LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Henry's kitchens
Henry's kitchens
Pas op bij de aanschaf van een keuken van Henry's Kitchens.
Ze houden er een merkwaardige strategie op na wat betreft de 'aanbetaling'. De verkoper gaf in de gesprekken aan dat 25% van het totaalbedrag voor de koop als aanbetaling gedaan moet worden en de overige 75% na levering.
Wat blijkt: Ze wijken hier in het koopcontract vanaf. Ze stellen daar (op basis van hun eigen algemene voorwaarden) dat 25% binnen 10 dagen na ontvangst van het koopcontract betaald moet worden en de overige 75% (minus de kosten voor het plaatsen) 10 dagen voor levering. Totaal absurd. Ze lappen de voorschriften van het CBW totaal aan de laars.
Het komt er dus op neer dat je het totale bedrag voor levering betaalt... Ga hier nooit mee accoord.
Zijn er vergelijkbare ervaringen met Henry's kitchens??
Een teleurgestelde consument.
Ze houden er een merkwaardige strategie op na wat betreft de 'aanbetaling'. De verkoper gaf in de gesprekken aan dat 25% van het totaalbedrag voor de koop als aanbetaling gedaan moet worden en de overige 75% na levering.
Wat blijkt: Ze wijken hier in het koopcontract vanaf. Ze stellen daar (op basis van hun eigen algemene voorwaarden) dat 25% binnen 10 dagen na ontvangst van het koopcontract betaald moet worden en de overige 75% (minus de kosten voor het plaatsen) 10 dagen voor levering. Totaal absurd. Ze lappen de voorschriften van het CBW totaal aan de laars.
Het komt er dus op neer dat je het totale bedrag voor levering betaalt... Ga hier nooit mee accoord.
Zijn er vergelijkbare ervaringen met Henry's kitchens??
Een teleurgestelde consument.
Re: Henry's kitchens
Niks bijzonders.
Doen alle ketens en grotere bedrijven.
Henry's kitchens = xxx xxxx = voorheen keukenmaxx=voorheen brugman keukens
En daar doen ze het allemaal.
Doen alle ketens en grotere bedrijven.
Henry's kitchens = xxx xxxx = voorheen keukenmaxx=voorheen brugman keukens
En daar doen ze het allemaal.
Re: Henry's kitchens
Een bij het CBW aangesloten bedrijf heeft GEEN eigen voorwaarden, en is simpelweg verplicht CBW voorwaarden te hanteren. Indien niets speciaal besproken is over 75% vooruitbetaling, dan kan hoef je pas bij oplevering te betalen.Ze stellen daar (op basis van hun eigen algemene voorwaarden) dat.....
Zie ook:
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... mber=14441
Re: Henry's kitchens
Dit is inderdaad absurd.de resterende 75% 10 dagen voor levering betalen
Nooit je hele keuken betalen terwijl je die nog niet in huis hebt. We hebben in het verleden genoeg voorbeelden gezien hoe dit af kan lopen.
Bij aflevering van de keuken restbedrag betalen en niet eerder.
Re: Henry's kitchens
ik, en nog een stel kennisen hebben onlangs bij Henry's Kitchens een keuken gekocht. Wij zijn perfekt geholpen en ook zéér tevreden over de afspraken die wij gemaakt hebben. Alles is ons duidelijk uitgelegd en wij hebben er veel vertrouwen in..... Dus wij raden iedereen aan toch eens te gaan kijken, een prachtige showroom... M
Re: Henry's kitchens
Het resterende bedrag betalen voor de aflevering van de keuken is inderdaad niets bijzonders. Het is eigenlijk heel gewoon.
Re: Henry's kitchens
Ik zei net al,
Lachen, die nieuwe reclame voor Henry
Lachen, die nieuwe reclame voor Henry
Re: Henry's kitchens
Heel belangrijk is wat nu precies is gezegd. 25 % aanbetaling (is ook volgens CWB gebruikelijk) en 75 % voor / bij of na aflevering.
Het restant kan op moment van aflevering worden gevraagd en dat wordt ook gedekt door voorwaarden van het CWB.
Overigens kan een bedrijf welke aangesloten is bij het CWB wel andere voorwaarden stellen, maar deze mogen niet ongunstiger zijn dan die van het CWB. Dus aanbetalen hoeft niet perse. Sommige zaken nemen genoegen met een handtekening.
75 % 10 dagen voor aflevering betalen is een ongustiger regeling en mag dus niet.
