Pagina 1 van 2

hotelbon

Geplaatst: 19 apr 2005 20:37
door ernestine
pas op :!:
u wordt opgebeld door iemand van 'hotelbon'.
deze man/vrouw probeert u een aanbieding aan te smeren van 55 euro.
vervolgens vraagt hij/zij uw geboortedatum en bankrekeningnummer,
daarna is 'hotelbon' direct gemachtigd om 55 euro van uw rekening te schrijven.
Denk eens aan al die oude mensjes die van hun aow moeten rondkomen en die zonder bedenktijd feitelijk gedwongen worden om direct te beslissen en hun gegevens te geven. of zelfs niet in de gaten hebben dat de gegevens al voldoende zijn om geld van hun rekening af te schrijven. Ik vind dit een schandalige manier van telefonische verkoop. Ik heb van de Postbank begrepen dat zij Hotelbon een machtiging gegeven hebben om op deze manier geld van rekeningen af te schrijven. Dit is toch de limit. Speelt de Postbank en een aantal banken mee met dit 'oneerlijke'spel. Wie kan hierop reageren.

Re: hotelbon

Geplaatst: 19 apr 2005 20:46
door dubby
het spijt me wel hoor, maar ik geef echt niet zomaar mijn banknummer op zonder exact te weten van hoe en wat.

Ik ben van mening dat mensen soms ook zelf te snel ergens mee instemmen zonder de kleine lettertjes te lezen, het is wel lullig maar ja eigen schuld, dikke bult aow of niet

Re: hotelbon

Geplaatst: 19 apr 2005 20:56
door Gast
Ik zou zo wie zo nooit mijn bankgegevens door de telefoon geven.

Re: hotelbon

Geplaatst: 19 apr 2005 20:58
door Gast
En als ze je nummer hebben zijn ze nog steeds niet gemachtigd.

Zou leuk wezen want als ze afboeken heb je ook HUN nummer........voel je hem? Koop je meteen een hotel op hun kosten als het zo zou zijn. :roll:

Re: hotelbon

Geplaatst: 22 apr 2005 14:33
door Gast
ik denk dat jij hem niet voelt.
Zij zijn dus gemachtigd en jij NIET.En terugboeken gaat niet, alleen bij automatische incasso's........................
Mijn vader zou hier dus intrappen.
dan kun je wel zeggen wat stom, is ook zo, maar die zijn er veel!!!!!!!!

Re: hotelbon

Geplaatst: 22 apr 2005 14:47
door Gast
Tuurlijk kan je wel terugboeken, het is telefonische verkoop, dus je hebt geloof ik 7 dagen bedenktijd

Re: hotelbon

Geplaatst: 23 apr 2005 08:52
door Gast
Een koop annuleren is iets anders dan geld terug laten boeken beste gast.

Re: hotelbon

Geplaatst: 27 apr 2005 09:24
door Gast
Mijn werk is, ik verkoop.........

Re: hotelbon

Geplaatst: 20 mei 2005 13:47
door de pineut
Ik werd dus laatst ook gebeld door Hotelbon. Ze had, n.a.v. 10 jarig jubileum, een aanbieding. Leek me een mooi aanbod. De afspraak is dat ik de bonnen thuis zou ontvangen en dat ca. 7 dagen na ontvangst van deze bonnen het bedrag van mijn rekening zou worden geboekt.

Wat schetst mijn verbazing? Het bedrag is inmiddels van mijn rekening geboekt maar ik heb nog helemaal geen bonnen ontvangen.

Ik heb daarom telefonisch contact gezocht met hotelbon om na te gaan waarom het anders loopt dan afgesproken.
Word ik doorverbonden....
Volgende hotelbon medewerker: "mag ik uw telefoonnummer dan wordt u teruggebeld"
Einde gesprek.

Ik weet niet wanneer ik wordt teruggebeld of waarom ik niet direct mijn vraag mocht stellen.Niet echt klantvriendelijk zou ik zeggen.
Ik heb inmiddels het bedrag door mijn bank laten storneren.

Net gebeld door Hotelbon; nu zou het zo zijn dat verzenden en afschrijven tegelijk in gang wordt gezet. Dus ik zou de bonnen ieder moment binnen krijgen. En als ik niet tevreden ben over de gang van zaken dat ik dan maar een brief moest sturen.
Die brief (mail) is inmiddels verzonden en zodra de bonnen binnen zijn dan kunnen ze die ook snel terug verwachten.

Re: hotelbon

Geplaatst: 20 mei 2005 13:49
door de pineut
oja, en ik wil een melding als men ons telefoonnummer draait: "aan de telefoon wordt niet gekocht en bekeerd zijn we ook al."

Re: hotelbon

Geplaatst: 06 jun 2005 09:06
door Margriet
Hallo
Heeft iemand ervaring met de HotelGoldcard is dit betrouwbaar en werkt het echt!
Graag reactie.
Margriet.

Re: hotelbon

Geplaatst: 06 jun 2005 15:06
door woman4life
Mijn moeder is ook gebelt voor een hotelbon voor 55 euro.
Nu komt het leuke ik liep langs zeeman en toen stond er een bord buiten waar op vermeld stond dat je daar gratis een hotelbon kon ophalen
:lol:

scheelt toch 55 euro :lol:

Re: hotelbon

Geplaatst: 10 jun 2005 22:28
door bodejosm43
Gratis? Hotelbon?

Het werkt meestal zo: je wordt verplicht een ontbijt en een diner te pakken tegen een forse prijs, en moet vaak ook nog drie overnachtingen nemen. Dus 3 diners en 3 ontbijten per persoon. Ik wilde dit als alleenstaande eens doen, maar ik kreeg het niet voor elkaar, of ik moest per maaltijd het dubbele betalen. Daarbij komt nog, dat het in voorkomende gevallen in een minder aantrekkelijke periode beschikbaar is, en als je perse in een leuke periode wil, dat je dan een toeslag betaalt. Ja, dan kun je net zo goed zonder bon iets boeken.

