LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bekende produkten via MLM

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
MLM- onderzoeker

Bekende produkten via MLM

Ongelezen bericht door MLM- onderzoeker »

Zowel het systeem als ook de produkten staan sommige mensen niet aan.
Nu vraag ik mij af hoe de markt zou reageren als er een MLM-concept komt met bekende A-merken die veel Nederlanders dagelijks gebruiken. Tegen een gunstige prijs, uiteraad.
Denk aan supermarktprodukten, huishoudprodukten e.d. Uitsluitend bekende merken zodat het herkenbaar is voor de klant.
Zou Nederland dan wel MLM accepteren?

Ik kan mij voorstellen als iemand en fles wondersap krijgt aangeboden voor, pak um beet 40 euro, hij of zij een beetje wantrouwend is.
Maar hoe zou diezelfde persoon reageren als de produkten die hij of zij dagelijks gebruikt via MLM wordt aangeboden tegen een lagere prijs?
Om distributeur te worden is er geen inleg nodig.De klant krijgt zijn produkten gratis thuisbezorgt.

Ik ben benieuwd naar de reactie's.

RS

Re: Bekende produkten via MLM

Ongelezen bericht door RS »

Als ik mijn sigaretten of sterke drank hierdoor veel goedkoper kan inslaan, dan ga ik ervoor !

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Mlm-onderzoeker,
ik kan niet voor Nederland spreken, maar zelf zou ik meedoen (dwz producten bestellen) MITS.
Mits de prijs lager is dan in de supermarkt. Mits de producten identiek zijn.
Mits er een zeer strenge screening van de distributeurs plaatsvindt en zij een bewijs van goed gedrag dienen af te geven. Mits er een branche organisatie komt die dwingende regels op kan leggen, waarvan alle distributeurs lid dienen te zijn. Mits deze organisatie distributeurs mag en kan royeren zodra ze de regels breken. Mits ik die producten snel krijg, dwz binnen 1 werkdag. Mits ik de distributeur mag uitkiezen. Mits de garantie 100% geregeld is.

Je ziet het wel, er zijn dusdanig veel eisen die ik dan stel dat ik vermoed dat dit nooit zal gebeuren want dan stort de hele mlm piramide in.

Maarschalk

En zelfs dan nog wil ik ten allen tijde kunnen stoppen met bestellen via mlm.

MLM-onderzoeker

Ongelezen bericht door MLM-onderzoeker »

Ik denk dat jouw eisen wel meevallen. Kijk, ik vind MLM best een aardig systeem, maar hoe sommige mensen ermee omgaan vind ik vreselijk!
Klant & distributeur moeten beschermt worden. Ik word misselijk als ik al die honderden advertentie's lees met de meest fantastische mogelijkheden. Maar toch vind ik dat MLM voor de klant interessant kan zijn, als de klant echt merkt dat hij geld bespaart. In de telecom b.v valt dat best tegen. Hier zie je dat het een gun-business is, maar de klant is niet gek. De klant wil gewoon voordeel. Punt uit!

Bij de meeste MLM-bedrijven wordt een distributeur geroyeerd als hij zich niet aan de regels houdt. En dat is goed. Medische claim's vastknopen aan een vruchtensap is uit den boze. Misselijk word ik als ik mensen hoor praten over 'een mevrouw uit verweggistan loopt na het drinken van produkt X weer als een woestijnkievit'.

Ik hoop dat er meer reactie's verschijnen en dat deze thread niet weer ontaard in een totaal andere discussie.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Als ik mijn sigaretten of sterke drank hierdoor veel goedkoper kan inslaan, dan ga ik ervoor !

Dit soort produkten zal nooit via MLM verkocht worden. Is al eens gedaan door Yes Smoke. Bedrijf is niet meer.

LIFEBETTER

Ongelezen bericht door LIFEBETTER »

MLM is goedkoper omdat er geen dure groothandels en ketens tussen zitten. verder is alle reclame er tussen uit gehaald.

