LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] WAARSCHUWING: Interner Registratie Dienst
WAARSCHUWING: Interner Registratie Dienst
Wij ontvingen gisteren een rekening van de IRD: Internet Registratie Dienst, met aangehechte acceptgiro.
Of wij binnen 14 dagen wilden betalen, anders werden onze internet gegeven verwijderd uit hun emailgids.
Uiteraard betalen wij niet, wij hebben nooit toestemming gegeven om onze gegevens in hun gids op te laten nemen.
Bij deze: wees allemaal gewaarschuwd, trap er niet zomaar in.
Wij vermoeden dat alle bij de KvK ingeschreven ondernemingen een soortgelijke factuur hebben ontvangen!
(een zoekopdracht op de betreffende site (ter controle of we op dit moment dan wel vermeld staan) levert niets op: "All Application Servers are busy (code -104)")
Of wij binnen 14 dagen wilden betalen, anders werden onze internet gegeven verwijderd uit hun emailgids.
Uiteraard betalen wij niet, wij hebben nooit toestemming gegeven om onze gegevens in hun gids op te laten nemen.
Bij deze: wees allemaal gewaarschuwd, trap er niet zomaar in.
Wij vermoeden dat alle bij de KvK ingeschreven ondernemingen een soortgelijke factuur hebben ontvangen!
(een zoekopdracht op de betreffende site (ter controle of we op dit moment dan wel vermeld staan) levert niets op: "All Application Servers are busy (code -104)")
Re: WAARSCHUWING: Interner Registratie Dienst
IRD is een debieus bedrijf, waarvan er meerdere zijn.
Deze sturen facturen waarvan ze hopen dat deze betaald worden, en worden deze betaald zit je meestal vast aan een contract, en wordt het soms zeer moeilijk er vanaf te komen.
zie ook onderstaande links
http://www.sidn.nl/sidn/flat/Nieuws/Nieuwsitems/
Nota_s_IDCN_en_IRD_hebben_niets_met_SIDN_te_maken/
http://www.emerce.nl/artikel.jsp?id=46787
Vroeger had je de stichting "Eerlijk Zaken Doen" deze hebben destijds ook herhaaldelijk gewaarschuwd voor dit soort bedrijven.
Ik weet niet of voor deze stichting een andere organisatie in de plaats is gekomen die tegen dit soort bedrijven ageert.
Ik meen mij ook te herinneren dat er in programma's als Radar of Kassa ook in het verleden aan dit soort bedrijven aandacht is besteed, en gewaarschuwd om vooral niet te betalen.
Zoek met google maar eens met de sleutel "eerlijk zaken doen"
Deze sturen facturen waarvan ze hopen dat deze betaald worden, en worden deze betaald zit je meestal vast aan een contract, en wordt het soms zeer moeilijk er vanaf te komen.
zie ook onderstaande links
http://www.sidn.nl/sidn/flat/Nieuws/Nieuwsitems/
Nota_s_IDCN_en_IRD_hebben_niets_met_SIDN_te_maken/
http://www.emerce.nl/artikel.jsp?id=46787
Vroeger had je de stichting "Eerlijk Zaken Doen" deze hebben destijds ook herhaaldelijk gewaarschuwd voor dit soort bedrijven.
Ik weet niet of voor deze stichting een andere organisatie in de plaats is gekomen die tegen dit soort bedrijven ageert.
Ik meen mij ook te herinneren dat er in programma's als Radar of Kassa ook in het verleden aan dit soort bedrijven aandacht is besteed, en gewaarschuwd om vooral niet te betalen.
Zoek met google maar eens met de sleutel "eerlijk zaken doen"
Een aantal jaren geleden werkte in ik nog in het basisonderwijs op het secretariaat van een scholenverening. Drie van onze vijf scholen hadden zo'n fake nota van Biz Telefoongids Amsterdam ontvangen. Uiteraard zijn die nota's niet door ons betaald.
Met name scholen en andere instellingen die niet zo scherp letten op hun administratie kiezen ze als slachtoffers. Er zijn altijd wel een aantal die braaf hun handtekening op de acceptgiro zetten en dus betalen.
Met name scholen en andere instellingen die niet zo scherp letten op hun administratie kiezen ze als slachtoffers. Er zijn altijd wel een aantal die braaf hun handtekening op de acceptgiro zetten en dus betalen.
Hier ook zo'n ola ontvangen. Natuurlijk niet betalen die onzin. Ze vermelden wel netjes dat de rekening vervalt als je niet betaald. Ben benieuwd hoe de IRD dit omzetbelastingtechnisch aanpakt. Volgens mij krijgen ze van onze blauwe vrienden een voorlopige aanslag omzet bealsting waar je niet overheen kan kijken.
