LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Speedlinq

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Withaar

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Withaar »

Ik heb een dubbel gevoel bij Speedlinq, ik heb nu 4 maanden al een super snelle verbinding.

Alleen die geld terug actie is waardeloos.
In januari m'n actie voutcher opgestuurd, geen reactie, in maart nog maar eens, geen reactie. Het email adres waar je ontvangsbevestigings mail van kunt krijgen werkt niet meer ([email protected]), echter op de site wordt er nogsteeds op diverse plekken naar verwezen.
Via een van de andere email adressen een berichtje naar ze gestuurd.
Nu wel een reactie (13-04-05) van een zekere Inge (geen achternaam...) waarin bevestigs wordt dat men de benodigde documenten op 8-3-5 (ik neem aan dat men 08-03-2005 bedoelt) heeft ontvangen.
En dat "Uitbetaling van de actiekorting vindt plaats conform de actievoorwaarden"

Tja, hoe moet je dat nu lezen, gaan ze nu uitbetalen, of niet...
M.i. heb ik aan alle voorwaarden voldaan, en wordt dat ook in deze mail bevestigd.

Ik heb nog een copy van de korting voucher hierin staat dat ik tot uiterlijk 30 april 2005 de tijd heb. M.i. ben ik dus op tijd geweest met het terug zenden, echter tot op heden (30-04-05) heb ik hier nog niets van terug gezien.

speedsucks

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door speedsucks »

Klopt wij wachten al 5 maanden op ons geld. Het zijn gewoon oplichters!

bloedlinq
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2005 23:03

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door bloedlinq »

Heel irritant is dat je niets meer kunt met je telefoonlijn.
Ik heb Speedlinq al 2 weken na aanvraag opgezegd nadat ik het belachelijke speelgoedmodem had ontvangen, ik had er geen enkel vertrouwen in en na het lezen van alle forums ben ik hier zeer blij mee.
Ik heb ook geen seconde gebruik gemaakt van het netwerk maar
nu kan ik dus een jaar lang niets meer met mijn lijn.
Alles heb ik aangetekend verstuurd - modem plus directe opzegging
wegens wanprestatie en het niet voldoen aan conformiteitsbeginsel.
Mijn geld heb ik terug laten boeken en de rekening laten blokkeren
voor deze boeven.
Ik hoop ook dat KPN dusdanig kan optreden dat ik zonder
tussenkomst van deze "heren" provider ondernemers de ADSL kan
laten verwijderen.
Ben zeer benieuwd naar de uitzending van morgen, ik durf te wedden
dat er géén woordvoerder van Speedlinq wil komen opdagen .....

Nils

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Nils »

Ook ik wilde mijn speedlinq abonnement opzeggen. Dit heb ik in eerste instantie gedaan met een formulier wat in januari nog was te downloaden. Dit formulier heb ik gepost op 27 januari. Op 9 maart was er nog geen reactie, dus maar even bellen om te vragen hoe het zat. Onduidelijk antwoord en na 10 minuten was ik nog niets wijzer maar ik zou wel een reactie krijgen. Dezelfde dag nog gekeken hoe op dat moment een abonnement kon worden opgezegd. Dit kon door een aanvraag te doen voor het opzeggen van het abonnement waarna er papieren zouden worden toegezonden.
Op 24 maart nog geen reactie, weer gebeld. Nu ook weer een vaag verhaal. Ik kon opzeggen maar de minimumduur van een contract is een jaar, vrolijk vertelde de dame mij dat ik een abonnement was aangegaan per 1 april 2003 en dus per 1 april 2004 het abonnement kon beeindigen. Ik moest haar toch even wakker schudden dat het al 2005 was. Ook nu was het antwoord dat er diezelfde dag contact zou worden opgenomen. Overigens was ik vrij geirriteerd over de kosten voor het wakker schudden van die dame, immer het kost al snel 70 cent per minuut en we zijn toch 7 minuten bezig geweest.
Tot op heden geen enkele reactie, wel een ingebrekestelling via de mail omdat ik het abonnementsgeld van maart heb laten storneren. Het leuke is dat ik deze mail wilde beantwoorden met het waarom van de stornering. Wat je dan terug krijgt is een mailtje dat hun emailadres niet meer in gebruik is. Ja en dan kan je weer gaan bellen of antwoord zoeken op hun nieuwe vraag en antwoord/FAQ pagina.
Inmiddels weet ik dus niet hoe het zit maar ik ben ingebreke gesteld en wacht nu vrolijk op de komst van een brief van de deurwaarder. Mocht het er op aankomen dan laat ik de zaak zeker voorkomen!

