LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange bied telefoon aan... of toch niet!?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Marcel.S

Orange bied telefoon aan... of toch niet!?

Ongelezen bericht door Marcel.S »

Ben al 4 jaar abbonee van Orange met een bundel van 30 euro p.m. + een flinke som overhead, maar tevreden tot zover. Omdat mijn mobiel het aan het begeven is, ben ik op zoek gegaan naar een vervangende mobiel. Mijn oog viel op de SPV C500 van Orange i.c.m. een tomtom navgatiesysteem. De prijs van de telefoon en tomtom is 39,95 euro bij een abbonnement van 32,50. Super dacht ik!! Omdat ik bij het online bestellen niet direct kon achterhalen hoe ik kon aangeven dat ik mijn huidige abbonnement wilde laten omzetten en mijn nummer wilde behouden heb ik Orange hierover gebeld. Echter vertelde zij mij dat ik voor dit pakket helemaal niet in aanmerking kwam omdat dat alleen voor nieuwe abbonnees geld... Verlenging bleek dus niet mogelijk. De enige manier om mijn nummer te kunnen behouden was door mijn huidige abbonnement om laten zetten naar prepaid, het nieuwe abbonnement afsluiten i.c.m. met de telefoon en tomtom en dan na 2 maanden (opzegtermijn huidige abbonnement) mijn prepaid weer om laten zetten naar mijn nieuw aangeschafte abbonnement!?!?!? Gelukkig kon het niet eenvoudiger! Vind het een beetje een vreemde constructie van service, dus dacht ik mijn huidige abbonnement maar af te sluiten en het nieuwe abbonnement met telefoon en tomtom aan te schaffen. Echter halverwege mijn zin onderbrak de dame van Orange mij met de mededeling dat 3 dagen later (maandag) een nieuwe actie van deze telefoon zou beginnen. Meer informatie dan dat kon zij echter niet geven. Ik moest die maandag terugbellen naar een nummer en naar haar vragen (Yvon M.). Dat deed ik dus, en kreeg iemand van PZ (!?) aan de lijn. Zij wist ergens vanaf en Yvon was niet aanwezig. Mij werd gevraagd later die dag terug te bellen naar hetzelfde nummer. Echter later die dag was het antwoord hetzelfde en werd ik doorverbonden met een manager (!?) van PZ. Hij vroeg mij waarom ik dit nummer had gebeld. Dus dat heb ik toen verteld. Zijn reactie was dat er wel meer mensen Yvon M. heten!? Die opmerking snapte ik al niet helemaal, maar toen zei hij ook dat de Yvon die daar werkte nooit dat nummer aan mij zou hebben gegeven... Tuurlijk... Ik heb zelf 10 willekeurioge nummers ingetoetst en ben spontaan bij hun terecht gekomen! Een "Hou op schei uit" kon ik niet inhouden en resulteerde in een dreigement dat de meneer met respect behandeld wenste te worden en dat hij de lijn zou verbreken. Hier was ik dus snel klaar mee en heb dus de verbinding verbroken. Ik heb toen nog een laatste poging gedaan de Orange online shop te bellen op zoek naar Yvon, maar die bleek ook daar niet aanwezig. Ik heb toen nog het een en ander aan de medewerker uitgelegd en ook verteld dat nergens in de voorwaarden staat vermeld dat de aanbieding niet voor abonnementhouders geldt. Reactie van de Orange medewerker hierop was dat er ook nergens staat dat het wel voor klanten van Orange is. Mijn conlusie is dat Orange haar klanten dus niet wil behouden maar alleen maar nieuwe klanten wil aanboren... Gezien ik zeer meegaand ben zal ik dus inderdaad mijn abbonnement opzeggen, maar of ze daar ook een Nieuwe klant mee aanboren... Mij in ieder geval niet!

Gast

Re: Orange bied telefoon aan... of toch niet!?

Ongelezen bericht door Gast »

vervelend dat de communicatie mis is gegaan,
je kan ook gewoon even naar de orange shop toe gaan (www.orange.nl voor de dichtstbijzijnde shop), daar je abonnement verlengen, (met nummerbehoud, nieuw toestel + tomtom) en ik weet zeker dat alles weer op rolletjes loopt.

Marcel.S

Ongelezen bericht door Marcel.S »

Dat heb ik zelfs in eerste instantie gedaan. Alleen betaal je dan i.p.v. 39.95, 59.95 euro voor de mobiel en kost je abbonnement niet 32,50, maar 42,50 euro! Blijkt dat de "orange online shop" en "orange niet-online shop" niet dezelfde prijzen hanteren!
Dat was dus een reden om het online te proberen.

Marcel.S.

Dus

Ongelezen bericht door Dus »

Er zit altijd een prijsverschil tussen een internet shop en een echte winkel

Gesloten