Tiscali benadeelt nog steeds bestaande klanten
Geplaatst: 08 apr 2005 12:11
In de rubriek "nieuws" lees ik een bericht dat Tiscali (vrij vertaald) een voordelige aanbieding (méér voor dezelfde prijs als die welke een bestaande klant betaalde) nu ook aan bestaande klanten ter beschikking stelt (28-03-2005) voor de actieprijs. Dat zou dan al een stapje in de goede richting zijn.
Maar evengoed blijft Tiscali volgens zijn omzettingspagina (link op nieuwspagina RADAR) wel boetes heffen (25 euro) van een vaste klant als die wil omzetten omdat zijn oorspronkelijke abonnement, (onder nieuwe naam) opeens goedkoper wordt aangeboden....
April vorig jaar nam ik een Start abonnement, snelheid 384/128, 1 G datalimiet, eenjarig, maandelijkse betaling 19,95, 1e 3 maanden 9,95.
Een maand of 2 erna gingen ze stunten met exact hetzelfde gebodene, maar nu à 14,95 per maand, mits je 2 jaar ineens vooruit betaalde. Diverse keren gebeld of ik kon veranderen, maar dat kon pas aan het einde van de jaarperiode van het lopende startabo. Oké, is nog in te komen, je hebt er ook gratis modem en zo bij gehad.
Dus in blijde afwachting van afloop jaarperiode. De omzetsite weigerde mij vorige maand echter steeds de "goedkopere" variant aan te bieden, omdat "mijn jaarcontractperiode nog niet om was" (ik kon wel naar duurdere...). Wel stond er een algemene regel dat bij omzetting normaliter een bedrag van 25 euro betaald moest worden... Dat er op die regel enkele uitzonderingen zijn (die je nergens kunt nalezen!!!)... en dat de site voor je aangeeft of die uitzonderingen op jou van toepassing zijn (uitzondering, dus gratis blijken alle omzettingen naar duurdere abonnementen....).
Achterdochtig geworden gemaild met klantenservice met uitvoerige beschrijving vraag (hoe en wat tegen welke kosten), en vermelding dat omzetsite geen oplossing aangaf: na 2 weken mailtje terug met verwijzing naar de omzetsite....grrrrrrrrrrrrrrrrr (ook de telefonische, technische helpdienst van TIscali heb ik ervaren als absoluut hopeloos, dat terzijde). Opnieuw de vraag herhaald, en tevens uitgelegd waarom verwijzing naar site zinloos is. Tot op heden (3 weken later) nog steeds geen reactie.
Een maand voor einde jaarperiode dan maar brief en mail naar Tiscali gestuurd dat ik na afloop van de jaarperiode wil voortzetten volgens budgetabonnement (dat is dus de 2 jaar-vooruitbetalen variant van exact mijn lopende abo). En dat ik er vanuit ga dat geen kosten verschuldigd zijn omdat het enige verschil zit in lagere kosten, terwijl daarentegen wel voor 2 jaar ineens vooruitbetaald moet worden en contract 2 jaar duurt. Dat is dus eigenlijk een verzwarende factor. Wel is ondertussen de snelheid van het "start"abo door Tiscali verhoogd naar 512/128, dus bij normale voortzetting van mijn lopende abo zou ik nu (ongevraagd) iets meer krijgen voor 19,95 dan bij de omzetting naar het budgetabonnement (384/128). Peanuts....
Inmiddels laat de omzetsite mij ook die mogelijkheid zien (zeker omdat ik minder dan een maand voor afloop jaarcontract zit, en dus theoretisch al automatisch verlengd heb?). En ja hoor, ik kan naar een budgetabo omzetten, als ik 25,- euro omzettingskosten betaal.....! Volgens de site, maar ik heb weinig illusies over hun reactie op mijn verzoek/eis om gratis omzetting....
