LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fraude door Belstore!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
drewip
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2005 01:05

Fraude door Belstore!

Ongelezen bericht door drewip »

Ik kocht ca. anderhalf jaar geleden een Bluetooth headset bij Belstore (was toen nog van het Kruidvat), maar is sinds kort zelfstandig. De headset ging natuurlijk kort na het verstrijken van de fabrieksgarantie (vlgs. Sony Ericsson in mijn geval 6 mnd. en vlgs. de leverancier 1 jr.) kapot.

Althans, dat dacht ik. Door zelf uitgevoerd onderzoek (internet en telefonisch en mailcontact met een reparatiecenter en Sony Ericsson) kreeg ik sterk de indruk, dat men zegt iets te hebben gerepareerd, terwijl dat hoogstwaarschijnlijk niet nodig was. Maar de kosten waren groot (EUR 76 incl. EUR 5 orderkosten), terwijl het product zelf ca. EUR 180 heeft gekost.

Ik heb geweigerd een dergelijk groot bedrag te moeten betalen voor de uitgevoerde 'reparatie', op advies van de Consumentenbond, omdat 'mijn' consumentenrecht immers niet na 1 jaar al is verstreken. Belstore was/is het daar absoluut niet mee eens.

Omdat ik die headset destijds via mijn credit card had afgerekend, incasseerde Belstore het reparatiebedrag doodleuk van diezelfde card, zonder mijn toestemming. Gelukkig kon ik het bedrag laten storneren, maar na onderzoek, uitgevoerd door mijn cc-maatschappij leek het erop, dat het opnieuw geincasseerd zou worden, omdat op het door mij ondertekende reparatieformulier (dat ik later via mijn cc-maatschappij ontving) bleek dat mijn credit card gegevens waren ingevuld (met de pen bijgeschreven) en er was ook bijgeschreven dat het reparatiebedrag via mijn cc zou worden geind.

Gelukkig heb ik de goede gewoonte om alles dat ik opstuur, waar mijn handtekening op staat, vooraf te scannen en digitaal op de pc te bewaren, dus ik kon bij mijn cc-maatschappij aantonen dat de door Belstore bijgeschreven tekst pas later was toegevoegd!

Vervolgens heb ik de helft van het reparatiebedrag direct via mijn bank betaald en dit ook schriftelijk aan Belstore bevestigd, met o.a. de vermelding van het bewuste artikel in het Consumentenrecht en dat er in het algemeen aangenomen mag worden dat een dergelijk product als een Bluetooth headset niet na een dergelijke periode economisch afgeschreven is.

Tenslotte kon Sony Ericsson mij bevestigen, dat het ongebruikelijk (behoudens technische mankementen) is, dat een BT headset zo snel een software update moet ondergaan (dit was door het vaste repaircenter van Belstore uitgevoerd). Dit schijnt echter vaste prik te zijn bij het door Belstore gebruikte repaircenter en schijnt bij veel headsets van allerlei merken regelmatig te gebeuren.

Gesloten