We nemen ze te grazen

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door We nemen ze te grazen »

Gewoon voor laten komen die zaak,..speedlinq heeft geen poot om op te staan.
Blokkeer ook meteen via je bank de automatische betaling.
Grappig he,...28 april zag ik op mijn bankafschrift dat het bedrag terug gestort was en 29 april 1 DAG !!!! later krijg ik een mail van speedlinq dat het bedrag niet afgeboekt kon worden.

Laten we via deze site contact houden, dan zal de rechtzaal straks te klein zijn,..hahaha

Centaur

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Centaur »

hier even mijn reactie op speedlinq verhaal:
in feb 2004 adsl aansluiting van speedlinq genomen vooralsnog geen problemen , maar na verloop van tijd je kent het homepage maken en ja was leuk meer bezoekers en dus ook meer dataverkeer.
soms snel soms traag te wijten aan de fair use policy leek mij .
in november enige problemen kon niet op internet komen en mail haperde een beetje , in begin december helemaal geen aansluiting meer en ja je raad het al ik bellen met de "helpdesk"waar ik verbonden werd met vriendelijke maar onervaren jongenman die mij door het boek heenloodste en me zou vertellen wat ik verkeerd had ingesteld (maar ik draaide al tijdje met redelijk snelle verbinding in vergelijk tot 56 k modem ) , affijn ik dus bellen en ja hoor meneer we gaan het checken binnen 5 werkdagen hebben we linecheck gedaan en is alles weer in orde , week later geen bericht ,geen internet,niets dus ... ik weer bellen hallo ik heb een probleem en ja hoor het stond in de computer bij speedlinq en alles was in orde maar ze zouden samen metmij door het stappenplan lopen om te kijken wat er mis was ....zucht wederom a 0,70 eurocent per minuut ....
weer aantal dagen later ik weer bellen he dezelfde jongen aan de lijn en hij wist het nog maar kon niets anders doen als zijn chef roepen en die zou me terugbellen ....nee dus (zeker te veel moeite ).
januari ik kreeg mail yess het werkt weer ....hmmzzz fout gedacht "door genereren van teveel dataverkeer zijn we genoodzaakt uw internetaansluiting tijdelijk te blokkeren " hmmmz hadden ze dat niet kunnen vertellen bij de helpdesk ? affijn een mailtje met "wil u opwaarderen"" had beter geweest als dit verhaal. ik weer bellen ja ik ben volhardend en ik wel weer verbinding en binnen 2 dagen maar toen was het mooi geweest ik had contact met de website en heb daar meteen het opzegformulier gedownload en dit aangetekend verstuurd naar speedlinq op 21-01-2005 en ja ik kreeg antwoord in maart 2005 ....beetje te laat naar mijn idee dus ik Weer bellen en ja ik kreeg iemand van de administratie en die zag het staan en zou er melding van maken .volgens de regels moet ik dus 1 jaar en 1 maand lid blijven dus op 21-03-2005 is mijn contract ten einde maar wie schetste mijn verbazing dat ik wederom van mijn rekening zag verdwijnen het bedrag dat ik al een jaar maandelijks betaalde aan speedlinq.
Welnu om een lang verhaal nog langer te maken nu dus ruim 100,00 euro kwijt aan bellen met speedlinq en niet tevreden met geleverde diensten.helaas voor speedlinq maar betalingen zijn stopgezet.
tja ....deurwaarders kunnen ze sturen dan zal het zeker voorkomen maar dan komen er meer kosten bij ....voor hun ...

mvg Rex

Mark van den Hooven

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Mark van den Hooven »