Meteen maar alles formeel indienen kan ook via:
http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?a ... ectieID=59
http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?a ... ectieID=59
Tsja, dit soort gasten kan je maar op 1 manier aanpakken: collectief.
Wanneer iedereen hier een niet bestaand bedrijf aanmeld op hun site www.ird.nl dan vervuild de database en hebben ze een hoop werk om e.a. weer schoon te krijgen. Natuurlijk moet u dat natuurlijk niet doen want dat is zielig, maar dat is wel de achilleshiel van dit soort creatievelingen.
Wanneer iedereen hier een niet bestaand bedrijf aanmeld op hun site www.ird.nl dan vervuild de database en hebben ze een hoop werk om e.a. weer schoon te krijgen. Natuurlijk moet u dat natuurlijk niet doen want dat is zielig, maar dat is wel de achilleshiel van dit soort creatievelingen.
Dan moet je ook maar niet zo'n sufk u t aannemen die secretaresse heet en alles beter denkt te weten. Ik betaal mijn eigen rekeningen en heb nooit problemen. Dingen die ik niet besteld heb verdwijnen bij mij zo in de prullenbak waar ze thuis horen.
Op 11-02-2005 ontving onze zoon een rekenig van:
Intermedia BV Afdeling Instaweb
postbus 2084
7801 CB Emmen
Deze rekening bedroeg 199,95 Euro
Hij zou een instaweb hostingpakket aangevraagd hebben
Maar dat heeft hij nooit aangevraagd.
Ik heb toen naar: [email protected]
Een Email gestuurd dat hij nooit een hostingpakket had aangevraagd.
En dat hij niet eens meerderjarig is.
Als antwoord kreeg ik dat hij volgens hun wel een hostingpakket had aan gevraagd en dat zou vanuit ons Email adres verzonden zijn
Hij zou zelfs al ingelogd hebben.
Wat volgens ons helemaal niet waar is.
Maar nu heeft onze zoon een herinnering gekregen om toch die
199,95 Euro te betalen
Een telefoon nummer van Intermedia kan ik nergens vinden
Er is wel in Beek (Zuid Limburg) een firma met de zelfde naam
En waar ik wel een telefoonnummer van heb gevonden op internet
Die heb ik dan ook gebeld en kreeg als antwoord dat ik de zoveelste was met die zelfde klacht
En die meneer heeft ons dan ook attent gemaakt op U (radar)
Wij weten niet goed wat we nu hiermee aan moeten
En zijn echt niet van plan te betalen
Hopenlijk kunt U ons verder helpen
Met vriendelijke Groeten
Gerty en John Goossens
Stationstraat 112
6191BG Beek (Lb)
Intermedia BV Afdeling Instaweb
postbus 2084
7801 CB Emmen
Deze rekening bedroeg 199,95 Euro
Hij zou een instaweb hostingpakket aangevraagd hebben
Maar dat heeft hij nooit aangevraagd.
Ik heb toen naar: [email protected]
Een Email gestuurd dat hij nooit een hostingpakket had aangevraagd.
En dat hij niet eens meerderjarig is.
Als antwoord kreeg ik dat hij volgens hun wel een hostingpakket had aan gevraagd en dat zou vanuit ons Email adres verzonden zijn
Hij zou zelfs al ingelogd hebben.
Wat volgens ons helemaal niet waar is.
Maar nu heeft onze zoon een herinnering gekregen om toch die
199,95 Euro te betalen
Een telefoon nummer van Intermedia kan ik nergens vinden
Er is wel in Beek (Zuid Limburg) een firma met de zelfde naam
En waar ik wel een telefoonnummer van heb gevonden op internet
Die heb ik dan ook gebeld en kreeg als antwoord dat ik de zoveelste was met die zelfde klacht
En die meneer heeft ons dan ook attent gemaakt op U (radar)
Wij weten niet goed wat we nu hiermee aan moeten
En zijn echt niet van plan te betalen
Hopenlijk kunt U ons verder helpen
Met vriendelijke Groeten
Gerty en John Goossens
Stationstraat 112
6191BG Beek (Lb)
Ten eerste, er moet een overeenkomst zijn gesloten. Die is er waarschijnlijk niet. Maar hier kun je naar vragen. Of je hem ook krijgt, is een tweede. Bewaar in ieder geval de correspondentie hierover.
Tja, ik zou niet betalen als ik niet zeker weet dat er een overeenkomst is. U kunt een incassobureau aan uw broek krijgen, niet dat die waarschijnlijk zo integer is, maar vertel deze hetzelfde: Dat er volgens u geen overeenkomst is tenzij het tegendeel wordt bewezen.
Ze kunnen u voor de rechter dagen, echter, als er geen overeenkomst is, zullen ze dat zeker niet doen.
