LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] I.D. kaart boete

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
p.c vd sluis

I.D. kaart boete

Ongelezen bericht door p.c vd sluis »

De i.d kaart van mijn oudste zoon is gestolen, we zijn naar de politie geweest (aangifte gedaan). Met aangifte naar het Gemeentehuis te Tiel. Moeten we een boete betalen van 52,- en dan nog de nieuwe kaart á 34,-. Mijn zoon heeft niet zoveel geld. vraag waarom zoduur we moeten een paar telefoontjes plegen. Vervolgens hoor ik dat in andere gemeente de boete's varieren van 7,- tot 52,-.

Gast

Re: I.D. kaart boete

Ongelezen bericht door Gast »

Boete bij diefstal?............bij verlies kan ik inkomen maar bij diefstal? :?:

Gast

een boete bij diefstal? dat kan. doen ze om je nog even in te peperen dat je niet goed op je spullen gepast hebt. ook leuk als je overvallen wordt. :evil:

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

Als er echt sprake van diefstal is dan zou ik weigeren om de boete te betalen.Dit betekend niet een aangifte raport alleen maar ook aantoonbaar bewijs bv diefstal met braakschade uit schoolkluisje ofzo.

Gast

Dit is correct!,

Mijn broer zijn rijbewijs was gestolen!,

Hij moest hier ook een boete over betalen,

wegens het niet correct omgaan met de papieren,

Dit papiertje werd gestolen tijdens een inbraak in zijn woning!,

Hij kon maar "over de brug komen" met geld, anders geen nieuw rijbewijs!

Je werkt hier met ambtenaren!, die apatisch hun werk doen!,

Denken kunnen ze volgens mijn niet meer!, anders hadden ze dit wel anders geregeld, Schande!.

Michellangelo

Ongelezen bericht door Michellangelo »

De boete is er om zo te voorkomen dat iedereen maar zijn "documenten" verliest, verkoopt of ander onzin mee uithaalt. Dat ook hier de goeden onder de kwaden moeten lijden, dat is niet meer dan normaal toch?

Het is jammer, maar het is nu eenmaal zo...

inxsnl

Nee dit vind ik niet normaal,niet in dit geval.

Gast

IS ook niet normaal...............verlies wel maar als je aangifte hebt dat het gestolen is? Mijn rijbewiijs is weleens verbrand en een gestolen nooit boete gehad

Laat het voorkomen.........want uiteindelijk beslist de rechter en neit zo's suffe ambtenaar. :D

Gast

Het is idd misschien een beetje suf, maar het is vooral een middel om fraude tegen te gaan. Zonder boetes zal het aantal aangiftes flink stijgen en een hoop paspoorten etc. in de onderwereld terecht komen. Tja het is algemeen bekend dat de goede onder de slechte moeten lijden

Gast

Och als je kwaadwillend bent dan wordt de (lage) boete wel doorgecalculeerd in het document toch? :?

Gast

Er zijn van die suk.kels die iedere week een document kwijt raken en om nu te voorkomen dat ze aangifte gaan doen dan moeten er legitieme maatregelen genomen worden anders is het eind zoek stel dat er nou niemand wat mee zou doen dan komen we er niet verder mee dus waar hebben we het over????

inxsnl

Dan moet men de wet/regelgeving veranderen .
1 maal zonder boete en dan pas een boete

Gast

Waarom? Alleen omdat jij dat vind?
Boete is terecht, je weet dat je dat soort papieren niet rond moet laten slingeren.
Wees er zuinig op.

angela25

Ongelezen bericht door angela25 »

wat een onzin!
dus je bent zelf verantwoordelijk als jij berooft/bestolen etc wordt???!!!
nou sorry hoor maar dat vindt ik echt bull ****!!
grote onzin als jij bestolen wordt en dan als klap op de vuurpijl mag je ook nog eens boeten hiervoor!

Gast

We leven in een DEMOCRATIE, dus we hebben zelf de personen gekozen in de kamer of gemeenteraad die deze wetten en of regels hebben goedgekeurd. Dus niet zeuren als het je niet uitkomt, had je maar anders moeten kiezen. Het is terecht dat er boetes op staan bij slecht beheer van eigendommen van de overdheden. Want ondanks dat je voor betaalt, zijn deze documenten eigendom van het Rijk of Gemeente.

Zwoerd

Ongelezen bericht door Zwoerd »

wat is nou het geval hier op dit forum toen half nederland ineens op zijn luie gat achter dat internet gaat masturberen alle idioten met een IQ van minder dan 80 komen op dit forum klagen en z e i k e n alsof hun leven ervan afhangt ik zeg maar zo laat je geslachtdeel eens los want er bestaan meer dingen als klagen en z e i k e n wij kunnen er ook niets aan doen dat jullie geripped zijn door jullie eigen domheid

inxsnl

Wat jammer toch dat er steeds weer personen opduiken met onvolwassen gedrag.
Kan Radar ook nog een nieuwe site opstarten .

TROS RADAR KIDS

Gast

Dan zal jij daar het eerste lid worden, inxsnl.

inxsnl

Edoch ik dank u voor uw volwassen respons.
Ik trek hier mijn conclussies uit en reageer niet meer.

Gast

Zooooooooo, je begint eindelijk volwassen te worden?

Gesloten