LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boek vooral niet via BIZZtravel...

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
HappyBart

Boek vooral niet via BIZZtravel...

Ongelezen bericht door HappyBart »

Onlangs op wintersport vakantie met BIZZtravel geweest. Op de heenweg helaas, zoals zo velen, vast in de file bij Munchen. Hierdoor arriveerde we "pas" om 18:30 uur op onze plaats van bestemming. Om 18:15 uur hadden we al geprobeerd om aan te geven dat we wat later zouden aankomen maar toen was, behalve een reisleider die van niks wist, niemand meer te bereiken. Uiteindelijk hebben we op eigen kosten een hotel voor de eerste nacht moeten boeken (€ 120) en waren we ruim € 25 aan telefoonkosten kwijt.

Ondanks een halve toezegging van onze reisleider dat BIZZtravel deze extra kosten wel zou vergoeden legt BIZZtravel de verantwoordelijkheid volledig bij ons neer en weigeren ze iets te vergoeden! Ga nog wel proberen om via de ANVR iets te bereiken maar heb hier een hard hoofd in :cry:.

Mijn advies voor iedereen is dus ook... boek vooral niet via BIZZtravel. Ze verwachten dat je voor 18:00 uur aankomt en haal je dit niet dan moet je zelf maar met je mobiel (€€€) in het Duits zien uit te leggen dat je later komt. De reisleider weet van niks en laat je vervolgens zelf naar Nederland bellen (€€€). De beloftes die hij doet komt hij niet na en bij terugkomst verdraait hij zijn verhaal volledig. Als je je probleem na afloop aan BIZZtravel voorlegt dan beroepen ze zich enkel op hun regeltjes en leggen de verantwoordelijkheid volledig bij hun klanten zonder dat ze enig begrip voor jouw situatie lijken te tonen! Klantvriendelijkheid is schijnbaar een woord dat niet in het BIZZtravel vocabulaire lijkt voor te komen! Volgende keer boek ik gewoon lekker zelf een huisje ergens in Alpen, waarmee ik ook nog eens ruim € 250 (voor 4 personen) t.o.v. de prijs via BIZZtravel bespaar!

berendjan

Re: Boek vooral niet via BIZZtravel...

Ongelezen bericht door berendjan »

Dit is toch gewoon eigen schuld dikke bult en dat moet je niet op de reisorganisatie proberen af te schuiven. Jullie wisten, zo begrijp ik uit het verhaal, dat jullie uiterlijk om 18.00 uur in het hotel moesten zijn. Op een gegeven moment krijgt een weldenkend mens best wel in de gaten of die aankomsttijd wel of niet haalbaar is. Als je dat pas na 18.00 uur merkt dan ben je oerdom en had je beter thuis kunnen blijven, waar je de verkeersbordjes en de mensen kunt begrijpen. Als je dan merkt dat je het waarschijnlijk niet meer haalt is een telefoontje naar het hotel meer dan voldoende om aan te geven dat je zeer waarschijnlijk later komt en wordt de kamer gewoon voor je vast gehouden. En als je geen Duits spreekt dan moet je ook niet naar een Duitstalig land op vakantie gaan. Want die hebben nu eenmaal de verschrikkelijke gewoonte dat ze Duits, hun landstaal, spreken en verstaan.Mijn advies aan BIZZ trravel is om dit soort huilebalken en zanikpotten in het vervolg te weigeren als klant!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Sorry hoor, maar ik vind dit toch wel een hele mooie. Zo ken ik er nog wel een paar. Te laat vertrokken om het vliegtuig te kunnen halen, kan ik die overnachting dan ook nog ergens declareren? Dacht het niet!

Men weet toch van te voren hoe druk het onderweg wordt, en daar stem je je vertrektijd ruim op af... Dan zou het toch altijd moeten lukken, verder is het heel vreemd om dan pas na de uiterste aankomst tijd te gaan bellen dat het niet lukt om het te gaan halen.

Bizz Travel? Niks mis mee zo te zien. Staan volledig in hun recht. Ze gaan toch zeker niet iets vergoeden, wat door een stelletje domme joekels verkeerd is gegaan.

