LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Speedlinq

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Joke Rauhé

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Joke Rauhé »

Beste Lotgenoten.

Wij zijn sinds 1 december 2004 bij speedlinq aangesloten en hebben ook al veel problemen gehad.Eerst hadden we een paar dagen geen internet verbinding ,maar na enkele dagen kwam het weer terug.De tweede keer viel het internet weer weg en toen hebben we weer met die dure helpdesk gebeld om dit te melden.Het werd nu veel bellen omdat het niet in orde kwam.Uiteindelijk werd verteld dat het modem kapot was en opgestuurd moest worden,dus hebben we die keer 3 weken geen internet gehad.De derde keer ging het net zo als de tweede keer en was het modem weer kapot en moest het weer opgestuurd worden en weer 3 weken geen internet.Twee maal heb ik handmatig een brief geschreven omdat ik geen internet had en 1 maal kreeg ik een reactie dat de correspondentie via internet moest.Ook heb ik toen zelf éénmalig het maandbedrag teruggetrokken en toen werd er gedreigd met een deurwaarder.Nu hebben we al 2 maal een e-mail gestuurd met de melding dat we de kosten voor het bellen en 1 maand totaal geen internet het bedrag van €200 terug willen hebben.De laatste e-mail was van 12 mei 2005 en we krijgen maar geen bericht van speedlinq terug wat ik een slechte zaak vind.Tijdens uw progamma zag ik dat ik niet de enige was met problemen dus reageer ik nu ook op de slechte en dure servics van speedlinq. Joke

Max1974

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Max1974 »

Ook ik kan me inmiddels aansluiten in dit rijtje. December 2004 ADSL aangevraagd. Na een aantal maanden de kortingsvoucher opgestuurd, samen met een kopie van mijn telefoonrekening. En toen werd het stil. Na het sturen van ontvangst aanvraag kortingsvoucher kreeg ik een email dat 3-3-2005 alle benodigde documenten binnen waren. En toen werd het weer stil. Ik probeer nu telefonisch en via email contact te krijgen, zonder veel succes. En als ik dit zo lees dan denk ik dat brieven sturen ook niet veel helpt. Al met al moet ik nog een kleine 250 euro terug krijgen.

rgoed

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door rgoed »

Ik heb afgelopen woensdagavond naar de Speedlinq helpdesk gebeld, omdat mijn internetverbinding het niet deed. Vervolgens had ik redelijk snel een medewerker aan de lijn. Hij zei dat het systeem plat lag en hij me nu niet te woord kon staan. De helpdesk zou me zo snel mogelijk terugbellen. Nu, 5 dagen later hebben ze nog steeds niet teruggebeld! Dit is toch ongelooflijk a-sociaal van Speedlinq. Van mij een dikke onvoldoende voor de service.

Detlef
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:41

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Detlef »

Ik kan hier 10 a4'tjes volschrijven over speedlinq
Het kom hier op neer, verbinding werkt niet/goed, een keer of 4 aangetekend een in gebreke stelling gestuurd naar speedlinq, geen reactie.
Na een maand of 3 betalingen gestopt en toataal geen reactie van speedling.
Na 7 maanden een brief over dat als er niet binnen 14 dagen betaald zou worden er een incasso bureau ingeschakeld zou worden.
Wederom het verloop naar speedlinq gestuurd en dat er eens iemand zou moeten gaan nadenken waarom ik al 10 maanden niet betaal !!!!
Weer 6 maanden niets gehoord nu ligt er inderdaad een brief van het incasso bureau met een rekening van meer dan 800 euro.
Wederom speedlinq en het incasso alle gegevens verstuurd en gezegd dat ik niet van plan ben om ook maar een cent te betalen.