Zelf een groot concern als Numico, is ooit begonnen met een lijn van produkten via MLM. Dit word nu door Unicity voort gezet.
Unicity is de nieuwe MLM organisatie. Geen investeringen, geen verplichtingen en superi ntersante produkten.
Alles produkten voor gezondheid zijn klinisch getest.
De produkten hebben wereldwijd al aangetoond dat ze van perfecte kwaliteit zijn.
De bedrijven die in netwerk marketing succesvol zijn concentreren zich op produkten die beter werken en technologisch beter werken. Dit omdat netwerk marketing staat valt en staat bij mond op mond reclame.

Lifebetter

Ongelezen bericht door Lifebetter »

Zelf wil ik ook niet te maken hebben met alle vormen en produkten die via MLM aan de man gebracht worden.

Geen telefonie, is een wassen neus !
Geen Herbalife , moet je blijven ivesteren
geen wonderpotjes, zalfjes en steentjes of pompen.

Wel produkten die echt kwaliteit hebben bewezen.
Amway
Unicity

student26

Ongelezen bericht door student26 »

MLM is goedkoper omdat er geen dure groothandels en ketens tussen zitten. verder is alle reclame er tussen uit gehaald.
Dit fabeltje is al meermalen onderuitgehaald...

Om op de topicstarter te reageren: bij uitstek het grootste probleem, althans voor mij, is de inleg van de distributeurs. In je bericht haal je die er al uit, waardoor een groot deel van mijn bezwaren wegvallen. Dan zijn er nog wel andere dingen te noemen, maar zonder inleg van de distributeurs (waaronder ook verplichte minimale inkoop e.d.) heb ik er aanzienlijk minder moeite mee. Alleen zoals al geopperd werd zie ik dat niet zo snel gebeuren.

Gast

Mits deze organisatie distributeurs mag en kan royeren zodra ze de regels breken.
Je hebt weinig kaas gegeten van de MLM wereld Maarschalk! Indien een ditributeur de regels breekt word deze geroyeerd! De consument wordt goed beschermd in Nederland.Geen enkel MLM bedijf of distributeur die daar mee kan sollen!

Maarschalk

Je hebt weinig kaas gegeten van de MLM wereld Maarschalk! Indien een ditributeur de regels breekt word deze geroyeerd! De consument wordt goed beschermd in Nederland.Geen enkel MLM bedijf of distributeur die daar mee kan sollen!
Hmm, ik zie te veel voorbeelden waaruit dit niet blijkt.
Neem Herbalife, over de schreef gaan levert eerst een waarschuwing op, daarna een boete van 600 a 700 euro.
En dat gaat mij niet ver genoeg. Ik denk aan een systeem waar over de schreef gaan direct royement betekent uit alle mlm voor minimaal de komende 10 jaar.
De consument wordt inderdaad redelijk beschermd in Nederland, maar als ik een defect product koop van een particulier moet ik maar zien dat ik alles weer krijg zoals ik wil. Ook bedrijven kunnen failliet gaan, maar om een of andere reden maak ik me daar minder zorgen over dan als ineens iedereen als particulier zonder kapitaalseisen verkoper mag gaan spelen.
Met kapitaalseisen bedoel ik dan niet inleggeld, maar een minimumbedrag wat vastzit, bijvoorbeeld middels een bankgarantie, waardoor de consument enige zekerheid heeft.[/url]

Maarschalk

@mlm-onderzoeker,
ik denk, als je het zo beschouwt, dat mlm best een aardig systeem zou kunnen zijn als er aan een aantal voorwaarden wordt voldaan en men zich daar ook aan houdt. Net zoals bij het communisme. Maar uiteindelijk blijkt het niet te werken in de praktijk.

@alle anderen,
nee, ondanks wat hier boven staat ben ik nog steeds niet van mening dat mlm een goed systeem is.

student26

Je hebt weinig kaas gegeten van de MLM wereld Maarschalk! Indien een ditributeur de regels breekt word deze geroyeerd!
Wat is dat nou weer voor onzin. Hoe zouden ze dat moeten controleren dan? Afgelopen zondag Undercover gezien over Noni? Hoe moet de moedermaatschappij controleren of er geen onterechte claims over dat product worden gedaan door de verkopers? Uit dat programma bleek al dat jouw stelling onzin is.