Ik las wel een posting van mensen die (in oktober 2004) toch gratis konden "downgraden". ( Nogmaals: volgens mij is in mijn geval van een downgrade eigenlijk geen sprake: immers hetzelfde als ik had voor een lagere prijs, bovendien 2 jaar vooruit betalen... hoezo downgrade?).
Zijn er meer mensen bij wie dit kosteloos bleef, zoals het hoort?
Ik geef toe dat het maar om 25 euro gaat (op een besparing van 120 euro over 2 jaar). En schaam mij dus over de lengte van mijn verhaal. Maar het is toch volkomen idioot dat Tiscali zo met bestaande klanten omgaat? Eerst wordt je verwachting gewekt dat het goedkomt na je eenjaarscontract (telefonisch, dus niks op papier), als het dan zover is blijk je opeens een boete (nou ja, "kosten") te moeten betalen.
En zo heeft Tiscali allerlei stiekeme streken en streekjes, als ik zo wat rond lees. Er is dus veel meer te verbeteren aan de wijze waarop ze omgaan met hun vaste klanten. Dus kortom, volgens mij mag dat nieuwsbericht van RADAR wel wat terughoudender, minder juichend. Tenzij Tiscali zijn site nog niet kon aanpassen (haha).
grtz, Marcanto
Verva
Wanneer je de televisie aandoet, is de kans groot dat je een reclame van Tiscali voorbij ziet komen. Het internetbedrijf biedt een voordelig ADSL-abonnement aan voor 29.95 euro. De snelheid van de verbinding is wel 4 MB.
Meneer Bos uit Aalsmeer is al jaren klant bij Tiscali, ook voor 29,95 per maand maar met een snelheid van 2 MB. De klantenservice wees hem echter op de actievoorwaarden waarin staat dat deze aanbieding niet geldt voor bestaande abonnees. Meneer Bos kon een abonnement van 4 MB krijgen, maar moest daarvoor als bestaande klant 39,95 betalen, terwijl zijn buurman als nieuwe klant voor precies hetzelfde 29,95 betaald.
Radar heeft contact gehad met Tiscali. Het bedrijf ziet ook in dat zij hiermee hun trouwe klanten benadelen..Daarom heeft Tiscali inmiddels besloten om bestaande klanten dit snelle abonnement aan te beiden voor dezelfde prijs.
Klantenservice Tiscali: 030-2149704
Maar evengoed blijft Tiscali volgens zijn omzettingspagina (link op nieuwspagina RADAR) wel boetes heffen (25 euro) van een vaste klant als die wil omzetten omdat zijn oorspronkelijke abonnement, (onder nieuwe naam) opeens goedkoper wordt aangeboden....
April vorig jaar nam ik een Start abonnement, snelheid 384/128, 1 G datalimiet, eenjarig, maandelijkse betaling 19,95, 1e 3 maanden 9,95.
Een maand of 2 erna gingen ze stunten met exact hetzelfde gebodene, maar nu à 14,95 per maand, mits je 2 jaar ineens vooruit betaalde. Diverse keren gebeld of ik kon veranderen, maar dat kon pas aan het einde van de jaarperiode van het lopende startabo. Oké, is nog in te komen, je hebt er ook gratis modem en zo bij gehad.
Dus in blijde afwachting van afloop jaarperiode. De omzetsite weigerde mij vorige maand echter steeds de "goedkopere" variant aan te bieden, omdat "mijn jaarcontractperiode nog niet om was" (ik kon wel naar duurdere...). Wel stond er een algemene regel dat bij omzetting normaliter een bedrag van 25 euro betaald moest worden... Dat er op die regel enkele uitzonderingen zijn (die je nergens kunt nalezen!!!)... en dat de site voor je aangeeft of die uitzonderingen op jou van toepassing zijn (uitzondering, dus gratis blijken alle omzettingen naar duurdere abonnementen....).
