LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medion herrie

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
geryka
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 apr 2005 15:29

Medion herrie

Ongelezen bericht door geryka »

Een nogal passende oplossing van de Helpdesk???

Ik had ze gisteren gebeld;
De temperatuur van mijn processor die gelijk bij opstarten al 55 graden wordt en bij belasting oploopt naar 69, was normaal, en kan geen kwaad, want anders schakelt heel de pc zich ter bescherming uit.
Het lawaai is volgens Medion binnen de normen, en daarom kunnen ze alleen als "TIP" aangeven dat een koeler "Hyper 48" van het merk "Coolermaster" wel goede resultaten biedt. Deze kost wel zo'n 48,95 zie bijvoorbeeld http://www.vobis.nl/?ID=ProductDetail&ProductID=75854 . Medion wil deze wel voor mij inbouwen (met het behoud van de 3 jaren garantie van de pc), maar vraagt voor de inbouw 50 euro, en dan de kosten voor die ventilator nog.
Als je instaat bent om je pc zelf naar het Service Center (Panningen) te brengen, doen ze de inbouw eventueel ook voor 25 euro.

Kortom: Betaal je zo'n 100euro voor een "passende oplossing"!!!

Leo_T

Re: Medion herrie

Ongelezen bericht door Leo_T »

Ik had al vrij snel na aankoop gebeld over de herrie van deze 'stofzuiger' en ze wisten ervan kreeg als advies een Coolermaster of Zalman koeler te installeren, en mét behoud van garantie.
Vandaag weer gebeld om die passende oplossing te horen.
Oplossing:
Opnieuw starten en de 'Load Optimized Default' bios instellingen aanzetten.
Vraag waarom? Ja, als er iets in de bios veranderd is..... Niet door mij dus.
En: Eén van de afsluitplaatjes van een leeg pci-slot aan de achterkant verwijderen, om zo een extra luchtinlaat te maken.
En als dat niet werkt kan er een monteur langskomen die een andere koeler plaatst.
Kosten € 25,-
Wat voor koeler? Nog onbekend.
Dus ik ga iets bestellen en ik weet niet wat ik krijg?
Dan wacht ik wel tot jullie weten waar ik voor moet betalen.
Driewerf K*T dus!!

Helemaal pissig was ik toen Aldi 6 weken later adverteerde met "een fluisterstille pc" voor 40 euro minder!

Passende oplossing? Voor Medion dan, maar niet voor mij!

geryka
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 apr 2005 15:29

Re: Medion herrie

Ongelezen bericht door geryka »

Ik moest ook in het Bios die instelling doen. Terwijl ik zelf nog nooit in het bios was geweest. Die 25 euro telde alleen als ik dus zelf voor het vervoer zou zorgen. Kwam nog bij dat ik dan ook zelf nog de koeler moest aanschaffen. Dus eigenlijk lossen ze niets op, behalve dan dat ze je beloven dat je je garantie behoud mits de aanpassing "vakkundig" gedaan is.

In Belgie krijgt men andere koelers geinstalleerd; die in het laatst uitgebrachte model zou zitten of een "Zallmann". (volgens http://www.supermarktpc.net )

Cazaa

Re: Medion herrie

Ongelezen bericht door Cazaa »

Ik ben het er niet mee eens hoe iedereen Medion in een slecht daglicht zet.
Ik heb zelf ook de Medion 8383 XL, idd als je hem opstart maakt hij een fors geluid maar dat is om de lucht er doorheen te blazen, om hem aftekoelen. Je praat hier wel over een Pentium 4 HT 3,4 GHz, dat is de bijna de snelste proccesor die op dit moment te krijgen is, natuurlijk is het logisch dat die warm wordt en gekoeld moet worden.
Als je intensief spellen speelt op dvd kijkt kun je last hebben van de herrie, maar dan moet je gewoon de muziek wat harder zetten.
Als je gewoon aan het internetten of tekstverwerken bent heb je helemaal geen last van de herrie (ik iniedergeval niet).