Gast

Wat dacht je van klachten van klanten bij het moeder bedrijf. Als een klant van mij klaagt bij het moederbedrijf over valse beloftes toegedaan door mij aan hem dan hang ik !

Gast

Ps ik kijk dat soort sensatie tv niet. Daar kan ik niets van leren ;-)

Mensen vergooien hun tijd achter de buis ;-)

student26

Wat dacht je van klachten van klanten bij het moeder bedrijf. Als een klant van mij klaagt bij het moederbedrijf over valse beloftes toegedaan door mij aan hem dan hang ik !
Oh? Hoe gaat die klant dat bewijzen dan? En jij gaat daar niet vervolgens tegenin? Vreemd... Plus dat we er al van uitgaan dat de klant doorheeft dat er sprake is van valse beloftes.
Ps ik kijk dat soort sensatie tv niet. Daar kan ik niets van leren
Mensen vergooien hun tijd achter de buis
Tsja, voor veel mensen is dat ontspanning he. En sensatie-tv? Vind ik niet, de reporter laat via een verborgen camera zien hoe het er echt aan toe gaat, dat is totaal iets anders dan een programma als Probleemwijken.

E-nergetix

Ongelezen bericht door E-nergetix »

@Maarschalk,

Ik probeer ff al die aangehaalde punten van jou aan te halen waardoor jij - en misschien tich anderen - via mlm zouden kopen en of misschien zelf er mee zouden beginnen.

1 viel me als 1ste op: Mits ik mijn eigen distr. mag uit kiezen. Dat mag jij nu al, logisch toch. als een distributeur jou niet aanstaat ga je gewoon ergens anders heen. Dat doe je bij de winkel toch ook? Als jij liever naar Pietje gaat, ga jij naar Pietje. Ben je straks niet meer zo tevreden over Pietje ga je toch naar Klaasje. Vrijheid blijheid, JIJ beslist!

De volgende(n):
Mits er een zeer strenge screening van de distributeurs plaatsvindt en zij een bewijs van goed gedrag dienen af te geven
Zou dit dan niet moeten gelden voor alle vermarketingsmethodes die er zijn? Ga jij de Bedrijfsleider of eigenaar van een supermarkt dit vragen, een bewijs van goed gedrag? of ga jij controleren of die screening goed uitgevoerd is? Volgens mij persoonlijk is dit een totaal onbegonnen zaak en vooral niet eerlijk! Waarom niet eerlijk? Idereen heeft de kans om iets te starten cq bij te verdienen. Verhaal goed voorbeeld geven door upline & Moedermaatschappij al eens vertelt!
Mits er een branche organisatie komt die dwingende regels op kan leggen, waarvan alle distributeurs lid dienen te zijn
Die vereniging is er: De vereniging direkte verkoop. Allen zijn hier niet de distributeurs bij aangesloten maar de MLM bedrijven zelf. Dit is de link: http://www.direkteverkoop.nl/ Je kunt hier betreffende reglementen opvragen. Helaas of gelukkig is lidmaatschap niet verplicht
Mits deze organisatie distributeurs mag en kan royeren zodra ze de regels breken
Ik kan alleen spreken van Energetix, maar ik heb tot nu toe maar 1 persoon meegemaakt in Nederland die geroyeerd is geweest voor 6 maanden. Mocht en kon niks meer inkopen, mog niet meer op "beurzen" staan. Had zich verkeerd gedragen en Energetix is daar streng in. Iedereen mag daar een klacht indienen en deze wordt serieus behandeld. Ook als je natuurkundige onvolkomendheden ontdekt heb :wink: . En daarbij, de vereniging direkteverkoop mag MLM bedrijven beboeten voor hun of hun distributeurs "wandaden"
Is het al eens voorgekomen? :?: :?:

