LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Starten met MLM

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Wankeh
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 apr 2005 15:35

Starten met MLM

Ongelezen bericht door Wankeh »

Hallo iedereen, ik ben een student van 18 en nieuw hier. Ik heb interesse in MLM maar ik weet niet echt welke verhalen ik moet geloven en welke niet. Ik heb me er een tijdje geleden een beetje in verdiept, maar zou graag meer info krijgen over het concept, en het liefst van mensen met ervaringen met MLM.
Ik ben bijvoorbeeld benieuwd hoe ik ermee begin, welke keuzes ik daar voor moet maken en hoe ik die het beste kan maken.
Ik heb wat rondgelezen op dit forum en zag dat de verdiensten erg afhangen van wat je ervoor doet, ik zou graag willen weten wat je dan precies meer of minder kan doen (dus hoe MLM in z'n werk gaat).

Dit lijkt misschien een beetje een chaotische post en zo is het ook, want overal lees ik andere meningen enz. over MLM, en ik zou wat concretere duidelijkheid willen, en info over het starten.

Nu maar hopen dat ik hier in heb gezet wat ik wilde en niet teveel hoef te editten..

Gast

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Gast »

Ik begrijp iets niet. Als je wilt weten hoe & waarom MLM werkt, is het raadzaam om eens een paar boeken over MLM te lezen. Als je dit forum wilt gaan gebruiken als bron, ben je al met je eerste stap in MLM verkeerd bezig.

Je hebt met Nederlanders te maken en je weet dat iedereen wel ergens een mening over hebt, maar de vraag is wat heb JIJ eraan. Helemaal niets!
Test het maar eens uit om op een verjaardag een gesprek te beginnen over een bepaald automerk. Je zult zien dat er direct voorstanders en tegenstanders uit een doosje komen. Wat heb JIJ eraan? Niets! Je kunt beter eens in die auto gaan rijden ( starten met MLM) en gaandeweg leer je of het iets voor je is of niet.

Ik wil iets opmerken. Ik heb het donkerbruine vermoeden dat de starter van deze topic een tegenstander is van MLM. Maar omdat alle posts vastlopen, is hij of zij maar weer een nieuwe begonen.

Let op : Alles wordt weer herhaald van voor af aan.

Zucht......je wordt er wel zo moe van.

Gast

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Gast »

Ik wil iets opmerken. Ik heb het donkerbruine vermoeden dat de starter van deze topic een tegenstander is van MLM. Maar omdat alle posts vastlopen, is hij of zij maar weer een nieuwe begonen.


Ze zullen wel weer over aannamens beginnen :roll:

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Jammer dat er weer een of andere lafbek anoniem als gast moet posten en hierbij gelijk mensen begint te beschuldigen.
Maar hij maakt wel 1 zinnige opmerking, iedereen heeft er een mening over. Doch het interessante is dan de onderbouwing van die mening te horen. En daarvoor is dit o.a. forum geschikt.
De boeken die je aanbevolen zullen worden wankeh zijn pro mlm boeken en laten niet de kritische noot horen die je hier en op andere sites zal horen.

Gast

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Gast »

kritische noot

Whahahahaha....is dat niet een duur woord voor onkundig slap geouweho*er?

Waarom zou hij geen pro-mlm-boeken kunnen lezen en wel dit waardeloze slappe nietszeggende forum lezen?

Een tip : lees idd dit forum maar eens door en ga dan goede MLM-boeken lezen dan kom je er al snel achter wat voor een simpel zielig volk mlm afstoot.

Neem van mij aan : MLM is super! Leer het vak en sluit je oren voor mensen die nooit succesvol zullen worden. Je bent nu 18. Als jij 10 jaar je oren sluit en gewoon werkt aan je doelstelling, zal je voor je 30ste binnen zijn.
Ben je makkelijk te beïnvloede, dan zal je na 1 jaar stoppen met mlm. Dan hebben de dreamstelers hun gelijk. Wil je dat of wil je gewoon rijk worden? Aan jou de keus.

Kies wel een goed betrouwbaar bedrijf! Ga geen rapporten verzenden en dat soort onzin. Kies voor een goed produkt wat op gaat.
Als je ander mensen benadert voor je business, laat dan de woorden : snel rijk, weinig werken, iedereen wordt rijk e.d achterwege.

Maarschalk,

Prettig weekend enne...werkse maandag :shock:

Gast

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Gast »

Positief denken en alles kan!

Jammer dat het met denken alleen niet lukt en als het zo'n mooi systeem zou zijn en het zo goed zou werken........ :?: waarom doet niet iederen het dan?

Misschei nomdat er maar een paar beter van worden en de overgrote meerderheid bestaat uit sukkels die valle nvoor supergladde praatjes van sukkels die ervan balen maar nu anderen gebruiken om hun verlies goed te maken?

:roll:

Wankeh
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 apr 2005 15:35

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Wankeh »

Gast, ik ben helemaal geen tegenstander van MLM, daarvoor weet ik er sowieso te weinig van.. Ik zoek alleen wat informatie en meer hoef je er niet achter te zoeken.

