Pagina 1 van 2

JVC t.v. na 1 jaar voor de zoveelste keer kapot!!

Geplaatst: 07 apr 2005 16:05
door Juup
hoi,

een jaar en twee maanden geleden hebben wij een jvc home-cinemaset gekocht voor € 3200.00
de t.v. was € 1599.00, dus geld zat voor de schroothoop die wij in huis hebben.
na een half jaar ging er van de t.v. een box stuk.
gebeld naar de dealer, opgehaald en weggebracht naar het service-enreparatiecentrum van JVC. na 6 weken kregen we de t.v. terug. box was niet gemaakt en de behuizing was zwaar beschadigd. dealer weer gebeld, t.v. opgehaald en weer weggebracht. dit keer duurde het maar liefst 8 weken. de box was gemaakt, er zat een nieuwe behuizing omheen, maar die was zo mogelijk nog zwaarder beschadigd dan de vorige. dus, weer dealer gebeld, ding weer op laten halen en na 6 weken hadden we weer een nieuwe t.v. ( ahum) terug.
nou is er dus weer een box kapot. dealer geweest en ze komen de t.v. volgende week weer ophalen ter reparatie.
nou heb ik dus geen vertrouwen meer in een goede afloop.
mijn vraag is of ik dit zomaar moet nemen? ik koop iets waarvan ik mag verwachten dat het goed is. na nog geen jaar is er al iets aan defect. na een hoop gezeik is dit opgelost, maar nou is er weer iets aan.
mag ik niet gewoon een andere t.v. eisen, want ik ben het er eigenlijk niet mee eens dat de t.v. weer ter reparatie opgestuurd wordt. of moet ik met deze regeling akkoord gaan.
ik hoop dat iemand raad weet.

Re: JVC t.v. na 1 jaar voor de zoveelste keer kapot!!

Geplaatst: 07 apr 2005 21:56
door inxsnl
Hallo
Ik ga er van uit dat de reparaties op schrift staan.
Als ik u was zou ik kontakt opnemen met jvc nederland en de klacht voorleggen.
Na 3 reparaties binnen de garantie termijn mag u een nieuwe eisen tenzij jvc aannemelijk kan maken dat het na de vierde reparatie goed is.

groet Tim

Re: JVC t.v. na 1 jaar voor de zoveelste keer kapot!!

Geplaatst: 09 apr 2005 11:49
door juup
ik heb dus al contact gehad met JVC. ik heb een hele brief geschreven, telefonisch contact gehad maar JVC schuift alle verantwoordelijkheid af op de dealer. EXPERT in dit geval. EXPERT schuift de verantwoordelijkheid weer af op het bedrijf dat de reparaties verricht. Expert zegt dat JVC dit bedrijf aangewezen heeft als het enigste bedrijf dat de reparaties uit mag voeren, anders vervalt de garantie. verder zegt Expert heel veel klachten ontvangen te hebben van de reparatieservice van dit betreffende bedrijf. maar, ze doen er vervolgens niets aan. nou komen ze a.s. dinsdag onze t.v. weer ophalen ter reparatie, maar ik ben het hier niet mee eens. ik heb dit ook kenbaar gemaakt naar Expert, maar hun beweren dat zij geen andere weg kunnen bewandelen. help aub, want wij hebben geen vertrouwen meer in dit bedrijf.

Re: JVC t.v. na 1 jaar voor de zoveelste keer kapot!!

Geplaatst: 09 apr 2005 14:26
door inxsnl
Ik begrijp de situatie en bied bij deze mijn hulp aan .
[email protected]

groeten Tim

Re: JVC t.v. na 1 jaar voor de zoveelste keer kapot!!

Geplaatst: 09 apr 2005 17:26
door juup
hoi tim,

heel vriendelijk van je dat je wilt helpen, maar voor ik mijn hele hebben en houwen naar je toestuur wil ik wel graag weten wie je o.a. bent en wat je o.a. doet.
werk je voor tros radar? heb je je gespecialiseerd in dit soort zaken. begrijp me niet verkeerd, ik ben heel blij met je hulp maar vandaag de dag moet je toch een beetje voorzichtig zijn met aan wie je je gegevens e.d. toestuurt.
met vriendelijke groet,
judith

Re: JVC t.v. na 1 jaar voor de zoveelste keer kapot!!