Met vriendelijke groet,

Casper

P.s. de pc van de aldi van 6 weken later, was geen pentium 4 3,4 Ghz maar hij was langzamer, dus ook minder warm

Harry Jongman

Re: Medion herrie

Ongelezen bericht door Harry Jongman »

Direct na aanschaf eind december heb ik al gereclameerd bij medion over de enorme herrie die de computer veroorzaakte. Medion heeft de computer 14 december teruggehaald en de ventilator goed vastgezet. Na terugzending 22 december bleek de hele kast beschadigd te zijn en de herrie was er, hoewel iets minder, nog steeds.
Na reclamatie over de beschadigingen van de kast, dit was op dezelfde dag werd afgesproken dat een monteur de kast zou gaan vervangen.
Er zou worden geprobeerd nog voor de kerstdagen de boel te regelen en anders de week daarop.
Na vele telefoontjes kwam dan op 25 februari, nog ruim voor de kerst 2005, de monteur de kast vervangen. Einde verhaal zou je zeggen.

Nee dus. Het systeem draait goed ondanks de herrie, totdat ik naar aanleiding van de uitzending maar weer eens contact zocht met medion.

Ook mij werd gevraagd de biosinstelling te veranderen, met als gevolg dat mijn hele computer niet meer wilde opstarten. Na een half uur met de medewerker aan de telefoon te hebben gehangen, wou de computer nog steeds niet opstarten. De medewerker ging er vanuit dat de orginele instellingen van Medion nog op het systeem draaide. Toen ik hem vertelde dat ik XP Professionel er op gezet had werd mij verteld dat Medion geen garantie op de software geeft. Zij supporten Windows XP Professionel niet. Op mijn vraag wat dit met de ventilator herrie te maken had, kreeg ik alleen maar te horen dat zij XP Professionel niet supporten. Na op aanwijzingen van de medewerker nog het een en ander geprobeerd te hebben, deed de computer het nog steeds niet.
Ik kon maar beter iemand erbij halen die verstand van computers had, want dit ging nogal een tijdrovende bezigheid worden. Nou dat is het inderdaad geworden. Ik ben al een dag bezig alles weer draaiende te krijgen en ben nog lang niet klaar.
Ik bedank Medion dan ook hartelijk voor de passende oplossing van mijn probleem.
Een computer die het niet doet, maakt ook geen herrie.

Gast

Re: Medion herrie

Ongelezen bericht door Gast »

Iemand attendeerde mij op de uitzending van Tros-radar over dit onderwerp. Onmiddellijk Medion gebeld en inderdaad voor 25 euro wordt er een fluisterend aparaat van gemaakt. Kan jullie niet zeggen hoe blijk ik darmee ben. Doe veel video-editing en de PC maakte daarbij zoveel lawaai dat hij alles in de huiskamer overstemde.
Zelf kreeg ik bij Medion niets voor lekaar, nu dank zij Tros-radar wordt een en ander opgelost: ben jullie zeer dankbaar.

enil
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 apr 2005 13:05

Re: Medion herrie

Ongelezen bericht door enil »

Aangezien ik maar eerts medion heb gebeld op 5 april, kreeg ik te horen dat het mij 25 euro zou kosten om mijn computer stil te krijgen.
Vond ik persoonlijk vreemd maar goed, toch vanochtend de aldi gebeld .
eerste telefooniste van de vestiging in Ommen had hetzelfde probleem met haar computer ze schakelde me door naar de afd. VERKOOP zei vertelde me dat het inderdaad vreemd was dat ik 25 euro moest betalen maar ze wilde me nog wel even doorvinden met de afd. INKOOP van de aldi in Ommen, daar kreeg ik D. aan telefoon zei vertelde dat ik de computer zonder problemen kon terug brengen naar elke vestiging en bij vragen konden ze bij haar terecht. Aangezien ik zelf in een winkel werk wil ik geen personeel voor het blok zetten, dus ik vanmiddag naar mijn aldi in enschede. en gaf aan wat er aan de hand is CQ was . zij belde toch maar even naar ommen EN NU KReeg ik weer te horen DAT HIJ KOSTENLOOS gerepareerd wordt . IK WORD GEK WAAR BEN NU AANTOE en het liefste wil ik geen gepruts met computers(heb ik ZEER slechte ervaringen mee) als het goed is nemen ze vanuit ommen nu contact met mij op.
Ik Ben Benieuwd

geryka
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 apr 2005 15:29

Re: Medion herrie

Ongelezen bericht door geryka »

