Was in maart met Husk in Val Thorens geweest.
Van tevoren van de vakantiegangers die richting huis gingen had ik al gehoord dat ze bij bijna iedereen onterecht borg inhield, en dat we daar voor moesten oppassen.
Ik dacht dus slim te zijn door foto's te maken voordat ik het appartement betrek en nadat ik vertrok uit het appartement. Ik had als tip gekregen dat ze vooral gaan zeuren over vieze lakens en kussens. Dus daar heb ik speciaal ook foto's van gemaakt. Bij vertek blijkt dus inderdaad dat Husk borg heeft ingehouden voor een vieze lakens op bedden waar wij niet eens op hebben geslapen. Protesteren heeft geen zin, ook al heb je foto's als bewijs.
Na een tijdlang briefwisseling met de organisator hielden de hoteleigenaren voet bij stuk. Husk gaf ook toe dat er met betreffende accomodatie wel vaker van dit soort problemen voorkwam, maar dat we de borg maar bij de reisverzekering moet verhalen. Wat natuurlijk een makkelijke oplossing is, maar als iedereen dat doet, dan is dat wel makkelijk verdient voor de accomodatieverschaffer. Ben van mening dat dit een probleem is tussen Husk en de hoteleigenaren. Waar wij consumenten van de dupe worden.
Aangezien Husk niet bij de ANVR is aangesloten, is het ook niet mogelijk om de zaak bij de Geschillencommissie voor te leggen. Wat dus betekent dat je zelf juridisch stappen moet nemen, wat weer kosten gaat meebrengen. Maw je kan jezelf beter dat geld besparen en de borg op de verzekering verhalen. Wat wel makkelijk is voor Husk.
Ben ook wel met Husk naar andere wintersportgebieden geweest. En dat was helemaal prima. Geen gezeur over de borg. Ik vind deze zaak ook verschrikkelijk raar.
Zal graag willen weten of meer mensen dit probleem bij Husk hebben ervaren.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Borg terug van Husk
Re: Borg terug van Husk
Dus Husk......................fluiten naar mijn centen stelletje oplichters.
Re: Borg terug van Husk
Ook ik heb scechte ervaringen met de borg teruggave na een wintersportvakantie in Val thorens. Voriger week ben ik samen met een vriendin op wintersprot geweest via de reisorganisatie Sportura. De borg voor ons appartement ( le Serac) bedroeg 140 euro. Aan het eind van de vakantie hebben we het apopartementin perfecte staat verlaten, maar zo dacht de controlerende instatie er niet over. Er stond ons vlak voor vertrek een borgaftrek van 10 euro te wachten, vanwege een nieuwe vlek in een van de kussens. Vreend, we hebben kussenslopen gebruikt waarop na afloop geen enkele vlek te vinden was. Sportura was echter niet bereid op onze argumenten in te gaan, en gaf aan volledig te vertrouwen op de controledienst. Wij waren ehter niet de enige mgedupeerden. zo was er een grope die 20 euro aftrek kreeg vanwege een scheur in een donzen kussen, terwijl er volgens deze groep niet eens donzen kusses aanwezig waren, laat staan dat zij er een scheur in hebben veroorzaakt. Een ander stel had nog meer pech: zij kwamen voor de verrassing van 50 euro aftrek te staan vanwege een krasje in de tafel. Maar ook zij wisten hier niets van. En zo zijn er nog meer schrijnende gevallen bekend. Sportura heeftaan mij toegegeven dat ze wel geloven dat wij geen vlekken hebben veroorzaakt, maar dat zij niet verantwoordelijk zijn voor de borgaftrek. Ik vind dit een niet afdoend argument. immers, ik boek mijn volledige vakantie bij Sportura, en verwacht dan ook op alle terreinen met Sportura te maken te hebben, en niet met andere onafhakelijke instanties ter plaatse!
klachten indienen heeft volgens Sportura geen in, aangezien zij zoch niet verantwoordelijk voelen voo de borg. Helaas is Soprtura niet aangesloten bij de ANVR of SGV . Juridische stappen komen dus voor mijn eigen rekening. toch weerhoudt dit mij er niet van om hier werk van te maken. Het gaat me niet om het bedrag van 10 euro, maar om een naar mijn idee mallafide organisatie in Val Thorens. Op dit moment bent ik bezig met het verzamelen van klachten van andere gedupeerden, om zo een correct beeld te kunnen schetsen van de oplichtingspraktijken in Val Thorens. ik hoop op reacties van jullie!
klachten indienen heeft volgens Sportura geen in, aangezien zij zoch niet verantwoordelijk voelen voo de borg. Helaas is Soprtura niet aangesloten bij de ANVR of SGV . Juridische stappen komen dus voor mijn eigen rekening. toch weerhoudt dit mij er niet van om hier werk van te maken. Het gaat me niet om het bedrag van 10 euro, maar om een naar mijn idee mallafide organisatie in Val Thorens. Op dit moment bent ik bezig met het verzamelen van klachten van andere gedupeerden, om zo een correct beeld te kunnen schetsen van de oplichtingspraktijken in Val Thorens. ik hoop op reacties van jullie!