2e Gast, zo te horen heb jij er succes mee? Hmm, wat je zegt klinkt goed, hopelijk is t ook voor mij waar te maken :)

Bedankt voor de positieve reacties, heeft iemand aanraders qua boeken (of zelfs van bedrijven)?

mrtelecom

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Laat me ff weten uit welke regio je komt en ik laat een van mijn team wel ff contact me je opnemen. Als je de dienstensector niet ziet zitten kan ik je wel in contact brengen met een paar betrouwbare netwerkers die niet de wereld beloven maar je wel helpen zullen.
Vergeet echter niet dat jij uiteindelijk bepaalt hoeveel succes je zult hebben. Het enige dat je sponsor doen kan is is je ondersteunen.
[email protected]

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door student26 »

Whahahahaha....is dat niet een duur woord voor onkundig slap geouweho*er?
Dat is wel erg kort door de bocht. Om niet te zeggen dat het totale onzin is. Een kritische noot kan gebaseerd zijn op een mening of op feiten (of op beiden natuurlijk). Beiden kunnen bijzonder waardevol zijn, en de laatste groep natuurlijk helemaal. Ik vind het persoonlijk erg dom om kritiek bij voorbaat al af te doen als slap geouweho*er.
Waarom zou hij geen pro-mlm-boeken kunnen lezen en wel dit waardeloze slappe nietszeggende forum lezen?
Omdat pro-MLM boeken maar 1 kant van het verhaal vertellen, net als de pro-MLM sites op Internet. Dit forum mag dan niet van topkwaliteit zijn, maar in combinatie met anti-MLM sites levert het wel een beeld op dat de andere kant van MLM laat zien.
Een tip : lees idd dit forum maar eens door en ga dan goede MLM-boeken lezen dan kom je er al snel achter wat voor een simpel zielig volk mlm afstoot.
Mijn tip luidt: lees dit forum en wat sites op Internet, wat "goede" MLM boeken en baseer je beslissing op beiden.
Neem van mij aan : MLM is super! Leer het vak en sluit je oren voor mensen die nooit succesvol zullen worden.
Neem van mij aan: als iemand zegt dat mensen die iets tegen MLM hebben nooit succesvol kunnen worden en jij gelooft dat, dan ben je niet goed bij je hoofd.
Je bent nu 18. Als jij 10 jaar je oren sluit en gewoon werkt aan je doelstelling, zal je voor je 30ste binnen zijn.
Of je bent je geld kwijt, een ervaring rijker en een illusie armer. Vertrouw niet op mensen die je "garanderen" dat je over zoveel jaar binnen bent en nooit meer hoeft te werken. Als dat wel het geval zou zijn, zou er immers niemand meer werken en zouden alle producten op de wereld via MLM verkocht worden, in plaats van een krappe 1% van de producten.
Dan hebben de dreamstelers hun gelijk. Wil je dat of wil je gewoon rijk worden? Aan jou de keus.
Het vetgedrukte deel zegt genoeg lijkt mij? Nogmaals: trap niet in verhaaltjes dat je er op een vrij simpele manier rijk mee zult worden.
Kies wel een goed betrouwbaar bedrijf! Ga geen rapporten verzenden en dat soort onzin. Kies voor een goed produkt wat op gaat.
Als je ander mensen benadert voor je business, laat dan de woorden : snel rijk, weinig werken, iedereen wordt rijk e.d achterwege.
En dan zelf zeggen "zal je voor je 30ste binnen zijn" en "Wil je dat of wil je gewoon rijk worden"??? Misschien moet je eens een kritische blik op jezelf werpen. Maar ach, dat is vast weer "geouweho*er" he?

mrtelecom

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Misschien moet je eens een kritische blik op jezelf werpen.
Luister je ZELF wel eens naar je EIGEN advies????

Of luistert echt helemaal NIEMAND naar je?!

Wankeh
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 apr 2005 15:35

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Wankeh »

Mrtelecom, wat bedoel je precies met "als je de dienstensector niet ziet zitten" ?

Als ik het goed begrijp is het goed mogelijk om er goed mee te verdienen, als je er maar genoeg voor doet? Is het deel geluk dat je nodig heb groot? Als ik weet dat ik succes kan hebben als ik er mn best voor doe, dan doe ik dat.

mrtelecom

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Beste Wankeh,

Als je niet luisteren wilt en maar weinig mensen benadert heb je veel geluk nodig. Als je veel mensen benadert op de juiste manier heeft geluk er niets mee te maken.

Je krijgt gratis een training van zeker 2 uur waarin je te horen krijgt hoe je de geluksfactor uit kunt schakelen. En uiteraard is daarmee de begeleiding niet afgelopen. Wel zijn er een aantal voorwaarden die ik stel als je succes wilt hebben, maar die leg ik je graag uit in een persoonlijk gesprek.

P.S. Wist je dat jouw naam een beetje ongelukkig gekozen is?! In het engels betekent het iets anders dan ik denk dat je bedoelt!

Wankeh
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 apr 2005 15:35

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Wankeh »

mrtelecom, denk je dat ik niet wil luisteren? Ik probeer alleen zoveel mogelijk info te verzamelen dus stel ik vragen..

