LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Neem geen speedlinq !!!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
fleur is er klaar mee

Neem geen speedlinq !!!

Ongelezen bericht door fleur is er klaar mee »

Vorig jaar heb ik een speedlinq abonnement aangesloten. Dit was toen een hele goede aanbieding met een modem en een hoge snelheid. Ik betaal voor dit adsl abonnement 35 € per maand.
In het begin waren er geen problemen. Maar tegen het einde van mijn contractsperiode begonnen de problemen. Het internet deed het wel en dan weer niet. Na een maand deed het internet het helemaal niet meer. Ik heb alles nagekeken om te kijken waar het aan lag. De splitter, het modem, alle kabels, en de telefoonlijn van kpn. Het lag aan geen van alle.
Op alle mogelijke manieren heb ik toen geprobeert mijn adsl provider te bereiken. Tevergeefs. Ik heb ze een aantal keer gebeld en heb erg lang gewacht tot ik iemand te pakken kreeg. Na 15 € telefoonkosten was voor mij de maat vol. Ik heb ze gemaild een aantal keer, geen reactie. Vanuit de dealer heb ik nog een keer laten bellen, ze zeiden dat ik wel op tijd had betaald, maar dat ik verder contact op moest nemen met de klantenservice. Ik heb hierna besloten om het contract op te zeggen. Ik heb een contract nog nooit zo goed opgezegd.
Ik heb een brief gestuurd naar het adres wat de mevrouw aan de telefoon bij de dealer mij gegeven had. Dit heb ik nog gecontroleerd op speedlinq.com en dit adres kwam ovreen. Verder heb ik nog een mail gestuurd en via de site een opzegformulier ingevuld en opgestuurd. Hier heb ik een kopie van gemaakt en ook nog eens per post opgestuurd. Ik heb rekening gehouden met de opzegtermijn van 1 maand en het contract zou per 1 maart 2005 gestopt moeten zijn. Ik heb tot op de dag van vandaag nog geen contact kunnen krijgen met speedlinq. Helaas werd het bedrag nog steeds van mijn rekening geschreven. Ik heb meteen een gele kaart opgestuurd en een paar dagen later stond het bedrag weer op mijn rekening. Speedlinq heeft ondanks alles het niet helemaal begrepen. Ik heb namelijk weer een automatische incasso gehad van 35 euro. Ik stuur nu niet alleen een gele kaart op maar ook een rode kaart op. Ik hoop dat ze het nu wel begrijpen. Verder hoop ik dat iedereen die dit leest er wat van opsteekt en geen speedlinq abonnement neemt. Ik hoop ook dat er iemand is die dit al vaker mee heeft gemaakt en nog wat tips voor me heeft zodat ik nooit meer iets te maken hoef te hebben met dit bedrijf !

Gast

Re: Neem geen speedlinq !!!

Ongelezen bericht door Gast »

Trieste zaak, maar zo blijken veel internetbedrijven in elkaar te steken.Wel geld vangen, maar geen enkele vorm van service.

Alex12

Ongelezen bericht door Alex12 »

Mijn huisgenoot en ik hebben exact het zelfde probleem als Fleur. 10 maanden geen probleem en nu al 2 maanden nauwelijks internet en zo'n 120 EUR belkosten.
Het lijkt mee een goed idee dat Rader en/ of kassa hier een onderwerp aan gaan besteden.
In ieder geval schakel ik mijn rechtsbijstand verzekering in als ze niet over de brug komen met het geld.
Allen veel succes

Gast

Wil je niet hebben dat speedling nog geld van je rekening afschrijft laat door je bank een selectieve blakkade voor speedling maken, dan kunnen ze met geen mogelijkheid nog geld van je rekening afschrijven totdat je deze blokkade hebt opgeheven.