Geplaatst: 09 apr 2005 17:48
door inxsnl
I understand.

Ik ben ex ondernemer en heb met vele fabrikanten van doen gehad.
Daarnaast is m`n hobby consumentenrecht.
Ik help niet iedereen .
Jullie hebben zo te lezen alles al geprobeerd,en wil ik graag een poging ondernemen als jullie dat willen.
Ik werk niet voor de tros .


Groeten Tim

Re: JVC t.v. na 1 jaar voor de zoveelste keer kapot!!

Geplaatst: 01 mei 2005 23:41
door beuk
Dit is voor mij een zeer herkenbaar probleem.

Heb 1 jaar geleden bij Media Markt een JVC breedbeeldtelevisie gekocht.De televisie is nu in totaal 3x kapot gegaan in dit jaar binnen de garantie.Nu was voor mij de maat vol en ik eiste een nieuw toestel wat ik natuurlijk niet voor elkaar heb gekregen.Inmidddels is de tv weer klaar en wordt a.s. dinsdag weer thuis bezorgt.Vorige week is de garantie van dit toestel verlopen en ik verwacht binnen een afzienbare tijd weer problemen,omdat de tv ook 3x dezelfde klacht had.Ik heb ook geen vertrouwen meer in dit toestel.Wat moet ik nu de garantie is verlopen en ik weer hetzelfde probleem krijg??Kan ik dan fluiten naar mijn toestel??In totaal heb ik van dit jaar het tv toestel 9 weken geen gebruik kunnen maken ,ben dan ook 6x een halve dag thuisgebleven voor reparatiedienst.Ik vind dan ook dat Media Markt en JVC Nederland een hele slechte service hebben gegeven. Wat kan ik verder doen???

Van mij krijgen deze twee bedrijven een ijskoude douche!!!!!!!!!

Re: JVC t.v. na 1 jaar voor de zoveelste keer kapot!!

Geplaatst: 02 mei 2005 02:40
door resp00112469
Eerst even iets recht zetten. JVC heeft GEEN eigen service dienst dus worden de reparatie's NIET door JVC zelf gedaan. Er is een service dienst welke voor JVC deze reparatie's uitvoert. Verder is niet bekend wat het probleem met dit toestel is. Altijd en dat heb ik vele malen gehoord, is het precies hetzelfde en dat is beslist NIET waar. Het kan zijn dat een bepaalde storing niet goed is verholpen en dat kan ZEER veel oorzaken hebben! Wat het meest voorkomt is dat de klacht NIET goed wordt gemeld en dan is het zoeken naar een speld in een hooiberg. Wordt de fout niet gezien in de werkplaats, dan loop je het risico dat het probleem er in blijft zitten. Veel, HEEL veel hangt af van de persoon aan de balie hoe een bepaalde klacht wordt omschreven. Als dit onvolledig is dan weet de technicus in de werkplaats ook niet wat er specifiek aan mankeert. Ik heb genoeg TV's gehad met het is steeds dezelfde klacht, maar dikwijls met totaal verschillende oorzaken. Dus, voordat er een koude douche gegeven gaat worden, SCHRIJF ZO GEDETAILLEERD MOGELIJK OP WAT DE VERSCHIJNSELEN ZIJN EN PLAK DAT OP HET APPARAAT!!!!!!! dan weet de technicus wat hij moet doen.

Vr. Gr. Hans.

Re: JVC t.v. na 1 jaar voor de zoveelste keer kapot!!

Geplaatst: 02 mei 2005 08:45
door Gast
Dat JVC xijn reparaties uitbesteed lijkt me nou niet echt relevant in deze.

Re: JVC t.v. na 1 jaar voor de zoveelste keer kapot!!