Sinds 1 juli 2004 wonen we op een nieuw adres (het oude is per 31 julie opgezegd). Op 28 juni zocht ik contact met de Speedlinq helpdesk om me voor te laten lichten over de procedure bij een verhuizing.
Het verhuizen van de lijn zou € 125,00 extra kosten met zich mee brengen. Dit was minder dan het opzeggen van het abbonnement en het kiezen van een nieuwe provider, zelfs als ik hierbij twee maanden voor niets abbonnement betaalde op het oude adres (dit om de minimale termijn van 12 maanden vol te maken). Dit leek allemaal goed gegaan te zijn tot ik 21 oktober 2004 uit het niets een brief kreeg van incassobureau DRA met het verzoek binnen 7 dagen € 211,90 te betalen voor niet betaalde abbonnementsgelden. Dit bedrag heb ik onmiddelijk betaald (naar later blijkt onterecht). Ook heeft Speedlinq mij nooit anders dan via een incassobureau gebrobeerd duidelijk te maken dat een betaling niet geïncasserd zou zijn. Inmiddels is mij via DRA verteld dat als ik mijn geld terug wil ik maar een gerechtelijke procedure moet starten. Hierop ben ik me momenteel aan het voorbereiden.

Tot op heden heb ik hier niet veel tijd voor gehad omdat ik nog een tweede geschil had met Speedlinq en wel over mijn manier van opzeggen. Speedlinq beweerde dat ik enkel per e-mail mijn opzegging had gedaan en dat dit niet rechtsgeldig is. Speedlinq eiste hiervoor een bedrag van € 163,71. Helaas voor Speedlinq heb ik een ontvangsbevestiging gekregen van de ontvangst van mijn BRIEF. Het afgelopen half jaar heb ik hiervan tot 7 keer een kopie naar speedlinq opgestuurd, zowel per e-mail als uitgeprint.Twee weken geleden was de laatste keer. Daar heb ik tot op heden nog geen reactie op gehad. Ik wacht met spanning af of er inmiddels misschien iemand wakker geschrokken is bij Speedlinq die wèl kan lezen.

Met vriendelijke groet,

Mark van den Hooven

P.S. Over concurrent Demon ben ik wèl tevreden

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door flappie »

ze geven allemaal het geld terug is op tv geweest.

speedlink

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door speedlink »

Ik geloof er niets van!
Di direkteur kwam mij nogal te glad en onbetrouwbaar over. Daarnaast vond ik de tijd die aan SPEEDLINK werd besteed weinig. Waarom werd er geen vragen gesteld over het niet retourbetalen van de aansluit-en modemkosten?

Momenteel zijn wij bezig om een website op te zetten omtrent de problemen van speedlinq. We houden je op de hoogte.

Dreamer
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 mei 2005 18:17

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Dreamer »

Beste Mark,

Wat mij bevreemd. Je kan n.l. wel een contract via e-mail afsluiten, dat bindend is. Maar een e-mail om op te zeggen gaat niet.
Ik zal mijn verhaal niet schrijven, dan krijg je ongeveer 2 a-4tjes vol.
Ik ben ook diverse malen op een agressieve manier benaderd door het incassobureau van Speedlinq. Zij hebben mij gedreigd met conservatoir beslag. Laat ze maar komen. Ik sta in mijn recht. Ik zie speedlinq wel op de rechtbank. Het zijn boeven. Dan die gladsmoel van Speelinq tijdens de uitzending. Hij zat overal om heen te draaien. Niet geloofwaardig.

Withaar

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Withaar »

Ja, jammer dat er in de uitzending niet gezecht is over de geld terug actie. De bedragen waar het daarbij om gaat zijn veel hoger dan die van de telefoonkosten, bovendien weet je dat als je bij een abo neemt, dat staat op hun site (blijft natuurlijk ook veel geld) en als het problemen zijn waar jij niets aan kunt doen is het nog minder maar dat je niet je actie geld terug krijgt, of dat ze niets doen moet opzeggingen lijkt me veel meer een item voor Radar, hier staan mensen gewoon in hun recht en krijgen het niet.