Een klein puntje nog, je hebt je opzegging toch wel aangetekend met bericht van ontvangst verstuurd, zo niet kunnen ze zeggen dat ze niks hebben ontvangen, en heb jij de bewijslast dat ze wel hebben ontvangen, en heb je mogelijk een probleem.

succes

Wikkie

Ongelezen bericht door Wikkie »

Ik had ook een mail gestuurd naar speedlinq en tot op de dag van vandaag nog steeds geen antwoord. heb daarom al besloten om daar geen abo te nemen en zo te lezen is dat maar goed ook

Gast

Dit bedrijf is echt een schande.
In het begin geen problemen maar eind vorig jaar begon de ellende.
Ik zal de technische details weglaten maar puur mijn ervaringen met de service van Speedlinq weergeven.
In januari/februari meerdere malen gemailed. (zowel helpdesk als administratie) --> geen antwoord.
In februari uiteindelijk contact opgenomen met de dure helpdesk en administratie.
Administratie kon telefonisch geen uitspraken doen maar adviseerde om mijn klacht (nog een keer dus) te mailen.
Ik moest hierna ophangen en hetzelfde nummer nogmaals bellen met een ander doorkiesnummer voor de helpdesk, doorverbinden kon niet !!!
Wederom zeer lang in de wacht.
Helpdesk is van een dusdanig niveau dat ik ze persoonlijk niet in de buurt van een PC zou laten komen.
Ik kon ze er niet van overtuigen dat een lijncheck geen antwoord op mijn probleem was maar dat is blijkbaar het enige antwoord dat ze hebben.
Uiteindelijk heb ik ze zover gekregen dat ze mijn klachten naar hun 2de lijn zouden doorsturen. (waarschijnlijk iemand met een abonnement op PC-Idee)
Op mijn vraag of die dan kontakt met mij zouden opnemen kreeg ik het antwoord dat als het over 2 weken nog niet opgelost was dat ik dan maar moest terugbellen !!!
Kortom je word afgescheept.
Resultaat van 17,50 Euro bellen is dus:
Advies om het in een mail te zetten en op te sturen. (wat ik dus al meerdere malen gedaan had) en een "lijncheck" wat geen enkel probleem van mij zou oplossen.
Dus alles nog een keer in een mail gezet en opgestuurd op advies van de administratie.
Tot mijn verbazing krijg ik een mail terug waarin staat dat de mailadressen van Speedlinq met terugwerkende kracht vanaf november 2004 zijn opgeheven en dat er alleen kontakt kan worden opgenomen via de dure telefoon of via de helppagina's op de site.
De administratie had mij dus ook het bos ingestuurd.
Na verloop van tijd was er via hun site een klachtenformulier in te vullen/uit te printen en op te sturen, dit ook gedaan.
Inmiddels zijn de klachtenformulieren echter weer verdwenen, ze kregen er waarschijnlijk te veel binnen. (net als de formulieren die je kon invullen door de helpdesk en administratie)
Eind maart eindelijk een mailtje gekregen waarin mijn problemen aan de lijnkwaliteit werden toegeschreven en verder niets.
Ik weet echter zeker dat dat het niet is omdat het tot die tijd goed gewerkt heeft.
Begin april via de site een "aanvraag voor opzegformulier" ingevuld.
Ondertussen was het geen verassing dat dit niet gebeurde.
Ruim een week later maar weer bellen.
Administratie had niets ontvangen blablabla en als ze het zouden hebben gehad dan had ik een mail moeten krijgen met een aanbieding om mij te houden als klant.
Dat is dus niet wat ik wilde.
Bovendien probeerde deze figuur een tussentijdse snelheidsverhoging ook nog te doen voorkomen als een nieuw kontrakt waardoor ik de termijn zou moeten uitzitten.
Gelukkig heb ik nog mail van deze toko waarin staat dat mijn abonnement verlengd wordt ivm. de snelheidswijzigingen en niet vernieuwd.
Uiteraard nog niets onvangen.

Het doel van Speedlinq is in mijn ogen om zoveel mogelijk inkomsten te genereren uit de telefoon.

Mail wordt niet gelezen of beantwoord.
Post raakt zoek.
Personeel scheept je af.
Ze proberen alles zo lang mogelijk te rekken.

De oplossing is dus:
Aangetekende brief met ontvangstbewijs waarin het kontrakt wordt opgezegd.(de postbode daar schijnt nogal veel post zoek te maken)
Automatische afschrijving blokkeren.
Op zoek naar een nieuwe provider.

Omdat ik niet kon geloven dat een bedrijf zo met zijn klanten omgaat ben ik nog wat verder gaan zoeken en kwam dit tegen:
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... /speedlinq

Blijkbaar ben ik niet de enige met problemen, 40 pagina's met Speedlinq ervaringen.