Ik krijg dus een training van 2 uur? Bedoel je als ik contact met je team opneem? Ik denk erover na ja, maar vraag dus gewoon even door.
Ik woon trouwens in omgeving Utrecht.

En over m'n naam: ach, tis maar wat je ongelukkig kiezen noemt..

mrtelecom

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Sorry, je begreep me verkeerd. Ik bedoel dat als iemand die begint met MLM maar vervolgens niet wil luisteren (leren), dan heeft hij veel geluk nodig. Dat was dus niet specifiek op jou gericht maar generaliserend bedoeld.
De training is onderdeel van de begeleiding dus die krijg je pas als je besluit om te beginnen.
Als je de volledige uitleg wilt maak ik graag een afspraak met je, bijvoorbeeld op ons kantoor in Nieuwegein. Daarna kun je op je gemak besluiten of je ons concept ziet zitten of niet.
Het enige wat ik wil is dat je je beslissing neemt op basis van de volledige info ipv op basis van de onzin die hier vaak neergekalkt word.

Wankeh
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 apr 2005 15:35

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Wankeh »

Oh ok, dus ik kan een afspraak maken voor een vrijblijvend gesprek? Dan zal ik dat denk ik doen, denk er nog even over na.

Kwam net op amazon een boek tegen van Rod Cook: How To Start Your MLM Network Marketing Company.

Ik weet verder niet of het wat is, maar goed ik denk nog even na, zie wel wanneer ik weer wakker word :)

mrtelecom

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Stuur me ff een mailtje en ik stuur je een e-book van een van de toppers uit Europa. Gratis en voor nop. [email protected]

P.S. Zet er wel ff je telefoonnummer bij want ik wil wel kunnen verifieren of je niet weer een van de tegenstanders bent die zo dolgraag woorden verdraaien.

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door E-nergetix »

@Wankeh,

Goede mlm boeken om te lezen zijn:

Netwerkmarketing voor dummies. Simpeler uitgelegd hoe en wat kan niet. Dit boek is geschreven doo Zig Ziglar en loopt al wat jaren mee in MLM Land.

Daarbij beveel ik iedereen die met MLM bezig is of eens een ander verhaal wil horen de mogelijkheid aan om eens te gaan luisteren naar Tom"big Al" Schreiter. Begin Mei is hij in Nederland voor een avond traning, workshop enz. En dat is in Utrecht. Kijk eens op http://www.fortunenow.com voor de preciese datum en locatie.
Helaas ben ik daar niet bij aanwezig (zal ook nooit meer gebeuren) omdat wij dan op de Lentebeurs in Maastricht staan.


Tip: Ga niet over 1 nacht ijs! mrtelecom is niet de enige aanbieder van MLM. Ga eens zoveel mogelijk bedrijven langs, praat met mensen. kijk eens op websites als: www.herbalife.com, www.amway.nl, www.e-nergetix.tk, www.karemor.com, www. novanutria.nl, www,euphony.nl, www.acninc.com en ga maar door. Er staan op de volgende pagina's nog meer linken: http://mlm.eigenstart.nl , http://mlm.startkabel.nl enz. en ga vooral googlen.

Groet en Veel succes met je keuze,

Alex van Breemen
www.e-nergetix.tk

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door student26 »

Luister je ZELF wel eens naar je EIGEN advies????
Of luistert echt helemaal NIEMAND naar je?!
Jij vindt het niet vreemd dat iemand eerst zegt dat je woorden als "snel rijk", "iedereen rijk" e.d. weg moet laten, maar die vervolgens wel zelf gebruikt?

lukay

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door lukay »

Hoi Wankeh,

Zoals je al begrepen hebt zijn er zowel voor- als tegenstanders van MLM. Waar het omgaat bij MLM is wat JIJ ervan vindt.
Wij doen het nu ruim twee jaar en zijn hier erg suceesvol mee. In onze omgeving hebben de mensen in het begin ook vreemd gereageerd en vooral achter onze rug om het hele mlm gebeuren afgekraakt. Nu diezelfde mensen zien dat het ons in ieder geval geen windeieren heeft gelegd komen ze nu naar ons terug. Nu willen ze wel weten wat we doen!!!!!!
MLM is dan ook een mogelijkheid. Wat je met deze mogelijkheid doet bepaal jezelf en niemand anders. MLM is ook een bussiness voor doorzetters. Het valt niet altijd mee, maar het biedt grote mogelijkheden als je niet opgeeft. Wat wijzelf erg belangrijk vinden zijn de mensen waarmee je samenwerkt. Wij zijn vanaf het begin heel goed geholpen, en worden nu ook nog heel goed geholpen en begeleid. Wij werken in een ECHT team!
Ik kan je hier nog uren over vertellen. Als je nog meer wilt weten dan kun je me een mailtje sturen([email protected]) en kunnen we eventueel een keertje met elkaar om de tafel gaan zitten.

Veel succes met je keuze.

Groetjes,
Lukay

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door student26 »

Het lijken net aasgieren :-)

Gesloten