Achterdochtig geworden gemaild met klantenservice met uitvoerige beschrijving vraag (hoe en wat tegen welke kosten), en vermelding dat omzetsite geen oplossing aangaf: na 2 weken mailtje terug met verwijzing naar de omzetsite....grrrrrrrrrrrrrrrrr (ook de telefonische, technische helpdienst van TIscali heb ik ervaren als absoluut hopeloos, dat terzijde). Opnieuw de vraag herhaald, en tevens uitgelegd waarom verwijzing naar site zinloos is. Tot op heden (3 weken later) nog steeds geen reactie.
Een maand voor einde jaarperiode dan maar brief en mail naar Tiscali gestuurd dat ik na afloop van de jaarperiode wil voortzetten volgens budgetabonnement (dat is dus de 2 jaar-vooruitbetalen variant van exact mijn lopende abo). En dat ik er vanuit ga dat geen kosten verschuldigd zijn omdat het enige verschil zit in lagere kosten, terwijl daarentegen wel voor 2 jaar ineens vooruitbetaald moet worden en contract 2 jaar duurt. Dat is dus eigenlijk een verzwarende factor. Wel is ondertussen de snelheid van het "start"abo door Tiscali verhoogd naar 512/128, dus bij normale voortzetting van mijn lopende abo zou ik nu (ongevraagd) iets meer krijgen voor 19,95 dan bij de omzetting naar het budgetabonnement (384/128). Peanuts....
Inmiddels laat de omzetsite mij ook die mogelijkheid zien (zeker omdat ik minder dan een maand voor afloop jaarcontract zit, en dus theoretisch al automatisch verlengd heb?). En ja hoor, ik kan naar een budgetabo omzetten, als ik 25,- euro omzettingskosten betaal.....! Volgens de site, maar ik heb weinig illusies over hun reactie op mijn verzoek/eis om gratis omzetting....
Ik las wel een posting van mensen die (in oktober 2004) toch gratis konden "downgraden". ( Nogmaals: volgens mij is in mijn geval van een downgrade eigenlijk geen sprake: immers hetzelfde als ik had voor een lagere prijs, bovendien 2 jaar vooruit betalen... hoezo downgrade?).
Zijn er meer mensen bij wie dit kosteloos bleef, zoals het hoort?
Ik geef toe dat het maar om 25 euro gaat (op een besparing van 120 euro over 2 jaar). En schaam mij dus over de lengte van mijn verhaal. Maar het is toch volkomen idioot dat Tiscali zo met bestaande klanten omgaat? Eerst wordt je verwachting gewekt dat het goedkomt na je eenjaarscontract (telefonisch, dus niks op papier), als het dan zover is blijk je opeens een boete (nou ja, "kosten") te moeten betalen.
En zo heeft Tiscali allerlei stiekeme streken en streekjes, als ik zo wat rond lees. Er is dus veel meer te verbeteren aan de wijze waarop ze omgaan met hun vaste klanten. Dus kortom, volgens mij mag dat nieuwsbericht van RADAR wel wat terughoudender, minder juichend. Tenzij Tiscali zijn site nog niet kon aanpassen (haha).
grtz, Marcanto
Verva
Wanneer je de televisie aandoet, is de kans groot dat je een reclame van Tiscali voorbij ziet komen. Het internetbedrijf biedt een voordelig ADSL-abonnement aan voor 29.95 euro. De snelheid van de verbinding is wel 4 MB.
Meneer Bos uit Aalsmeer is al jaren klant bij Tiscali, ook voor 29,95 per maand maar met een snelheid van 2 MB. De klantenservice wees hem echter op de actievoorwaarden waarin staat dat deze aanbieding niet geldt voor bestaande abonnees. Meneer Bos kon een abonnement van 4 MB krijgen, maar moest daarvoor als bestaande klant 39,95 betalen, terwijl zijn buurman als nieuwe klant voor precies hetzelfde 29,95 betaald.
Radar heeft contact gehad met Tiscali. Het bedrijf ziet ook in dat zij hiermee hun trouwe klanten benadelen..Daarom heeft Tiscali inmiddels besloten om bestaande klanten dit snelle abonnement aan te beiden voor dezelfde prijs.
Klantenservice Tiscali: 030-2149704