Tips:
Snelheidsverhoging of andere wijziging is geen nieuw kontrakt.
Kan Speedlinq zijn verplichtingen niet nakomen zoals downloadsnelheid/uploadsnelheid dan kan dat gebruikt worden om het kontrakt eenzijdig op te zeggen binnen de jaarlimiet. (vooral de uploadsnelheid kunnen ze in 80% niet halen omdat ze daarvoor van de netwerkleverancier afhankelijk zijn)
Hoewel de uploadsnelheid voor de meeste mensen niet belangrijk is, is dit wel een interessante achterdeur om onder het kontrakt uit te komen.

norbert2

Ongelezen bericht door norbert2 »

Ja, inderdaad, neem NOOIT SPEEDLINQ.
Werkelijk erg deze zakkenvullers, vul speedlinq in op google en word ziek.
Aangetekende brieven worden niet behandeld, mails niet beantwoord, enz enz. dus wat doe ik aangetekend opzeggen, geen reactie.
Maar nu kan ik zelfs geen nieuw ADSL abo nemen, of verhuizen of m,n lijn omzetten isdn naar analoog, omdat Speedlinq het ADSL signaal er niet af haalt !, zo hebben ze je maximaal in de tang en zijn baas over jouw telefoon aansluiting met nummer. Ik zou graag horen van iemand die succesvol beindigd heeft en is overgestapt.

norbert2

Vandaag zowaar een vaag mailtje van ze gehad.
Ik vroeg vele malen een ontvangstbevestiging van m,n aangetekende opzegging, maar dat durven de helden niet te geven. Mijn contract loopt tot 26 sept 2005.
Krijg ik het volgende antwoord:
We KUNNEN je contract pas per eind oktober 2005 beëindigen.
Kunnen dus, jaja nu weet ik nog niks concreets.
Toch wel mooi dat ik tenminste een antwoord krijg, ik heb toch wel dertig keer een vraag gesteld waar ik nooit ook maar IETS van gezien heb.
Ook mooi is de opmerking van een technische dienst medewerker de me nadat ik meer dan een MAAND zonder verbinding uiteindelijk heb gezeten belt en vraagt: hoe heeft u dat voor elkaar gekregen ?
Ik heb verder ook op het net nog verklaringen gelezen van ex medewerkers, nou dat geeft allemaal weinig hoop op een fatsoenlijke afloop.
Ook heb ik iemand gesproken die op het postadres in almere werkt, hij vertelde dat er vaker zeer erg kwade/huilende mensen aan de deur komen op zoek naar Speedlinq. Als je dat hoort weet je genoeg. Zelfs dit bedrijf, waar Speedlinq z,n lijntjes inkoopt, wil er graag van af !!, ik bedoel maar.

jest

Ongelezen bericht door jest »

Ergens op het forum heb ook ik een bericht geplaatst betreffende Speedlinq. Graag alle reacties naar [email protected]. of naar de redactie van www. boycot.nu.nl Doet Radar er niets mee dan hun wel!
Hoe meer mensen zich aanmelden, hoe beter!
Ik ben zelf van plan een rechtzaak tegen Speedlinq aan te spannen indien nodig :twisted:

de Volle Maat

Ongelezen bericht door de Volle Maat »

Deze brief heb ik laatst gestuurd.

Geachte oplichters

Ik probeerde jullie meerdere malen op dat belachelijk dure telefoonnummer van €.0.70 per minuut te bellen en wordt steed lange tijd in de wacht gezet.
Ook heb ik meerdere malen via die waardeloze site van jullie om een opzegformulier gevraagd, maar tot op heden niets ontvangen.
Ik ben hier nu al 3 maanden mee bezig en heb geen bewijs dat ik die formulieren aangevraagd heb.
Ook die emailadressen van jullie hebben jullie snel opgeheven zodat er geen bewijs van aanvraag tot opzegging kan plaatsvinden en jullie alleen nog via dat woekertelefoonnummer te bereiken zijn.
Het is mij duidelijk waar het hier om gaat, pure oplichterij en waarschijnlijk zijn jullie straks met de noordezon vertrokken.
Vanaf mei stop ik dus met de automatische betalingen en span een rechtzaak tegen jullie aan.
Ook zal ik elke instantie zoals radar/opgelicht enz. een kopie van deze brief toesturen als bewijs dat ik nu stappen ga ondernemen tegen jullie.
Ook zal ik deze zaak op zo veel mogelijk internetsites aan het licht brengen en iedereen afraden met speedlinq in zee te gaan.
Ik heb inmiddels internet bij een andere aanbieder aangevraagd, als jullie dit op wat voor manier dan ook tegenhouden, zal ik alle kosten op speedlinq verhalen.
Deze brief is tevens een besluit/aanvraag/bewijs tot het beeindigen van de overeenkomst tussen mij en speedlinq.
Ik heb meerdere malen internet van ander aanbieders gehad, wat service en bereikbaarheid betrefd zijn jullie de meest waardeloze.
Als ik binnen 7 dagen geen bericht krijg, zet ik al het hier boven vermeldde in werking.

