Sinds 2001 ben ik in het bezit van een Atag Enigma cv ketel. Deze ketel is een equivalent van de bekende Atag Blauwe Engel naar het schijnt. Nu dacht ik een betrouwvbare ketel gekocht te hebben, maar niets is minder waar. Destijds bleek uit de testen van de consumentenbond dat het hier om een zeer goed getest apparaat ging maar dat blijkt wel even tegen te vallen.
Afgelopen winter is de pomp vervangen (merk Wilo) voor een Danfoss type. Dit scheen een bekend probleem te zijn bij dit type ketel volgens onze onderhoudsmonteur. Schandalig natuurlijk, maar goed je wilt toch warm water en een warm huis. Dus dat koste ons zo'n 165 euro.
Nu de winter voorbij is blijkt bij de onderhoudsbeurt dat het gasblok lekt. Ik heb er geen of weinig verstand van, maar volgens mij zou dat tot gevaarlijke toestanden kunnen leiden. Ook ditmaal wederom geconstateerd door onze onderhoudsmonteur en een bekend probleem. Ik ben blij dat wij een onderhoudscontract hebben anders zouden we ook nog het arbeidsloon moeten betalen. Nu blijft het "slechts" bij de onderdelen. Kortom, een gasblok kost wederom zo'n 120 euro.
Dat is bij elkaar binnen 4 jaar tijd als bijna 300 euro aan schade aan deze ketel. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.
Lees ik nu de berichten in allerlei forums over deze ketel dan blijk ik niet de enigste te zijn. Atag geeft 2 jaar garantie op de onderdelen, maar die zijn natuurlijk voor mij reeds voorbij. Ik vraag mij af of Atag hier zo makkelijk mee weg kan komen.
Zij er nog meer mensen met bovengenoemde problemen, en wellicht met nog meer. Kortom wat kan ik nog verwachten.
Mark Kors
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Atag Enigma (blauwe engel)
Re: Atag Enigma (blauwe engel)
Misschien een keertje de zoekfunctie gebruiken?
Hier is namelijk al een topic over!
Hier is namelijk al een topic over!
Re: Atag Enigma (blauwe engel)
Dit onderwerp bestaat al en is daarom gesloten. Met de zoekfunctie bovenaan het forum kunt u het onderwerp terugvinden.
TROS Radar Internetredactie
TROS Radar Internetredactie