Pagina 1 van 1
omruilen gekocht product
Geplaatst: 18 apr 2005 21:40
door sweety109
Door mij is een prepaid telefoon gekocht voor een wat oudere dame bij de Mediamarkt.Voor de aankoop vroeg ik aan de verkoper of de telefoon eenvoudig te bedienen was hetgeen hij mij bevestigde.Thuisgekomen bleek dit absoluut niet zo te zijn met deze vaststelling ben ik teruggegaan.Waar ik te horen kreeg sorry mijnheer wij nemen dit telefoontje niet terug orders van de zaak.En daar sta je dan onjuist voorgelicht .Hieruit blijkt maar weer eens hoe kleinzielig zo
een groot bedrijf zich op stelt, maar wat ik mij afvraag is hun handelswijze wettelijk gezien wel juist.Voortaan is mijn devies met een grote boog om deze zaak heenlopen.
sweety 109
Re: omruilen gekocht product
Geplaatst: 19 apr 2005 20:33
door Dus
Uit ervaring weet ik dat bijna geen enkele winkel prepaid toestellen terugneemt. Of dit wettelijk mag weet ik niet, maar het gebeurd overal.
Het probleem is alleen met de voorlichting is dat wat voor de ene een heel makkelijk te bedienen telefoon is, is dit zelfde toestel voor een ander een heel moeilijk toestel.
Je zou nog kunnen proberen een schriftelijk klacht in te dienen, maar of dit zin heeft weet ik niet.
Suc6
Re: omruilen gekocht product
Geplaatst: 21 apr 2005 23:02
door martijn1
Helaas is een winkel wettelijk niet verplicht een product dat gekocht is terug te nemen. Bij kopen of afstand geldt, mits de aard van het product dit toelaat, dat u binnen 8 dagen de verkoopovereenkomst kunt ontbinden. Bij een verkoopovereenkomst gesloten in een winkel onder directe levering van het product, is deze verkoopovereenkomst voor beide partijen bindend. Veel winkels, waaronder ook de Mediamarkt, kennen een 14 dagen niet goed geld terug garantie. Voorwaarde is wel dat de aard van het product dit toelaat en dat het product ongeschonden in de originele verpakking is. Voor hygienische prducten, computers en prepaid pakketten geldt inderdaad vaak dat deze niet geruild mogen worden. achterliggende gedachte is dat die SIMkaart dan aangemeld is, mogelijk beltegoed is opgebruikt of de PIN cq PUK code gewijzigd of bekend zijn. M.b.t. het advies over hoe simpel een telefoon te gebruiken is. Dit is geen objectieve vraag en aan een mogelijk onjuist antwoord heb je juridisch gezien niets. Als u had gevraagd of deze telefoon een kleurenscherm had en thuisgekomen blijkt dit niet zo te zijn, dan spreek men pas van onjuiste voorlichting.