LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
sjonnies

phuket air

Ongelezen bericht door sjonnies »

ik wilde eens weten of er al mensen zijn die ook al een reis hebben geboekt bij kras-arke-Holland international alles wat onder de tui groep valt . en die vliegen met phuket-air ik heb zelf een reis geboekt bij kras
nu blijkt dat deze vliegmaatschappij het niet zo nou neemt met de veiligheid ik heb kras er overgebeldt en die zeggen ja bij ons is er niets bekent en er moet eerst iets gebeuren voor dat wij wat kunnen doen
maar als je dan al lees op dit forum

http://forum.indahnesia.com/Forum.php?t ... 5759913c4e

en dat op 11-4-05 alle vliegtuigen aan de grond moeten blijven
staan in thailand en eerst aan een voledige inspectie moeten ondergaan want ze mogen al niet meer landen op londen tot dat ze toestellen aan de europese richtlijnen voldoen

http://www.fox.nl/nieuws.asp

maar wat ook niet klopt is dat kras adverteerdt als volgt
phuket air is een nieuwe jongen luchtvaart maatschappij
met modern westers materiaal nu blijkt dat de toestellen meer
dan 25 jaar oud zijn en waren afgeschreven door klm

ik wilde mijn vlucht omboeken naar china airlines maar dit was helaas niet mogelijk want ik ga een rondreis maken en dan moet iedereen
met de zelfde vlucht mee en als ik nu anuleer kost het me 540 euro
maar dat is een hoop geld maar als ik al lees wat er in al mis gaat
in de eerste weken dat ze vliegen op amsterdam en welke klachten de engelse de afgelopen tijd al hadden dan kies ik denk ik toch voor mijn veiligheid en niet zo als de engelse die vorige week niet meer durfte te
vliegen en stonden in de Emiraten en moesten wachten op de volgende vlucht die later in engeland aan de grond moest blijven wegens te veel makementen toestel is leeg terug gekeert naar bankok

anita s

Re: phuket air

Ongelezen bericht door anita s »

Ik wil niet niet lullig doen hoor Sjonnie, maar waarom had je dat voor dat je ging boeken niet even nagekeken?

Als je toch voor zoveel geld zo'n reis gaat boeken, informeer je toch eerst overal! En waar kan dat niet beter, dan hier op het internet? Je geeft het zelf al aan van, kijk hier en hier.

Wat jammer nu voor je!

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Phuket Air heeft 1 voormalige B747 van KLM overgenomen. Niet omdat ze waren afgeschreven maar omdat de KLM deze toestellen vervangt door de 777 welke economisch gezien beter in het plaatje passen.
Wist U trouwens dat b.v. Onur Air met een toestel van 29 jaar oud vliegt?

erikje

Re: phuket air

Ongelezen bericht door erikje »

Omboeken naar China Airlines zei u?

zie airdisaster.com:

12 Ongelukken sinds 1969 met in totaal 825 doden.

(sorry, niet helemaal on topic)

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

dat er een link naar FOX vakanties staat is ook waardeloos want wat FOX doet is alleen maar uitlokken want zelf vliegen ze er niet mee, heeft ze veel klanten gekost en nu willen ze hun gram halen.

Zelf mijn vlucht trouwens al overgeboekt naar Cathay Pacific ( dan maar iets langer in het vliegtuig op de heenreis.


Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

bron is de Teleblaat .... zegt al genoeg

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

beetje flauw om te zeggen dat je eerst moet informeren.
Je neemt toch aan dat gerenomeerde reisorganisaties niet met de eerste de beste gaat vliegen??

Vaag

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Vaag »

Als ik via reiskrant.net kijk wat me een vlucht naar Bangkok kost, staat Phuket Air vrijwel altijd als goedkoopste. Wat me echter opvalt, is dat de vlucht altijd niet beschikbaar is. Zoekt men dan naar een alternatieve vlucht van Phuket Air, dan blijkt de prijs ineens 3 maal zo hoog te zijn.

Kan iemand om mijn verhaal te ontkrachten een periode geven, waar(retourvlucht Amsterdam naar Bangkok) Phuket Air inderdaad goedkoop is plus ook beschikbaar als tegenbewijs? Ik heb al heel veel periodes geprobeerd (dus maandagvlucht heen, dinsdag heen, e.t.c, plus in mei, augustus, december e.t.c.), maar wat me dus opviel is dat die goedkope vlucht altijd volgeboekt is, zelfs als ik ruim 300 dagen van tevoren ga kijken. Dit riekt naar pure oplichting, wil men zo graag in de top 3 van goedkope vluchten staan, niets op tegen, maar lever dan ook die vlucht voor die prijs en niet voor het drievoudige!

Foutje bedankt.