Zo een ASOCIAAL BEDRIJF HEB IK NIET EERDER MEEGEMAAKT
NEEM NOOIT GEEN SPEEDLINQ

We zouden de krachten moeten bundelen

karleen

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door karleen »

Zo hier wil ik dan toch even op reageren...Zo telezen ben ik niet de enigste die een incassobureau op zich af krijgt gestuurt!!
Belachelijk en te gek voor woorden.
Het enigste dat Speedlinq doet is zoveel mogelijk geld eisen van zn klanten, ik zou zeggen niet betalen!!
Ik zelf ben ook niet van plan tebetalen, 1 december internet aangevraagt, het enigste dat ze leveren is een waardeloze modem die inmiddels weer is gestuurt, maar waar ik nooit een andere voor terug heb gekregen, het komt hier op neer dat ik na 6 maand nog steeds geen internet heb van speedlinq en zij wel willen dat ik betaal...nou ik ben niet gek hoor!!!
21 mei kreeg een brief van het incassobureau van maar liefst 404 euro omdat ik rekeningen niet zou hebben betaald, nou ik heb nog nooit een rekening van speedlinq gezien, maar oke.
Incasso om opheldering gevraagt maar ik kreeg alleen een mededeling als je niet betaalt laten we de deurwaarder komen en die zet je op straat.....ow okej...bangmakerij is dit.
Ik ben inmiddels zo boos en zo ontzettend kwaad dat ik zo iets heb laat het maar tot een rechtszaak komen, ik sta in mijn recht, ik weiger tebetalen voor internet dat ik nooit heb ontvangen, welke burger gaat nou betalen voor iets dat ie nog nooit heeft gehad, dat doet toch niemand???

Mensen die meer willen weten of graag mij terzijde willen staan bij de rechter vraag ik vriendelijk doch dringend mij temailen !!!!!!!!!!!!!ook voor tips sta ik open en voor andere nare ervaringen met dit waardeloze bedrijf:
MAILEN KAN NAAR: [email protected]
(ps dit is geen grapje)

Gast

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Gast »

Aan de directie van Speedlinq,

die Mark die bij jullie werkt kan je er wel uitgooien. Hij belooft van alles, maar doet niet wat hij zegt.

Tip voor jullie: Klant iets minder beloven en iets meer doen.

Na maanden van gezeur nog niet uit de problemen met jullie.
Nu zit ik weer te wachten tot mijn abbo wordt omgezet. Heb ik al twee keer akkoord voor gegeven via die "fantastische" formulieren van jullie.
Maar niks hoor. Moet wel in augustus geregeld zijn (einde contractjaar), anders geen betalingen meer en dat beloof ik. En ik hou me aan de afspraken.

carlabas

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door carlabas »

goeden middag allemaal
Het kan ook anders met speelinq.
wij hebben sinds 16 maart een abbonement bij speedlinq na wat opstart problemen hebben we zonder al te veel moeite een nieuw modem gekregen.
Het actie geld had ik ook gewoon binnen een maand terug op mijn rekening en we hebben inderdaad in het begin wat bel kosten gemaakt maar ook hier heeft speedlinq ons in terug betaald.
petje af voor speedlinq.
het kan dus ook anders wij zijn heel tevreden over speedlinq :lol:

Gast

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Gast »

het kan dus ook anders wij zijn heel tevreden over speedlinq.

Nou van harte meid,

Maar die honderden andere mensen die ook voor deze service betalen worden stelselmatig door Speedlinq met hun rug tegen de muur gezet.
En als een provider zo goed is, waar komen dan al die klachten vandaan?
Waarom moet Tros Radar dan ingeschakeld worden? Nee, het is erg vriendelijk van je, maar deze eer verdienen ze (nog) niet.

Dropje

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Dropje »

Tja... heb mij vrij recent geabbonneerd. Kreeg keurig de informatie wanneer de lijn werkend opgeleverd zou worden. Heb wel zelf een routertje gekocht van Zyxel. Stekker er in en hij deed het en de peformance is gewoon erg goed.
Ben wel benieuwd of ik inderdaad mijn geld ga krijgen van mijn ingestuurde voucher. Mocht ik daarmee nog problemen krijgen dan laat ik het even weten.
Wat wel vreemd is: ik heb een 3072 mbit abbo genomen. Nu hebben ze een actie voor een 5120 abbo voor 10 euro minder. Heb mij daarvoor opgegeven om naar over te stappen. Heb 3 dagen later nog niet vernomen of dit verwerkt of ontvangen is (via hun webformulier), noch of ik deze snelheid ook ga krijgen. Ik moet 70 euro bijbetalen, maar dat is dan dus in 7 maanden terugverdiend. Vreemd is dat ze in eerste instantie zeggen naar een hogere snelheid overgaan altijd gratis te doen. Waarom dan in dit geval niet? Omdat het abbo goedkoper is? Wat is hier nu "leading"?