Wanneer je hetzelfde hotel per nacht boekt, betaal je weliswaar voor de overnachting, maar daar zit doorgaans het ontbijt al bij, en je bent niet verplicht ook een diner erbij te nemen.

Hotelbon? Dat dit systeem na zoveel jaar nog bestaat, verbaast me. Ik dacht dat de mensen in die tijd slimmer waren geworden.

Re: hotelbon

Geplaatst: 11 jun 2005 19:54
door layla
Je kunt tegenwoordig via internet ook goedkope overnachtingen boeken, bijv. via www.inpakkenenwegwezen.nl, www.weekendjeweg.nl, www.nachtjeweg.nl, daar zou ik veel eerder voor kiezen dan zo'n hotelbon. Ik heb ooit een keer zo'n hotelbon kado gegeven en die mensen hebben er nooit gebruik van gemaakt. Als je het diner en ontbijt optelt, ben je vaak nog best veel kwijt.

Re: hotelbon

Geplaatst: 07 jan 2009 23:08
door gbast
Ben in 2007 door Hotelbon telefonisch benaderd om in te gaan op een eenmalige actie om voor €45,- een Hotelbonjaarkaart aan te kopen voor het jaar 2008. Er is tijdens het telefoongesprek niets verteld over het afsluiten van een onbepaald Hotelbonjaarkaart abonnement.
Wat schets mij verbazing.....een nieuw bedrag van €59,95 wordt zonder mijn toestemming van mijn bankrekening afgescheven voor een nieuwe Hotelbonjaarkaart voor 2009!
Ik heb destijds eenmalig toestemming gegeven om een bedrag af te schrijven van €45,- in de actieperiode voor de jaarkaart van 2008. Zeker niet tot wederopzegging voor onbepaalde tijd. dit had ik nooit gedaan.
Inmiddels het bedrag laten storneren door mijn bank maar hierop weer een aanmaning van Hotelbon ontvangen om toch maar te betalen.
Heb hierop weer een brief geschreven met duidelijke uitleg over de gehele gang van zake en mijn standpunt hierin.
In middels een reactie van Hotelbon per brief terug gehad dat ik destijds toch een abonnement op de jaarkaart heb afgesloten tot wederopzegging.

Is hier iets aan te doen? Ik weet zeker dat destijds tijdens het telefoongesprek niet ter sprake is geweest dat ik er voor onbepaalde tijd aan vast zou zitten tot wederopzegging!

Ik weet zeker dat er meer mensen zijn met ditzelfde probleem.

Ik vind dat ik om de tuin geleid ben door Hotelbon en ben van mening dat er onwettig is gehandeld tijdens het aanbieden van deze telefonische actie van Hotelbon.

Wie heeft hetzelfde meegemaakt?

Re: hotelbon

Geplaatst: 12 jan 2010 14:56
door SteunpuntToeslagen
Ha ha

Nu zit ik met een abonnement op de jaarkaart van Hotelbon. Volgens mij heb ik het voor eenmaal om te proberen besteld, maar nu blijkt het ineens een abonnement.

Hoe is gbast eruit gekomen??? Ik hoop dat je dit forum nog volgt.

Re: hotelbon

Geplaatst: 12 jan 2010 22:08
door Amyl
Er zijn heel veel topics hierover
zoek anders even op
hotelwaardecheque
goldcardvoordeel
worldwidebookers
(allemaal zelfde bedrijf)

Re: hotelbon

Geplaatst: 28 sep 2010 16:38
door henkenlies
Ik heb ok de hotelbon aangesmeerd gekregen. Nu wil ik er weer van af na twee jaar en nu ben ik volgens hun eenpaar dagen te laat, dus weer een jaar. Van te voren is niets over de aanstaande verlenging meegedeeld.
Ik heb het bedrag gestorneerd.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Re: hotelbon

Geplaatst: 18 aug 2013 13:08
door Jeanne de Wit
Mijn ervaring met Hotelbon,
Je moet inderdaad een ontbijt en dinee afnemen, want je overnacht gratis !
Op zich niets mis mee, wij hebben het al verschillende keren gedaan, alleen in sommige Hotels ben je verplicht 2 uur ( te zitten). Voor 1 keer is dat niet erg maar niet 3 avonden achter elkaar!!! je hebt verder niets meer aan je avond en kunt ook niets meer doen, toen we het vroegen om de 2 e avond wat sneller te kunnen eten werd ons duidelijk gemaakt dat dat niet echt kon, er waren erg weinig gasten voor het dinee dus de bediening was voldoende, of kon men het in de keuken niet aan?
Jammer Fletcher Hotel in Roden. Met Fletcher hotel in Appelscha hebben we een betere ervaring.
Beter is een aanbieding met 1 dinee, kun je de andere avonden nog iets anders doen dan eten !
Verder heb ik geen slechte ervaring met de diners, zijn echt goed verzorgd ! En vers !

Re: hotelbon

Geplaatst: 27 aug 2013 10:42
door namsrevel
hmm ik wilde ook eens voor een hotelbon gaan omdat dit me veel goedkoper leek maar ik ben er allang achter dat dit totaal niet het geval is. Als je het mij vraagt kun je het beste gewoon zelf een hotel boeken, als je op boekingssites aangeeft niet meer dan 50 euro per nacht te willen betalen dan heb je nog genoeg keus en voldoende goede hotels die je dan wel een leuke hotelervaring kunnen geven zonder dat je vast zit aan een diner of ontbijt of 2 uur moet zitten.. !