Inmiddels heb ik mijn bank het maandbedrag via STORNO laten terug boeken. Ga direct bij je bank langs om de automatische betalingen stop te zetten.

Waarschijnlijk is het verplicht voor internet bedrijven om bereikbaar te zijn, deze nummers zijn echter nergens op hun site te vinden en hopen zo anoniem hun oplichterspraktijken te kunnen voortzetten.
Binnekort zal er een cameraploeg voor de deur staan om Speedlinq te ondervragen, ik denk dan dat het einde verhaal is voor SPEEDLINQ.

Daarom,....haal NU alvast uw geld terug bij uw bank voor het te laat is.

de Volle Maat

Ongelezen bericht door de Volle Maat »

Wat zullen we nu krijgen ????

Radar heeft mijn bericht veranderd en de bereikbare telefoonnummers van deze site verwijderd.

Werkt RADAR hier soms aan mee?

Via RIPE of gewoon het adres van "SPEEDLINQ televisieweg 2 Almere" in te tiepen, wel tussen aanhalingstekens en dan op Google search.
Dan duiken er verschillende telefoonnummers en adressen op.
De NAAM die je ziet bovenaan het adres in Den Haag is van de op(l)richter eigenaar P.i.e.t.e.r P.o.t.r.e.

RADAR SCHAAMT U !!!! :evil: :evil: :evil:

Gast

Ik heb ook een adres gevonden in Den Haag. Deze verwijst volgens internet naar ene meneer huygens. Deze naam heb ik vaker gezien, als je het aan mij zal vragen heeft hij er ook iets mee te maken.

Gast

Goed, de volle maat, speciaal voor jou 1 van de gedragsregels.

Gebruiksvoorwaarden

Het is bezoekers niet toegestaan om persoonlijke informatie (zoals telefoonnummers, privé-adressen) van anderen in de bijdragen op te nemen

norbert2

Nu weer wat,
Op verzoek van de helpdesk heb ik mijn modem opgestuurd, deze was defect . Na weken en veel gemail/gebel onduidelijkheid kreeg ik een ander modem.
Ingeplugd, en daar was de verbinding weer, dus was het vorige modem idd defect toch ?. Nu krijg ik een rekening omdat ik een niet defect modem zou hebben opgestuurd, kosten 37,50, als ik niet reageer loopt mijn abo nog een jaar door en ga ik akkord met deze zwendel.
Mijn opzegginging daar is nu na een maand ook op gereageerd, en MAX stelt doodleuk dat de maximale wachttijd voor de helpdesk niet langer is dan 3 minuten, een stukje uit het mailtje
<knip>

De gemiddelde wachttijd voor de technische helpdesk is echter slechts drie minuten. Daarnaast kunt u voor administratieve zaken via de formulieren op onze website met Speedlinq contact opnemen. Uiteraard is ook Speedlinq gebaat bij een snelle oplossing van problemen. Op insinuaties in andere richting wens ik dan ook niet te reageren

Max < knip>

Ik had besloten het erbij te laten, nu blijkt dat me niets anders rest dan toch me geld terug te halen.
Ik hoop dat ik hoor van iemand is die wel van ze af is gekomen.

Gast

Zit in precies hetzelfde schuitje als norbert2:

