LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet ingaan op Dexia aanbod => formulieren retourneren => ??

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Anne

Niet ingaan op Dexia aanbod => formulieren retourneren => ??

Ongelezen bericht door Anne »

Bij deze een "stelling".

Velen van ons (waaronder ikzelf) hebben een dik pakket met voorstellen van Dexia ontvangen om voor een bepaalde datum te regageren. Als je besluit om niet in te gaan op het voorstel is het verzoek toch om dit getekend te retourneren.

Stelling: Ik wil en ga niet accoord met het voorstel van Dexia. Het heeft dus geen zin om te tekenen.
Als je niet reageert op hun schrijven veranderd er toch niets op de hele zaak (scheelt een hoop invulwerk en copieen maken etc.). De deadline is het einde van het contract en niet de datum die zij opgeven om te reageren op hun aanbod.

Vraag: is deze stelling correct of zie ik/we iets over het hoofd?

j2

Re: Niet ingaan op Dexia aanbod => formulieren retourneren => ??

Ongelezen bericht door j2 »

Tja
Ik zit met hetzelfde probleem en na al die zooi van dexia gelezen te hebben weet ik het ook niet meer..
Ik weet niet hoe hoog het bedrag is wat ik moet betalen... Beetje vreemd en heb geen zin om jaren lang te blijven betalen.
Ik wil gewoon van die zooi af en in een keer het bedrag betalen en daarna nix meer met hun te maken hebben.
Ik heb een hekel aan die deadline en om al mijn rechten te verspelen en die papierzooi maakt het er niet makkelijker op.
Als je dan in een keer aflost krijg je ook nog putopties geloof ik.... wat moet ik daar mee????

Kortom.. Hoe kan ik gewoon aangeven dat ik weten wil wat ik moeyt betalen, hoe ik het moet betalen, en dat ik niet wil afzien van mijn rechten.
Het formulier dat ik gekregen heb is volgens mij een nieuw formulier...

Anne

Tja, Let op!!!!
Jij schrijft dat je putopties krijgt als je in 1x aflost. Terecht dat je schijft dit geloof ik... Je gaat dan dus in op hun aanbod.

Gelukking ben ik niet de enige die de stelling onderschijft, dit onderschijft namelijk mijn stelling. Teken niets.

Als je over x tijd je contract afloopt dan kan pas exact bepaald worden hoe groot de (eventuele) restschuld is. Je kan nu voor jezelf een indicatie maken (hierover kan je ook Dexia bellen en ze geven keurig antwoord wat de verwachte restschuld is.
Als je contact afloopt los je de restschuld af en schijf je bij alle communicatie (die je aangetekend verstuuurd) dat je "ONDER PROTEST DE BETALING DOET EN VOORBEHOUD DOEN VAN ALLE RECHTEN".

Volgens mij ben je er dan, zoals je schijft, vanaf en als de rechtzaak van Leaseverlies en/of Eegalease gewonnen wordt zie je nog een deel van het geld terug.

Zo zie je als je nu maar ook iets verkeerd invult "hang" je en je hebt dan geen poot om op te staan wat je hebt getekend!!!!!!

Succes en kijk uit wat je tekent.

Anne

Elly

Ongelezen bericht door Elly »

Als je naar de site van legio-lease (www.legio.nu)gaat kun je daar je gegevens intypen en dan komt het te betalen bedrag er van zelf uitrollen. Schrik niet! Ik kijk bijna dagelijks op deze site en het bedrag loopt iedere keer op.
Alleen vandaag zag ik dat het weer iets minder is geworden.

Succes!

Groetjes
elly

Anne

De brief van Stichting leaseverlies van 13 februari onderschijft mijn stelling. Althans niet met zoveel woorden.

Wie deelt deze mening of zie ik "iets" over het hoofd????

Anne

rob v.d.

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Anne,

Volgens mij zie je het goed. Ik ben ook van mening dat het geen enkel nut heeft om, als je toch niet van plan bent om op het dexia-aanbod in te gaan, de stukken terug te sturen. Op het forum van Pay-Back (www.pay-back.nl) vernam ik de veronderstelling dat door terugzending, ook bij een negatieve reactie, Dexia in ieder geval zeker weet dat je het aanbod hebt ontvangen. Welnu, dat zal mij verder een zalige zorg zijn, als ik er toch niet op inga .... Jou ook?

vr.gr.
rob v.d.

