gebruiker.
Natuurlijk kan het altijd zo zijn dat een virus in zijn computer voor alle problemen zorgt.

Ik heb dit in het verleden ook gehad, maar xs4all (mijn provider) heeft mijn verbinding meteen plat gegooit, en ik moest het inisiatief nemen om mijn verbinding week open te zetten (dmv de helpdesk)
En mischien klinkt het raar, maar ik ben daar zeer blij mee, ik heb dan wel meer werk daarmee, maar ik weet zeker dat mijn provider dit probleem zeer serieus neemt.

En nog wat over de gene waar ik nu virussen van krijg.
Ik heb zo'n leuk programmatje op mn pc staan (super scan genaamd).
Dit programma vertelt je welke poorten er op een ip adres gebruikt word (pingen).
En op dat IP werden maar 2 poorten gebruikt die van de inkomende mail (pop3, poort 110) en uitgaande mail (smtp, poort 25).
Dus dat zijn gewoonlijk dan de enigste programma's voor hem die hij op het internet gebruikt, en dat zijn er te weinig.
Dus hij/zij heeft de schijn al tegen voor mij.

Re: Abuse van Casema luisterd niet

Geplaatst: 30 mar 2005 14:45
door OMA
Hallo, mijn provider Chello verwijderd alle virus mailtjes voor mij.
Ik krijg dan een bericht dat er een virus zat in betreffend mailtje en daarbij genoemd het betreffende virus. Mijn Norton is nu "werkloos", sinds een half jaar dat chello dit voor hun klanten doet, ook spam wordt apart gezet en komt niet in mijn mailbox(outlook).
Toch iets positiefs over Chello :lol:

Re: Abuse van Casema luisterd niet

Geplaatst: 30 mar 2005 20:10
door King@home
Ik heb zo'n leuk programmatje op mn pc staan (super scan genaamd).
Dit programma vertelt je welke poorten er op een ip adres gebruikt word (pingen).
En op dat IP werden maar 2 poorten gebruikt die van de inkomende mail (pop3, poort 110) en uitgaande mail (smtp, poort 25).
Dus dat zijn gewoonlijk dan de enigste programma's voor hem die hij op het internet gebruikt, en dat zijn er te weinig.
Dus hij/zij heeft de schijn al tegen voor mij.
Puntje één: Poortenscannen is zo illegaal als maar kan, een provider mag je er voor afsluiten. (mogelijk een mailtje naar [email protected] :P)

Puntje twee: Als er vanaf die gebruiker, door een virus, mail verstuurt wordt, worden inderdaad poort 110 en poort 25 gebruik, omdat de meeste massamail virussen gebruik maken van lekken in Outlook Express - die deze beide poorten openzet.
De internetprovider van deze persoon kan hem inderdaad afsluiten als er veel meldingen binnen komen - maar ik zeg veel - ze gaan hem niet afsluiten omdat 1 persoon zegt virussen te ontvangen.

Re: Abuse van Casema luisterd niet

Geplaatst: 30 mar 2005 21:06
door Gast
Dit komt veel vaker voor, genaamd 'zombie netwerken'. Door middel van een virus, spyware of een onvoldoende beveiligde pc zijn poorten open gezet of geinfecteerd met een virus. In dit geval de mailpoorten 25 en 110.

Dit wordt meestal gedaan om spam te kunnen versturen zonder al teveel sporen achter te laten. Stuur een verzoek naar de provider om de gebruiker te overtuigen dat zijn pc wordt misbruikt. Er zijn goede, meestal gratis mogelijkheden:

- ZoneAlarm Firewall, http://www.zonelabs.com
- Gratis viruskiller http://www.grisoft.com
- Spybot S&D http://beam.to/spybotsd
- Ad-Aware http://www.lavasoftusa.com
- Spy Sweeper http://www.webroot.com

Tevens voor een gering bedrag scant je provider je binnenkomende en uitgaande e-mail. Voor sommigen echt een uitkomst.

Re: Abuse van Casema luisterd niet

Geplaatst: 30 mar 2005 21:20
door wanadoo gebruiker
Tevens voor een gering bedrag scant je provider je binnenkomende en uitgaande e-mail. Voor sommigen echt een uitkomst.
Dat is nu net het probleem wat aangegeven wordt. Dat je bij dit abonnement ineens ondergespamt wordt met mailtjes die virussen bevatten en die er zogezegd door de provider wordt uitgehaald. Tevens krijg je ineens ontzettend veel spam binnen.

Juist bij Casema en Wanadoo blijkt dus het anti virusprogramma en abonnement zelf het probleem te zijn.

En er op reageren doen ze of helemaal niet of na vele maanden.