Ikheb net nog gebeld naar het Aldi kantoor;
Ik moest opnieuw contact opnemenmet de Medion Helpdesk, want inmiddels heeft men er nieuwe "instructies" gekregen om "HET" euvel op te lossen. :)
Net heb ik al even naar Medion gebeld, en het klopte inderdaad. Men zou mij echter gaan doorverbinden, en dat zou wel zeker een minuut of 5 wachttijd geven op dit moment. Ik kon dan beter wat later terug bellen; tussen 17-18uur. :idea:

Afgelopen maandag zou ik nog bijna 100 euro kwijt zijn om het op te lossen. Ik ben heel benieuwd!!!

Edit:
Ik heb net weer gebeld; De oplossing een andere koeler, wordt aan huis gemonteerd voor 25 euro. Een stuk acceptabeler. :)
Ik heb een "reparatie nr." gekregen, en krijg binnen 3 dagen een telefoontje terug om de afspraak te maken.

Givaro

Re: Medion herrie

Ongelezen bericht door Givaro »

Ook ik heb lawaai problemen met mijn medion PC.

Gisteren heb ik de helpdesk gebeld en ze hadden de volgende oplossing (wachtijd Ca 6 minuten):

* In de Bios Load Optimized Default resetten (laden)
* Bij de vrije PCI sloten, 2 afdekplaatjes verwijderen.

Dit laatste kan natuurlijk alleen als je de vrije PCI sloten niet gebruikt, dus dit vindt ik zowiezo geen oplossing.

Ik heb dit geprobeerd, maar helaas bracht dit geen oplossing.

Ik heb vandaag wederom gebeld (wachtijd 8 minuten).
De medewerker vertelde mij dat de computer aan de gestelde eisen voldeed. Ik zei hem, dat ik het lawaai dat de PC bij de kleinste inspanning die je van de computer vraagt veel te veel was.
Bovendien is het een media PC die je ook onder je TV kunt zetten, en is het dus niet echt plezierig om naar een stofzuiger te luisteren.

De medewerker kwam nu met een 'passende'oplossing.
Voor een bedrag van 25 euro komt een medewerker de koeler vervangen door een ander stiller type, welk type wist de medewerker niet te vertellen.

Ik vind dit echter geen oplossing omdat ik vindt dat dit kostenloos moet gebeuren.

Hoe nu verder ??

Mvrg

G van Rooy

witgoedboer

Re: Medion herrie

Ongelezen bericht door witgoedboer »

Heb in december 2004 2 medion 8383 computers aangeschaft, de ene was redelijk stil en de andere leek inderdaad heel veel op een stofzuiger.Heb nu bij allebei de ventilatoren vervangen (cpu coolers) voor coolers van Arctic en het type Freeze7, deze zijn te verkrijgen bij alternate.nl en kosten 29 euro, beide pc's zijn nu echt superstil, alleen bij hele zware belasting hoor je in de verte nog iets, en het irritante ventilatorgeluid bij het opstarten is ook verdwenen.P.S. de coolers zijn echt heel simpel zelf,(of door een handige buurman) te vervangen. :idea:

donna

Re: Medion herrie

Ongelezen bericht door donna »

Heb ook hetzelfde advies als voorgaande kopers gekregen, instellingen veranderen en pci afdekplaatjes te verwijderen. Het enige wat ik er mee berijkt heb is dat mijn pc nu instabiel is geworden en er een dag aan bezig ben geweest hem weer aan de praat te krijgen. Ook heb ik gelezen dat de opvolger goedkoper en stiller is dan de mijne. Onbegrijpelijk dat zo'n grote firma waarvoor dit toch "peanuts" zijn om er een andere koeler in te zetten, dit niet aanbiedt. Jammer, over de pc zelf ben ik best tevreden.