Essie_K

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Essie_K »

Ik was in de studio aanwezig afgelopen maandag en heb achteraf nog gesproken met Huygens. (dir. speedlink). Tijdens de uitzending helaas geen tijd gehad om iets te zeggen, te weinig tijd.

idd ook het gevoel dat er veel omheen gedraaid werd en die opmerking dat het een standaard beleid bij speedlink is om onnodige kosten te compenseren geloof ik niet veel van. Nog steeds niet. Moet eerst maar is zien dat de kosten terugkomen. Ook achteraf nog gesproken over niet retour betalen aansluitkosten en abb.kosten van de actie. Hier niet veel wijzer van geworden, behalve de toezegging dat het terugbetaald wordt. Maar dat moet je nog maar net zien. Wij in de studio zijn namelijk niet de enige...er zijn nog veel meer mensen met deze klachten.

Iig uiterlijk vrijdag horen we meer van speedlink (ben benieuwd) en zijn tevens uitgenodigd om nog een gesprek aan te gaan met Huygens bij speedlink zelf. We wachten het af...en bij geen resultaat dan gaan we weer naar Radar en zit mijnheer Huygens aan het tafeltje bij Antoinette

Baars

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Baars »

Ook wij hadden nog steeds ons geld niet terug ontvangen.
Momenteel kunnen wij jullie berichten dat we het geld tot op de laatste eurocent hebben retour ontvangen. Dus ze doen het wel en dat moet dan ook gemeld worden.

Baars

cocinero

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door cocinero »

Heb ruim 2 jaar een abonnement bij speedlinq en slechts een enkele keer een probleempje gehad, en daardoor weet ik inmiddels dat de helpdesk bestaat uit een stelletje sukkels die misschien weten hoe je een computer aanzet maar daar blijft het dan wel bij.
De laatste paar maanden is het knudde met de verbinding (valt steeds weg), op de website geven ze aan wat het probleem is daarom moet je kontakt opnemen met de helpdesk, maar let op ALLEEN TELEFONISCH, want alle e-mail adressen van speedling sturen een automatisch bericht dat al deze adressen zijn vervallen en dat je moet bellen naar dat peperdure nummer. Dus heb ik de mailtjes per post opgestuurd met de mededeling dat wanneer het euvel niet binnen een week is verholpen ik mijn abonnement opzeg wegens wanprestatie.
In dat geval zal ik aangetekend mijn abo opzeggen, mijn rekening blokkeren en ook, in mijn geval, de KPN als leverancier van de ADSL verbinding opzeggen. :evil:

Gast

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Gast »

En denk je dat KPN dat pikt :lol: dan moet je kabel nemen en je abo aan KPN betalen tot het einde der rit.

gast_nummer100

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door gast_nummer100 »

Ik zit nu sinds begin dit jaar bij Speedlinq.
Over de snelheid ben ik wel tevreden. Alleen valt mijn verbinding vooral in de piek-uren steeds weg en mag ik mijn modem/router weer resetten. Soms wel 10x op een avond. :/
Ik weiger ook de helpdesk te bellen, omdat ik nu al weet dat ze er niks aan kunnen doen.
De actie-voucher is een leuk lokkertje geweest.
Gelukkig heb ik wel een bericht gehad dat mijn voucher gearriveerd was én mijn geld gehad...(na 4 maanden of zo).
Dus dat valt mee.
Als mijn verbinding zo slecht blijft, zeg ik het z.s.m. op.
En ga weer lekker naar XS4all...heb ik zelden problemen gehad.

docter

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door docter »

Zal jullie de verhalen besparen maar wil toch mijn ongenoegen over Speedlinq even kwijt. De manier waarop wij als klanten met speedlinq moeten communiceren is niet van deze tijd. vooral de slechte helpdesk icm de afwezigheid van email mogeljikheid stoort mij. Tevens de wijze waarop met opzeggingen omgegaan wordt: alleen schriftelijk mogelijk en niet tussentijdsd. Is er niet 1 of andere consumenten wet die hier iets over zegt???