Gast

Happy Bart dan had je maar eerder weg moeten gaan,dan had je het vliegtuig wel gehaald. Maar geef Bizz travel daarvan niet de schuld.De schuld ligt bij jezelf.En daarnaast moet je maar eerder bellen en niet om 6:15.Bizz travel kan de hand op de knip houde endat hotel is voor uw rekening.Bizz travel niets mis mee !!!!!!!!!

Gast

Als je laat bij het hotel aangekomen was had je er nog terecht gekunt. De kamer is immers al betaald. Denk je dat je de enige bent die laat was en in de file gestaan heeft ?
Die onozelheid altijd om maar te denken dat een touroperator iets moet vergoeden als jezelf een stommiteit begaat. Ze moesten je een rekening sturen voor de tijd die ze nog aan je domme klacht besteed hebben. Ga met een bus op vakantie als je niet zelfstandig bent.

Gast

volgende keer inderdaad rekening houden met files! dit is wel een beetje eigen schuld, dikke bult!
maar ik heb ook niet erg goede ervaringen met bizz. als je de reisleider nodig hebt moet je alle apres-skibars in de plaats na om hem/ haar te vinden. dingen worden tevens afgeschoven.
toch zou ik nog best met bizz op reis gaan.

Gast

Op tijd komen voor aanvang van je reis is geheel je eigen verantwoordelijkheid. Te laat is te laat en dan zijn de gevolgen voor jou!
Vind je t gek dat de anvr en de riesorganistaor niets laten horen, nee , ik hoor ze nog lachen.... hahahahahaha, ongelooflijk dat er nog mensen zijn die dit serieus als klacht durven insturen.

Gast

Maak jij je eigen toch druk over?

happybart

Ongelezen bericht door happybart »

Tjonge, tjonge... waar maken jullie je allemaal druk om zeg... We hebben ons inderdaad ook behoorlijk voor onze kop geslagen dat we niet op tijd contact hebben opgenomen, maar waar het mij om ging is dat de service die hierna door BIZZtravel en hun reisleider werd geboden, ons inziens, benedenmaats was.

Inmiddels heeft BIZZtravel dit ook toegegeven en hebben zij ingestemd om de helft van de kosten te vergoeden... Al met al vind ik dit uiteindelijk een zeer klantvriendelijke oplossing. :roll:

Gast

Nou HappyBart, dan begrijp ik niet waarom jij dan zo´n hoop heibel begint te maken zonder dat jij Bizz travel de kans hebt gegeven om het op te lossen! Nee eerst roepen!1 Lekker makkelijk om zo een bedrijf door het slijk te halen...

Gast

Waarom vind u dat een klantonvriendelijke oplossing??U krijgt de helft toch terug.En nog niet tevreden ??U moet gewoon nergens meer boeken,en lekker thuis blijven.Dan kan er niets gebeuren en bent u altijd op tijd.Geef uzelf eens de schuld inplaats van bizz travel.Het is een goede organisatie en er gaan veel mensen mee op reis.Steek eerst uw hand in eigen boezem voordat u anderen zwart maakt !!! :x

Gast

Sorry gast van hierboven maar er staat klantvriendelijke oplossing... ff goed lezen dus voordat u begint te raaskallen....

Gast

Eerst de oplossing afwachten voordat een touroperator zwart gemaakt word.Dat is de weg die bewandeld moet worden. Niet de boel omkeren.
Dat voor de goede orde.Wij gaan ook met bizztravel.En voor de derde keer. Zodoende. Er gebeurt overal wel eens wat.Maar los het samen op.
Dan is iedereen happy. 8)

Lelany

Ongelezen bericht door Lelany »

Ga eens met reiscompas de ALLER goedkoopste en altijd correct.een onderdeel van kras reizen'
www.reiscompas.nl

Gast

Ik had je geen cent gegeven, met je grote mond!!!

Gast

Zo kan die wel weer !

gasten

Ongelezen bericht door gasten »

reiscompas is geen onderdeel van kras reizen maar het reisburo van de touroperator GTI. Hier boekt kras ook zijn reizen.

boggel

Ongelezen bericht door boggel »

Nooit problemen gehad met Bizz-travel!!

Mvg,

Richard

Gast

Ik zou met een gerust hart boeken bij BIZZtravel.Niets mis mee!!
Misschien bij jou???

Gesloten