Dixons
Geplaatst: 04 apr 2005 11:03
Goeie morgen mensen ik dacht laat ik ook maar eens een berichtje sturen over de 'geweldige' service van Dixons BV .
Het verhaal zit zo.....
Zo een kleine 4 en een halve week geleden ben ik met mijn vriend naar de Dixons terug geweest met een groot probleem aan onze laptop.
Deze vertoond van links bovenin tot rechts onderin een hele grote barst en zo hebben wij dus niets meer aan het beeldscherm. Wij hebben de laptop alleen maar netjes weggelegd en de volgende ochtend zat er een geweldige barst in.Aangeziens de laptop net een jaar oud was vonden wij dit niet echt kunnen voor een laptop van bijna 1300 Euro
Nou heeft mijn vriend met bij het kopen van de laptop een garantie plan afgesloten voor 3 jaar extra. Dus moesten wij eerst van Dixons naar Packard Bell bellen en uitleggen wat er aan de hand was.
Dus wij naar Packard Bell gebeld voor de service en na daar nogal grof behandeld te zijn hebben wij besloten om toch maar naar Dixons terug te gaan. Wij werden daar behandeld door een hele aardige jonge dame en die was het totaal met ons eens dat er helemaal geen schade verder aan de laptop te zien was en dat we hem op moesten sturen voor verdere onderzoek met de voorwaarden dat als wij de schade wel zelf hadden toegebracht wij de laptop alleen terug konden krijgen alswij een bedrag van rond de 115 Euro zouden betalen.
(dit staat overigens niet in de voorwaarden van de gerantie plan want dat is pick up and repair gerantie) Maar aangeziens er niets aande laptop van schade te zien was zou dit niet het geval zijn.
Aangeziens mijn vriend en ik zeker weten dat wij deze schade niet zelf hebben aangericht hebben wij besloten om hem op te laten sturen.De jonge man die ons op dat moment hielp heeft de laptop aangezet en de schade bekeken en zei tegen ons dat hij helemaal niets kon zien aan het beeldscherm en aan de buitenkant waardoor deze schade aangericht zou kunnen zijn dus vol vertrouwen en de garantie dat het allemaal wel goed zou komen hebben wij deze opgestuurd.
Het zou 3 weken gaan duren voor wij antwoord van de reperateur zouden krijgen
Zo na 3 weken eindelijk een telefoontje van Dixons dat onze laptop nagekeken was en volgens de monteur zouden wij de schade zelf aangebracht hebben doordat er waarschijnlijk iets tussen de laptop heeft gezeten en er een zo een 'drukpunt' ontstaan was en ook kon het geval zijn dat een van ons er wel op geleund zou hebben.
Er zouden foto's naar de winkel gestuurd zijn met uitleg en bewijs.
Nou mijn vriend was hier dus totaal niet blij mee en wij zijn die zelfde dag (1 april jl) langs gegaan om de bewijzen te zien de foto's die ik onder ogen kreeg zijn dezelfde foto's die ikzelf al met de digitale camera gemaakt had dus ik vroeg aan die dame die ons de hele tijd al te woord had gestaan of dit voor haar voldoende bewijs was dat wij de schade zelf hadden aangebracht en haar antwoord was Ja, ik zie zo ook op de foto dat er een 'drukpunt' in het beeldscherm zit en dat het dus uw eigen schuld is .
Nou begon ik me daar een eindje te koken van jewelste want 4 weken eerder heeft ze tegen ons gezegt dat zij niets kon zien aan de laptop.
Aangeziens wij het totaal niet eens waren met de behandeling heeft ze nog geprobeerd om ons schadeloos te stellen maar dat is volgens de dame niet gelukt. Nu moeten wij dus een bedrag van rond de 115 Euro betalen voor iets wat al onze eigendom is en waar niets mee gedaan is dan alleen een foto gemaakt verder is er niet naar gekeken.
Nu heeft de dame in kwestie mij zaterdag 2 april nog gebeld dat zij niets kon doen voor ons en wij moesten betalen .
Ik heb deze dame toen netjes gevraagd waarom zij ons de laptop op heeft laten sturen terwijl zij zo al aan het beeldscherm kon zien dat er een 'drukpunt' zou zitten op het scherm en zij dus als kon weten dat wij een bedrag van 115 Euro moesten betalen om hem terug te krijgen.
Hiervoor heeft zij wel haar excuus (en geeft zo volgens mij haar fout toe)aangeboden maar daar hebben wij dus niets aan ondertussen moeten wij het bedrag van 115 Euro betalen wat niet voor iedereen zomaar een paar Euro is.
Ik heb dit weekend maar besloten om eens naar het hoofdkantoor van de firma Dixons te bellen en eens te vragen of dit hun normale gang van zaken is om zo met klanten om te gaan.
Mijn vriend en ik werken bijde in de winkelbranche maar wij weten ook alletwee dat je zo niet met klanten om hoort te gaan.
Graag wil ik weten wat andere ervan vinden en mischien weet iemand wat wij verder nog kunnen doen want 115 Euro schud ik ook maar zo niet uit mijn mouw.............