Radar: ik wacht met smart op jullie acties!!!

pislink

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door pislink »

Na het lezen van dit forum is mijn vertrouwen in een structurele oplossing van mijn probleem met Speedlinq er niet beter op geworden.
Sinds 1 april (helaas geen grap) zit ik bij Speedlinq. Tot nog toe nog geen enkele keer verbinding gehad. Ik was al in het bezit van een wireless router. Deze router werkte nog op 31 maart bij een andere provider, maar volgens de heldere analyse van de helpdesk kan het best dat die de dag erna niet meer werkt. Het kon zelfs dat de router was gehackt(!), volgens de expertise van de whizzniks van de helpdesk. Er werd overigens geen support verleend op het modem/router door Speedlinq, dus dat probleem moest ik zelf oplossen. Voor de zekerheid alles gecheckt, verschillende malen contact gehad met de helpdesk van de fabrikant van het modem en het laten versturen en testen van het modem werd er uiteraard geen enkel mankement aangetroffen. Tegen die tijd was er natuurlijk al diverse malen met de krijsend dure helpdesk van Speedlinq gebeld. Daarbij komen de kosten van het bellen naar de helpdesk voor de modemfabrikant en het aangetekend versturen van de router. Uiteindelijk na vele telefoontje aangekomen bij de zogenaamde 2de lijn van de helpdesk van Speedlinq. Deze mensen schijnen wel terug te kunnen en mogen bellen. Het probleem blijkt namelijk volledig te wijten aan Speedlinq. Er is nooit een werkend ADSL signaal geweest. Volgens de 'man van de 2de lijn' was er de dag ervoor een probleem opgelost in de wijkcentrale door BabyXL. Nu zou er thuis wel signaal moeten zijn. Uiteraard was er bij thuiskomst geen enkele verbetering.
Ondertussen zijn we 6 weken verder, is er 160 euro afgeschreven door Speedlinq en zijn er +/- 10 gesprekken a 10 min. (wachten) a 70 eurocent naar de helpdesk geweest enz.

Tjeers

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Tjeers »

29e april lijn opgeleverd, tot op heden nog geen internet verbinding, heb t/m vandaag +- 70 euro gebeld :-( Er is gewoon geen kennis by de helpdesk om je eens een keer goed te helpen.

Jurhaa

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Jurhaa »

nov04 is mijn speedlinq verbinding opgeleverd, en ja hoor, wel ADSL link, geen verbinding. Door mijn eigen technische kennis kwam ik er al vrij snel achter dat ik geen IP adres kreeg van de Speedlinq zijde.
Heeft me uiteindelijk 4 weken, en ca 100 euro gekost om de helpdesk duidelijk te maken dat het probleem bij hun zat. Het laatste telefoontje ben ik begonnen met het verhaal dat ik betreffend gesprek aan het opnemen was, uiteraard was dit niet de bedoeling zo vondt de helpdeskmederwerker, als ik niet zou stoppen met opnemen zouden ze mij verder niet behandelen. Uiteindelijk aangegeven dat ik zou storneren wegens wanpresatie en heb ze nog een week de tijd gegeven de verbinding werkend op te leveren. Binnen 2 dagen werkte de verbinding.
Uiteraard dacht ik de gemaakte telefoonkosten terug te kunnen krijgen.
Een brief gestuurd en diverse mailtjes. Totaal geen reactie gehad, waarna ik besloten heb mijn verbinding die eind dit jaar eindigd op te zeggen. Na het lezen van al het goeds over speedlinq weet ik in ieder geval wat ik kan verwachten met het opzeggen. (het aanvragen van een opzegformulier geeft zoals verwacht geen enkele reactie)
Toch niet slim van speedlinq, het product cq de dienst kan ik niets negatiefs over zeggen, maar als het aankomt op het als proffesioneel dienstverlenend bedrijf met klanten omgaan hebben ze er totaal niets van begrepen. De heren managers van speedlinq zijn alleen goed in het wegjagen van klanten, hebben waarschijnlijk niet echt een opleiding gehad waarin wordt geleerd dat een serieuze aanpak van problemen op de lange duur zorgt voor een stabiele omzet, in de plaats van klanten die stuk voor stuk gillend wegrennen als ze speedlinq horen.

Gesloten