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Foutje bedankt. »

Correctie, moet uiteraard reiskrant.nl zijn i.p.v. reiskrant.net

sjonnies

Re: phuket air

Ongelezen bericht door sjonnies »

nou het gaat steedts slechter met phuket air
kras ontkent alles en zeg dat er niets aan de hand is als ik ze bel
en dat er vrijdag gewoon op tijd wordt gevlogen
en dat de toestellen gewoon vliegen
en dat het stuk in de telegraaf niet waar is maar
in de krant van bangkok staat toch echt dat
er nog maar 2 toestellen van phuket air mogen vliegen

zie link

http://www.bangkokpost.co.th/News/13Apr2005_news01.php

Inderdaad

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Inderdaad »

Sjonnie, mijn vrouw is Thaise en leest nogal vaak het nieuws op de Thaise internetpagina's. En ik kan je zeggen dat jouw verhaal daar wordt bevestigd. Laat Kras dus maar blaten, klinkt niet echt geloofwaardig als ze nog steeds proberen te beweren dat deze verhalen in het Thais, zomaar uit de lucht komen vallen.

miranda dorsman

Re: phuket air

Ongelezen bericht door miranda dorsman »

Ik ben een 22 jarige studente en zou samen met mijn vriend op woensdag 6 juli met Phuket Air naar Bangkok vliegen. Vorige week kwam mijn vriend er, nog voor alle persberichten waren geplubiceerd, achter dat er het een en ander aan de hand was bij de luchtvaartmaatschappij. (Olielekkage, motor kapot, monteur aan boord tijdens de vlucht etc etc). De ellende hield niet op volgens de berichten.

In eerste instantie is het naar mijn idee niet te wijten aan de reisbureaus, hoewel de toestellen idd ouder zijn dan 25 jaar mochten de Nederlandse reisbureaus er redelijkerwijs vanuit gaan dat het een veilige luchtmaatschappij betreft. Sterker nog, een vriendin van ons (half Thais en werkzaam op de ambassade van Thailand in Den Haag) was bij de officiéle persconferentie van de presentatie van Phuket Air in Nederland aanwezig. We hebben bij haar geinformeerd en alles was in orde. De ambassadeur is vorige week zelf met de luchtmaatschappij gevlogen. (oké heb niet meer van haar gehoord of hij weer veilig in Den Haag op zijn werk is aangekomen maar goed...)

Desalniettemin liegen de feiten er niet bepaald om en hebben mijn vriend en ik er toch bewust voor gekozen om onze reis om te boeken bij 333Travel. Zonder problemen met alleen de extra kosten van ticket en 15 euro administratiekosten hebben we alles omgeboekt. Super geregeld bij 333Travel. We vliegen nu met Lufthansa naar Frankfurt en dan met Thai Airways International (TIP: 5e op de wereld ranglijst van beste vliegmaatschappijen) naar Bangkok. Nu moet ik er wel bij vermelden dat het voor ons vrij gemakkelijk was omdat wij alleen maar ticket hebben naar Bangkok en geen georganiseerde reis. Want dan ligt het weer anders.

Voor diegenen die niet meet Phuket Air willen vliegen onderneem zo snel mogelijk actie want de tickets worden razendsnel verkocht. En niemand heeft zin om 50% extra aan zijn ticket kwijt te zijn.

Succes alle Thailand gangers!!!!!

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Phuket air is een maatschappij die vliegt met B747 classic toestellen, waarvan 1 in 2004 gekocht van KLM. Het schijnt dat het onderhoudt aan deze toestellen niet helemaal correct verloopt. Ze zijn pas begonnen met de route Amsterdam-Bangkok met een tussenstop. Ik geloof dat het een toestel (B747-300) komt uit londen en via Amsterdam vliegt.

Wat ik nog wil meegeven is dat de veiligheid niet wordt bepaald door de leeftijd van een toestel, maar door het onderhoud. Nieuwe toestellen die slecht worden onderhouden zijn net zo gevaarlijk als oudere toestellen met een slecht onderhouds verleden.

Overigens is er nog een maatschappij actief die min of meer vergelijkbaar is met Phuket Air, te weten: Orient Thai en Onetogo. (zelfde maatschappij) Dit is een prijsvechter die ook vliegt met B747 Classic toestellen.

Durfal

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Durfal »

Ik vlieg binnenkort via Bangkok naar Bali met Phuket Air.
In alle berichten van forums uit Nederland en Belgie lees ik dat iedereen heeft of gaat omboeken.

Dat betekent dat ik - met nog wat andere durfals - alle ruimte heb tijdens onze vluchten. Of er gaan zo weinig mensen mee dat ik gratis word omgeboekt.

Moraal: gemotoriseerd vervoer kan risico's met zich meebrengen.

Bluf

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Bluf »

Natuurlijk brengt het risico's met zich mee! Met welk vervoermiddel niet dan?

Maar je hebt wel lef! 8) :lol:

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Vliegen is nog altijd de veiligste manier van reizen...
Maar hoe kan je dan in godsnaam het veiligst op het vliegveld komen? :roll: :lol:

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Wat een vraag ???????Gewoon met de trein,bus of taxi.Let wel op dat je ruim van te voren van huis vertrekt naar de lucht haven.We zijn er altijd ruim op tijd op schiphol zodat je nog kan koffie drinken,wat nuttigen en een krantje kopen.Er is o wel eens filein de lucht!!! :D

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Zo kan die wel weer!!!!!! :roll: :lol:

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Gewoon met de trein,bus of taxi
Maar dat is dus niet de veiligste manier van reizen.
Want de veiligste manier van reizen is nog altijd vliegen... :wink:

Gesloten