Rare gang van zaken bij National Academic / C.A.K.
Geplaatst: 16 apr 2005 23:10
Per 1 januari heb ik een ziektekostenverzekering bij C.A.K. Dordrecht / National Academic afgesloten voor mijzelf en mijn gezin. Op bais van de folder kwam ik uit op een bepaald bedrag aan premie en wetteljke bijdragen die me, in combinatie met de dekking, wel aanstond en dus heb ik de verzekering genomen. Ik machtigde C.A.K. om, bij acceptatie, mijn oude verzekring namens mij op te zeggen. Inderdaad kreeg ik van mijn oude verzekeraar een bericht van beeindiging van de verzekering. Van C.A.K./National Academic hoorde ik echter helemaal niets. Totdat de eerste rekening van een zorgverlener binnenkwam en ik die bij National Academic wilde declareren. Omdat ik nog steeds geen polis ontvangen had, belde ik C.A.K. op met de vraag hoe een en ander zat. Men vertelde mij dat ik de polis en declaratieformulieren zeer binnenkort zou krijgen. En inderdaad: enkele dagen later waren de papieren er. Het was inmiddels half februari. De polis is op mijn naam, alle gezinsleden staan erop, alleen: er staat geen polisnummer op. Dat zou mij binnen enkele weken toegezonden worden. (Trouwens: nu pas werden de premies van januari en februari van mijn rekening geschreven!) Ik heb de nota van de zorgverlener gedeclareerd,zonder polisnummer, en de rekening werd vergoed. Niets aan de hand dus?
Toch wel! Het is inmiddels half april, en ik heb nog steeds geen polisnummer. De premie wordt inmiddels elke maand afgeschreven, maar: er worden nu per maand 1,95 euro aan 'prolongatiekosten' in rekening gebracht (en dat terwijl de verzekering een contractsduur heeft van drie jaren!). Over die 2,95 euro werd helemaal niet gesproken in de folder op basis waarva ik de verzekering genomen heb, noch op het aanvraagformulier. Ik werd pas met deze kosten geconfronteerd toen ik de polis half februari ontving. Ik heb hierover verschillende e-mails naar C.A.K. gestuurd, maar daarop wordt gewoon nooit geantwoord. Om een en ander uit te testen heb ik me via een ander e-mailadres onder een anagram van mijn achte naam (Peter Eeslo) voorgedaan als een potemtiele klant die niet tevreden was over zijn huidige verzekeraar en die graag wilde overstappen naar C.A.K en die wilde weten hoe dat het beste geregeld kon worden. Binnen 24 uur had ik antwoord. Ik heb uiteraard een mailtje teruggestuurd om de man/vrouw aan de andere kant van de lijn te confronteren met deze vreemde situatie: een herhaalde klacht wordt gewoon niet beantwoord, op geen enkele manier, ook niet na een uitdrukkelijk verzoek om eem reactie, terwijl een email van een potentiele klant wel meteen beantwoord wordt. De reactie hierop was dat mijn mail 'doorgegeven zou worden aan de betreffedne afdeling'. Daarna? U raadt het al: totale radiostilte.
Dus maar gebeld naar C.A.K. met dezelfde klachten over het ontbrekende polisnummer en de onterecht geinde 'prolongatiekosten'. Antwoord: u had dat kunnen zien op de offerte (die ik nooit gehad heb; en dat was ook niet te verwachten, omdat ik zoals gezegd meteen een aanvraagformulier ingediend had) of ik had de polis binnen veertien dagen kunnen terugsturen (maar die kreg ik pas half februari, dus dan zou ik anderhalve maand onverzekerd zijn geweest, terwijl, zoals gezged, de eerste rekening van een zorgvrlener al binnen was.
Inmiddels ben ik ermaar toe overgegaan om de geincasserde premie te laten terugboeken, maar wel pas NADAT ik het volgend aanvraag verschuldigde bedrag aan permie op de rekening van het C.A.K. overgemaakt had: C.A.K. kan aldus nooit zeggen dat ik op enig moment de premie niet betaald had.
Een heel verhaal, ik weet het.
Kan iemand mij vertellen wat voor bedrijf dat C.A.K. (Centraal Administratie Kantoor) te Dordrecht is en of er meer klachten over zijn? Ze noemen zich de grootste intermediair van Nederland, maar in hun opstelling naar klant zijn ze zonder meer de kleinste.
En heeft iemand tips? Kan ik me tot een oezichthouder wenden? Welek? Waar zit die?
Toch wel! Het is inmiddels half april, en ik heb nog steeds geen polisnummer. De premie wordt inmiddels elke maand afgeschreven, maar: er worden nu per maand 1,95 euro aan 'prolongatiekosten' in rekening gebracht (en dat terwijl de verzekering een contractsduur heeft van drie jaren!). Over die 2,95 euro werd helemaal niet gesproken in de folder op basis waarva ik de verzekering genomen heb, noch op het aanvraagformulier. Ik werd pas met deze kosten geconfronteerd toen ik de polis half februari ontving. Ik heb hierover verschillende e-mails naar C.A.K. gestuurd, maar daarop wordt gewoon nooit geantwoord. Om een en ander uit te testen heb ik me via een ander e-mailadres onder een anagram van mijn achte naam (Peter Eeslo) voorgedaan als een potemtiele klant die niet tevreden was over zijn huidige verzekeraar en die graag wilde overstappen naar C.A.K en die wilde weten hoe dat het beste geregeld kon worden. Binnen 24 uur had ik antwoord. Ik heb uiteraard een mailtje teruggestuurd om de man/vrouw aan de andere kant van de lijn te confronteren met deze vreemde situatie: een herhaalde klacht wordt gewoon niet beantwoord, op geen enkele manier, ook niet na een uitdrukkelijk verzoek om eem reactie, terwijl een email van een potentiele klant wel meteen beantwoord wordt. De reactie hierop was dat mijn mail 'doorgegeven zou worden aan de betreffedne afdeling'. Daarna? U raadt het al: totale radiostilte.
Dus maar gebeld naar C.A.K. met dezelfde klachten over het ontbrekende polisnummer en de onterecht geinde 'prolongatiekosten'. Antwoord: u had dat kunnen zien op de offerte (die ik nooit gehad heb; en dat was ook niet te verwachten, omdat ik zoals gezegd meteen een aanvraagformulier ingediend had) of ik had de polis binnen veertien dagen kunnen terugsturen (maar die kreg ik pas half februari, dus dan zou ik anderhalve maand onverzekerd zijn geweest, terwijl, zoals gezged, de eerste rekening van een zorgvrlener al binnen was.
Inmiddels ben ik ermaar toe overgegaan om de geincasserde premie te laten terugboeken, maar wel pas NADAT ik het volgend aanvraag verschuldigde bedrag aan permie op de rekening van het C.A.K. overgemaakt had: C.A.K. kan aldus nooit zeggen dat ik op enig moment de premie niet betaald had.
Een heel verhaal, ik weet het.
Kan iemand mij vertellen wat voor bedrijf dat C.A.K. (Centraal Administratie Kantoor) te Dordrecht is en of er meer klachten over zijn? Ze noemen zich de grootste intermediair van Nederland, maar in hun opstelling naar klant zijn ze zonder meer de kleinste.
En heeft iemand tips? Kan ik me tot een oezichthouder wenden? Welek? Waar zit die?