LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] calcenters

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
G.van Vemde

calcenters

Ongelezen bericht door G.van Vemde »

Geachte redactie Tros Radar.
Steeds meer bedrijvengaan voor hun service en garantie afhandeling
gebruik maken van een calcenter.
A.raison van 30 of meer eurocent mag U dan Uw klacht opgeven.
Zoals gewoonlijk gaat dit met een menue( Kies 1/2//3of4 etc) (kassa)
Ik vind dat dit in radar eens aan de kaak moet worden gesteld en
eventueel boycotten van deze bedrijven.
Vr Gr G.van Vemde.

Gast

Re: calcenters

Ongelezen bericht door Gast »

Snurk....waar moet al die service van betaald worden dan??? Aangezien iedereen niet teveel wilt betalen voor hun apparatuur.

MithraMadness

Ongelezen bericht door MithraMadness »

@ G.van Vemde

Wakker worden!!!!

Heb jij ENIG idee hoeveel bedrijven dit zijn????
Dus jij wilt geen support meer voor problemen met je telefoon, TV. computer, ijskast, auto, etc etc. Weet je het allemaal zelf dan zo goed?

Bedrijven verlenen een dienst naar hun klanten toe, en zij mogen hier wel degelijk kosten voor in rekening brengen. Je bepaald zelf nog wel of je belt of niet.

Uiteraard kunt u dan uw product inbrengen bij een winkel of laten nakijken bij uw thuis. Alleen zullen de voorrij kosten en adminstratieve kosten van dat bedrijf vele malen hoger zijn dan de kosten voor een paar minuten bellen.

Rustig

Ongelezen bericht door Rustig »

Waarom zo kinderachtig reageren op de post van G. van Vemde !?
Hij/Zij heeft waarschijnlijk de pré-callcentertijd meegemaakt, een tijd dat als je een probleem had met een gekocht product ermee terug kon naar de winkel en je een behoorlijke service kreeg.

Inderdaad zoals G. van Vemde post, geven de meeste bedrijven hun service uit handen aan een callcenter met als gevolg voor de consument; betalen voor de wachttijd, ondeskundige verwerking van de klacht, kastje naar de muur tactiek, het laat em maar een tijdje hangen mentaliteit, etc.
Terecht dat mensen zich hierover ontzettend kwaad kunnen maken.

In de media wordt aandacht besteed aan hart&vaatziekten. Oorzaak nr.1, verkeerde voeding en roken. Het zal mij niet verbazen dat oorzaak nr.2, callcenters zijn.

MithraMadness

Sorry mijn reactie was wat overdreven. Had net een klant aan de lijn die het nodig vond mij uit te schelden over een probleem aan zijn kant (ja ik werk zelf op een callcenter. Heb nu 5 jaar ervaring hierop).

Het is wel zo dat men steeds meer neigt naar een 24-7 mentaliteit in nederland. Dan zijn hulpverlenende diensten vrijwel alleen te regelen via een callcenter.

Voor technishce apparatuur is dit goed, maar inderdaad voor bv een koffiezet apparaat of een defect broodrooster kan men beter terug naar de winkel

Mijn excuses voor de eerdere reactie

Gast

Gelukkig reageer jij altijd verschrikkelijk netjes, he MithraMadness...

MithraMadness

Klopt, tenzij ik echt een slechte bui heb.

Gast

Dan heb je hier op het forum zeker altijd een slechte bui :shock:

caberg

Ongelezen bericht door caberg »

Ik ben op zichzelf niet tegen een call center, waar ik géén begrip voor heb is dat je niet altijd netjes te woord word gestaan en dat het geld moet kosten. Zo'n call center heeft géén binding met een bedrijf, dus de servicegedachte en betrokkenheid zijn dan niet aanwezig.

Het is een trend die waarschijnlijk over een aantal jaren weer een ander gezicht zal krijgen.
Nadeel is inderdaad de menukeuze.

Dus laten we hopen dat het allemaal wat beter gaat worden.

Gast

Dan mag je hopen dat je MithraMadness nooit aan de telefoon krijgt, caberg :shock:

MithraMadness

Ik ben op zichzelf niet tegen een call center, waar ik géén begrip voor heb is dat je niet altijd netjes te woord word gestaan en dat het geld moet kosten. Zo'n call center heeft géén binding met een bedrijf, dus de servicegedachte en betrokkenheid zijn dan niet aanwezig
Dit ben ik 100% met U eens. De callcenters waarvoor ik werk zijn echter van het bedrijf zelf (dus geen uitleen) en 1 van de belangrijkste punten bovenal is Customer Satisfaction. En er zijn de nodige rotte appels in het callcenter circuit en deze stoor ik mij ook aan.