Geplaatst: 02 mei 2005 17:27
door juup
dat jvc zijn reparaties uitbesteed is denk ik wel van belang.
dit is zo`n knuddebedrijf ( onze televisie is drie keer van reparatie teruggekomen met zo gigantisch veel beschadigingen aan beeldbuis, omhuizing, noem maar op).
ik denk wel dat het voor jvc van belang is om een nieuw bedrijf in te schakelen die zijn reparaties uitvoert, want dit is beslist geen goede reclame.
inmiddels hebben wij het allernieuwste, allerlaatste model binnenstaan, deze hebben wij twee weken geleden mogen ontvangen, en zijn de leverancier, Expert, hier ook dankbaar voor.

Re: JVC t.v. na 1 jaar voor de zoveelste keer kapot!!

Geplaatst: 02 mei 2005 19:17
door Gast
Dat is dus wat ik reeds met het voorgaande bedoelde. JVC kan niet zijn verantwoordelijkheid ontlopen door een derde de reparaties te laten verrichtten. Het is dan ook goed dat dit soort zaken op dit forum aan de orde komen.

Re: JVC t.v. na 1 jaar voor de zoveelste keer kapot!!

Geplaatst: 03 mei 2005 22:20
door Gast
ik vind het wel jammer dat JVC niet concreet op zoek gaat naar een andere reparateur, want ik heb nou zelf gezien hoe dit bedrijf omgaat met klachten en dit is ver beneden peil.
ik zou zeggen, de aanhouder wint, zorg dat je je rechten en plichten als consument kent, en stap hiermee naar de winkelier.
veel succes.

Re: JVC t.v. na 1 jaar voor de zoveelste keer kapot!!

Geplaatst: 04 mei 2005 10:52
door Gast
vreemd dat er opeens zoveel problemen met JVC-tv's zijn.
Ik heb nu al 5 jaar een JVC breedbeeld tv en een jaar of twee een dvd-speler (met extra boxen) van JVC en nog nooit problemen met welk aparaat dan ook gehad.
Ook al 5 jaar een JVC videorecorder en ook die geeft geen problemen.

Re: JVC t.v. na 1 jaar voor de zoveelste keer kapot!!

Geplaatst: 13 mei 2005 23:51
door beuk
Wij zijn bezig geweest om de garantie te verlengen want na drie x hetzelfde defecte onderdeel te laten repareren is onze garantie voorbij!!
Eindelijk troffen wij een begripvolle medewerkster bij de MM die vertelde dat ze voor ons ging vechten voor extra garantie.
Van de week kreeg ik een telefoontje dat ze voor ons een nieuwe tv kon regelen,maar eerst moeten wij de oude inleveren.
Een paar dagen later kunnen we een nieuwe tv ophalen.
De oude zullen we eerst even merken op een onopvallende plek want het vertrouwen in JVC is toch weg omdat ze ons al een jaar in de kou hebben laten staan.
Het zal me niets verbazen als we onze oude tv weer terug krijgen.
Misschien denk ik negatief maar de reparaties hebben bij elkaar al meer gekost als de hele tv dus!!(volgens de reparatiedienst).
Jammer dat het zolang moest duren voor we een goede oplossing kregen.

Re: JVC t.v. na 1 jaar voor de zoveelste keer kapot!!

Geplaatst: 20 mei 2005 12:47
door mr T
Probeer de koop te ontbinden. Is waarschijnlijk, gezien ook de voorgeschiedenis en de prijs, wel mogelijk. Ben je er vanaf. JVC heeft de kans gehad het probleem te herstellen en heeft dit nagelaten. Nakoming van de verplichting tot levering van deugdelijke electronica hoeft niet meer te worden aangenomen. Deel dit mee aan de leverancier en laat de koop anders via de rechtbank ontbinden.

Re: JVC t.v. na 1 jaar voor de zoveelste keer kapot!!

Geplaatst: 31 mei 2005 13:45
door mr. H.
Tsja, mr. T., daar zegt u een waar woord.