Mits de garantie 100% geregeld is.
Bij de meeste MLM organisaties is er een minimale garantie periode van 8 dagen, niet goed geld terug, de meeste hebben een 30 dagen garantie. Het licht aan de distributeur dat hij/zij hier niet aan voldoet niet aan de moedermaatschappij! En het niet voldoen is dommer dan dom. zo ben je een klant kwijt!
Mits ik die producten snel krijg, dwz binnen 1 werkdag
Kan ik bij inkomen. Bij de meeste is er een levertijd - bij bestelling via webshop en voor 13.00uur van 1 a 2 werkdagen. Ik heb hier tot nu toe geen problemen mee gehad, vooral niet via het internet en via beurzen ook niet. Mensen snappen heus wel dat ik geen grote voorraden wil en misschien kan hebben en hebben geduld. Ik kan levering binnen 5 dagen garanderen, mits de betaling van het bestelde op mijn bankrekening staat. je kan zeggen dat MLM-ers oplichters zijn, maar sommige mensen zijn er ook aardig goed in.
En zelfs dan nog wil ik ten allen tijde kunnen stoppen met bestellen via mlm.
Dat kan al jaren! Wil jij geen producten meer prima toch, bellen met distributeur, of aanspreken dat je niks meer hoeft. Dat betreffende persoon dan vraagt met redenen lijkt mij logisch. Zo kan hij/zij achterhalen of hij/zij iets fout deed. (De goede reps) Hier zie ik het probleem cq uitdaging niet

Gr,

Alex van Breemen

Econometrist

Ongelezen bericht door Econometrist »

Denk aan supermarktprodukten, huishoudprodukten e.d. Uitsluitend bekende merken zodat het herkenbaar is voor de klant.
Zou Nederland dan wel MLM accepteren?
Onderzoeker, heb jij wel eens een vrachtwagen van de appie heijn gezien? Probeer je eens voor te stellen dat jij een mlm-bedrijf begint dat op dergelijke schaal met produkten rondsjouwt en bij mij een potje pindakaas uit die wagen bezorgt à 1,64 en alle mensen die het produceren, opslaan, vervoeren, aanbieden, afrekenen en verkopen een volwaardig uurloon verdienen.
De optimalisatie die hier is toegepast om dat potje van de toeleveranciers van ingrediënten bij mij op de keukentafel te krijgen, die ga jij echt niet kloppen op de verkoopprijs. Nederland zal best wel accepteren dat de pindakaas bij de buurman goedkoper is, maar is hij dat wel? Hoeveel voorraad kan die buurman kwijt, bij hoeveel van dat soort buurmannen moet de enorme vrachtwagen dagelijks een treedje pindakaas komen afleveren en naar welke buurman moet ik voor mijn jam, koffie, boter etc. etc.? Voel je het probleem? En dan hebben we het nog maar over 1 level, dus de buurman steekt alle winst direkt in zijn zak. Wat denk je dat dat potje pindakaas gaat kosten als daar nog 7 levels mlm-ers aan mee willen verdienen?
En dan is het nog maar de vraag of het achterwege blijven van reklamekosten een voor- of nadeel is. Als ik voor het nieuws een Edah-aanbieding voor chocopasta zie hoef ik dat ene potje pindakaas misschien niet eens. Ben je die omzet ook nog kwijt.

Maarschalk

Energetix, je vat mijn punt nog niet helemaal.
Momenteel leent de mlm methodiek zich ideaal voor misbruik, en daarvan zijn vele voorbeelden te vinden. Elke branchevereniging die niet aan alle mlm bedrijven en distributeurs dwingende regels kan opleggen is dan als een leeuw zonder tanden.
Garantie van 8 dagen is onvoldoende. Als het product defect blijkt te zijn heb ik aan 8 dagen niets.
Je voorbeelden zijn aardig bedacht maar tonen enkel en alleen aan dat aan mijn eisen momenteel niet voldaan wordt.

Darbij haalde econometrist een goed punt aan. De transparantie van de markt, die ontbreekt bij mlm. Ook als je het doet zoals mlm-onderzoeker voorstelt.

Maarschalk

De eis van goed gedrag hoeft niet voor elke werknemer in een supermarkt te gelden. daar heb ik altijd nog te maken met de supermarkt en niet met de individuele werknemer.
Bovendien ben ik stellig van mening dat de hoeveelheid rotte appels in de supermarktbranche zowel absoluut als relatief gezien kleiner is dan in de mlm "branche".

Gesloten