geryka
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 apr 2005 15:29

Re: Medion herrie

Ongelezen bericht door geryka »

Het probleem is eigenlijk wel duidelijk;
het processor type die in de 8383 zit levert flink wat warmte zodra ze belast wordt. Om die warmte af te voeren zit er een dood normale koeler in, maar om z'n resultaat te behalen moet ie al vrij snel flink wat toeren gaan draaien, tot uiteindelijk 4500 toeren.p.minuut.
Er zijn iets "duurdere"koelers op de markt, die een hoger rendement leveren, en daarom minder hoge toerentallen hoeven te maken en dus minder herrie.

Verhaal dat de nieuwere Medion 8386 niet zo snel zou zijn is niet helemaal correct. De snelheid van een pc is namelijk van meer afhankelijk dan alleen de klokfrequentie. Die 8386 heeft een 64-bits processor, die bij een klokfrequentie van 3.0Ghz sneller kan werken dan een 3.6Ghz uit de serie als van de 8383.

Een "echte oplossing" zou zijn een andere koeler die z'n resultaat kan behalen bij lagere toerentallen. De genoemde Actic Freezer7 is zo'n voorbeeld.
:arrow: Vraag is alleen nog; Is het redelijk dat Medion hiervoor een bijdrage vraagt van 25 euro? Of kun je de herrie die de "Multi-Media-PC" maakt een dusdanig "defect" noemen dat zij dit gewoon gratis behoren te doen? :?:
Voldoet de PC aan redelijkerwijs te verwachten eisen? En zo nee... kunnen we nu nog steeds een gratis oplossing claimen?

enil
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 apr 2005 13:05

Re: Medion herrie

Ongelezen bericht door enil »

Aldi heeft mij aangeboden om evt rekening op te sturen, en deze direct aan mij over te maken, was ik toch niet helemaal gelukkig mee. Dus na divers heen en weer gebel met aldi kantoor ga ik toch liever mijn computer terug brengen en mijn geld terug vragen heb hiervoor een afspraak gemaakt om hem deze week bij mijn aldi terug te brengen .
DUS ALDI WIL WEL EEN GOEDE OPLOSSING , VAN MIJ KRIJGEN ZE EEN DIKKE PLUIM
GROETJES VAN EEN GELUKKIGE ALDI FAN
enil

Lineke

Re: Medion herrie

Ongelezen bericht door Lineke »

Ook ik kocht eind december 2004 een Aldi-computer die meteen het geleuid van een stofzuiger produceerde. dezelfde avond nog gebeld met Medion, die beloofden de computer binnen 2 dagen op te halen en de koeling te verbeteren. Dit is inderdaad snel gebeurd en zonder kosten, want het viel onder de garantie.
En zo hoort het ook! Kennelijk ben ik één van de weinigen bij wie het probleem zo netjes is opgelost.

Madelondebeer
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 apr 2005 12:29

Re: Medion herrie

Ongelezen bericht door Madelondebeer »

Ook ik heb hetzelfde probleem. Ik heb de dag nadat ik mijn pc had staan al gebeld met Medion en ik kreeg te horen dat dit een bekend probleem was en dat ik de homepage in de gaten moest houden dan zou er een programma komen dat ik kon downloaden en dan zou het opgelost zijn. Een week of 4 geleden maar eens gemaild en gezegd dat het niet alleen een vreselijke herrie was maar dat hij ook nog eens vast liep. Totaal geen reactie. Tot afgelopen maandag dus bij Radar. Ik ook gebeld en ook het advies gekregen om naar de bios te gaan en dat slot open te zetten. Als dat niet ging moest ik maar weer bellen. Ik dacht wel tegelijk stel ik wil er een kaart bijsteken dat slaat het openzetten van de slot nergens op. Toen wij de pc open hadden zagen we dat alles onder een soort dikke stof zat. We hebben alle stof heel voorzichtig weggezogen zodat er geen vuil meer op zat en sinds dinsdag heeft het probleem zich bij mij niet meer voorgedaan.
Madelon

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Medion herrie

Ongelezen bericht door karr-2 »

Je koopt een computer tegen een bodemprijs en vervolgens weet je er nog iets over te zaniken. Computers maken altijd lawaai, dat is volkomen normaal.