Het probleem is echter voor veel mensen dat ontbinden - tenzij ik mij sterk vergis - via de (ogv de algemene voorwaarden competente) arrondissementsrechtbank moet gebeuren; en dat vormt op zich natuurlijk al een forse drempel voor veel mensen (denk aan griffiekosten; advocaatkosten; en natuurlijk: bewijslast).

Ik zit met hetzelfde probleem als veel van de mensen hierboven; binnen de garantie-termijn is de JVC-tv al twee keer (I kid you not) vervangen; ik ben nu dus bezig met mijn derde exemplaar! Nu, bijna een jaar na het verstrijken van de garantie-termijn voor de laatste levering, blijkt dat het ding dolby digital-geluid niet (goed) weergeeft.

Als het juridisch uitgeknokt moet worden, betekent dit dus dat ik een beroep op non-conformiteit zou moeten doen (je mag van een tv verwachten dat hij langer dan anderhalf jaar correct functioneert)...

De vestiging van Expert in mijn woonplaats heeft nu toegezegd om contact op te nemen met JVC om nogmaals naar een oplossing te zoeken... Ik moet hierbij zeggen dat Expert zich tot op heden welwillend en hulpvaardig heeft opgesteld. Ben benieuwd hoe het verder gaat...

Re: JVC t.v. na 1 jaar voor de zoveelste keer kapot!!

Geplaatst: 02 jun 2005 10:28
door mr. L.
Beste allemaal,
Door bemiddeling van de Expert-vestiging waar ik 'm gekocht had, heeft JVC de reparatie-dienst opdracht gegeven er naar te kijken alsof hij nog onder de garantie valt. Wat daaruit gaat komen weet ik nog niet, maar het klinkt hoopvol en is alleszins netjes, vind ik...
Ik laat horen hoe het afloopt!

mr. L.

Re: JVC t.v. na 1 jaar voor de zoveelste keer kapot!!

Geplaatst: 02 jun 2005 10:45
door Gast
Even een korte opmerking, de garantie is niet verlopen naar 1 jaar hou daar rekening mee, er is een verwachte levensduur van een tv. Daar is de garantie mee gelinkt. Wat dan wel bijvoorbeeld redelijk is. dat stel dat de tv na 3 jaar defect gaat, je de bijvoordeeld de kosten deelt met je dealer.

Eigenlijk 2 opmerkingen. Je koopt een product bij een dealer, dan kan en mag de dealer het probleem absoluut niet doorschuiven naar de leverancier. Want jij hebt een koopovereenkomst afgesloten met de dealer en niet met de leverancier.

Re: JVC t.v. na 1 jaar voor de zoveelste keer kapot!!

Geplaatst: 02 jun 2005 18:32
door Gero
Kan me helemaal aansluiten bij de mening van de vorige gast. Alleen is het in een dergelijk geval vaak het verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Voor de gemoedsrust wil het dan in de praktijk wel eens menige keer gebeuren dat een verlengde garantie wordt afgesloten.

Re: JVC t.v. na 1 jaar voor de zoveelste keer kapot!!

Geplaatst: 27 jul 2005 09:26
door mr. L.H.
Van Gast las ik een reactie, geplaatst op 02 Jun 2005 10:45

Het is wel verstandig om de zaken uit elkaar te houden.

Onder garantie versta ik de garantie die de verkoper/producent nadrukkelijk aanbiedt (1 jaar); daarna hebben we het niet zozeer over garantie, maar over wanprestatie ogv non-conformiteit (art. 6:74 BW en de regeling van art. 7:5 en 15 BW en verder).

Dat de dealer de verantwoordelijkheid niet door kan schuiven omdat hij mijn contractspartij is, is mij volkomen helder. Is ook de nodige jurisprudentie over.

Neemt niet weg dat ik zoek naar een praktische oplossing en dat het voor mij niet uitmaakt onder welke noemer de dealer/de fabrikant het brengen, zolang mijn probleem maar wordt opgelost.
En daar zijn ze hard mee bezig.

Als het uit de klauwen mocht lopen - wat op dit moment niet erg waarschijnlijk is -, kan ik het altijd nog hard spelen richting mijn contractspartij: de dealer.