Afhankelijk of u zelf gaat plaatsen of laat plaatsen door het door Henry's Kitchens aangewezen plaatsingsbedrijf raad ik u het volgende aan.
Gaat u zelf plaatsen en u kunt niet alle artikelen op moment van aflevering controleren op schade, hou dan nog 10 % in totdat u heeft kunnen controleren dat er geen schade is. Schades moet u meestal binnen 2 x 24 uur aanmelden. Schades die niet binnen dit termijn zijn gemeld zijn voor eigen rekening.
Wordt de keuken geplaatst door Henry's Keukens. Hou dan 5 % in + de plaatsingskosten. Betaal deze wanneer de keuken naar wens is opgeleverd.
Deze wijze geeft u zekerheid en is ook naar de leverancier alleszins redelijk.
Mochten er ondanks deze regeling klachten zijn dan kunt u dit voorleggen aan de geschillencommissie van het CWB.
Deze kunnen dwingend een uitspraak doen.
Veel plezier met uw keuken
Het restant kan op moment van aflevering worden gevraagd en dat wordt ook gedekt door voorwaarden van het CWB.
Overigens kan een bedrijf welke aangesloten is bij het CWB wel andere voorwaarden stellen, maar deze mogen niet ongunstiger zijn dan die van het CWB. Dus aanbetalen hoeft niet perse. Sommige zaken nemen genoegen met een handtekening.
75 % 10 dagen voor aflevering betalen is een ongustiger regeling en mag dus niet.
Afhankelijk of u zelf gaat plaatsen of laat plaatsen door het door Henry's Kitchens aangewezen plaatsingsbedrijf raad ik u het volgende aan.
Gaat u zelf plaatsen en u kunt niet alle artikelen op moment van aflevering controleren op schade, hou dan nog 10 % in totdat u heeft kunnen controleren dat er geen schade is. Schades moet u meestal binnen 2 x 24 uur aanmelden. Schades die niet binnen dit termijn zijn gemeld zijn voor eigen rekening.
Wordt de keuken geplaatst door Henry's Keukens. Hou dan 5 % in + de plaatsingskosten. Betaal deze wanneer de keuken naar wens is opgeleverd.
Deze wijze geeft u zekerheid en is ook naar de leverancier alleszins redelijk.
Mochten er ondanks deze regeling klachten zijn dan kunt u dit voorleggen aan de geschillencommissie van het CWB.
Deze kunnen dwingend een uitspraak doen.
Veel plezier met uw keuken
Re: Henry's kitchens
Twee ervaringen bij HK:
Breda,
Even rondgelopen door de showroom en een mooie Next 125 keuken gezien.
Verkoper gevraagd om een offerte te maken.
Na een inventarisatie vroeg de verkoper wat mijn budget was.
Ik heb hem verteld dat ik dat niet wist omdat ik geen idee had wat een keuken kost en dus ook nog geen budget had voor de aanschaf van de keuken.
Verkoper zei dat hij geen offerte kon maken zonder dat hij mijn budget wist.
Na nog wat heen en weer gepraat is hij naar zijn bedrijfsleider gestapt om te vragen of hij toch een offerte mocht maken.
Het antwoord was nee.
Ik ben dus onverricht terzake de showroom uitgegaan.
Omdat ik de Next 125 keuken toch wel heel mooi vond ben ik naar HK in Wateringen gegaan om daar een offerte te laten maken.
Wateringen,
Verkoper aangeklampt en gevraagd om een offerte te maken.
Op zijn vraag wat mijn budget was heb ik hem een geschat bedrag genoemd van €14.000,-, met de achterliggende gedachte dat hiermee het struikelblok van het budget uit de weg was geruimd.
Zijn volgende vraag was hoeveel tijd ik had voor het maken van een offerte.
Mijn antwoord was dat ik voor de files weer weg wilde zijn en we dus zo'n 1,5 uur hadden.
Zijn antwoord was dat dit veel te kort was om een offerte te maken.
Na nog wat heen en weer gepraat heb ik de conclusie getrokken dat hij geen offerte wilde maken en ben dus de zaak uitgegaan.
Is dit een nieuwe strategie? Word op deze manier een klant geselecteerd?
Is hij te assertief dan niet verder gaan met het maken van een offerte.
HK is wel een potentiele klant kwijt.
Breda,
Even rondgelopen door de showroom en een mooie Next 125 keuken gezien.
Verkoper gevraagd om een offerte te maken.
Na een inventarisatie vroeg de verkoper wat mijn budget was.