Tja, ik zou niet betalen als ik niet zeker weet dat er een overeenkomst is. U kunt een incassobureau aan uw broek krijgen, niet dat die waarschijnlijk zo integer is, maar vertel deze hetzelfde: Dat er volgens u geen overeenkomst is tenzij het tegendeel wordt bewezen.
Ze kunnen u voor de rechter dagen, echter, als er geen overeenkomst is, zullen ze dat zeker niet doen.
Laat je vooral niet gek maken door dit soort bedrijven, ze kunnen het bloed wel proberen onder je nagels vandaan te halen.
Stuur als reactie op de factuur 1 brief, waarin je opheldering vragt, en bewijsmateriaal voor de overeenkomst,met dien verstande dat als U geen reactie of bewijsmateriaal ontvangt,U dekwestie als afgedaan beschouwd, op aanmaningen e.d. dan niet meer reageren, wel deze correspondentie goed bewaren.
Mocht er een incassoburo ingeschakeld worden doe dan het zelfde door slechts 1 brief te verzenden, met dezelfde vragen.
Ze zullen wel dreigen met rechtszaken e.d. maar laat je hierdoor niet gek maken, voor 99 % is het zeker dat ze deze niet zullen aanspannen, mochten ze dit onverhoopt wel doen ga er dan heen met alle corrspondentie di U heeft, en verzoekde rechtbankdan dat ze de overeenkomst overleggen.
Als Uw zoon minderjarig is moet deze overeenkomst zijn voorzien van Uw handtekening, zet onder Uw brieven echter aan hun niet Uw handtekening, deze is met een scanner eenvoudig op een overeenkomst te kopieren, dit soort "bedrijven" is overal toe in staat.
succes toegewenst.
Stuur als reactie op de factuur 1 brief, waarin je opheldering vragt, en bewijsmateriaal voor de overeenkomst,met dien verstande dat als U geen reactie of bewijsmateriaal ontvangt,U dekwestie als afgedaan beschouwd, op aanmaningen e.d. dan niet meer reageren, wel deze correspondentie goed bewaren.
Mocht er een incassoburo ingeschakeld worden doe dan het zelfde door slechts 1 brief te verzenden, met dezelfde vragen.
Ze zullen wel dreigen met rechtszaken e.d. maar laat je hierdoor niet gek maken, voor 99 % is het zeker dat ze deze niet zullen aanspannen, mochten ze dit onverhoopt wel doen ga er dan heen met alle corrspondentie di U heeft, en verzoekde rechtbankdan dat ze de overeenkomst overleggen.
Als Uw zoon minderjarig is moet deze overeenkomst zijn voorzien van Uw handtekening, zet onder Uw brieven echter aan hun niet Uw handtekening, deze is met een scanner eenvoudig op een overeenkomst te kopieren, dit soort "bedrijven" is overal toe in staat.
succes toegewenst.
Ook mijn zoon heeft geprobeert een site te openen en de kleine lettertjes niet gelezen(ik trouwens ook niet)
Hij is 17 jaar en dus ook nog niet meerderjarig...ik wil hier even een link plaatsen waar ook telefoonnummers bij staan....
ik ga eerst een aangetekende brief sturen naar p.beekman en een telefoontje naar alex de groot.
ik hoop dat iemand er iets aan heeft...jeannette
Resultaat voor instaweb.nl
Domeinnaam instaweb.nl (volgend domein)
Status actief
Registrant P. Beekman BV
Phileas Foggstraat 28
7825 AK EMMEN
Netherlands
Domicilie N/A
Gebonden aan ADR ja
Administratief contact P. Beekman
+31 (0)612759033
[email protected]
Registrar Cubix International
Gedempte Zuiderdiep 113
9711 HE GRONINGEN
Netherlands
Technisch contact Alex de Groot
+31 (0)263723693
[email protected]
Nameserver ns1.cubix.nl 62.212.86.3
Nameserver ns2.cubix.nl 62.212.86.5
Datum registratie 21-10-2004
Record laatst gewijzigd 21-10-2004
Record onderhouden door NL Domain Registry
Hij is 17 jaar en dus ook nog niet meerderjarig...ik wil hier even een link plaatsen waar ook telefoonnummers bij staan....
ik ga eerst een aangetekende brief sturen naar p.beekman en een telefoontje naar alex de groot.
ik hoop dat iemand er iets aan heeft...jeannette
Resultaat voor instaweb.nl
Domeinnaam instaweb.nl (volgend domein)
Status actief
Registrant P. Beekman BV
Phileas Foggstraat 28
7825 AK EMMEN
Netherlands
Domicilie N/A
Gebonden aan ADR ja
Administratief contact P. Beekman
+31 (0)612759033