Als je een stille computer wilt moet je naar een expert gaan en niet naar een supermarkt. Maar jaa daar betaal je dan ook voor.

Dick B

Re: Medion herrie

Ongelezen bericht door Dick B »

Ik heb eind november 2004 ook een Medion computer gekocht, direkt opstart problemen. Via helpdesk verholpen, helaas tijdelijk.
De storing kwam regelmatig (eens in de week) terug.
:P Geen ventilator herrie in deze periode!!!
Dit resulteerde tot een bezoek van een monteur half februari.
:P Deze verving het moederbord, (snel) daarna een goed startende computer inclusief :oops: stofzuiger! De cpu en ventilator is over gezet!!
:oops: Bij een CPU temperatuur van 63 graden en een moederbord temperatuur van 40 graden draait de ventilator 4500 toeren.
Moraal van dit verhaal; de ventilator geef niet de echte problemen maar waarschijnlijk de bios afstelling, of de contackt pasta tussen CPU en ventilator te dik aangebracht!?
Een en ander gemeld via de helpdesk (misschien een halve minuut gewacht! :P !!
De moteur komt donderdag de 14e langs, het resultaat zal ik via deze weg melden!
Een tot nog toe dik tevreden klant!

geryka
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 apr 2005 15:29

Re: Medion herrie

Ongelezen bericht door geryka »

@karr-2
-computers maken niet altijd lawaai, want ik heb er inmiddels al 3 voorgaande modellen van Medion gehad, en die maakten geen herrie.

-Dat de computers tegen een zgn. bodemprijs verkocht wordt ligt aan het feit dat ze in een supermarkt verkocht worden. Dat wil niet zeggen dat deze dan niet goed behoeven te zijn.

:!: Verder kan ik vertellen dat ik tot nu toe nog niets heb vernomen van de helpdesk. En men had mij verteld dat men mij binnen 3 werkdagen zou terugbellen om een afspraak te maken voor de inbouw van een stillere ventilator.

Dus gaan we morgen weer bellen!

Gast12345

Re: Medion herrie

Ongelezen bericht door Gast12345 »

Gachte mensen,
Het is natuurlijk niet voor niets dat deze computer via een bedrjf als de aldi wordt verkocht voor een lage prijs. als je een computer koopt en kies voor de allergoedkoopste die er te krijgen is zul je meer kans op een defect hebben dan als je een A-merk koopt ( HP, IBM etc.) dit geld natuurlijk ook voor de service die geboden wordt

geryka
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 apr 2005 15:29

Re: Medion herrie

Ongelezen bericht door geryka »

Gast12345 weet niet dat Medion in Duitsland ook gewoon tot de A-merken behoord?
Verder is de PC die ze hier bij de Aldi verkopen ten eerste al niet de allergoedkoopste computer die er te krijgen is, want je kunt ook een computer aanschaffen tegenwoordig voor nog geen 400 euro, en dat is dus heel wat minder dan de 1089 voor de Medion. Verder moet je het ook zeker niet gaan omdraaien: het is niet zo dat een Medion computer goedkoop is en daarom bij de Aldi verkocht moet worden. Het is juist door het ontbreken van de deskundige verkoper, en het achterwege laten van prijs-etiketten, en het uitbesteden van de service/helpdesk, en vooral het in serie laten bouwen van 1 enkel model, dat de Medion's zo voordelig kunnen zijn.

Ik snap niet waarom het dus zogenaamd zo "Logisch" zou moeten zijn...
Maar Gast12345 weet waarschijnlijk niet beter. Geeft niet, maar ik spreek liever uit ervaring. Dan zomaar wat te beweren...
Na al 4 modellen bij Aldi gekocht te hebben kan ik wel uit ervaring spreken. :wink:

Gesloten