LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Flink beetgenomen door 12 move,pas op voor deze provider!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Gast

Flink beetgenomen door 12 move,pas op voor deze provider!

Ongelezen bericht door Gast »

Enige maanden geleden werd ik door 12move benaderd voor een gratis adsl contract, het enige wat ik hoefde te betalen was 16,95 voor de eerste maand, en alle daaropvolgende maanden 26,95 p/m abonnementskosten.
Ik dacht: dat ziet er goed uit, en ik besloot een verbintenis aan te gaan.
Gratis modem, kortom het hele pakket gratis, wat wil je nog meer?

Nadat ik mijn handtekening had gezet kwam echter een einde aan al het moois: plotseling kwam er een brief met daaronder in hele kleine lettertjes, dat je eerst even 200 euro aan kosten diende te betalen, die dan na het terugzenden van de rekening
binnen 6 weken zouden worden teruggestort
Voordat ik het wist waren die 200 euro al van mijn rekeing afgeschreven.
Inmiddels zijn er 8 weken verstreken, maar nog steeds geen cent terug gezien.
Op meer dan 25 emails wordt niet gereageerd, en de helpdesk is niet bereikbaar, hoe vaak ik al heb gebeld: eerst zijn er 12 wachtenden voor mij, en als ik dan aan de beurt ben, blijft het stil, er neemt niemand op.
Kortom, bakken met geld betalen, maar niets wijzer worden.
Ik weet nu dus helemaal niet of ik mijn geld ooit nog terug krijg van de bende bedriegers. Het is schandalig zoals deze provider werkt.
Ik waarschuw een ieder: pas op, laat je er niet inluizen!
Zijn er meerdere mensen met dezelfde klacht, of een soortgelijke klacht?
Weet iemand wat ik nu nog kan doen?

Gast

Re: Flink beetgenomen door 12 move,pas op voor deze provider!

Neem eerst de voorwaarden eens goed door. Let hierbij op de termijn waarbij deze 200 euro teruggeboekt zou moeten zijn. Vervolgens aangetekende brief schrijven waarbij je de provider 30 dagen na briefdatum de gelegenheid geeft om de 200 euro terug te boeken.

Gebeurt dit niet, beticht ze van contractbreuk en ontbindt de overeenskomst eenzijdig op grond hiervan. Wat je ook kunt doen is je na die 30 dagen beroepen op je opschortingsrecht: Je betaalt in de volgende maanden geen abonnementsgeld tot je de 200 euro terug hebt.

Brieven goed bewaren!

Gast

Re: Flink beetgenomen door 12 move,pas op voor deze provider!

Ik kwam het volgende tegen onder Actievoorwaarden op de site van 12Move:
Voorwaarden terugstorten éénmalige korting
Het modem en de aansluitkosten worden eerst bij u in rekening gebracht. Om in aanmerking te komen voor restitutie van de éénmalige kosten (totaal 143,95 euro), stuurt binnen 5 maanden een kopie van uw factuur naar 12move. Op deze factuur dienen de bovengenoemde kosten vermeld te staan.

Deze factuur stuurt u naar onderstaand adres. 12move stort het bedrag binnen 6 weken na ontvangst van de factuur op uw rekening. 12move stort het genoemde bedrag alleen terug indien 12move binnen de bovengenoemde termijn in het bezit is van een kopie van uw factuur en het factuurbedrag reeds door u aan 12move is voldaan.

Korting op andere modems
Als u kiest voor een Multi-PC modem in plaats van een Ethernet modem, dan ontvangt u voor een meerprijs van 30 euro het Doe-Het-Zelf Installatiepakket met het Multi-PC modem. Voor een meerprijs van 70 euro ontvangt u het Doe-Het-Zelf Installatiepakket met het Draadloos Multi-PC modem. Voor een meerprijs van 100 euro ontvangt u het Doe-Het-Zelf Installatiepakket met het Draadloos Multi-PC modem (uitgebreid).

12move ADSL zonder modem
Als u kiest voor 12move ADSL zonder modem, dan komt u niet in aanmerking voor een éénmalige korting van 69 euro.

Termijn
Poststukken na 5 maanden ontvangen, worden niet meer in behandeling genomen voor deze 12move ADSL Actie.

Postadres 12move
o.v.v. 12move ADSL Actie
Antwoordnummer 54016
3503 RB Utrecht (postzegel niet nodig)
Het kan zijn dat u ook de kopie van de factuur moet opsturen. Dit wordt bij dit soort marketing gemakshalve nog wel eens achterwege gelaten.

Gesloten