Ik wens allen die problemen ondervinden, m.n. in de financiële sfeer veel succes. Verenig en span desnoods gezamenlijk een zaak aan, zodat straks alle abbonees mee kunnen doen en dus ook weer mee kunnen profiteren van de uitkomsten, want jullie hebben gewoon gelijk als ik het zo lees....

Succes!!!!

Gast

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Gast »

het kan dus ook anders wij zijn heel tevreden over speedlinq.

Nou van harte meid,

Maar die honderden andere mensen die ook voor deze service betalen worden stelselmatig door Speedlinq met hun rug tegen de muur gezet.
En als een provider zo goed is, waar komen dan al die klachten vandaan?
Waarom moet Tros Radar dan ingeschakeld worden? Nee, het is erg vriendelijk van je, maar deze eer verdienen ze (nog) niet.

Goed gezegd !!!

Zou wat zijn als we nu ook nog blij moeten zijn als iets normaal wordt uitgevoerd....

Bartelomuis

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Bartelomuis »

Geachte iedereen,

Ook ik ben het 'slachtoffer' geworden van de praktijken van speedlinq.

Bij mij lag het probleem bij het opzeggen van mijn abonnement. Na het volgen van de juiste weg: netjes een opzegformulier invullen en versturen. Ik kreeg een bevestigingsmail waarin stond dat mijn opzegging in behandeling was. Nu 2 maanden later wordt er nog steeds geld van mijn rekening geschreven....
Ik kan u zeggen dat dit heel wat onbeantwoorde e-mails, lange telefoongesprekken (a 0,70/min) en vage auto-reply-niet-te-vinden-formulieren-drie-maal-te-antwoorden berichten en irritatie's opleverde.
Het is nog steeds niet opgelost.......

nodson5
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2005 21:50

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door nodson5 »

Ik geloof dat ik heel gelukkig kan zijn: Ik heb geen problemen met de aansluiting van Speedlinq gehad.Alles werkt na behoren.ECHTER: de snelheid is slechts 2048 ipv 4096.Foutje van T for telecom.Maar ja: Nu loop ik daar ook tegen aan: Helpdesk DUUR DUUR DUUR,en omzetten HO maar.Grappig dat iemand hier de naam Mark noemde.Ook deze persoon heeft mij gebeld en blij gemaakt: Meneer we zetten u over op de 5 MB lijn.Maar ja..dat is alweer 2 maanden geleden ongeveer.En tot zover is het weer stil.Ik heb net de voucher opgestuurd..maar als ik alle posts hier lees dan krijg ik het er benauwd van.Ook ga ik binnenkort verhuizen...en ik ben nu al bang dat dat nooit goed kan gaan.
Speedlinq -> snelheid OK -> Helpdesk CRAP en DUUR..dus ook mijn advies: NEEM NOOIT SPEEDLINQ.

saint mark
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:26

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door saint mark »

Nou ik heb op 5-5-2005 een bevestiging van ontvangst van voucher gekregen van Speedlinq.

Tot op heden, conform hun eigen artikelen 4.1 het geld na betaling van de echte tweede termijn binnen drie weken op je bankrekening terug, geen geld mogen ontvangen.

Nu ga ik gewoon om de twee dagen lopen mailen naar die lui totdat ze de zenuwen ervan krijgen.

Ik wil gewoon het geld terug waar ik volgens de afspraken recht op heb terug. 8)

W.
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2005 14:43

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door W. »

Ik heb eind maart hun online opzeg formulier aanvraag ingevuld aangezien rechtstreeks opzeggen niet mogelijk is. Daarna krijg je een mailtje met een ander aanbod. Daar staan 2 linkjes in 1 om dat nieuwe aanbod te accepteren en 1 om naar het opzegformulier te gaan. Dus ik naar het opzegformulier. Dat ingevuld en 31 maart 2005 op de bus gedaan.