Ik heb hem verteld dat ik dat niet wist omdat ik geen idee had wat een keuken kost en dus ook nog geen budget had voor de aanschaf van de keuken.
Verkoper zei dat hij geen offerte kon maken zonder dat hij mijn budget wist.
Na nog wat heen en weer gepraat is hij naar zijn bedrijfsleider gestapt om te vragen of hij toch een offerte mocht maken.
Het antwoord was nee.
Ik ben dus onverricht terzake de showroom uitgegaan.
Omdat ik de Next 125 keuken toch wel heel mooi vond ben ik naar HK in Wateringen gegaan om daar een offerte te laten maken.
Wateringen,
Verkoper aangeklampt en gevraagd om een offerte te maken.
Op zijn vraag wat mijn budget was heb ik hem een geschat bedrag genoemd van €14.000,-, met de achterliggende gedachte dat hiermee het struikelblok van het budget uit de weg was geruimd.
Zijn volgende vraag was hoeveel tijd ik had voor het maken van een offerte.
Mijn antwoord was dat ik voor de files weer weg wilde zijn en we dus zo'n 1,5 uur hadden.
Zijn antwoord was dat dit veel te kort was om een offerte te maken.
Na nog wat heen en weer gepraat heb ik de conclusie getrokken dat hij geen offerte wilde maken en ben dus de zaak uitgegaan.
Is dit een nieuwe strategie? Word op deze manier een klant geselecteerd?
Is hij te assertief dan niet verder gaan met het maken van een offerte.
HK is wel een potentiele klant kwijt.
Re: Henry's kitchens
Heb een soortgelijke ervaring, niet bij HK overigens, maar bij Wooning in de megastore Den Haag. Zaak helemaal leeg, maar ik moest zelf een verkoper aanschieten.
Ik wilde een offerte voor een keuken die ik mooi vond, maar dat ging zomaar niet, eerst wilde hij mijn budget weten. Dan word ik gelijk achterdochtig, want dan gaan ze daarnaar toe rekenen, de gladjanussen. Ik had overigens een heel ruim budget, maar dat ga ik hem niet aan zijn neus hangen. Ik wilde gewoon de prijs weten van een bepaalde keukenopstelling die ik wilde hebben en dan bepaal ik later of ik het er voor over heb. Ik denk dat ik er ook te weinig koopkrachtig uitzag op mijn afgetrapte gympen, hij wilde vast vooral zijn tijd niet verdoen!
Maar goed, ze waren ook in mijn geval een potentiele klant kwijt door hun belachelijk domme verkooptechnieken. Dat ze dat nou zelf toch niet inzien, onbegrijpelijk.
Ik heb uiteindelijk een fraaie Leicht keuken gekocht bij een kleine keukenzaak met prima service .
Ik wilde een offerte voor een keuken die ik mooi vond, maar dat ging zomaar niet, eerst wilde hij mijn budget weten. Dan word ik gelijk achterdochtig, want dan gaan ze daarnaar toe rekenen, de gladjanussen. Ik had overigens een heel ruim budget, maar dat ga ik hem niet aan zijn neus hangen. Ik wilde gewoon de prijs weten van een bepaalde keukenopstelling die ik wilde hebben en dan bepaal ik later of ik het er voor over heb. Ik denk dat ik er ook te weinig koopkrachtig uitzag op mijn afgetrapte gympen, hij wilde vast vooral zijn tijd niet verdoen!
Maar goed, ze waren ook in mijn geval een potentiele klant kwijt door hun belachelijk domme verkooptechnieken. Dat ze dat nou zelf toch niet inzien, onbegrijpelijk.
Ik heb uiteindelijk een fraaie Leicht keuken gekocht bij een kleine keukenzaak met prima service .
Re: Henry's kitchens
Als keukenverkoper wil ik hier even op reageren. Mijn ervaring is dat als je klanten de showroom laat zien ze heel veel dingen willen (apothekerskasten, brede uitrekladen, natuursteen werkbladen, hoogglans lak, eiland opstellingen, etc) maar dat ze geen budget willen noemen. Als je als verkoper geen beeld hebt van wat de klant kan/wil uitgeven dan is het lastig ontwerpen. Want in feite ontwerp je dan één grote teleurstelling. De klant vertrekt me de staart tussen de benen omdat hij denk zijn gezicht te verliezen als hij aan geeft dat dit boven het budget gaat of JIJ hebt een verkeerd ontwerp gemaakt.