Heb sinds januari abonnement bij Speedlinq. In eerste instantie werkte het niet. Na paar telefoontjes met de "help"desk kreeg ik te horen dat m'n modem kapot was en ik deze moest opsturen. Heb ik gedaan en binnen een week kwam nieuwe modem binnen. Vanaf toen heb ik geen internet problemen meer. Er zat wel een brief bij het nieuwe modem dat wanneer bleek dat het geretourneerde modem niet kapot was, ik 37,50 euro moet betalen. Als ik het daar niet mee eens zou zijn, kon ik een mailtje naar de administratie sturen. Dit heb ik direct gedaan, want als zij me de opdracht geven iets terug te sturen omdat het kapot is, ga ik er naderhand natuurlijk niet voor betalen! Tot op heden heb ik nooit antwoord op m'n mailtjes gehad, waarop ik een aangetekende brief gestuurd heb met dezelfde inhoud als m'n mailtjes. Nooit antwoord/bevestiging gehad.
Gister kreeg ik een brief van Speedlinq in huis waarin staat dat het geretourneerde modem niet defect is en ik dus 37 euro moet betalen. Zeggen ze er doodleuk bij dat ze het graag op een nette manier willen oplossen en ze mij de mogelijkheid geven m'n abonnement met een jaar te verlengen. Als ik dat doe dan hoef ik de "boete"niet te betalen. Zijn ze helemaal van de pot gerukt! Ik betaal niks en zeg per direct het abonnement op, al zal ik er nog tot het einde van het jaar aan vastzitten. Maar je kan er donder op zeggen dat als je op het laatste moment opzegt, ze je opzegging nooit ontvangen hebben. Ze antwoorden niet op mail en niet op (aangetekende) brieven, terwijl de slechte telefonische helpdesk je vertelt dat zij ze je niet kunnen helpen met administratieve zaken en je dus moet mailen..... ZUCHT........

Gio666

Ongelezen bericht door Gio666 »

Ik heb dezelfde probleem. Ik had twee maanden eerder opgezegd,maar hun accepteren niet. Mag pas na de dertiende maand opgezegd worden Je moet nu eerst op de aanbieding reageren dan pas wordt het opgezegd.Mag dit zo maar?
Ik had via mail en post opgezegd, maar nog nooit een reactie gehoord maar het is niet rechts geldig.

Boycot Speedlinq

Ongelezen bericht door Boycot Speedlinq »

Het enige wat je op dit moment kunt doen is naar je bank gaan en de automatische betaling stopzetten en het laatst betaalde bedrag terug te laten boeken.
Dat heb ik ook gedaan, je krijgt binnen 2 dagen ??? JA 2 dagen !!! een email terug dat het bedrag niet afgeschreven kon worden en je wordt verzocht dit binnen 7 dagen te doen. Replyen op dat mailtje kan natuurlijk niet. Zo zie je maar, als het om hun geld gaat reageren ze DIRECT !!
Aangezien Speedlinq zwaar in gebreken is gebleven zullen ze geen incasso inschakelen omdat ze weten dat ze geen poot om op te staan hebben. Ze zullen waarschijnlijk wel dreigen met incasso, maar zullen het niet tot een rechtzaak laten komen.
Omdat de problemen met Speedlinq nu alom bekent zijn, denk ik dat geen enkel incassobureau met Speedlinq in zee durft.

Dus wees niet zo bang en blokker die hap, je zal hooguit een paar weken geen internet hebben.
Het bedrag wat je terug laat storten is namelijk een vooruitbetaling en dus geen diefstal en op contractbreuk kunnen ze het al helemaal niet gooien, want contractbreuk is het enige wat Speedlinq op dit moment doet.
Bewaar wel alle mogelijke stukken/emails voor eventuele rechtzaken.
Vooral die "Vanaf heden is het [email protected] niet meer in gebruik, we zijn alleen nog via de telefonische helpdesk te bereiken"

jv

Ongelezen bericht door jv »

Ik heb sinds 1 febr jl speedlinq. (3024-1024) sagem modem is niks en ik had nog een speedtouch modem van alcatel. werkt perfect. 3 maanden abbo geld van 35 afgeschreven. en gisteren mijn geld-terug ontvangen van 320 euri, conform de afspraak. Ik heb geen enkel probleem met speedlinq, heb helpdesk NIET hoeven bellen. In alg voorwaarden staat duidelijk hoe actie loopt en waar je je aan te houden hebt. Daarnaaast is het handig als je wat van internet en adsl weet.

Dims

Ongelezen bericht door Dims »

Bij mij is het nog gekker. Mijn ADSL verbinding bij Speedlinq heeft nooit gewerkt omdat het uiteindelijk technisch niet mogelijk bleek mij ADSL te leveren.
Op hun verzoek heb ik het modem retour gezonden, logisch. Maar nu sturen ze een rekening van 37,50 euro of ik kan mijn abonnement verlengen, maar ik heb nooit een abonnement gehad.
Kortom dit bedrijf is één grote puinhoop. Ik raad iedereen aan geen zaken met Speedlinq te doen.
Gr.Robert

Gesloten