R.Borghouts

Ongelezen bericht door R.Borghouts »

Ik ga dus ook niet in op hun aanbod.Waarom zou ik dan het formulier terugsturen,incl.kopien van identificatiebewijzen?

J2

Ongelezen bericht door J2 »

Tja...

Er is een probleem op hun site, dus als je een bedrag hebt met cijfers achter de comma 22,69 zoals in mijn geval dan werkt het niet. Daar zijn ze mee bezig.. alsdus een mail van hun.

Ik heb het anbod ontvangen en ga ook niks retourneren.
Ik wacht af totdat ik een rekening komt.
Heb gelukkig wat (ja hoor) aandelen kunnen verkopen van mijn spaarloon regeling, weliswaar met verlies maar dat dekt in ruime mate het verlies van LL.

Wat ik verder nog steeds vreemd vind is dat na het afsluiten in 2000 ze geen contact meer hebben gezocht.

Frans

Ongelezen bericht door Frans »

Dexia-aanbod Financiële Telegraaf van vandaag.

Een heel stuk over een broodmager aanbod etc.

"Quote" De regeling blijkt bij nadere analyse dus broodmager. Wie het zich kan veroorloven, kan het beste de restschuld aflossen en de optie laten voor wat het is. Wel moet u waarschijnlijk jaren geduld hebben in een slepende juridische procedure.

Heeft u geen ruime portemonnee en zit u financieel klem, dan is het omzetten in een renteloze schuld het veiligste alternatief. Wel betaalt u dan nog lange tijd een maandelijkse aflossin." Unquote" dit is de verkorte versie. Wie heeft er al bericht gehad van Dexia inzake Eegalease ?? Als je Dexia gaat betalen, kun je volgens mij naar je geld fluiten ik betaal dus ook niets. Zolang er een juridische procedure loopt, kan Dexia nooit haar restschuld incasseren!!! Ze mogen mij meteen voor de rechter slepen, hoe eerder hoe liever. Dan is er tenminste een uitspraak. Ook las ik ergens iets over kantonrechters ?

Dit is toch gelimiteerd tot een bepaald bedrag ik dacht iets van € 5.000,00 daarboven gaat het toch naar het Arrondissement.

Frans

Fiona

Ongelezen bericht door Fiona »

Ik heb ook op 13 febr. een grote map van ze ontvangen.
En weet ook niet wat ik er mee aan moet,op 23 april loopt mijn contract af dat is afgesloten in 2000. Ik heb toen voor dat ik iets heb opgestuurd een brief naar ze geschreven OF HET ECHT NIET OM EEN LENING GING,,want ik werd betsookt door telefoontjes en brieven van hun kant.Dus ik kreeg als antwoord scrijf dit nu letterlijk wat op hun brief staat van 25 april 2000...Geachte Mevr.wat betreft de winst verdriedubbelaar laat ik u weten dat wat aan het einde van het contract als WINST staat aan u wordt uitgekeerd Het bedrag wat u maandelijks betaald is de aflosing van het lease bedrag en rente ..Er is dan bij uitbetaling het bedrag plus WINST wat aan u ivergemaakt wordt. Hiermee hoop ik u voldoende te hebben geinformeerd,,vr gr Legio Lease,>>>dus ik heb toen begrepen dat het geen lenning was ..of zie ik dat verkeerd.WAT DENKEN JULLIE ERVAN ? Ik wel wel nu al een kaartje ingezonden om mijn machtiging per april te stoppen...Ik denk dat ik daar recht toe heb.Want zij schrijven dat per april 2003 het contact afloopt. Ik heb ze ook laten weten dat ik van het minium leef,omdat mijn situatie is veranderd in die drie jaar werkeloos en gescheiden.Dus er valt volgens mij ook weinig te regelen met aflossen...Ik denk dat ik hier goed aan heb gedaan om de machtiging stop te zetten..?Gr Fiona

Peter

Ongelezen bericht door Peter »

- Ik ben ook niet van plan allerlei toestanden uit te halen met kopieen om te laten weten dat ik niet op het aanbod in ga. Nu ineens moet zelfs bij een Nee er een legitimatie en handtekening van mijn partner bij komen.
Ik heb wel dezelfde vraag gesteld bij leaseverlies, maar er staat niets over bij FAQ. Misschien komt het aan de orde bij Radar.