Groetjes GewoonRijna
Het verhaal zit zo.....
Zo een kleine 4 en een halve week geleden ben ik met mijn vriend naar de Dixons terug geweest met een groot probleem aan onze laptop.
Deze vertoond van links bovenin tot rechts onderin een hele grote barst en zo hebben wij dus niets meer aan het beeldscherm. Wij hebben de laptop alleen maar netjes weggelegd en de volgende ochtend zat er een geweldige barst in.Aangeziens de laptop net een jaar oud was vonden wij dit niet echt kunnen voor een laptop van bijna 1300 Euro
Nou heeft mijn vriend met bij het kopen van de laptop een garantie plan afgesloten voor 3 jaar extra. Dus moesten wij eerst van Dixons naar Packard Bell bellen en uitleggen wat er aan de hand was.
Dus wij naar Packard Bell gebeld voor de service en na daar nogal grof behandeld te zijn hebben wij besloten om toch maar naar Dixons terug te gaan. Wij werden daar behandeld door een hele aardige jonge dame en die was het totaal met ons eens dat er helemaal geen schade verder aan de laptop te zien was en dat we hem op moesten sturen voor verdere onderzoek met de voorwaarden dat als wij de schade wel zelf hadden toegebracht wij de laptop alleen terug konden krijgen alswij een bedrag van rond de 115 Euro zouden betalen.
(dit staat overigens niet in de voorwaarden van de gerantie plan want dat is pick up and repair gerantie) Maar aangeziens er niets aande laptop van schade te zien was zou dit niet het geval zijn.
Aangeziens mijn vriend en ik zeker weten dat wij deze schade niet zelf hebben aangericht hebben wij besloten om hem op te laten sturen.De jonge man die ons op dat moment hielp heeft de laptop aangezet en de schade bekeken en zei tegen ons dat hij helemaal niets kon zien aan het beeldscherm en aan de buitenkant waardoor deze schade aangericht zou kunnen zijn dus vol vertrouwen en de garantie dat het allemaal wel goed zou komen hebben wij deze opgestuurd.
Het zou 3 weken gaan duren voor wij antwoord van de reperateur zouden krijgen
Zo na 3 weken eindelijk een telefoontje van Dixons dat onze laptop nagekeken was en volgens de monteur zouden wij de schade zelf aangebracht hebben doordat er waarschijnlijk iets tussen de laptop heeft gezeten en er een zo een 'drukpunt' ontstaan was en ook kon het geval zijn dat een van ons er wel op geleund zou hebben.
Er zouden foto's naar de winkel gestuurd zijn met uitleg en bewijs.
Nou mijn vriend was hier dus totaal niet blij mee en wij zijn die zelfde dag (1 april jl) langs gegaan om de bewijzen te zien de foto's die ik onder ogen kreeg zijn dezelfde foto's die ikzelf al met de digitale camera gemaakt had dus ik vroeg aan die dame die ons de hele tijd al te woord had gestaan of dit voor haar voldoende bewijs was dat wij de schade zelf hadden aangebracht en haar antwoord was Ja, ik zie zo ook op de foto dat er een 'drukpunt' in het beeldscherm zit en dat het dus uw eigen schuld is .
Nou begon ik me daar een eindje te koken van jewelste want 4 weken eerder heeft ze tegen ons gezegt dat zij niets kon zien aan de laptop.
Aangeziens wij het totaal niet eens waren met de behandeling heeft ze nog geprobeerd om ons schadeloos te stellen maar dat is volgens de dame niet gelukt. Nu moeten wij dus een bedrag van rond de 115 Euro betalen voor iets wat al onze eigendom is en waar niets mee gedaan is dan alleen een foto gemaakt verder is er niet naar gekeken.
Nu heeft de dame in kwestie mij zaterdag 2 april nog gebeld dat zij niets kon doen voor ons en wij moesten betalen .
Ik heb deze dame toen netjes gevraagd waarom zij ons de laptop op heeft laten sturen terwijl zij zo al aan het beeldscherm kon zien dat er een 'drukpunt' zou zitten op het scherm en zij dus als kon weten dat wij een bedrag van 115 Euro moesten betalen om hem terug te krijgen.
Hiervoor heeft zij wel haar excuus (en geeft zo volgens mij haar fout toe)aangeboden maar daar hebben wij dus niets aan ondertussen moeten wij het bedrag van 115 Euro betalen wat niet voor iedereen zomaar een paar Euro is.
Ik heb dit weekend maar besloten om eens naar het hoofdkantoor van de firma Dixons te bellen en eens te vragen of dit hun normale gang van zaken is om zo met klanten om te gaan.
Mijn vriend en ik werken bijde in de winkelbranche maar wij weten ook alletwee dat je zo niet met klanten om hoort te gaan.
Graag wil ik weten wat andere ervan vinden en mischien weet iemand wat wij verder nog kunnen doen want 115 Euro schud ik ook maar zo niet uit mijn mouw.............
Groetjes GewoonRijna