En, ja. Ook als een verkoper in de zaak is wil dat nog niet altijd zeggen dat hij direct beschikbaar is. Hij/zij kan ook een afspraak hebben met een klant en/of kan een offrete of order aan het uitwerken zijn.
Een goede tekening en offerte vergt al snel 2-3 uur werk. Afgezien van de rondgang door de showroom en kennismaking met de klant.
Ziet de klant dit als onwil of wil hij/zij geen budget noemen dan schat een verkoper of bedrijfsleider de situatie de kansen in en bestaat inderdaad de kans om niet verder te gaan.
Je zou ze de kost moeten geven, de mensen die bij ons in de shoroom komen die al een keuken elders gekocht hebben en bij ons komen om allerlei vragen beantwoord te krijgen.
En, ja. Ook als een verkoper in de zaak is wil dat nog niet altijd zeggen dat hij direct beschikbaar is. Hij/zij kan ook een afspraak hebben met een klant en/of kan een offrete of order aan het uitwerken zijn.
Een goede tekening en offerte vergt al snel 2-3 uur werk. Afgezien van de rondgang door de showroom en kennismaking met de klant.
Ziet de klant dit als onwil of wil hij/zij geen budget noemen dan schat een verkoper of bedrijfsleider de situatie de kansen in en bestaat inderdaad de kans om niet verder te gaan.
Je zou ze de kost moeten geven, de mensen die bij ons in de shoroom komen die al een keuken elders gekocht hebben en bij ons komen om allerlei vragen beantwoord te krijgen.
Re: Henry's kitchens
Nou en? Waarom zou een klant dat laatste niet doen? Als je de beste prijs/kwaliteit-verhouding hebt, dan krijg je de klant. En anders neit. Maar dat laatste ligt dan aan jezelf!!!
Re: Henry's kitchens
Nou zo werkt het echt niet! Als wij een goed advies bieden en een goede prijs dan gaat de klant elders moe gestreden door de knieen voor 100 euro minder.
De beste prijs/kwaliteitsverhouding?
Die kwaliteit kan pas gemeten worden als de keuken eenmaal is geplaatst. En snapt de klant dat hij bij die goedkopere keukenzaak aluminium vetfilters krijgt i.p.v. rvs? Ja van een meter afstand ziet het er hetzelfde uit (metalen vetfilters ...). En bij die andere keukenzaak kan ik wel een hete pan op het aanrecht zetten .... Tuurlijk!
En is het zo correct om elders te kopen en dan bij een ander om advies te gaan om je aankoop te toetsen? "We moeten nog een kleur werkblad uitzoeken ...".
Behandel mensen altijd correct maar als ik terugkijk hoe ik soms door klanten wordt behandeld!
De beste prijs/kwaliteitsverhouding?
Die kwaliteit kan pas gemeten worden als de keuken eenmaal is geplaatst. En snapt de klant dat hij bij die goedkopere keukenzaak aluminium vetfilters krijgt i.p.v. rvs? Ja van een meter afstand ziet het er hetzelfde uit (metalen vetfilters ...). En bij die andere keukenzaak kan ik wel een hete pan op het aanrecht zetten .... Tuurlijk!
En is het zo correct om elders te kopen en dan bij een ander om advies te gaan om je aankoop te toetsen? "We moeten nog een kleur werkblad uitzoeken ...".
Behandel mensen altijd correct maar als ik terugkijk hoe ik soms door klanten wordt behandeld!
Re: Henry's kitchens
En tereecht, dat laatste.
Want keukenverkopertjes zijn ratten...
lullo.
Want keukenverkopertjes zijn ratten...
lullo.
Re: Henry's kitchens
Ik weet niet eens waar je werkt, maakt me ook niks uit, maar je relaas gelezen te hebben heb ik maar een woord als reactie: EENS!!
Re: Henry's kitchens
En dat gaat dus niet over de reactie van Lullo, maar de naam zegt al genoeg
Re: Henry's kitchens
Duitsers zijn slecht?? Jij bent ook keukenverkoper zeker (Keller, Bruynzeel, Tulp, de enige niet-Duitsers onder ons)
Re: Henry's kitchens
Leuk om te zien dat er nog zoveel collega's op dit late uur online zijn. Maar wel nuchter, mag ik hopen??!!
Re: Henry's kitchens
Zeker, over 8 uur gaat mijn tent weer open, lekker keukens verkopen. Ik heb er wel een wijntje bij hoor, maar wel nuchter!