Ik bel zelf ook vaker met een callcenter en weet hoe druk het daar soms kan zijn. Callcenterwerk is niet makkelijk en je moet ontzettend stressbestendig kunnen zijn.

video

Ongelezen bericht door video »

Het lijkt wel of men niet meer zonder wacht toon en/of muziek kan.Neem de belasting dienst maar of een energie bedrijf.
Je vraagt en krijgt niet eens antwoord tijdens het bellen wel hindrlijke muziek in je oren is dit dan de normale manier om iets terug te doen. :( :( :roll:

Gast

Op zich is outsourcing ook niet een heel groot probleem als het goed gedaan wordt
Probleem is vaak onderbezetting en ongeinspireerde medewerkers

Ik heb op diverse callcenters gewerkt en daar vaak gezien dat leidinggevenden vaak geen gehoor geven aan klachten van personeel over extreme onderbezetting en tegelijkertijd vooral die mensen die onbeschoft zijn tegen de klant als voorbeeld stellen
Goede hulp en beleefdheid zijn helaas bij dit type bedrijf van ondergeschikt belang

Wat wel helpt is beetje aardig zijn tegen de medewerkers. Iemand die van goede wil is maar goed gestressed omdat hij nauwelijks een pauze kan nemen en elke klant een uur moet wachten kan prikkelbaar zijn. Dit is welliswaar geen excuus maar als je dit weet en niet meteen te keer gaat bereik je als klant toch echt meer bij de medewerker.
Realiseer je ook ten allen tijde dat de mederwerker de regels niet kan veranderen. Als zij het verbod hebben iets op een bepaalde manier te doen en zij doen het toch dan raken ze hun baan snel genoeg kwijt. Bereikt de klant niets mee en de medewerker komt er alleen maar door in de problemen. De mensen die wel macht hebben zul je helaas meestal niet aan de telefoon krijgen.

MithraMadness

Ook hier ben ik het mee eens. De wachtmuziek is vaak gruwelijk.
Bij het bedrij waar ik zelf voor werk is dit ook een ramp. Wat is er mis met wat zachte rustige zeegeluiden of zo, of een doorschakeling naar een muziekzender

Gast

Omdat die geluiden net zo irritant zijn misschien? :roll:

MithraMadness

Waarschijnlijk wel.
Maar het is beter dan een stilte, aangezien je anders ook het idee krijgt dat de haak erop is gegooid.

Gast

Ik werk zelf voor een callcenter van een grote financiële dienstverlener. Ik merk zelf ook dat er bij sommige mensen grote weerstand is tegen callcenters.
Ik werk voor het bedrijf zelf, dus ik ben ook binnen het bedrijf opgeleid. Ik weet even veel als de personen op het lokale kantoor. Toch denkt men dat je aan de telefoon toch heel onredelijk mag zijn als je via een centrale binnenkomt. Bij het callcenter waar ik werk wordt 80% van de gesprekken aangenomen binnen 5 seconden en men belt in tegen lokaal tarief, dus dat is in mijn geval geen reden om over te klagen.
Een groot voordeel van een callcenter is dat men een uitgebreide communicatietraining krijgt in combinatie met productkennis.

Daarnaast is de tijd ook voorbij dat een bedrijf 10 klanten heeft. Het gaat hier letterlijk om miljoenen klanten, dan kan je toch niet meer verwachten dat er iemand in een kantoortje de telefoon aanneemt die iedere klant kent?
Ik ken ook de argumenten op dit forum die bijvoorbeeld voor de klantenservice van UPC gebruikt worden. Deze service wordt als slecht ervaren. In dit geval ligt het er maar net aan welke bevoegdheden een werknemer krijgt van zijn bedrijf. Dus als UPC geen callcenter zou hebben maar het gesprek zou via de kantoren afgehandeld worden behoud je dezelfde dienstverlening als er geen bevoegdheden bij komen. Ik hoop dat mensen zich ook realiseren dat hoewel er gemiddeld 15000 gesprekken per dag in mijn callcenter afgehandeld worden dat er toch mensen aan de andere kant van de lijn zitten die daar niet zitten om u te pesten maar gewoon hun werk doen.
:wink:

MithraMadness

Ikzelf werk voor een bedrijf met ruim 3 miljoen kalnten, dus het aanbod van gesprekken is erg groot. Om een klant dan correct te helpen met een probleem dient hij terecht te komen bij de juiste afdeling, hiervoor dient de rerouting in het callcenter

acjzr1

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Er bestaan uiteraard goede callcentermedewerkers,maar ik heb nu al drie keer gebeld met Ubisoft,en krijg steeds meer de indruk dat ik iemand aan de lijn krijg die net aan het schoonmaken is en de telefoon opneemt omdat die overgaat.De meest zinnige reactie die ik krijg is: "Oh dat weet ik niet hoor",en daar betaal ik dan 80 eurocent per minuut voor... Kan ik nu echt niet iemand te spreken krijgen die weet waar het over gaat?

Gast

Jawel hoor.

Gesloten