- Voor Fiona, volgens mij (zie site leaseverlies) moet je je betalingen niet stopzetten, doch onder protest voortzetten. hangende het onderzoek voldoe je dan wel aan je verplichtingen

rob v.d.

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Ik heb niks teruggestuurd, en mijn vrouw ook niet. Verder niets vernomen van Dexia, ook geen telefoontjes.

Marco

Ongelezen bericht door Marco »

Mijn vraag is: Ik moet voor 23 april 2003 het Dexia aanbod terugsturen. Moet ik dit doen of of afwachten op de uitslag van hele affaire?

Gerard van den Berg

Ongelezen bericht door Gerard van den Berg »

Volgens mij heeft Anne wel gelijk als ze zegt dat betalen onder voorbehoud kan. Echter: is niet betalen en afwachten een betere optie? Voor mij geldt dat ik de 12.000 euro net kan betalen ... moet ik dat doen en de procedure (die zeker een aantal jaren kan gaan duren) afwachten, of moet ik de stelling van Frans volgen; niet betalen zolang de juridische procedure loopt? Graag een korte reactie van wie dan ook!

Agnes

Ongelezen bericht door Agnes »

Je hoeft het Dexia Aanbod helemaal niet terug te sturen, als je er niet op in wilt gaan. Z

Ze verzoeken dat wel maar dan zet je weer een handtekening onder iets onduidelijks en dat hoe dat Dexia's juridische positie versterkt is niet helemaal duidelijk maar wel waarschijnlijk. Ze hopen het aantal claims te beperken.

Als je contract afloopt heb je altijd nog de 3 mogelijkheden om te verlengen, kopen of verkopen, dus dan kun je alsnog beslissen om hieruit te kiezen of de hele affaire af te wachten.

patricia

Ongelezen bericht door patricia »

Ook ik ben een gedupeerde van legio lease, maar ik weet niets over een pakket met voorstellen. Krijgt iedereen die toegestuurd???

hoop dat iemand mij hierop antwoord kan geven

hans

Ongelezen bericht door hans »

gerard inderdaad niet betalen zolang de zaak onder de rechter is laat je niet bang maken,betalen kan altijd nog .
Hans

louise

Ongelezen bericht door louise »

Ik kan eigenlijk mijn maandbedrag ( 112 pm) net betalen en als ik op het aanbod in ga betekent dat ik er nog zo'n 9 jaar aan vast zit. IK weet niet waar ik goed aan doe.Een renteloze lening en afzien van juridische stappen voelt niet goed, maar afwachten is ook te riskant. Wie kan mij goede raad geven. Ik vrees dat ik er niet genoeg vanaf weet.

sja

Ongelezen bericht door sja »

Vanavond Radar gezien, maagertjes, erg maagertjes,
de meeste tijd Mijnheer van Dexia, ik ga helemaal niets
meer doen, ben 62 jaar, maar walg van al die toestanden,
ik zie wel wat er van komt, moet 12.100 euro betalen,
neem ik effecten bij de bank 19,000 euro of nog meer,
heb niet eens zin meer om te kijken,
Ik geef jullie een goede raad, mocht je nog wat geld hebben
verdonkeremanen op opmaken, en dat ga ik lekker doen.
Want van een kale kip kan je niet plukken, dat hebben
jullie toch ook allemaal geleerd.

Maaike

Ongelezen bericht door Maaike »

@louise: hier hetzelfde probleem. wij geen 't ook omzetten in een renteloze lening. het is te riskant om nu niet te betalen. als de rechter namelijk bepaalt dat we wel moeten betalen, dan hebben we een heel groot probleem.

wij zetten 't dus om in een renteloze lening.

Gesloten