Nu kijk ik in de speedlinq mail en staat daar gewoon weer de nieuwe factuur voor deze hele maand (het zou halverwege deze maand afgelopen zijn 1 jaar + 1 maand) maar ze schrijven gewoon weer de hele maand af. Ik bellen met de administratie, "ja klopt mijnheer halverwege deze maand, hmm ja vreemd moment............. hallo mijnheer bedankt voor het wachten, wij hebben u een e-mail gestuurd met een aanbieding en daar heeft u niet op gereageerd." Nou ik heb het formulier 2 keer verstuurd (de 2e keer omdat ik bij de eerste de postzegel was vergeten) en ze hebben mijn formulier dus niet ontvangen. Gewoonweg belachelijk. Toen moest ik bewijsmateriaal versturen dat ik het verstuurd had (ik natuurlijk niet aangetekend verstuurd) dus ik een kopie van het formulier gefaxed. Nu maar weer afwachten hoe het gaat lopen. Ik denk erover om te storneren en te blokkkeren voor de afschrijvingen van Speedlinq, iemand advies????

edv
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 mei 2005 11:52

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door edv »

Meteen stoneren en niet wachten tot die HUFTERS nog meer geld van je rekening afschrijven

renehee
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2005 11:19

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door renehee »

Ik heb december 2004 een abonnement aangevraagd bij Speedlinq. Het lukte hun niet om de verbinding te realiseren. Volgens hun informatie omdat er adsl van een andere provider aanwezig was. Al met al 3 maanden bezig geweest en na vele telefoontje a 0,70 per minuut in maart besloten de aanvraag te annuleren. Alleen had ik de modem al betaald dus deze netjes retour gezonden. Tot op de dag van vandaag mijn geld niet terug gekregen. Weer telefoontje naar die onzettend irritante ****** op de"helpdesk"vele loze beloftes van hun kant.Geen enkele reactie op aangetekende brieven en ik ben gewoon mijn geld kwijt. Mensen niet aan beginnen het zijn oplichters! Die directeur weet het mooi te vertellen op TV, man waar blijft mijn geld en dat je dit mag vertellen bij Radar is een raadsel. Aanpakken die hap

RobbertdeRouw
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:17

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door RobbertdeRouw »

Speedlinq, hoe komen we er vanaf dit bedrijf verdiend het om zsm van de markt gehaald te worden !! Na 3 maanden op mijn beloofde aansluiting te hebben gewacht, wacht ik nu al 6 maanden op mijn teruggave van het " gratis" aansluiten en het modem. ze reageren niet op mail want ze hebben het adres voor actievragen gewoon opgeheven en dus vraag ik mij af hoe ik aan mijn geld moet komen, ze hadden een mooi verhaal in de uitzending, maar dit was een zoethoudertje.
RADAR doe er alsjeblieft wat aan want indiviueel komen we er blijkbaar niet uit.

sal
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mei 2005 15:26

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door sal »

carlabas
Gast

Geplaatst op 01 Jun 2005 15:44 door carlabas


--------------------------------------------------------------------------------

goeden middag allemaal
Het kan ook anders met speelinq.
wij hebben sinds 16 maart een abbonement bij speedlinq na wat opstart problemen hebben we zonder al te veel moeite een nieuw modem gekregen.
Het actie geld had ik ook gewoon binnen een maand terug op mijn rekening en we hebben inderdaad in het begin wat bel kosten gemaakt maar ook hier heeft speedlinq ons in terug betaald.
petje af voor speedlinq.
het kan dus ook anders wij zijn heel tevreden over speedlinq
--------------------------------------------------------------------------------

ik weet niet hoe deze gast "carlabas" beweerd dat ze geld heeft terug gekregen van de gemaakte bel kosten. Als er duidelijk in de voorwaarden staat dat er geen enkele mogelijkheid is om gemaakte kosten voor het bellen, ongeacht of de fout bij speedlinq ligt terug te vorderen. En bovendien moet er eerst 2 keer het abonnements geld van je rekening worden geincaseerd, dus hoeze binnen 1 maand je aktie geld terug. Leugenaar die je bent.
Dus carlabas, of misschien grappemaker van het bedrijf speedlinq probeer je ongeloofwaardige verhaal ergens anders te verkopen.

edv
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 mei 2005 11:52

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door edv »

Ja hier zit inderdaad een luchtje aan 8)

Yenn
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jun 2005 19:38

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Yenn »

Ik heb nu een bericht ontvangen van het incassobureau, zij eisen 520 euro. Incasso kosten ectera... Dit is dus een grote schande. Ik heb geen product ontvangen.

Gesloten